Škola a distanční výuka – práva, povinnosti a možnosti
8 vyučovacích hodin
České školství není na distanční formu vzdělávání zvyklé. Proto se při jejím zavedení objevila řada problémů. Vznikají interpretační otázky ohledně nových školských předpisů, změny s sebou nesou i spory s rodiči vzdělávaných žáků. Pokud se také potýkáte se souvisejícími otázkami, můžete je na semináři sdílet a vyslechnout si stanovisko k právním otázkám.
Co zákon chápe jako distanční vzdělávání? Existuje rozdíl mezi distanční a online formou vzdělávání? Jak vzdělávat žáky, kteří jsou „offline“? Jaké kompetence mají ředitelé ve vztahu k distanční výuce? Jaké jsou povinnosti rodičů a žáků? Lze si výuku nahrávat? Na tyto a mnohé další otázky odpoví náš seminář, neboť během podzimního uzavření škol se ukázala celá řada problémů, na které školský zákon nepřináší výslovnou odpověď. Probereme také, jak řešit spory se zákonnými zástupci odmítajícími distanční výuku či aktuálně platné nařízení MŠMT ČR.
|
Škola a distanční výuka – práva, povinnosti a možnosti (webinář)
8 vyučovacích hodin
České školství není na distanční formu vzdělávání zvyklé. Proto se při jejím zavedení objevila řada problémů. Vznikají interpretační otázky ohledně nových školských předpisů, změny s sebou nesou i spory s rodiči vzdělávaných žáků. Pokud se také potýkáte se souvisejícími otázkami, můžete je na webináři sdílet a vyslechnout si stanovisko k právním otázkám.
Co zákon chápe jako distanční vzdělávání? Existuje rozdíl mezi distanční a online formou vzdělávání? Jak vzdělávat žáky, kteří jsou „offline“? Jaké kompetence mají ředitelé ve vztahu k distanční výuce? Jaké jsou povinnosti rodičů a žáků? Lze si výuku nahrávat? Na tyto a mnohé další otázky odpoví náš webinář, neboť během podzimního uzavření škol se ukázala celá řada problémů, na které školský zákon nepřináší výslovnou odpověď. Probereme také, jak řešit spory se zákonnými zástupci odmítajícími distanční výuku či aktuálně platné nařízení MŠMT ČR.
|
Škola? V pohodě!
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na metody, hry a formy práce, pro dosažení realizace učiva, očekávaných výstupů, klíčových kompetencí a průřezových témat na ZŠ s důrazem na čtenářskou a matematickou gramotnost.
Učitelé ZŠ získají ucelený soubor metod, her, námětů a postupů jak rozvíjet, aktivizovat a dále vést tak, aby se u dětí v průběhu školní docházky vytvářel pozitivní vztah k učení a dosahovalo se vzdělávací strategie rozvíjející kompetence dětí - žáků .
|
Školní neprospěch a poruchy učení – prevence, příčiny a náprava
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na problematiku školního neúspěchu a jeho možných příčin a prevence. Účastníci budou seznámeni s typy školního neúspěchu, faktory ovlivňujícími školní neprospěch (intelektové, mimointelektové), poruchami učení, teorií „tří mozků“. Představen bude model péče o žáky s SVP a systém podpůrných opatření pro jednotlivé stupně podpory. Zaměříme se na přípravu plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu. Seminář se dotkne také oblasti inkluze, integrace a práce školního poradenského pracoviště.
|
Školní neprospěch a poruchy učení – prevence, příčiny a náprava (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na problematiku školního neúspěchu a jeho možných příčin a prevence. Účastníci budou seznámeni s typy školního neúspěchu, faktory ovlivňujícími školní neprospěch (intelektové, mimointelektové), poruchami učení, teorií „tří mozků“. Představen bude model péče o žáky s SVP a systém podpůrných opatření pro jednotlivé stupně podpory. Zaměříme se na přípravu plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu. Seminář se dotkne také oblasti inkluze, integrace a práce školního poradenského pracoviště.
|
Školní speciální pedagog: klíčová role v týmu školního poradenského pracoviště
8 vyučovacích hodin
Školní speciální pedagog je nedílnou součástí školního poradenského pracoviště, jehož cílem je podpora žáků, pedagogů i rodičů v procesu vzdělávání. Tento seminář se zaměří na roli a kompetence školního speciálního pedagoga v kontextu školního prostředí. Účastníci získají praktické tipy a doporučení pro efektivní spolupráci s ostatními členy poradenského pracoviště, vedení dokumentace, práci s inkluzivními opatřeními a podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí bude také prostor pro sdílení zkušeností a diskusi nad konkrétními situacemi z praxe.
|
Školní speciální pedagog: klíčová role v týmu školního poradenského pracoviště (webinář)
8 vyučovacích hodin
Školní speciální pedagog je nedílnou součástí školního poradenského pracoviště, jehož cílem je podpora žáků, pedagogů i rodičů v procesu vzdělávání. Tento seminář se zaměří na roli a kompetence školního speciálního pedagoga v kontextu školního prostředí. Účastníci získají praktické tipy a doporučení pro efektivní spolupráci s ostatními členy poradenského pracoviště, vedení dokumentace, práci s inkluzivními opatřeními a podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí bude také prostor pro sdílení zkušeností a diskusi nad konkrétními situacemi z praxe.
|
Školním metodikem prevence naplno
24 vyučovacích hodin
Obsahem programu je seznámení metodiků prevence s procesy a technikami vedoucími ke zvýšení odborných kompetencí v oblasti prevence rizikového chování ve škole. Důraz bude kladen také na osobnostní rozvoj a psychohygienu.
|
Školská poradenská zařízení a jejich činnost při podpoře inkluzivního vzdělávání ve spolupráci s MŠ a ZŠ
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je poskytnout pedagogům informace o činnosti ŠPZ a možnostech jak ŠPZ využít při podpoře inkluzivního vzdělávání ve spolupráci s MŠ a ZŠ.
|
Školská poradenská zařízení a jejich činnost při podpoře inkluzivního vzdělávání ve spolupráci s MŠ a ZŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je poskytnout pedagogům informace o činnosti ŠPZ a možnostech jak ŠPZ využít při podpoře inkluzivního vzdělávání ve spolupráci s MŠ a ZŠ.
|
Slohová část maturitní zkoušky z Českého jazyka – příprava žáků, hodnocení
8 vyučovacích hodin
Pedagogové českého jazyka budou podporováni v systematické výuce tvorby autorských textů jednotlivých studentů. Seminář jim nabídne analýzu slohové práce, díky kterým si vytyčí požadavky na maturitní slohové práce. Dále jim nabídne možnost, jak v hodnocení sladit kvalitu podoby i kvalitu obsahu textu. Vyučující českého jazyka budou schopni žákům nabídnout přípravu na slohovou práci průměrnou (vhodné pro cizince), ale také vést studenty k tomu, aby cíleně a systematicky vytvořili text nadprůměrný. Seminář neopomene vycházet z teoretických informací týkajících se slohových útvar, slohových postupů a funkčních stylů.
|
Slohová část maturitní zkoušky z Českého jazyka – příprava žáků, hodnocení (webinář)
8 vyučovacích hodin
Pedagogové českého jazyka budou podporováni v systematické výuce tvorby autorských textů jednotlivých studentů. Seminář jim nabídne analýzu slohové práce, díky kterým si vytyčí požadavky na maturitní slohové práce. Dále jim nabídne možnost, jak v hodnocení sladit kvalitu podoby i kvalitu obsahu textu. Vyučující českého jazyka budou schopni žákům nabídnout přípravu na slohovou práci průměrnou (vhodné pro cizince), ale také vést studenty k tomu, aby cíleně a systematicky vytvořili text nadprůměrný. Seminář neopomene vycházet z teoretických informací týkajících se slohových útvar, slohových postupů a funkčních stylů.
|
Slohová část maturitní zkoušky z Českého jazyka v kostce
6 vyučovacích hodin
Pedagogové českého jazyka budou podporováni v systematické výuce tvorby autorských textů jednotlivých studentů. Seminář jim nabídne analýzu slohové práce, díky kterým si vytyčí požadavky na maturitní slohové práce. Dále jim nabídne možnost, jak v hodnocení sladit kvalitu podoby i kvalitu obsahu textu. Vyučující českého jazyka budou schopni žákům nabídnout přípravu na slohovou práci průměrnou (vhodné pro cizince), ale také vést studenty k tomu, aby cíleně a systematicky vytvořili text nadprůměrný. Seminář neopomene vycházet z teoretických informací týkajících se slohových útvar, slohových postupů a funkčních stylů.
|
Slohová část maturitní zkoušky z Českého jazyka v kostce (webinář)
6 vyučovacích hodin
Pedagogové českého jazyka budou podporováni v systematické výuce tvorby autorských textů jednotlivých studentů. Seminář jim nabídne analýzu slohové práce, díky kterým si vytyčí požadavky na maturitní slohové práce. Dále jim nabídne možnost, jak v hodnocení sladit kvalitu podoby i kvalitu obsahu textu. Vyučující českého jazyka budou schopni žákům nabídnout přípravu na slohovou práci průměrnou (vhodné pro cizince), ale také vést studenty k tomu, aby cíleně a systematicky vytvořili text nadprůměrný. Seminář neopomene vycházet z teoretických informací týkajících se slohových útvar, slohových postupů a funkčních stylů.
|
Slovní hodnocení
8 vyučovacích hodin
Zajímá vás, jak žáky hodnotit slovně, a to nejen sumativně na konci určitého časového úseku? Pracovali byste rádi se slovní zpětnou vazbou průběžně, aby žákům pomáhala při dalším učení a s vaší pomocí se posouval každý dle svých maximálních možností? Praktický webinář se zaměří na různé formy a metody hodnocení žáků a jejich pozitivní dopad na práci žáků, především na jejich motivaci.
|
Slovní hodnocení (webinář)
8 vyučovacích hodin
Zajímá vás, jak žáky hodnotit slovně, a to nejen sumativně na konci určitého časového úseku? Pracovali byste rádi se slovní zpětnou vazbou průběžně, aby žákům pomáhala při dalším učení a s vaší pomocí se posouval každý dle svých maximálních možností?
Praktický webinář se zaměří na různé formy a metody hodnocení žáků a jejich pozitivní dopad na práci žáků, především na jejich motivaci.
|
Smysluplnost, spokojenost a radost v pedagogické profesi
6 vyučovacích hodin
Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj vnímání smysluplnosti, spokojenosti a radosti v pedagogické profesi. Přispívá ke zlepšení senzitivity, soustředění, snížení stresu a posílení všímavosti v každodenní pedagogické realitě a rozvíjí dovednosti, které zvyšují osobní spokojenost a radost v pracovním i osobním životě.
|
Smysluplnost, spokojenost a radost v pedagogické profesi (webinář)
6 vyučovacích hodin
Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj vnímání smysluplnosti, spokojenosti a radosti v pedagogické profesi. Přispívá ke zlepšení senzitivity, soustředění, snížení stresu a posílení všímavosti v každodenní pedagogické realitě a rozvíjí dovednosti, které zvyšují osobní spokojenost a radost v pracovním i osobním životě.
|
Snoezelen koutky a senzorické stany pro zklidnění a podporu učení ve školách, školkách (webinář)
4 vyučovací hodiny
Mnoho dětí trpí smyslovým i emočním přetížením, které jim brání v učebním procesu, ztrácí pozornost a narušuje výuku. Jednoduché snoezelen koutky a stany velmi rychle sníží přetížení, je možné je zařídit i ve třídě nebo školní družině. Na webináři získáte návody i metodické tipy, jak s nimi pracovat.
|
Sociálně emoční učení
8 vyučovacích hodin
Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj sociálně emočního učení, které přispívá k zvýšení školní úspěšnosti žáků, jejich kreativity, osobní spokojenosti, zlepšení chování, výsledků ve škole, zvýšení sebehodnoty, rozvoji sebevědomí, sociálních dovedností, redukce stresu, problémů s chováním a agresivitou. Sociálně emoční (nekognitivní) schopnosti zahrnují např. sebedůvěru, vnitřní motivaci, sebekontrolu a vytrvalost. K jejich rozvoji výrazně připívají moderní výukové metody, kterým se budeme v rámci kurzu věnovat.
|
Sociálně emoční učení (webinář)
8 vyučovacích hodin
Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj sociálně emočního učení, které přispívá k zvýšení školní úspěšnosti žáků, jejich kreativity, osobní spokojenosti, zlepšení chování, výsledků ve škole, zvýšení sebehodnoty, rozvoji sebevědomí, sociálních dovedností, redukce stresu, problémů s chováním a agresivitou. Sociálně emoční (nekognitivní) schopnosti zahrnují např. sebedůvěru, vnitřní motivaci, sebekontrolu a vytrvalost. K jejich rozvoji výrazně připívají moderní výukové metody, kterým se budeme v rámci kurzu věnovat.
|
Sociálně emoční učení v kostce
6 vyučovacích hodin
Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj sociálně emočního učení, které přispívá k zvýšení školní úspěšnosti žáků, jejich kreativity, osobní spokojenosti, zlepšení chování, výsledků ve škole, zvýšení sebehodnoty, rozvoji sebevědomí, sociálních dovedností, redukce stresu, problémů s chováním a agresivitou.
|
Sociálně emoční učení v kostce (webinář)
6 vyučovacích hodin
Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj sociálně emočního učení, které přispívá k zvýšení školní úspěšnosti žáků, jejich kreativity, osobní spokojenosti, zlepšení chování, výsledků ve škole, zvýšení sebehodnoty, rozvoji sebevědomí, sociálních dovedností, redukce stresu, problémů s chováním a agresivitou.
|
Specifické poruchy učení – jak nejlépe porozumět dítěti s SPU
18 vyučovacích hodin
Cílem kurzu je účastníky seznámit dopodrobna s problematikou SPU – dysgrafie, dyslexie a dysortografie. Seminář si klade za cíl rozšířit kompetence pedagogů v základní diagnostice SPU – jak rozpoznat projevy, jak je správně vyhodnotit…Dále si klade za cíl rozšířit kompetence učitelů o nejvhodnější přístupy k dětem s SPU v běžných hodinách a třídách. Probrány budou formy práce a možnosti hodnocení těchto dětí.
|
Specifické poruchy učení – jak nejlépe porozumět dítěti s SPU (Vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na rozvoj kompetencí pedagogů v oblasti inkluze - 8 hodin (webinář) )
8 vyučovacích hodin
Cílem webináře je pomoci pedagogickým pracovníkům lépe se orientovat v problematice specifických poruch učení. Účastníci webináře budou seznámeni s jednotlivými dys – poruchami - jejich charakteristikou, jednotlivými formami, příčinami vzniku, projevy. Součástí kurzu budou také kasuistiky dětí s SPU. Probrána bude otázka nejvhodnějšího přístupu k dětem s SPU, zásady práce s těmito dětmi z pozice pedagogického pracovníka.
|
Specifické poruchy učení pro asistenty pedagoga
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí se základními teoretickými východisky problematiky specifických poruch učení, jejich příčinami. Zjistí, jak a v jakých oblastech mohou dle svých kompetencí s těmito dětmi pracovat. Seznámí se s plánem pedagogické podpory a individuálním vzdělávacím plánem a participací asistenta pedagoga v jejich naplňování. Důraz bude kladem na roli asistenta pedagoga v péči o žáky se specifickými poruchami učení. V rámci řízené diskuze bude docházet k předávání příkladů dobré praxe a odpovědím na konkrétní dotazy.
|
Specifické poruchy učení pro asistenty pedagoga (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí se základními teoretickými východisky problematiky specifických poruch učení, jejich příčinami. Zjistí, jak a v jakých oblastech mohou dle svých kompetencí s těmito dětmi pracovat. Seznámí se s plánem pedagogické podpory a individuálním vzdělávacím plánem a participací asistenta pedagoga v jejich naplňování. Důraz bude kladem na roli asistenta pedagoga v péči o žáky se specifickými poruchami učení. V rámci řízené diskuze bude docházet k předávání příkladů dobré praxe a odpovědím na konkrétní dotazy.
|
Specifické poruchy učení v hodinách cizího jazyka
6 vyučovacích hodin
Seminář je určený pro pedagogické pracovníky, kteří se podílí na výuce cizího jazyka a zajímají se o možnosti práce se žáky se specifickými poruchami učení, které by mohli aplikovat ve své praxi. Děti s SPU vyžadují odlišný přístup nejen v hodinách českého jazyka, ale i v cizím jazyce. Významná část semináře bude věnována námětům pro zvládnutí jednotlivých dovedností (slovní zásoba, gramatika, čtení). Téma semináře budou dokreslovat kazuistiky z praxe lektora. Školení nabídne mimo jiné tato témata: Otázka vhodného výběru cizího jazyka a správného „načasování“; Obecné principy pro výuku cizího jazyka s ohledem na děti s SPU; Doporučení pro výuku a procvičování; Reedukace SPU při výuce cizího jazyka; Role žáka a rodiny při překonávání handicapu SPU ve výuce cizího jazyka
|
Specifické poruchy učení v hodinách matematiky
8 vyučovacích hodin
Cílem kurzu je účastníkům zprostředkovat problematiku SPU v návaznosti na výuku v hodinách matematiky na ZŠ. Důraz bude kladen na poruchu specifickou poruchu schopnosti počítat – dyskalkulii. Seminář seznámí pedagogy se způsoby zohlednění dyskalkulie a možnostmi její reedukace.
|
Specifické poruchy učení v hodinách matematiky na 1. stupni ZŠ
16 vyučovacích hodin
Cílem kurzu je účastníkům zprostředkovat problematiku SPU v návaznosti na výuku v hodinách matematiky na 1. stupni ZŠ. Důraz bude kladen na specifickou poruchu schopnosti počítat – dyskalkulii. Seminář seznámí pedagogy se způsoby zohlednění dyskalkulie a možnostmi její reedukace. Prezentována budou nápravná cvičení a opatření dyskalkulie, která mohou pedagogové využít ve své praxi ve výuce.
|