logo
po – pá 8:00 – 16:00

DVPP na míru

obrazky-na-miru-dvpp-02.jpg

Pro Váš pedagogický sbor připravíme školení DVPP na míru.

  • Velký výběr seminářů a workshopů
  • Realizace na Vašem pracovišti nebo dle domluvy
  • Online, prezenční i kombinovaná forma
  • Možné hrazení některých školení ze Šablon OP JAK
  • Účastníci obdrží osvědčení o absolvování školení DVPP
  • S výběrem školení Vám poradíme

Pokud máte zájem o kterékoli uvedené školení DVPP na míru pro celý Váš pedagogický sbor, kontaktujte nás a my Vám zašleme podrobnou anotaci školení nebo připravíme již konkrétní nabídku,

V rámci školení pro celý pedagogický sbor máme připravenou také nabídku v rámci tzv. Šablon.

Pokud chcete, abychom Vám sami vybrali školení pro Vás, dle Vašich požadavků, můžete vužít nezávazný poptávkový formulář.

Zde naleznete aktuální seznam všech našich školení akreditovaných MŠMT v systému DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků).

Kliknutím na název školení se otevře stručný popis.

Seznam všech akreditovaných školení


Název
Specifika SPU na 2. stupni ZŠ - 6 hodin
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Seminář je určen pedagogům, kteří se při své práci na 2. stupni základních škol setkávají s dětmi se specifickými poruchami učení. Školení se zaměří na seznámení se specifiky SPU vzhledem k vývojové fázi jedince (střední a starší školní věk) a vzhledem k osnovám předmětů na 2. stupni ZŠ (výuka jazyků, matematika, fyzika, chemie, zeměpis, občanská nauka, dějepis, tělesná a pracovní výchova). Významná část semináře bude věnována možnostem reedukace a zohlednění jednotlivých projevů SPU (dysgrafie, dyslexie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie). Součástí obsahu bude také sekundární problematika SPU a modelové způsoby řešení s ohledem na možnosti učitele. V závěru budou představeny možnosti kariérového poradenství u dětí s SPU, studijní předpoklady a jejich uplatnění na trhu práce.

Specifika týmové spolupráce ve školním prostředí
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář představí základní charakteristiku a význam pojmů „tým“ (skupina x tým) a „týmová spolupráce“ (její znaky a přínos) a její synergický efekt. Školení bude probíhat formou kombinace teoretických vstupů s praktickými příklady, řešení modelových situací se zpětnou vazbou. Zmíněny budou role v pracovních skupinách zaměřené na úkol, budování a udržování skupiny. Důraz bude kladen na specifika týmové spolupráce ve školním prostředí, postup zavedení tohoto systému spolupráce ve třídě, nastavení hierarchie odpovědnosti a další. Součástí semináře jsou příklady aktivit podporujících týmovou spolupráci, které mohou účastníci zařadit do své praxe.

Specifika týmové spolupráce ve školním prostředí (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář představí základní charakteristiku a význam pojmů „tým“ (skupina x tým) a „týmová spolupráce“ (její znaky a přínos) a její synergický efekt. Školení bude probíhat formou kombinace teoretických vstupů s praktickými příklady, řešení modelových situací se zpětnou vazbou. Zmíněny budou role v pracovních skupinách zaměřené na úkol, budování a udržování skupiny. Důraz bude kladen na specifika týmové spolupráce ve školním prostředí, postup zavedení tohoto systému spolupráce ve třídě, nastavení hierarchie odpovědnosti a další. Součástí semináře jsou příklady aktivit podporujících týmovou spolupráci, které mohou účastníci zařadit do své praxe.

Společně – aneb jak na inkluzi v MŠ
Krátká anotace

16 vyučovacích hodin

Dvoudenní školení nabídne vhled do problematiky inkluze v prostředí mateřské školy. Ve všech blocích bude účastníkům podáno aktuální vysvětlení dané problematiky. Budou předloženy příklady plánů a programů z praxe, které učitelé budou zkoušet vyhodnotit a také si sami vyzkouší sestavit vlastní materiály. Součástí semináře je diskuze k jednotlivým otázkám s předáváním zkušeností mezi pedagogy. Seminář zahrne následující tematické okruhy: Trendy a tendence současné pedagogiky; Aktuální legislativa; Dopad legislativních změn na úpravu školních dokumentů; Nadané děti v MŠ.

Společně v rytmu a hudbě
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář představí různé možnosti výuky hudební výchovy formou her a prožitku, zaměří se především na rozvíjení elementárních dovedností a otevře tak cestu k aktivnímu vnímání hudby, zpěvu a muzicírování na ZŠ. Každý pedagog si vše sám vyzkouší na vlastní kůži a odnese si jak praktickou zkušenost, tak materiály, z nichž bude moct čerpat a obohatit svou školní výuku (nejen) hudební výchovy.

Společné vzdělávání – aktuální školská legislativa
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Obsahem semináře je právní úprava vzdělávání dětí, žáků a studentů v intencích legislativního rámce, podle novely Školského zákona a vyhlášky č.27/2016 v základním vzdělávání. Dále se seminář zaměřuje na způsob poskytování poradenských služeb ve školách z pohledu legislativního rámce platného od 1. 9. 2016. Důraz je kladen na povinnost škol v kontextu sociálně právní ochrany dětí a mládeže, spolupráci rodiči, na jejich práva a povinnosti, na spolupráci s odbornými pracovišti. V neposlední řadě bude prostor věnován také úpravám v RVP. Seminář je veden formou přednášky s využitím prezentace, rozborem jednotlivých kazuistik, zodpovídáním modelových otázek a diskuze s účastníky.

Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Vzdělávací seminář se zaměřuje na problematiku efektivní spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga. Součástí jsou také případové studie, struktura a metodika vzájemné spolupráce. Kromě toho účastníci také vytvářejí svůj vlastní návrh optimální spolupráce, součástí je také diskuze.

Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Vzdělávací seminář se zaměřuje na problematiku efektivní spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga. Součástí jsou také případové studie, struktura a metodika vzájemné spolupráce. Kromě toho účastníci také vytvářejí svůj vlastní návrh optimální spolupráce, součástí je také diskuze.

Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga v kostce
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Vzdělávací seminář se zaměřuje na problematiku efektivní spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga. Součástí jsou také případové studie, struktura a metodika vzájemné spolupráce. Kromě toho účastníci také vytvářejí svůj vlastní návrh optimální spolupráce, součástí je také diskuze.

Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga v kostce (webinář)
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Vzdělávací seminář se zaměřuje na problematiku efektivní spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga. Součástí jsou také případové studie, struktura a metodika vzájemné spolupráce. Kromě toho účastníci také vytvářejí svůj vlastní návrh optimální spolupráce, součástí je také diskuze.

Spolupráce rodiny a mateřské školy
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci se seznámí se s aspekty, které se týkají zapojení rodičů v rámci výchovy a vzdělávání v mateřské škole. Vytvoří seznam návrhů, podle kterých bude možné rodiče zapojit do programu školky a sestaví plán, jak využít pomoci rodičů ve vlastním prostředí. Uvědomí si a pojmenují přínos rozšířené spolupráce s rodiči.

Spolupráce učitele a asistenta pedagoga
Krátká anotace

16 vyučovacích hodin

Účastník se seznámí s kompetencemi asistenta pedagoga dle zákona o pedagogických pracovnících a pracovní náplni AP, naučí se aplikovat nové poznatky do prostředí školního kolektivu, rozlišovat motivaci a manipulaci a zacházení s nimi, práci s reflexí a sebereflexí a osvojí si principy verbální a neverbální komunikace aschopnost asertivního jednání.

Spolupráce učitele s asistentem pedagoga ve třídě – zřízení pozice asistenta pedagoga, náplň práce.
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Seminář si klade za cíl zaměřit se především na oblast kompetencí a pracovní náplně asistenta pedagoga a na jeho metodické vedení (kdo má metodické vedení poskytovat, jak má být metodické vedení zajišťováno a co má být jeho obsahem). Zodpovězeny budou nejčastější dotazy na možnosti a postup při zajištění asistentů pedagoga - základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením.

Správní řád v rozhodování ředitele školy
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Jste ředitelem školy a potýkáte se s otázkou, jak přistupovat ke stanovení kritérií pro přijímání žáků? Cílem semináře je přiblížení hlavních zásad a institutů zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, a dále školského zákona, s důrazem na problematiku přijímání (a přestupy) žáků ke vzdělávání. Popsán bude vztah správního řádu a školského zákona, účastník kursu dostane základní povědomí o zásadách správního rozhodování. Bude vysvětlena oprávněnost nejčastěji používaných kritérií. Následovat bude diskuse o nejčastěji používaných kritériích přijímání dětí a žáků ke vzdělávání.

Správní řád v rozhodování ředitele školy (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Jste ředitelem školy a potýkáte se s otázkou, jak přistupovat ke stanovení kritérií pro přijímání žáků? Cílem semináře je přiblížení hlavních zásad a institutů zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, a dále školského zákona, s důrazem na problematiku přijímání (a přestupy) žáků ke vzdělávání. Popsán bude vztah správního řádu a školského zákona, účastník kursu dostane základní povědomí o zásadách správního rozhodování. Bude vysvětlena oprávněnost nejčastěji používaných kritérií. Následovat bude diskuse o nejčastěji používaných kritériích přijímání dětí a žáků ke vzdělávání.

Strach, obavy a overthinking (webinář)
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Je strach nepříjemná emoce, které se u sebe chcete zbavit? A co když je strach důležitý a my ho potřebujeme? - Zjistíte, k čemu slouží strach, který patří mezi základní emoce. - Zjistíte, proč si děláme obavy a cyklíme v myšlení (overthinking). - Zjistíte, že i strach má své poslání a přínos pro váš život. - Změníte svůj úhel pohledu na práci se svými „vtíravými“ myšlenkami - Budete na své emoce i emoce jiných nahlížet zdravější perspektivou. - Budete vědět, že žádné emoce nejsou negativní.

Strategie pro zvýšení zájmu rodičů o vybranou školu
Krátká anotace

16 vyučovacích hodin

Kurz je určen pro vedoucí pedagogické pracovníky škol a školských a představuje jim metody, jak docílit zvýšení zájmu rodičů o jejich školu. Lektor se bude zabývat následujícími oblastmi: Strategický management; Klima školy; Efektivní marketing školy; Zvýšení prestiže školy

Stručný úvod do politologie pro učitele společenskovědních předmětů
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Školení je zaměřeno na seznámení účastníků se základními pojmy oboru politologie, přehledem politických ideologií, systémů a režimů. Akcentována je různorodost nahlížení na politiku a začlenění získaných znalostí do výuky společenskovědních předmětů. Úvod do politologie (vysvětlení základních pojmů); Politické ideologie (pojmy, přístupy); Politické systémy a režimy (model politického systému, vztah politiky a okolí, typologie režimů a jejich konkrétní představení); Politické strany a stranické systémy (vznik stran, cleavages, typologizace stran, tvorba a dělení systémů); Volby a volební systémy (typy voleb, rozdělení volebních systémů a jejich konkrétní představení, výhody a nevýhody volebních systémů, reformy voleb, česká zkušenost s volbami).

Stručný úvod do politologie pro učitele společenskovědních předmětů (webinář)
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Školení je zaměřeno na seznámení účastníků se základními pojmy oboru politologie, přehledem politických ideologií, systémů a režimů. Akcentována je různorodost nahlížení na politiku a začlenění získaných znalostí do výuky společenskovědních předmětů. Úvod do politologie (vysvětlení základních pojmů); Politické ideologie (pojmy, přístupy); Politické systémy a režimy (model politického systému, vztah politiky a okolí, typologie režimů a jejich konkrétní představení); Politické strany a stranické systémy (vznik stran, cleavages, typologizace stran, tvorba a dělení systémů); Volby a volební systémy (typy voleb, rozdělení volebních systémů a jejich konkrétní představení, výhody a nevýhody volebních systémů, reformy voleb, česká zkušenost s volbami).

Strukturované jednotky snoezelen – multisenzorické prostředí pro rozvoj smyslového vnímání a pozornosti
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář poskytne účastníkům seznámení se způsoby vytvoření a možnostmi zařazení strukturované jednotky snoezelen a práce v multisenzorickém prostředí (snoezelen) do provozu škol. Účastníci se seznámí s postupem, jak připravit multisenzorické prostředí snoezelen – nastavitelné a kontrolované prvky pro stimulaci zraku, sluchu, čichu, hmatu,… – a jak s těmito prvky pracovat směrem k podpoře soustředění. Účastníci se dozvědí, jak sestavit výukovou hodinu, tzv. strukturovanou jednotku snoezelen, a jak lze tuto jednotku aplikovat i v prostředí poskytovatelů sociální péče.

Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů - kombinované
Číslo akreditace

17272/2024-7-146

Krátká anotace

250 vyučovacích hodin

Studium je určeno učitelům, kteří chtějí působit (nebo již působí) na pozici školního metodika prevence ve škole. Akreditovaný vzdělávací program Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů prohloubí a rozšíří vědomosti a dovednosti učitelů pro práci se žáky s rizikem vzniku sociálně nežádoucího chování a to jak s jednotlivcem, tak se skupinou (třídou). Připraví školní metodiky prevence tak, aby dokázali sami vyhledávat tyto žáky, doporučovat pro žáky i třídy odborné intervence, spolupracovat se školskými poradenskými zařízeními a institucemi specializovanými na práci s rizikovou mládeží.

Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů - kombinované
Číslo akreditace

28936/2022-4-1041

Krátká anotace

250 vyučovacích hodin

Studium je určeno učitelům, kteří chtějí působit (nebo již působí) na pozici školního metodika prevence ve škole. Akreditovaný vzdělávací program Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů prohloubí a rozšíří vědomosti a dovednosti učitelů pro práci se žáky s rizikem vzniku sociálně nežádoucího chování a to jak s jednotlivcem, tak se skupinou (třídou). Připraví školní metodiky prevence tak, aby dokázali sami vyhledávat tyto žáky, doporučovat pro žáky i třídy odborné intervence, spolupracovat se školskými poradenskými zařízeními a institucemi specializovanými na práci s rizikovou mládeží.

Studium k výkonu specializovaných činností – tvorba a následná koordinace školních vzdělávacích programů a vzdělávacích programů vyšších odborných škol - online
Číslo akreditace

20350/2023-4-507

Krátká anotace

256 vyučovacích hodin

Studium je určeno učitelům, kteří budou vykonávat funkci koordinátora tvorby ŠVP, tzn. koordinovat veškeré aktivity spojené s jeho tvorbou a následnou realizací. Vzdělávací program se týká přípravy koordinátorů ŠVP všech typů škol včetně koordinátorů VP vyšších odborných škol.

Studium pedagogiky pro asistenty pedagoga - kombinované
Číslo akreditace

17370/2024-7-145

Krátká anotace

122 vyučovacích hodin

Kurz je určen zájemcům o profesi asistenta pedagoga, kteří si chtějí osvojit potřebné pedagogické, psychologické a didaktické znalosti a dovednosti. Program kombinuje prezenční a distanční výuku, což umožňuje flexibilní studium přizpůsobené individuálním potřebám účastníků. Absolventi získají odbornou způsobilost k výkonu této profese v souladu s platnou legislativou a budou připraveni efektivně podporovat žáky se specifickými vzdělávacími potřebami ve školním prostředí.

Studium pedagogiky pro pedagogy volného času vykonávající komplexní přímou pedagogickou činnost
Číslo akreditace

5341/2024-8-72

Krátká anotace

134 vyučovacích hodin

Akreditovaný kurz pro pedagogy volného času, kteří vykonávají komplexní pedagogickou činnost. Program zahrnuje 134 hodin teorie (48 hodin prezenčně, 86 hodin online) a pokrývá témata jako sociální pedagogika, pedagogická psychologie, didaktika, a právní předpisy. Kurz je určen pro osoby se středním vzděláním s maturitou a je zakončen závěrečnou zkouškou. Po úspěšném absolvování obdrží účastníci osvědčení. Kurz je možné hradit prostřednictvím úřadů práce.

Studium pedagogiky pro vychovatele - kombinované
Číslo akreditace

17370/2024-7-145

Krátká anotace

120 vyučovacích hodin

Studium pedagogiky pro vychovatele je určeno pro zájemce, kteří chtějí získat odborné znalosti nezbytné pro práci ve výchovných a vzdělávacích institucích. Účastníci studia se seznámí s klíčovými pedagogickými a psychologickými teoriemi, metodami výchovné práce a aktuálními trendy v oblasti výchovy a vzdělávání. Studium poskytuje teoretické i praktické znalosti, které umožňují efektivně pracovat s dětmi a mládeží v různých výchovných prostředích, jako jsou školní družiny, školní kluby či domovy mládeže.

Studium pro asistenty pedagoga, kteří vykonávají přímou pedagogickou činnost spočívající v pomocných výchovných pracích - kombinované
Číslo akreditace

5341/2024-8-72

Krátká anotace

120 vyučovacích hodin

Kvalifikační kurz pro asistenty pedagoga, akreditovaný MŠMT. Kurz zahrnuje teoretickou a praktickou část, připravující účastníky na profesi asistenta pedagoga dle platné legislativy. Program je vhodný pro osoby s ukončeným základním vzděláním a může být financován úřady práce. Úspěšní absolventi získají osvědčení o kvalifikaci.

Studium pro přípravu pedagogů volného času vykonávajících dílčí přímou pedagogickou činnost v zájmovém vzdělávání 
Číslo akreditace

5341/2024-8-72

Krátká anotace

40 vyučovacích hodin

Akreditovaný kurz pro pedagogy volného času, zaměřený na dílčí přímou pedagogickou činnost v zájmovém vzdělávání. Program zahrnuje 40 hodin teorie a je vhodný pro osoby se středním vzděláním s maturitou. Kurz kombinuje online a prezenční výuku a je zakončen závěrečnou zkouškou. Absolventi obdrží osvědčení o kvalifikaci. Kurz je možné hradit prostřednictvím úřadů práce.

Studium pro ředitele škol a školských zařízení - kombinované
Číslo akreditace

25879/2023-6-521

Krátká anotace

119 vyučovacích hodin

Kvalifikační studium realizované v rámci DVPP je určeno pedagogickým pracovníkům, kteří vykonávají nebo mají zájem vykonávat funkci ředitele školy nebo školského zařízení. Vzdělávací program je zaměřen na získání znalostí v oblasti řízení školství, které umožní výkon funkce ředitele školy nebo školského zařízení podle §5 odst. 2 zákona č. 563/2004 Sb.

Studium pro výchovné poradce - kombinované
Číslo akreditace

2198/2025-6-19

Krátká anotace

250 vyučovacích hodin

Studium je určeno pedagogickým pracovníkům, kteří chtějí získat odbornou specializaci pro výkon funkce výchovného poradce na základních a středních školách. Studium poskytuje teoretické i praktické znalosti z oblasti pedagogiky, psychologie, speciální pedagogiky a školního poradenství. Důraz je kladen na rozvoj diagnostických a komunikačních dovedností, práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, prevenci rizikového chování a spolupráci se školními poradenskými pracovišti a dalšími institucemi.

Sledujte další vzdělávání pedagogických pracovníků - DVPP
fb