logo
po – pá 8:00 – 16:00

DVPP na míru

obrazky-na-miru-dvpp-02.jpg

Pro Váš pedagogický sbor připravíme školení DVPP na míru.

  • Velký výběr seminářů a workshopů
  • Realizace na Vašem pracovišti nebo dle domluvy
  • Online, prezenční i kombinovaná forma
  • Možné hrazení některých školení ze Šablon OP JAK
  • Účastníci obdrží osvědčení o absolvování školení DVPP
  • S výběrem školení Vám poradíme

Pokud máte zájem o kterékoli uvedené školení DVPP na míru pro celý Váš pedagogický sbor, kontaktujte nás a my Vám zašleme podrobnou anotaci školení nebo připravíme již konkrétní nabídku,

V rámci školení pro celý pedagogický sbor máme připravenou také nabídku v rámci tzv. Šablon.

Pokud chcete, abychom Vám sami vybrali školení pro Vás, dle Vašich požadavků, můžete vužít nezávazný poptávkový formulář.

Zde naleznete aktuální seznam všech našich školení akreditovaných MŠMT v systému DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků).

Kliknutím na název školení se otevře stručný popis.

Seznam všech akreditovaných školení


Název
Čtenářská pregramotnost
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na seznámení s efektivními vyučovacími metodami, které podporují stimulování všech percepčních, kognitivních a motorických funkcí přímo ovlivňujících budoucí čtenářské schopnosti. Účastníci získají podněty pro činnosti a shlédnou ukázky materiálů, které posilují podporu nejen oslabených funkcí s přihlédnutím na včasnou prevenci dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Téma semináře bude podpořeno zkušeností z praxe lektorky a ukázkou vhodných programů, pomůcek a pracovních listů pro pedagogy.

Čtenářská pregramotnost - úloha knihy v mateřské škole
Krátká anotace

16 vyučovacích hodin

Cílem semináře je představení důležitosti a nenahraditelnosti knihy v mateřské škole, práce s knihami obohacuje děti v mnoha směrech, ať už se jedná o způsob myšlení, slovní zásobu, pohled na svět nebo emoční život. Kontakt s tím, kdo pracuje s knihou, je nenahraditelný a intenzivní. Snahou bude nejen apel na důležitost knihy v prostředí mateřské školy, ale i samotné ukázky toho, jak s knihou, psaným či čteným textem pracovat. Budou představovány aktivity, které přímo či nepřímo podporují předčtenářské dovednosti.

Čtenářská pregramotnost - úloha knihy v MŠ
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem semináře je představení důležitosti a nenahraditelnosti knihy v mateřské škole, práce s knihami obohacuje děti v mnoha směrech, ať už se jedná o způsob myšlení, slovní zásobu, pohled na svět nebo emoční život. Kontakt s tím, kdo pracuje s knihou, je nenahraditelný a intenzivní. Snahou bude nejen apel na důležitost knihy v prostředí mateřské školy, ale i samotné ukázky toho, jak s knihou, psaným či čteným textem pracovat. Budou představovány aktivity, které přímo či nepřímo podporují předčtenářské dovednosti. Dále si seminář klade za cíl vzájemné obohacování posluchači, přenos zkušeností napříč skupinou, budou používány aktivizační metody a formy práce tak, aby byly nabyté znalosti přenositelné (nejen) do prostředí mateřských škol.

Čtenářská pregramotnost (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na seznámení s efektivními vyučovacími metodami, které podporují stimulování všech percepčních, kognitivních a motorických funkcí přímo ovlivňujících budoucí čtenářské schopnosti. Účastníci získají podněty pro činnosti a shlédnou ukázky materiálů, které posilují podporu nejen oslabených funkcí s přihlédnutím na včasnou prevenci dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Téma semináře bude podpořeno zkušeností z praxe lektorky a ukázkou vhodných programů, pomůcek a pracovních listů pro pedagogy.

Čtenářská pregramotnost v MŠ
Krátká anotace

16 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na seznámení s efektivními vyučovacími metodami, které podporují stimulování všech percepčních, kognitivních a motorických funkcí přímo ovlivňujících budoucí čtenářské schopnosti. Účastníci získají podněty pro činnosti a shlédnou ukázky materiálů, které posilují podporu nejen oslabených funkcí s přihlédnutím na včasnou prevenci dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Téma semináře bude podpořeno zkušeností z praxe lektorky a ukázkou vhodných programů, pomůcek a pracovních listů pro pedagogy.

Čtenářské strategie
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Vzdělávací program pedagogy seznámí s efektivními strategiemi, které rozvíjejí čtenářskou gramotnost, napomáhají žákům s porozuměním textu, rozvíjejí další čtenářské dovednosti a kompetence k učení prostřednictvím práce s beletristickými a naučnými texty. Vyzkoušíme si čtenářské strategie na podkladě vlastního prožitku čtení a osvojíme si databázi čtenářských strategií, které napomáhají porozumění textu. Na modelových lekcích si vyzkoušíte efektivní práci s texty.

Čtenářské strategie (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Vzdělávací program pedagogy seznámí s efektivními strategiemi, které rozvíjejí čtenářskou gramotnost, napomáhají žákům s porozuměním textu, rozvíjejí další čtenářské dovednosti a kompetence k učení prostřednictvím práce s beletristickými a naučnými texty. Vyzkoušíme si čtenářské strategie na podkladě vlastního prožitku čtení a osvojíme si databázi čtenářských strategií, které napomáhají porozumění textu. Na modelových lekcích si vyzkoušíte efektivní práci s texty.

Čtení v přírodě nejen o přírodě
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz "Čtení v přírodě nejen o přírodě" představuje způsob, jak spojit lásku k literatuře s přirozeným prostředím venku. Příroda, pobyt a samotné učení v ní může sloužit nejen jako krásné pozadí pro čtení, ale také jako silný zdroj inspirace pro literární ponoření a tvorbu. Tento kurz není pouze o přírodě, čtení o ní, ale především o tom, jak přírodu skrze literaturu plně zažívat a chápat. Příroda jako taková může obohatit čtenářský zážitek a podněcovat k naslouchání, samotnému čtení nebo tvorbě.

Dejme každému šanci prožít úspěch – motivace a aktivizace žáků
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Jak přimět studenty k převzetí zodpovědnosti za vlastní proces učení? Účastníci budou seznámeni s pojmem kompetence k učení , metodami a formami práce podporující motivaci a aktivizaci s důrazem na učení s porozuměním a heuristický přístup k výuce. Učitelé budou mít možnost si metody práce vyzkoušet v nabídnutých aktivitách. Seminář poukáže také na možnosti jak ve studentech vybudit motivaci – chuť něco se dozvědět, pro něco se nadchnout a dotáhnout do konce. Podmínky pro lepší učení vycházející z integrované tematické výuky S. Kovalikové a Brain Gym a výuku podle učebních stylů. Zmíněn bude také význam sebereflexe a sebehodnocení studentů a základní principy jejich podpory ze strany učitele.

Dejme každému šanci prožít úspěch – motivace a aktivizace žáků (1. st. ZŠ)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

V semináři se učitelé dozvědí, jak přimět žáka k převzetí zodpovědnosti za vlastní proces učení. Seminář poukáže na roli učitele v konstruktivní škole – podpůrná činnost při metakognitivních procesech - při sebereflexi a sebehodnocení vlastních silných a slabých stránek. Seminář nabídne učitelům konkrétní metody a formy práce, učitelé budou mít možnost si vyzkoušet v nabídnutých aktivitách. Ty kladou důraz na učení s porozuměním a je možné je zařadit do jakékoli hodiny, případně budou nabídnuty alternativy jednotlivých metod pro další inspiraci učitelů.

Dejme každému šanci prožít úspěch – motivace a aktivizace žáků (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Jak přimět studenty k převzetí zodpovědnosti za vlastní proces učení? Účastníci budou seznámeni s pojmem kompetence k učení , metodami a formami práce podporující motivaci a aktivizaci s důrazem na učení s porozuměním a heuristický přístup k výuce. Učitelé budou mít možnost si metody práce vyzkoušet v nabídnutých aktivitách. Seminář poukáže také na možnosti jak ve studentech vybudit motivaci – chuť něco se dozvědět, pro něco se nadchnout a dotáhnout do konce. Podmínky pro lepší učení vycházející z integrované tematické výuky S. Kovalikové a Brain Gym a výuku podle učebních stylů. Zmíněn bude také význam sebereflexe a sebehodnocení studentů a základní principy jejich podpory ze strany učitele.

Dejme každému šanci prožít úspěch – motivace a aktivizace žáků na 2. stupni ZŠ
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

V semináři se učitelé dozvědí, jak přimět žáka k převzetí zodpovědnosti za vlastní proces učení. Seminář nabídne učitelům konkrétní metody a formy práce, učitelé budou mít možnost si vyzkoušet v nabídnutých aktivitách. Ty kladou důraz na učení s porozuměním a je možné je zařadit do jakékoli hodiny, případně budou nabídnuty alternativy jednotlivých metod pro další inspiraci učitelů.

Didaktické hry pro poutavé hodiny angličtiny – Zásobník II.
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Připravte se na hravou sadu aktivit, které změní hodinu ve veselý zážitek, podporující spolupráci, komunikaci a současně umožňující nenáročnou diferenciaci. Tento seminář rozšíří váš repertoár aktivit od rozcviček přes role-play až po improvizaci a hry na slovní zásobu. Interakci žáků zvýší různé techniky práce s jednoduchými tematickými scénáři, ale také párové aktivity, jako jsou dialogové smyčky. Osvojíte si přístupy pro živou výuku jazyků a vyzkoušíte si aktivity, které zapojí většinu žáků. Odnesete si také náměty na poutavé aktivity spojené s pohybem ve třídě a to vše bez velké přípravy. Ukázky vychází ze zkušeností s výukou angličtiny na 1. a 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol. Seminář můžete absolvovat bez předchozí účasti na Zásobníku I.

Didaktické hry pro poutavé hodiny angličtiny – Zásobník II. (webinář)
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Připravte se na hravou sadu aktivit, které změní hodinu ve veselý zážitek, podporující spolupráci, komunikaci a současně umožňující nenáročnou diferenciaci. Tento seminář rozšíří váš repertoár aktivit od rozcviček přes role-play až po improvizaci a hry na slovní zásobu. Interakci žáků zvýší různé techniky práce s jednoduchými tematickými scénáři, ale také párové aktivity, jako jsou dialogové smyčky. Osvojíte si přístupy pro živou výuku jazyků a vyzkoušíte si aktivity, které zapojí většinu žáků. Odnesete si také náměty na poutavé aktivity spojené s pohybem ve třídě a to vše bez velké přípravy. Ukázky vychází ze zkušeností s výukou angličtiny na 1. a 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol. Seminář můžete absolvovat bez předchozí účasti na Zásobníku I.

Digitální nástroje v environmentálním vzdělávání
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Vzdělávací program je určen vyučujícím, kteří chtějí více zapojit ICT do svého environmentálního vzdělávání. Tipy k základním nástrojům a aplikacím rozptýlí obavy z ICT a podpoří úvodní diskuzi o ICT aktuálně využívaných účastníky. Účastníci se seznámí s využitím ICT k podpoře zájmu žáka o environmentální témata a jeho spolupráce s ostatními.

Digitální nástroje v environmentálním vzdělávání (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Vzdělávací program je určen vyučujícím, kteří chtějí více zapojit ICT do svého environmentálního vzdělávání. Tipy k základním nástrojům a aplikacím rozptýlí obavy z ICT a podpoří úvodní diskuzi o ICT aktuálně využívaných účastníky. Účastníci se seznámí s využitím ICT k podpoře zájmu žáka o environmentální témata a jeho spolupráce s ostatními.

Digitální technologie v předškolním vzdělávání
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Cílem semináře je poskytnout pedagogickým pracovníkům mateřských škol informace související s IT gramotností dětí předškolního věku. Účastníci získají nejen teoretické poznatky, ale také inspiraci a náměty využitelné v rámci výchovně-vzdělávacího procesu v MŠ.

Digitální technologie v předškolním vzdělávání (webinář)
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Cílem semináře je poskytnout pedagogickým pracovníkům mateřských škol informace související s IT gramotností dětí předškolního věku. Účastníci získají nejen teoretické poznatky, ale také inspiraci a náměty využitelné v rámci výchovně-vzdělávacího procesu v MŠ.

Digitální technologie ve výuce pro učitele 1. stupně
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Tento vzdělávací program ukáže pedagogům možnosti adekvátního využití digitálních technologií již na 1. stupni, a to mimo hodiny informatiky, tedy v běžných hodinách ve smyslu obohacení výuky. Dotkneme se i mezipředmětových vztahů, digitálních kompetencí či možností (ne)formální komunikace s rodiči od omlouvání po plánování informačních odpolední.

Digitální technologie ve výuce pro učitele 1. stupně (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Tento vzdělávací program učitelkám a učitelům na 1. stupni ukáže možnosti adekvátního využití digitálních technologií již na 1. stupni, a to mimo hodiny informatiky, tedy v běžných hodinách ve smyslu obohacení výuky. Dotkneme se i mezipředmětových vztahů, digitálních kompetencí či možností (ne)formální komunikace s rodiči od omlouvání po plánování informačních odpolední.

Digitipy pro přípravu a realizaci výuky na ZŠ
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvoj dovedností ve využívání ICT nástrojů (včetně mobilních aplikací vhodných k objevování krajiny, robotických vzdělávacích pomůcek a digitálních mikroskopů, umělé inteligence). Účastníci si vyzkouší tvorbu výukové lekce za použití zmíněných nástrojů. Budou schopni začleňovat ICT do environmentálního vzdělávání tak, aby se zvýšil zájem žáků nejen o ICT nástroje, ale také o matematiku, přírodní jevy a procesy i kooperaci během jejich poznávání.

Digitipy pro přípravu a realizaci výuky na ZŠ (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvoj dovedností ve využívání ICT nástrojů (včetně mobilních aplikací vhodných k objevování krajiny, robotických vzdělávacích pomůcek a digitálních mikroskopů, umělé inteligence). Účastníci si vyzkouší tvorbu výukové lekce za použití zmíněných nástrojů. Budou schopni začleňovat ICT do environmentálního vzdělávání tak, aby se zvýšil zájem žáků nejen o ICT nástroje, ale také o matematiku, přírodní jevy a procesy i kooperaci během jejich poznávání.

Dítě s ADHD, ADD – workshop pro asistenty pedagoga v MŠ a 1. stupni ZŠ
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Dílna, určená asistentům pedagoga v MŠ a 1. stupni ZŠ, je zaměřena na prohloubenípoznatků a získání a sdílení zkušeností s péčí o děti a žáky s poruchou ADHD, ADD. Účastníci budou formou workshopu seznámeni s vhodnými aktivitami pro všední den a strategiemi, které jim v praxi pomohou zvládat emočně a sociálně náročné situace. Cílem workshopu je asistentům poskytnout návod na hledání různých strategií v péči o konkrétní dítě. Seminář nabízí na základě dotazů účastníků praktické rady vycházející z dlouhodobé praxe.

Dítě s ADHD, ADD – workshop pro pedagogy MŠ a 1. stupně ZŠ
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Dílna prohlubuje a navazuje na poznatky ze školení „Neklidné dítě – problematika ADHD, ADD“. Zúčastněným pedagogům bude nabídnut prostor pro otázky a odpovědi týkající se péče o děti a žáky s poruchou ADHD a ADD a možnost sdílení zkušeností z praxe. Skrze vlastní prožitek se seznámí s vhodnými relaxačními technikami, aktivitami pro všední den a ujasní si strategie, které jim v praxi pomohou zvládat emočně a sociálně náročné situace. Seminář zahrne tato témata: Teoretický rámec problematiky. Aktivity podporující psychomotorický vývoj dítěte. Předcházení a řešení konfliktních situací. Relaxační, terapeutické aktivity vhodné pro děti ADHD – popis, terminologické vymezení.

Dítě s nadprůměrným intelektem v MŠ a na 1. stupni ZŠ
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci semináře se seznámí s vymezením pojmu nadané dítě a dalšími souvisejícími pojmy, některými metodami identifikace nadaných a zvláštnostmi, kterými se nadané děti mohou projevovat a tím na své nadání upozornit i případnými obtížemi, které tento jev často doprovází. Vše bude demonstrováno na konkrétních případech dlouhodobě sledovaných dětí z praxe. Seznámí se také s některými organizacemi a institucemi, které se nadaným dětem předškolního věku věnují. Školení svým obsahem reflektuje požadavky na společné (inkluzivní) vzdělávání a podporuje práci s různorodou skupinou žáků.

Dítě s nadprůměrným intelektem v MŠ a na 1. stupni ZŠ (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci semináře se seznámí s vymezením pojmu nadané dítě a dalšími souvisejícími pojmy, některými metodami identifikace nadaných a zvláštnostmi, kterými se nadané děti mohou projevovat a tím na své nadání upozornit i případnými obtížemi, které tento jev často doprovází. Vše bude demonstrováno na konkrétních případech dlouhodobě sledovaných dětí z praxe. Seznámí se také s některými organizacemi a institucemi, které se nadaným dětem předškolního věku věnují.

Dítě s odkladem povinné školní docházky v běžné mateřské škole
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Účastníci semináře získají širší povědomí o problematice zařazení dítěte s odkladem povinné školní docházky do běžné mateřské školy. Ujasní si práva a povinnosti účastníků participujících v této oblasti – dítěte, zákonných zástupců, pedagogů i školských poradenských zařízení. V závislosti na charakteristice dítěte s odkladem povinné školní docházky obohatí svou pedagogickou praxi o vhodné náměty pro práci s touto skupinou dětí.

Dítě s odkladem povinné školní docházky v běžné mateřské škole
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Účastníci semináře získají širší povědomí o problematice zařazení dítěte s odkladem povinné školní docházky do běžné mateřské školy. Ujasní si práva a povinnosti účastníků participujících v této oblasti – dítěte, zákonných zástupců, pedagogů i školských poradenských zařízení. V závislosti na charakteristice dítěte s odkladem povinné školní docházky obohatí svou pedagogickou praxi o vhodné náměty pro práci s touto skupinou dětí.

Dítě s odkladem povinné školní docházky v běžné mateřské škole (webinář)
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Účastníci semináře získají širší povědomí o problematice zařazení dítěte s odkladem povinné školní docházky do běžné mateřské školy. Ujasní si práva a povinnosti účastníků participujících v této oblasti – dítěte, zákonných zástupců, pedagogů i školských poradenských zařízení. V závislosti na charakteristice dítěte s odkladem povinné školní docházky obohatí svou pedagogickou praxi o vhodné náměty pro práci s touto skupinou dětí.

Dítě s odlišným mateřským jazykem v MŠ
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Jakým způsobem s žáky pracovat a jak postupovat, abychom hodili dětem záchranný kruh spočívající ve správně zvoleném pedagogickém postupu a abychom je nenechali utopit se v prostředí, kde jsou odlišný jazyk a jiná kultura faktory způsobující znevýhodnění a překážky? Na to vše by vám měla dát odpověď právě tento seminář.

Sledujte další vzdělávání pedagogických pracovníků - DVPP
fb