Asertivní řešení problémů
8 vyučovacích hodin
V tomto semináři si podrobně rozanalyzujeme naši denní komunikaci. Zaměříme se na důležitost řešení konfliktů pomocí asertivní komunikaci a asertivního přístupu k dané situaci. Budeme se věnovat komunikačním rovinám, významu a záměru slov, způsobu vyjadřování v rozličných situacích a používání neverbální a nonverbální komunikaci v praxi.
|
Asertivní řešení problémů (webinář)
8 vyučovacích hodin
V tomto semináři si podrobně rozanalyzujeme naši denní komunikaci. Zaměříme se na důležitost řešení konfliktů pomocí asertivní komunikaci a asertivního přístupu k dané situaci. Budeme se věnovat komunikačním rovinám, významu a záměru slov, způsobu vyjadřování v rozličných situacích a používání neverbální a nonverbální komunikaci v praxi.
|
Asistent pedagoga – pracovní náplň, účel funkce
8 vyučovacích hodin
Ohledně fungování asistentů pedagoga stále panuje spousta otázek. Jaké jsou rozdíly mezi osobním asistentem a asistentem pedagogickým? Má asistent podávat léky? Kam až sahají jeho pravomoci? Musí postupovat dle pokynů učitele? Je asistentem pro žáka nebo pro učitele? Tyto a mnohé další zodpovíme na semináři. Obsáhneme základní právní úpravu související s asistenty, ale také aktuální otázky z praxe.
|
Asistent pedagoga – pracovní náplň, účel funkce (webinář)
8 vyučovacích hodin
Ohledně fungování asistentů pedagoga stále panuje spousta otázek. Jaké jsou rozdíly mezi osobním asistentem a asistentem pedagogickým? Má asistent podávat léky? Kam až sahají jeho pravomoci? Musí postupovat dle pokynů učitele? Je asistentem pro žáka nebo pro učitele? Tyto a mnohé další zodpovíme na semináři. Obsáhneme základní právní úpravu související s asistenty, ale také aktuální otázky z praxe.
|
Asistent pedagoga a dítě předškolního a mladšího školního věku s ADHD, ADD
8 vyučovacích hodin
Seminář, primárně určený asistentům pedagoga pracujícím v MŠ a na 1. stupni ZŠ, systematickým a uceleným způsobem zodpovídá otázky z oblasti specifických poruch chování – ADHD, ADD, které v mnoha případech jsou i sekundárně přidružené u dětí zdravotně znevýhodněných. Účastníci semináře budou seznámeni s jednotlivými projevy ADHD, ADD, jejich charakteristikou, jednotlivými formami, příčinami vzniku a projevy. Součástí prezentace budou také kazuistiky dětí se specifickými poruchami chování. Probrána bude otázka nejvhodnějšího přístupu k dětem s ADHD, ADD a zásady práce s těmito dětmi z pozice asistenta pedagoga.
|
Asistent pedagoga jako součást pedagogického týmu a jeho role v pedagogickém procesu
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí s legislativním ukotvením výkonu funkce asistentka pedagoga (školský zákon a zákon o pedagogických pracovnících, příslušné vyhlášky), dozví se, jaké jsou rozdíly mezi asistentem pedagoga, školním asistentem, osobním asistentem a chůvou, dozví se vhodné formy spolupráce asistenta pedagoga s dalšími pedagogy školy, s dítětem, které má v péči, jeho zákonnými zástupci a externími subjekty (např. orgán péče o dítě, policie apod.), dozví se, jaké jsou kompetence asistenta pedagoga, jeho postavení v rámci školy a třídy, kde působí, na konkrétních typech podpůrných opatření se naučí možnosti práce s žákem, naučí se reagovat v obtížných situacích díky využití modelových situací. V rámci řízené diskuze bude docházet k předávání příkladů dobré praxe a odpovědím na konkrétní dotazy.
|
Asistent pedagoga jako součást pedagogického týmu a jeho role v pedagogickém procesu (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí s legislativním ukotvením výkonu funkce asistentka pedagoga (školský zákon a zákon o pedagogických pracovnících, příslušné vyhlášky), dozví se, jaké jsou rozdíly mezi asistentem pedagoga, školním asistentem, osobním asistentem a chůvou, dozví se vhodné formy spolupráce asistenta pedagoga s dalšími pedagogy školy, s dítětem, které má v péči, jeho zákonnými zástupci a externími subjekty (např. orgán péče o dítě, policie apod.), dozví se, jaké jsou kompetence asistenta pedagoga, jeho postavení v rámci školy a třídy, kde působí, na konkrétních typech podpůrných opatření se naučí možnosti práce s žákem, naučí se reagovat v obtížných situacích díky využití modelových situací. V rámci řízené diskuze bude docházet k předávání příkladů dobré praxe a odpovědím na konkrétní dotazy.
|
Autonomní třída – spolupráce učitele a žáků
8 vyučovacích hodin
Účastníci získají teoretické informace a základy praktických dovedností, které jim pomohou při tvorbě a vedení autonomního třídního kolektivu. Osvojí si základní nástroje k vedení třídy, vhodné aktivity a získají pracovní listy určené pro žáky za účelem vytvoření autonomní třídy. V modelových situacích si některé aktivity vyzkouší a ověří si jejich přímo pro vlastní pedagogickou praxi.
|
Autorita učitele a jeho interakce se žáky… aneb jak být respektován žáky/studenty
8 vyučovacích hodin
Učitel potřebuje znalosti, aby mohl předat obsah učiva, a didaktické dovednosti, aby efektivně žáky učil. Avšak toto vše může přijít vniveč, když ve třídě nenastaví správný způsob vzájemné interakce a žáci svého učitele zdravě nerespektují.
|
Autorita učitele a jeho interakce se žáky… aneb jak být respektován žáky/studenty (webinář)
8 vyučovacích hodin
Učitel potřebuje znalosti, aby mohl předat obsah učiva, a didaktické dovednosti, aby efektivně žáky učil. Avšak toto vše může přijít vniveč, když ve třídě nenastaví správný způsob vzájemné interakce a žáci svého učitele zdravě nerespektují.
|
Bezpečnost a ochrana zdraví dětí a žáků ve školách
6 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na bezpečnost a ochranu zdraví dětí a žáků v mateřských a základních školách. Školení je vhodné nejen pro učitele, ale i pro ředitele škol a všechny pedagogické pracovníky, kteří třeba jen vykonávají nad žáky dohled.
|
Budování týmové spolupráce v pedagogickém sboru
8 vyučovacích hodin
Porozumění psychologickým principům a procesům týmové spolupráce mezi pedagogy ve škole. Orientace v týmových rolích zastoupených v týmu i v jejich motivaci k týmové spolupráci. Osvojení principů účinné zpětné vazby a jejího využití v týmové komunikaci. Porozumění tématu klimatu a kultury organizace, na jehož utváření se podílí vedoucí i jednotliví zaměstnanci školy. Posílení vnímavosti k emocím a kvalitě vztahů a dovednosti s napětím v týmu pracovat.
|
Carving – doškolovací kurz základního školního lyžování
40 vyučovacích hodin
Kurz má za cíl seznámit účastníky s metodikou carvingového lyžování, současnými trendy (funcarving, snowblades) a bezpečností a organizací lyžařských výcvikových kurzů pro žáky základních a středních škol. Kurz je koncipován jako doškolovací (rozšiřuje základní lyžařské dovednosti o techniku carvingového lyžování), proto chce být také inspirací, jak výuku co nejvíce zpestřit, používat rozličné pomůcky a jak děti citlivě motivovat ve výuce carvingového lyžování.
|
Celostní přístup v inkluzivní ZŠ a MŠ jako prevence poruch učení i chování z pohledu speciálního pedagoga
8 vyučovacích hodin
Absolventi semináře budou seznámeni s tím, jaké jsou potřeby současné generace „digitálních dětí“ - předškoláků a školáků v inkluzivní základní a mateřské škole z pohledu speciálního pedagoga logopeda s celostním přístupem. Témata: školní poradenské pracoviště, jak poznat děti s riziky poruch učení – včasná komplexní diagnostika a následná podpora v MŠ, senzorická integrace a vzdělávací pyramida, vliv cvičení, koordinace těla a vestibulárního ústrojí na správné učení, podpora žáků na ZŠ tak aby je to bavilo a mělo to vůbec smysl.
|
Celostní přístup v inkluzivní ZŠ a MŠ jako prevence poruch učení i chování z pohledu speciálního pedagoga (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků zdůrazněním celostního přístupu k poskytování podpory dětem a žákům mateřských a základních škol, nabídnout jim možnosti, jakým způsobem upravit podmínky výchovy a výuky v MŠ a ZŠ tak, aby se minimalizovala školní neúspěšnost dítěte s ohledem na výsledky jeho práce, práce celé třídy a vztahy v třídním kolektivu. Součástí semináře budou také kazuistiky jednotlivých dětí, ukázky vhodných speciálně – pedagogických pomůcek a novinky z přístupů ze zahraničí.
|
Český jazyk, literatura a estetická výchova (webinář)
4 vyučovací hodiny
Seminář vychází z požadavků ŠVP na rozvoj estetické výchovy a podporu interdisciplinárních vztahů. Účastníci se seznámí s možnostmi, jak do hodin ČJL vhodně začlenit a využít hudbu a výtvarné umění. Texty písní se stanou východiskem pro rozbor po stránce literárně-teoretické, umělecké a jazykové. Učitelé se seznámí s možnostmi, jak netradičně využívat zhudebněnou poezii i originální písňové texty. Sami si prakticky vyzkoušejí, jak je možno prostřednictvím hudby a písní motivovat ke správnému porozumění uměleckému dílu, rozvíjet estetické cítění i jak vést žáky ke kreativitě.
|
Cestička do školy, aneb zítra budeme školáci
8 vyučovacích hodin
Učitelé získají ucelený soubor metod, her, námětů a postupů jak dítě co nejlépe připravit na vstup do školního života a jak kompetence dětí dále vést a rozvíjet, aby se u dětí v průběhu školní docházky vytvářel pozitivní vztah dětí k učení a dosahovalo se vzdělávací strategie rozvíjející kompetence žáků.
|
Činnosti předškolních dětí venku a v přírodě
6 vyučovacích hodin
Seminář účastníkům nabízí aktivity k řízeným i spontánním činnostem venku zaměřené na environmentální vzdělávání předškolních dětí formou her, zkoumání a experimentování. Účastníci se seznámí s nabídkou činností a doporučení zaměřených na rozvoj schopností a dovedností dětí předškolního věku při pobytu venku. Vyzkouší si praktické aktivity a získají nové náměty pro svou práci. Prostor bude také věnován otázce bezpečnosti a možnostem úprav školní zahrady, tak aby se stala pro děti zdrojem inspirace.
|
Činnosti pro nadané děti
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámit pedagogy s aktivitami pro rozvoj potenciálu nadaných dětí prostřednictvím vlastního prožitku s didaktikou a metodikou vedení těchto aktivit.
|
Činnosti pro nadané děti (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámit pedagogy s aktivitami pro rozvoj potenciálu nadaných dětí prostřednictvím vlastního prožitku s didaktikou a metodikou vedení těchto aktivit.
|
Co a jak s předškolákem
8 vyučovacích hodin
Přechod dítěte z mateřské školy do té základní je bezpochyby jedním z prvních velkých kroků v jeho životě. První úspěchy či neúspěchy obvykle ovlivňují celou jeho další vzdělávací dráhu. Je proto důležité biologické zrání dítěte vhodně doplnit o rozvíjející podněty, které mu poskytuje hlavně rodina, ale i škola. Řekneme si a vyzkoušíme jak a proč:
✓rozvíjet klíčové oblasti (motorika, grafomotorika, řeč, sluchové vnímání, zrakové vnímání, prostorová orientace, časová orientace, matematické představy, paměť a pozornost/koncentrace, všeobecné znalosti)
✓přispět k dobré adaptaci dítěte v 1. třídě ZŠ
✓kdy se obrátit na odborníky (logoped, psycholog, pedopsychiatr, PPP, SPC…)
|
Co a jak s předškolákem (webinář)
8 vyučovacích hodin
Přechod dítěte z mateřské školy do té základní je bezpochyby jedním z prvních velkých kroků v jeho životě. První úspěchy či neúspěchy obvykle ovlivňují celou jeho další vzdělávací dráhu. Je proto důležité biologické zrání dítěte vhodně doplnit o rozvíjející podněty, které mu poskytuje hlavně rodina, ale i škola. Řekneme si a vyzkoušíme jak a proč:
✓rozvíjet klíčové oblasti (motorika, grafomotorika, řeč, sluchové vnímání, zrakové vnímání, prostorová orientace, časová orientace, matematické představy, paměť a pozornost/koncentrace, všeobecné znalosti)
✓přispět k dobré adaptaci dítěte v 1. třídě ZŠ
✓kdy se obrátit na odborníky (logoped, psycholog, pedopsychiatr, PPP, SPC…)
|
Co bude po distanční výuce – zamyšlení pedagoga
8 vyučovacích hodin
Téměř rok dlouhá distanční výuka si vyžádala mnoho změn ve školách a školských zařízeních. Osobní zkušenosti a odborný náhled pedagogů jsou v semináři východiskem pro znovunastartování prezenční výuky ve školách. Seminář nabízí pedagogům tuto platformu k evaluaci distanční výuky a hledání cest k nastartování sebe i žáků do prezenční výuky.
|
Čtenářská a jazyková gramotnost
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na uvedení do problematiky čtenářské gramotnosti. Ohlédneme se za počátečním čtenářství. Ukážeme si několik čtenářských metod práce v hodinách českého jazyka i jiných předmětů. Díky pomůckám a didaktickým materiálům získáte podpůrný materiál pro učení. Ukážeme si jak pracovat s knihou a proč je dobré mít čtenářský koutek přímo ve třídě.
|
Čtenářská a jazyková pregramotnost
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na seznámení s pojmy, s vyučovacími metodami, které podporují čtenářské schopnosti. Za použití pomůcek a her si vyzkoušíme, co lze v praxi rychle a jednoduše použít. Jak připravit prostředí pro učení se a hraní. Co děti ruší a proč mít třídu méně zaplněnou obrázky a hračkami a spoustu jiného.
|
Čtenářská a matematická gramotnost v předškolním vzdělávání
8 vyučovacích hodin
Tento vzdělávací kurz je zaměřen na získání znalostí souvisejících s rozvojem funkční gramotnosti dětí. Orientuje se na (před)čtenářskou a (před)matematickou gramotnost, které jsou důležitým předpokladem pro úspěšný vstup dětí do základního vzdělávání. Teoretické vymezení pojmů; Funkční gramotnost a kompetence; Čtenářská gramotnost; Matematická gramotnost; Čtenářská a matematická gramotnost a cíle RVP PV; Čtenářská a matematická gramotnost a výstupy RVP PV; Diskuse.
|
Čtenářská gramotnost +
4 vyučovací hodiny
Cílem kurzu je představení metod rozvíjejících čtenářskou gramotnost a seznámit pedagogy s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit. Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech čtení, rozvoji čtenářství a přístupům k učení z textu.
|
Čtenářská gramotnost + (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem kurzu je představení metod rozvíjejících čtenářskou gramotnost a seznámit pedagogy s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit. Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech čtení, rozvoji čtenářství a přístupům k učení z textu.
|
Čtenářská gramotnost v kostce
6 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech čtení, rozvoji čtenářství a přístupům k učení z textu.
|
Čtenářská gramotnost v kostce (webinář)
6 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech čtení, rozvoji čtenářství a přístupům k učení z textu.
|