logo
po – pá 8:00 – 16:00

DVPP na míru

obrazky-na-miru-dvpp-02.jpg

Pro Váš pedagogický sbor připravíme školení DVPP na míru.

  • Velký výběr seminářů a workshopů
  • Realizace na Vašem pracovišti nebo dle domluvy
  • Online, prezenční i kombinovaná forma
  • Možné hrazení některých školení ze Šablon OP JAK
  • Účastníci obdrží osvědčení o absolvování školení DVPP
  • S výběrem školení Vám poradíme

Pokud máte zájem o kterékoli uvedené školení DVPP na míru pro celý Váš pedagogický sbor, kontaktujte nás a my Vám zašleme podrobnou anotaci školení nebo připravíme již konkrétní nabídku,

V rámci školení pro celý pedagogický sbor máme připravenou také nabídku v rámci tzv. Šablon.

Pokud chcete, abychom Vám sami vybrali školení pro Vás, dle Vašich požadavků, můžete vužít nezávazný poptávkový formulář.

Zde naleznete aktuální seznam všech našich školení akreditovaných MŠMT v systému DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků).

Kliknutím na název školení se otevře stručný popis.

Seznam všech akreditovaných školení


Název
Rozvoj smyslového vnímání u dětí předškolního věku
Krátká anotace

9 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na rozšíření kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti stimulace smyslového vnímání, jehož rozvoj je významným předpokladem pro úspěšné zvládání školního učiva. Podstatné je zvolení vhodného postupu vzhledem k vývojové úrovni dítěte v dané sledované oblasti. Dále si seminář klade za cíl zprostředkovat účastníkům řadu konkrétních námětů pro rozvíjení zrakového a sluchového vnímání, které jsou nedílnou součástí vzdělávaní předškolních dětí a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte a působí i jako prevence SPU.

Rozvoj smyslového vnímání u dětí předškolního věku (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na rozšíření kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti stimulace smyslového vnímání, jehož rozvoj je významným předpokladem pro úspěšné zvládání školního učiva. Podstatné je zvolení vhodného postupu vzhledem k vývojové úrovni dítěte v dané sledované oblasti. Dále si seminář klade za cíl zprostředkovat účastníkům řadu konkrétních námětů pro rozvíjení zrakového a sluchového vnímání, které jsou nedílnou součástí vzdělávaní předškolních dětí a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte a působí i jako prevence SPU.

RVP a změny úprav ŠVP v rámci inkluzivního vzdělávání
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Obsah semináře je zaměřen na práci s žáky s různými stupni podpůrných opatření a práci s žáky s odlišnými kulturními a životními podmínkami. Reflektovány jsou způsoby úprav ŠVP v rámci podpůrných opatření.Program se zabývá změnami v ŠVP podle vyhlášky č. 27/2016 Sb. a na základě novely Školského zákona a s tím související změnou RVP ZV. Vychází z priorit MŠMT k systémové podpoře společného vzdělávání žáků. Seminář zahrne následující z oblastí: Změny vyvolané úpravou RVP; ŠVP a nová strategie vzdělávání; Metodika.

Sborovna – vztahový labyrint z pohledu pedagoga
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář otevře palčivá témata většiny sboroven. Na modelových situacích a příkladech účastníků vytvoříme myšlenkovou mapu vztahů mezi pedagogy. Zaměříme se na konstruktivní hledání metod a prostředků k vytvoření zdravého klimatu školy postaveného na principu vlastní zodpovědnosti.

Sborovna – vztahový labyrint z pohledu pedagoga (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář otevře palčivá témata většiny sboroven. Na modelových situacích a příkladech účastníků vytvoříme myšlenkovou mapu vztahů mezi pedagogy. Zaměříme se na konstruktivní hledání metod a prostředků k vytvoření zdravého klimatu školy postaveného na principu vlastní zodpovědnosti.

Sebepéče jako cesta k inkluzi ve škole
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář propojuje dvě klíčová témata současné pedagogiky – skutečné porozumění inkluzi a vědomou péči o sebe sama. Nabízí prostor pro sdílení, praktické aktivity i zamyšlení nad tím, co znamená inkluze v praxi a proč je důležité si ji neplést s integrací. Účastníci se seznámí s hodnotovým základem inkluzivního přístupu, jeho historickými souvislostmi i výzvami, které přináší současná školní realita. Zároveň si vyzkouší konkrétní nástroje a aktivity podporující osobní pohodu učitele – protože právě jeho vnitřní stabilita, postoj a otevřenost tvoří základ bezpečného a přijímajícího prostředí pro všechny žáky (studenty). Aktivity budou přenositelné i do práce se třídou.

Sebepoškozování u dětí
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Cílem vzdělávacího programu je seznámit pedagogické pracovníky s problematikou sebepoškozování. Účastníci se dozvědí o možných příčinách sebepoškozování i o formách sebepoškozování. Dále se naučí, jak rozpoznat sebepoškozování i jak komunikovat s dítětem, které se sebepoškozuje a jak mu poskytnout základní krizovou intervenci.

Sebepoškozování u dětí (webinář)
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Sebepoškozování je závažný, rozvíjející se fenomén. Jedná o záměrné ubližování si ve snaze vypořádat se s psychickou nepohodou. Projevuje se zraňováním vlastního těla a je signálem vážného psychického problému. Sebepoškozovat se člověk může sebou samým (škrábání, kousání, štípání, zarývání nehtů, …) nebo pomocí nástroje, ale jsou i mnohé další způsoby. Obsahem semináře bude nejdříve seznámení s problematikou sebepoškozování, vymezení sebepoškozování i popis různých jeho forem a možných příčin sebepoškozování. Ve druhé části se budeme věnovat komunikaci s člověkem, který se sebepoškozuje, seznámení se základní krizovou intervencí a základy následné práce s tímto člověkem.

Sebepoznání jako východisko pro práci učitele – možnost ovlivnění přístupu žáka
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem školení je pomoci pedagogům odhalit nebo potvrdit znalost vlastního potenciálu a nabídnout vhodné cesty jeho uplatnění ve vlastní pedagogické praxi. Dále pak také objevování možností vlastního vkladu a přínosu pro efektivní výuku při respektování zásad psychohygieny učitele. Připomenuty budou i základní psychosociální parametry pro pozitivní přístup žáků či studentů k učení.

Sexuální výchova v mateřské škole
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Seminář bude zaměřen na témata související s problematikou přirozeného začlenění prvků sexuální výchovy do výuky předškolních dětí: Charakteristika předškolního období; Sexuální výchova a dítě předškolního věku; Okruhy sexuální výchovy; Metodika sexuální výchovy v mateřské škole; Praktická ukázka projektu do integrovaného učení hrou – návrh témat; Evaluace tematických částí.

Sexuální výchova v mateřské škole (webinář)
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Seminář bude zaměřen na témata související s problematikou přirozeného začlenění prvků sexuální výchovy do výuky předškolních dětí: Charakteristika předškolního období; Sexuální výchova a dítě předškolního věku; Okruhy sexuální výchovy; Metodika sexuální výchovy v mateřské škole; Praktická ukázka projektu do integrovaného učení hrou – návrh témat; Evaluace tematických částí.

Šikana, kyberšikana (webinář)
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Cílem je seznámit účastníky s problematikou šikany a kyberšikany, s možnostmi, jak tuto problematiku řešit v rovině preventivního působení, máme na mysli práci s třídním kolektivem, ale také i s celkovým nastavením metodiky v rámci školy, práce s pedagogickým sborem. Součástí jsou také praktické ukázky práce s třídním kolektivem.

Škola a distanční výuka – práva, povinnosti a možnosti
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

České školství není na distanční formu vzdělávání zvyklé. Proto se při jejím zavedení objevila řada problémů. Vznikají interpretační otázky ohledně nových školských předpisů, změny s sebou nesou i spory s rodiči vzdělávaných žáků. Pokud se také potýkáte se souvisejícími otázkami, můžete je na semináři sdílet a vyslechnout si stanovisko k právním otázkám. Co zákon chápe jako distanční vzdělávání? Existuje rozdíl mezi distanční a online formou vzdělávání? Jak vzdělávat žáky, kteří jsou „offline“? Jaké kompetence mají ředitelé ve vztahu k distanční výuce? Jaké jsou povinnosti rodičů a žáků? Lze si výuku nahrávat? Na tyto a mnohé další otázky odpoví náš seminář, neboť během podzimního uzavření škol se ukázala celá řada problémů, na které školský zákon nepřináší výslovnou odpověď. Probereme také, jak řešit spory se zákonnými zástupci odmítajícími distanční výuku či aktuálně platné nařízení MŠMT ČR.

Škola a distanční výuka – práva, povinnosti a možnosti (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

České školství není na distanční formu vzdělávání zvyklé. Proto se při jejím zavedení objevila řada problémů. Vznikají interpretační otázky ohledně nových školských předpisů, změny s sebou nesou i spory s rodiči vzdělávaných žáků. Pokud se také potýkáte se souvisejícími otázkami, můžete je na webináři sdílet a vyslechnout si stanovisko k právním otázkám. Co zákon chápe jako distanční vzdělávání? Existuje rozdíl mezi distanční a online formou vzdělávání? Jak vzdělávat žáky, kteří jsou „offline“? Jaké kompetence mají ředitelé ve vztahu k distanční výuce? Jaké jsou povinnosti rodičů a žáků? Lze si výuku nahrávat? Na tyto a mnohé další otázky odpoví náš webinář, neboť během podzimního uzavření škol se ukázala celá řada problémů, na které školský zákon nepřináší výslovnou odpověď. Probereme také, jak řešit spory se zákonnými zástupci odmítajícími distanční výuku či aktuálně platné nařízení MŠMT ČR.

Škola? V pohodě!
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na metody, hry a formy práce, pro dosažení realizace učiva, očekávaných výstupů, klíčových kompetencí a průřezových témat na ZŠ s důrazem na čtenářskou a matematickou gramotnost. Učitelé ZŠ získají ucelený soubor metod, her, námětů a postupů jak rozvíjet, aktivizovat a dále vést tak, aby se u dětí v průběhu školní docházky vytvářel pozitivní vztah k učení a dosahovalo se vzdělávací strategie rozvíjející kompetence dětí - žáků .

Školní neprospěch a poruchy učení – prevence, příčiny a náprava
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na problematiku školního neúspěchu a jeho možných příčin a prevence. Účastníci budou seznámeni s typy školního neúspěchu, faktory ovlivňujícími školní neprospěch (intelektové, mimointelektové), poruchami učení, teorií „tří mozků“. Představen bude model péče o žáky s SVP a systém podpůrných opatření pro jednotlivé stupně podpory. Zaměříme se na přípravu plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu. Seminář se dotkne také oblasti inkluze, integrace a práce školního poradenského pracoviště.

Školní neprospěch a poruchy učení – prevence, příčiny a náprava (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na problematiku školního neúspěchu a jeho možných příčin a prevence. Účastníci budou seznámeni s typy školního neúspěchu, faktory ovlivňujícími školní neprospěch (intelektové, mimointelektové), poruchami učení, teorií „tří mozků“. Představen bude model péče o žáky s SVP a systém podpůrných opatření pro jednotlivé stupně podpory. Zaměříme se na přípravu plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu. Seminář se dotkne také oblasti inkluze, integrace a práce školního poradenského pracoviště.

Školní speciální pedagog: klíčová role v týmu školního poradenského pracoviště
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Školní speciální pedagog je nedílnou součástí školního poradenského pracoviště, jehož cílem je podpora žáků, pedagogů i rodičů v procesu vzdělávání. Tento seminář se zaměří na roli a kompetence školního speciálního pedagoga v kontextu školního prostředí. Účastníci získají praktické tipy a doporučení pro efektivní spolupráci s ostatními členy poradenského pracoviště, vedení dokumentace, práci s inkluzivními opatřeními a podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí bude také prostor pro sdílení zkušeností a diskusi nad konkrétními situacemi z praxe.

Školní speciální pedagog: klíčová role v týmu školního poradenského pracoviště (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Školní speciální pedagog je nedílnou součástí školního poradenského pracoviště, jehož cílem je podpora žáků, pedagogů i rodičů v procesu vzdělávání. Tento seminář se zaměří na roli a kompetence školního speciálního pedagoga v kontextu školního prostředí. Účastníci získají praktické tipy a doporučení pro efektivní spolupráci s ostatními členy poradenského pracoviště, vedení dokumentace, práci s inkluzivními opatřeními a podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí bude také prostor pro sdílení zkušeností a diskusi nad konkrétními situacemi z praxe.

Školním metodikem prevence naplno
Krátká anotace

24 vyučovacích hodin

Obsahem programu je seznámení metodiků prevence s procesy a technikami vedoucími ke zvýšení odborných kompetencí v oblasti prevence rizikového chování ve škole. Důraz bude kladen také na osobnostní rozvoj a psychohygienu.

Školská poradenská zařízení a jejich činnost při podpoře inkluzivního vzdělávání ve spolupráci s MŠ a ZŠ
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem semináře je poskytnout pedagogům informace o činnosti ŠPZ a možnostech jak ŠPZ využít při podpoře inkluzivního vzdělávání ve spolupráci s MŠ a ZŠ.

Školská poradenská zařízení a jejich činnost při podpoře inkluzivního vzdělávání ve spolupráci s MŠ a ZŠ (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem semináře je poskytnout pedagogům informace o činnosti ŠPZ a možnostech jak ŠPZ využít při podpoře inkluzivního vzdělávání ve spolupráci s MŠ a ZŠ.

Slavnosti ve škole a jiné společné aktivity se vstupem rodičů do spolupráce se školou (webinář)
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřený na množství nápadů a námětů pro naplnění spolupráce dětí, rodičů a pedagogů. Logické začlenění této spolupráce do vzdělávacích strategií ŠVP a její přínos pro propojení školy s rodinou.

Slohová část maturitní zkoušky z Českého jazyka – příprava žáků, hodnocení
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Pedagogové českého jazyka budou podporováni v systematické výuce tvorby autorských textů jednotlivých studentů. Seminář jim nabídne analýzu slohové práce, díky kterým si vytyčí požadavky na maturitní slohové práce. Dále jim nabídne možnost, jak v hodnocení sladit kvalitu podoby i kvalitu obsahu textu. Vyučující českého jazyka budou schopni žákům nabídnout přípravu na slohovou práci průměrnou (vhodné pro cizince), ale také vést studenty k tomu, aby cíleně a systematicky vytvořili text nadprůměrný. Seminář neopomene vycházet z teoretických informací týkajících se slohových útvar, slohových postupů a funkčních stylů.

Slohová část maturitní zkoušky z Českého jazyka – příprava žáků, hodnocení (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Pedagogové českého jazyka budou podporováni v systematické výuce tvorby autorských textů jednotlivých studentů. Seminář jim nabídne analýzu slohové práce, díky kterým si vytyčí požadavky na maturitní slohové práce. Dále jim nabídne možnost, jak v hodnocení sladit kvalitu podoby i kvalitu obsahu textu. Vyučující českého jazyka budou schopni žákům nabídnout přípravu na slohovou práci průměrnou (vhodné pro cizince), ale také vést studenty k tomu, aby cíleně a systematicky vytvořili text nadprůměrný. Seminář neopomene vycházet z teoretických informací týkajících se slohových útvar, slohových postupů a funkčních stylů.

Slohová část maturitní zkoušky z Českého jazyka v kostce
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Pedagogové českého jazyka budou podporováni v systematické výuce tvorby autorských textů jednotlivých studentů. Seminář jim nabídne analýzu slohové práce, díky kterým si vytyčí požadavky na maturitní slohové práce. Dále jim nabídne možnost, jak v hodnocení sladit kvalitu podoby i kvalitu obsahu textu. Vyučující českého jazyka budou schopni žákům nabídnout přípravu na slohovou práci průměrnou (vhodné pro cizince), ale také vést studenty k tomu, aby cíleně a systematicky vytvořili text nadprůměrný. Seminář neopomene vycházet z teoretických informací týkajících se slohových útvar, slohových postupů a funkčních stylů.

Slohová část maturitní zkoušky z Českého jazyka v kostce (webinář)
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Pedagogové českého jazyka budou podporováni v systematické výuce tvorby autorských textů jednotlivých studentů. Seminář jim nabídne analýzu slohové práce, díky kterým si vytyčí požadavky na maturitní slohové práce. Dále jim nabídne možnost, jak v hodnocení sladit kvalitu podoby i kvalitu obsahu textu. Vyučující českého jazyka budou schopni žákům nabídnout přípravu na slohovou práci průměrnou (vhodné pro cizince), ale také vést studenty k tomu, aby cíleně a systematicky vytvořili text nadprůměrný. Seminář neopomene vycházet z teoretických informací týkajících se slohových útvar, slohových postupů a funkčních stylů.

Slovní hodnocení
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Zajímá vás, jak žáky hodnotit slovně, a to nejen sumativně na konci určitého časového úseku? Pracovali byste rádi se slovní zpětnou vazbou průběžně, aby žákům pomáhala při dalším učení a s vaší pomocí se posouval každý dle svých maximálních možností? Praktický webinář se zaměří na různé formy a metody hodnocení žáků a jejich pozitivní dopad na práci žáků, především na jejich motivaci.

Slovní hodnocení (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Zajímá vás, jak žáky hodnotit slovně, a to nejen sumativně na konci určitého časového úseku? Pracovali byste rádi se slovní zpětnou vazbou průběžně, aby žákům pomáhala při dalším učení a s vaší pomocí se posouval každý dle svých maximálních možností? Praktický webinář se zaměří na různé formy a metody hodnocení žáků a jejich pozitivní dopad na práci žáků, především na jejich motivaci.

Smysluplnost, spokojenost a radost v pedagogické profesi
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj vnímání smysluplnosti, spokojenosti a radosti v pedagogické profesi. Přispívá ke zlepšení senzitivity, soustředění, snížení stresu a posílení všímavosti v každodenní pedagogické realitě a rozvíjí dovednosti, které zvyšují osobní spokojenost a radost v pracovním i osobním životě.

Sledujte další vzdělávání pedagogických pracovníků - DVPP
fb