logo
po – pá 8:00 – 16:00

DVPP na míru

obrazky-na-miru-dvpp-02.jpg

Pro Váš pedagogický sbor připravíme školení DVPP na míru.

  • Velký výběr seminářů a workshopů
  • Realizace na Vašem pracovišti nebo dle domluvy
  • Online, prezenční i kombinovaná forma
  • Možné hrazení některých školení ze Šablon OP JAK
  • Účastníci obdrží osvědčení o absolvování školení DVPP
  • S výběrem školení Vám poradíme

Pokud máte zájem o kterékoli uvedené školení DVPP na míru pro celý Váš pedagogický sbor, kontaktujte nás a my Vám zašleme podrobnou anotaci školení nebo připravíme již konkrétní nabídku,

V rámci školení pro celý pedagogický sbor máme připravenou také nabídku v rámci tzv. Šablon.

Pokud chcete, abychom Vám sami vybrali školení pro Vás, dle Vašich požadavků, můžete vužít nezávazný poptávkový formulář.

Zde naleznete aktuální seznam všech našich školení akreditovaných MŠMT v systému DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků).

Kliknutím na název školení se otevře stručný popis.

Seznam všech akreditovaných školení


Název
Školní neprospěch a poruchy učení – prevence, příčiny a náprava (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na problematiku školního neúspěchu a jeho možných příčin a prevence. Účastníci budou seznámeni s typy školního neúspěchu, faktory ovlivňujícími školní neprospěch (intelektové, mimointelektové), poruchami učení, teorií „tří mozků“. Představen bude model péče o žáky s SVP a systém podpůrných opatření pro jednotlivé stupně podpory. Zaměříme se na přípravu plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu. Seminář se dotkne také oblasti inkluze, integrace a práce školního poradenského pracoviště.

Školní speciální pedagog: klíčová role v týmu školního poradenského pracoviště
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Školní speciální pedagog je nedílnou součástí školního poradenského pracoviště, jehož cílem je podpora žáků, pedagogů i rodičů v procesu vzdělávání. Tento seminář se zaměří na roli a kompetence školního speciálního pedagoga v kontextu školního prostředí. Účastníci získají praktické tipy a doporučení pro efektivní spolupráci s ostatními členy poradenského pracoviště, vedení dokumentace, práci s inkluzivními opatřeními a podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí bude také prostor pro sdílení zkušeností a diskusi nad konkrétními situacemi z praxe.

Školní speciální pedagog: klíčová role v týmu školního poradenského pracoviště (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Školní speciální pedagog je nedílnou součástí školního poradenského pracoviště, jehož cílem je podpora žáků, pedagogů i rodičů v procesu vzdělávání. Tento seminář se zaměří na roli a kompetence školního speciálního pedagoga v kontextu školního prostředí. Účastníci získají praktické tipy a doporučení pro efektivní spolupráci s ostatními členy poradenského pracoviště, vedení dokumentace, práci s inkluzivními opatřeními a podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí bude také prostor pro sdílení zkušeností a diskusi nad konkrétními situacemi z praxe.

Školním metodikem prevence naplno
Krátká anotace

24 vyučovacích hodin

Obsahem programu je seznámení metodiků prevence s procesy a technikami vedoucími ke zvýšení odborných kompetencí v oblasti prevence rizikového chování ve škole. Důraz bude kladen také na osobnostní rozvoj a psychohygienu.

Školská poradenská zařízení a jejich činnost při podpoře inkluzivního vzdělávání ve spolupráci s MŠ a ZŠ
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem semináře je poskytnout pedagogům informace o činnosti ŠPZ a možnostech jak ŠPZ využít při podpoře inkluzivního vzdělávání ve spolupráci s MŠ a ZŠ.

Školská poradenská zařízení a jejich činnost při podpoře inkluzivního vzdělávání ve spolupráci s MŠ a ZŠ (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem semináře je poskytnout pedagogům informace o činnosti ŠPZ a možnostech jak ŠPZ využít při podpoře inkluzivního vzdělávání ve spolupráci s MŠ a ZŠ.

Slohová část maturitní zkoušky z Českého jazyka – příprava žáků, hodnocení
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Pedagogové českého jazyka budou podporováni v systematické výuce tvorby autorských textů jednotlivých studentů. Seminář jim nabídne analýzu slohové práce, díky kterým si vytyčí požadavky na maturitní slohové práce. Dále jim nabídne možnost, jak v hodnocení sladit kvalitu podoby i kvalitu obsahu textu. Vyučující českého jazyka budou schopni žákům nabídnout přípravu na slohovou práci průměrnou (vhodné pro cizince), ale také vést studenty k tomu, aby cíleně a systematicky vytvořili text nadprůměrný. Seminář neopomene vycházet z teoretických informací týkajících se slohových útvar, slohových postupů a funkčních stylů.

Slohová část maturitní zkoušky z Českého jazyka – příprava žáků, hodnocení (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Pedagogové českého jazyka budou podporováni v systematické výuce tvorby autorských textů jednotlivých studentů. Seminář jim nabídne analýzu slohové práce, díky kterým si vytyčí požadavky na maturitní slohové práce. Dále jim nabídne možnost, jak v hodnocení sladit kvalitu podoby i kvalitu obsahu textu. Vyučující českého jazyka budou schopni žákům nabídnout přípravu na slohovou práci průměrnou (vhodné pro cizince), ale také vést studenty k tomu, aby cíleně a systematicky vytvořili text nadprůměrný. Seminář neopomene vycházet z teoretických informací týkajících se slohových útvar, slohových postupů a funkčních stylů.

Slohová část maturitní zkoušky z Českého jazyka v kostce
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Pedagogové českého jazyka budou podporováni v systematické výuce tvorby autorských textů jednotlivých studentů. Seminář jim nabídne analýzu slohové práce, díky kterým si vytyčí požadavky na maturitní slohové práce. Dále jim nabídne možnost, jak v hodnocení sladit kvalitu podoby i kvalitu obsahu textu. Vyučující českého jazyka budou schopni žákům nabídnout přípravu na slohovou práci průměrnou (vhodné pro cizince), ale také vést studenty k tomu, aby cíleně a systematicky vytvořili text nadprůměrný. Seminář neopomene vycházet z teoretických informací týkajících se slohových útvar, slohových postupů a funkčních stylů.

Slohová část maturitní zkoušky z Českého jazyka v kostce (webinář)
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Pedagogové českého jazyka budou podporováni v systematické výuce tvorby autorských textů jednotlivých studentů. Seminář jim nabídne analýzu slohové práce, díky kterým si vytyčí požadavky na maturitní slohové práce. Dále jim nabídne možnost, jak v hodnocení sladit kvalitu podoby i kvalitu obsahu textu. Vyučující českého jazyka budou schopni žákům nabídnout přípravu na slohovou práci průměrnou (vhodné pro cizince), ale také vést studenty k tomu, aby cíleně a systematicky vytvořili text nadprůměrný. Seminář neopomene vycházet z teoretických informací týkajících se slohových útvar, slohových postupů a funkčních stylů.

Slovní hodnocení
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Zajímá vás, jak žáky hodnotit slovně, a to nejen sumativně na konci určitého časového úseku? Pracovali byste rádi se slovní zpětnou vazbou průběžně, aby žákům pomáhala při dalším učení a s vaší pomocí se posouval každý dle svých maximálních možností? Praktický webinář se zaměří na různé formy a metody hodnocení žáků a jejich pozitivní dopad na práci žáků, především na jejich motivaci.

Slovní hodnocení (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Zajímá vás, jak žáky hodnotit slovně, a to nejen sumativně na konci určitého časového úseku? Pracovali byste rádi se slovní zpětnou vazbou průběžně, aby žákům pomáhala při dalším učení a s vaší pomocí se posouval každý dle svých maximálních možností? Praktický webinář se zaměří na různé formy a metody hodnocení žáků a jejich pozitivní dopad na práci žáků, především na jejich motivaci.

Smysluplnost, spokojenost a radost v pedagogické profesi
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj vnímání smysluplnosti, spokojenosti a radosti v pedagogické profesi. Přispívá ke zlepšení senzitivity, soustředění, snížení stresu a posílení všímavosti v každodenní pedagogické realitě a rozvíjí dovednosti, které zvyšují osobní spokojenost a radost v pracovním i osobním životě.

Smysluplnost, spokojenost a radost v pedagogické profesi (webinář)
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj vnímání smysluplnosti, spokojenosti a radosti v pedagogické profesi. Přispívá ke zlepšení senzitivity, soustředění, snížení stresu a posílení všímavosti v každodenní pedagogické realitě a rozvíjí dovednosti, které zvyšují osobní spokojenost a radost v pracovním i osobním životě.

Snoezelen koutky a senzorické stany pro zklidnění a podporu učení ve školách, školkách (webinář)
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Mnoho dětí trpí smyslovým i emočním přetížením, které jim brání v učebním procesu, ztrácí pozornost a narušuje výuku. Jednoduché snoezelen koutky a stany velmi rychle sníží přetížení, je možné je zařídit i ve třídě nebo školní družině. Na webináři získáte návody i metodické tipy, jak s nimi pracovat.

Sociálně emoční učení
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj sociálně emočního učení, které přispívá k zvýšení školní úspěšnosti žáků, jejich kreativity, osobní spokojenosti, zlepšení chování, výsledků ve škole, zvýšení sebehodnoty, rozvoji sebevědomí, sociálních dovedností, redukce stresu, problémů s chováním a agresivitou. Sociálně emoční (nekognitivní) schopnosti zahrnují např. sebedůvěru, vnitřní motivaci, sebekontrolu a vytrvalost. K jejich rozvoji výrazně připívají moderní výukové metody, kterým se budeme v rámci kurzu věnovat.

Sociálně emoční učení (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj sociálně emočního učení, které přispívá k zvýšení školní úspěšnosti žáků, jejich kreativity, osobní spokojenosti, zlepšení chování, výsledků ve škole, zvýšení sebehodnoty, rozvoji sebevědomí, sociálních dovedností, redukce stresu, problémů s chováním a agresivitou. Sociálně emoční (nekognitivní) schopnosti zahrnují např. sebedůvěru, vnitřní motivaci, sebekontrolu a vytrvalost. K jejich rozvoji výrazně připívají moderní výukové metody, kterým se budeme v rámci kurzu věnovat.

Sociálně emoční učení v kostce
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj sociálně emočního učení, které přispívá k zvýšení školní úspěšnosti žáků, jejich kreativity, osobní spokojenosti, zlepšení chování, výsledků ve škole, zvýšení sebehodnoty, rozvoji sebevědomí, sociálních dovedností, redukce stresu, problémů s chováním a agresivitou.

Sociálně emoční učení v kostce (webinář)
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj sociálně emočního učení, které přispívá k zvýšení školní úspěšnosti žáků, jejich kreativity, osobní spokojenosti, zlepšení chování, výsledků ve škole, zvýšení sebehodnoty, rozvoji sebevědomí, sociálních dovedností, redukce stresu, problémů s chováním a agresivitou.

Specifické poruchy učení – jak nejlépe porozumět dítěti s SPU
Krátká anotace

18 vyučovacích hodin

Cílem kurzu je účastníky seznámit dopodrobna s problematikou SPU – dysgrafie, dyslexie a dysortografie. Seminář si klade za cíl rozšířit kompetence pedagogů v základní diagnostice SPU – jak rozpoznat projevy, jak je správně vyhodnotit…Dále si klade za cíl rozšířit kompetence učitelů o nejvhodnější přístupy k dětem s SPU v běžných hodinách a třídách. Probrány budou formy práce a možnosti hodnocení těchto dětí.

Specifické poruchy učení – jak nejlépe porozumět dítěti s SPU (Vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na rozvoj kompetencí pedagogů v oblasti inkluze - 8 hodin (webinář) )
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem webináře je pomoci pedagogickým pracovníkům lépe se orientovat v problematice specifických poruch učení. Účastníci webináře budou seznámeni s jednotlivými dys – poruchami - jejich charakteristikou, jednotlivými formami, příčinami vzniku, projevy. Součástí kurzu budou také kasuistiky dětí s SPU. Probrána bude otázka nejvhodnějšího přístupu k dětem s SPU, zásady práce s těmito dětmi z pozice pedagogického pracovníka.

Specifické poruchy učení pro asistenty pedagoga
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci se seznámí se základními teoretickými východisky problematiky specifických poruch učení, jejich příčinami. Zjistí, jak a v jakých oblastech mohou dle svých kompetencí s těmito dětmi pracovat. Seznámí se s plánem pedagogické podpory a individuálním vzdělávacím plánem a participací asistenta pedagoga v jejich naplňování. Důraz bude kladem na roli asistenta pedagoga v péči o žáky se specifickými poruchami učení. V rámci řízené diskuze bude docházet k předávání příkladů dobré praxe a odpovědím na konkrétní dotazy.

Specifické poruchy učení pro asistenty pedagoga (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci se seznámí se základními teoretickými východisky problematiky specifických poruch učení, jejich příčinami. Zjistí, jak a v jakých oblastech mohou dle svých kompetencí s těmito dětmi pracovat. Seznámí se s plánem pedagogické podpory a individuálním vzdělávacím plánem a participací asistenta pedagoga v jejich naplňování. Důraz bude kladem na roli asistenta pedagoga v péči o žáky se specifickými poruchami učení. V rámci řízené diskuze bude docházet k předávání příkladů dobré praxe a odpovědím na konkrétní dotazy.

Specifické poruchy učení v hodinách cizího jazyka
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Seminář je určený pro pedagogické pracovníky, kteří se podílí na výuce cizího jazyka a zajímají se o možnosti práce se žáky se specifickými poruchami učení, které by mohli aplikovat ve své praxi. Děti s SPU vyžadují odlišný přístup nejen v hodinách českého jazyka, ale i v cizím jazyce. Významná část semináře bude věnována námětům pro zvládnutí jednotlivých dovedností (slovní zásoba, gramatika, čtení). Téma semináře budou dokreslovat kazuistiky z praxe lektora. Školení nabídne mimo jiné tato témata: Otázka vhodného výběru cizího jazyka a správného „načasování“; Obecné principy pro výuku cizího jazyka s ohledem na děti s SPU; Doporučení pro výuku a procvičování; Reedukace SPU při výuce cizího jazyka; Role žáka a rodiny při překonávání handicapu SPU ve výuce cizího jazyka

Specifické poruchy učení v hodinách matematiky
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem kurzu je účastníkům zprostředkovat problematiku SPU v návaznosti na výuku v hodinách matematiky na ZŠ. Důraz bude kladen na poruchu specifickou poruchu schopnosti počítat – dyskalkulii. Seminář seznámí pedagogy se způsoby zohlednění dyskalkulie a možnostmi její reedukace.

Specifické poruchy učení v hodinách matematiky na 1. stupni ZŠ
Krátká anotace

16 vyučovacích hodin

Cílem kurzu je účastníkům zprostředkovat problematiku SPU v návaznosti na výuku v hodinách matematiky na 1. stupni ZŠ. Důraz bude kladen na specifickou poruchu schopnosti počítat – dyskalkulii. Seminář seznámí pedagogy se způsoby zohlednění dyskalkulie a možnostmi její reedukace. Prezentována budou nápravná cvičení a opatření dyskalkulie, která mohou pedagogové využít ve své praxi ve výuce.

Specifika komunikačních dovedností u dětí se zdravotním postižením a možnosti jejich rozvoje (webinář)
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Kurz účastníky seznámí se specifiky komunikace u dětí se zdravotním postižením (porucha autistického spektra, vývojová dysfázie, dětská mozková obrna atd.), možnostmi zhodnocení komunikačních dovedností dítěte a rozvoje komunikačních dovedností, metodami alternativní a augmentativní komunikace, zavádění metod AKK v domácím a školním prostředí.

Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ
Krátká anotace

24 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na problematiku zařazování dvouletých dětí do MŠ a všech oblastí, které s tím souvisí. Téma školení navazuje na dlouhodobý záměr rozvoje vzdělávací soustavy a nutnost posílit nabídku a kompetence pedagogů MŠ v oblasti vzdělávání a péče o děti do tří let. Účastníci společně s lektorkou zhodnotí přínosy a rizika spojená se zařazováním dvouletých dětí do MŠ a budou obeznámeni s kritérii pro přijetí a nástup dvouletého dítěte do MŠ z pohledu legislativy platné v ČR. Dále se zaměří na specifické požadavky vzhledem k vývojovým a věkových zvláštnostem, které je nutné akceptovat a na oblasti spojené s organizací chodu MŠ – přizpůsobení prostoru, personální zajištění, spolupráce s rodinou, nabídka vhodných aktivit apod. Seminář zahrne také ukázky aktivit pro dvouleté děti.

Specifika práce se žáky se sociálním znevýhodněním
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Cílem kurzu je popsat projevy a vysvětlit příčiny specifických rysů chování žáků se sociálním znevýhodněním a problémovým chováním. Seminář má za cíl poskytnout účastníkům inspiraci pro práci se třídou, komunikaci se skupinou žáků, s rodiči a okolím.

Specifika SPU na 2. stupni ZŠ
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem semináře je rozšířit účastníkům pedagogické kompetence v oblasti péče o žáky s SPU na 2. stupni ZŠ. Důraz bude kladen nejen na základní seznámení s problematikou SPU, ale také na možnosti reedukace a zohlednění projevů. V neposlední řadě školení také nabídne přesah ke specifikům výuky na 2. stupni ZŠ – vztah k výuce předmětů, kariérové poradenství a budoucí uplatnění na trhu práce.

Sledujte další vzdělávání pedagogických pracovníků - DVPP
fb