
Bezdomovectví je stav, ke kterému vede nejedna příčina. Pojďme se podívat na možné příčiny a cesty vedoucí k bezdomovectví skrze jeden příběh z praxe.

Vzpomínky dvou učitelek na studium a praxi v MŠ v období 2. pol. 20. století. Příběh plný inspirace, respektu a hodnot předškolní pedagogiky napříč generacemi. Tento článek je upraveným přepisem rozhovoru mezi dvěma učitelkami v seniorském věku a autorkou článku.

Výjimečný příběh ženy, která našla smíření se smrtí bez dramat a závislosti na rodině. Článek ukazuje, jak může paliativní péče citlivě doprovázet klienta k naplněnému konci života a proč je fáze smíření tak cenná, a přitom vzácná.

Článek přibližuje, jak smyslové vnímání ovlivňuje pozornost a učení dětí. Vysvětluje, proč některé projevy nejsou zlobením, ale reakcí na smyslové přetížení či podstimulaci, a nabízí konkrétní nástroje a přístupy pro školní praxi.

Bezdomovectví nevzniklo včera – má hluboké historické kořeny a odráží proměny společnosti. Článek nabízí přehled vývoje fenoménu od průmyslové revoluce po dnešek a ukazuje, proč je domov víc než jen střecha nad hlavou – je to právní i sociální jistota.

Silný příběh mladé maminky v hospici ukazuje složitost přijetí smrtelné diagnózy a význam paliativní péče. Text odhaluje, jak lze i v těžké situaci najít smysl, podpořit rodinu a nabídnout dětem bezpečný prostor k rozloučení s blízkým.

AI ve školství nabízí obrovský potenciál, ale v praxi zůstává nevyužitá. Článek ukazuje, proč přetížení pedagogové nemají kapacitu se s ní učit pracovat, a klade důraz na potřebu podpory, bez níž zůstane AI jen teoretickou pomůckou.

Proč naše komunikace často selhává a jak to změnit? Článek představuje nenásilnou komunikaci jako cestu k většímu porozumění, empatii a zralosti ve vztazích. Učí, jak vyjadřovat potřeby bez hodnocení a otevírat prostor pro skutečné spojení.