Začínající učitelka v mateřské škole
4 vyučovací hodiny
Cílem semináře je poskytnout začínajícím pedagogům v mateřských školách efektivní nástroje a metody pro úspěšné zvládnutí adaptačního období a poradit, jak zvládnout první kroky v profesní kariéře v MŠ.
|
Začínající učitelka v mateřské škole (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem semináře je poskytnout začínajícím pedagogům v mateřských školách efektivní nástroje a metody pro úspěšné zvládnutí adaptačního období a poradit, jak zvládnout první kroky v profesní kariéře v MŠ.
|
Začínáme v MŠ
8 vyučovacích hodin
Kurz přináší základní orientaci v rámci předškolního vzdělávaní z pohledu začínajícího pedagogického pracovníka tak, aby posluchači byli schopni orientovat se v základní legislativě a odborných termínech. Neodmyslitelnou součástí je poté i předávaní praktických námětů a zkušeností pro přímou práci tak, aby vytvořila základ pro získávání praxe v dané oblasti.
|
Začínáme v MŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Kurz přináší základní orientaci v rámci předškolního vzdělávaní z pohledu začínajícího pedagogického pracovníka tak, aby posluchači byli schopni orientovat se v základní legislativě a odborných termínech. Neodmyslitelnou součástí je poté i předávaní praktických námětů a zkušeností pro přímou práci tak, aby vytvořila základ pro získávání praxe v dané oblasti.
|
Začlenění dítěte do prostředí mateřské školy, aneb aby se start podařil
5 vyučovacích hodin
Účastníci semináře budou seznámeni s typickými adaptačními obtížemi dětí, jejich možnými příčinami. Dále si seminář klade za cíl rozšířit kompetence učitelů v oblasti předcházení adaptačním obtížím – zvolení vhodné strategie, postupů, korekce nežádoucího chování. Cílem semináře je otázka nejvhodnějšího přístupu při uspokojování emocionálních i sociálních potřeb dítěte, potřebných pro proces rozvoje sociálního učení a sociálních dovedností.
|
Začlenění dítěte do prostředí mateřské školy, aneb aby se start podařil (webinář)
5 vyučovacích hodin
Účastníci semináře budou seznámeni s typickými adaptačními obtížemi dětí, jejich možnými příčinami. Dále si seminář klade za cíl rozšířit kompetence učitelů v oblasti předcházení adaptačním obtížím – zvolení vhodné strategie, postupů, korekce nežádoucího chování. Cílem semináře je otázka nejvhodnějšího přístupu při uspokojování emocionálních i sociálních potřeb dítěte, potřebných pro proces rozvoje sociálního učení a sociálních dovedností.
|
Začni otázkou
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na rozšíření a obohacení výukových metod učitele. Téma se soustředí na přirozenou potřebu zvídavosti každého z nás. Rozvoj zvídavosti je důležitým krokem k potřebě získávat nové informace a učit se přirozeným způsobem. Součástí tématu je seznámení se s druhy otázek, jejich tvořením, jejich vhodným zapojením do výuky, objevení a připomenutí vyzkoušených metod založených na kladení otázek s praktickými ukázkami začlenění do výuky různých vyučovaných předmětů a na různých tématech a se zapojením účastníků do vzájemných interakcí.
|
Začni otázkou (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na rozšíření a obohacení výukových metod učitele. Téma se soustředí na přirozenou potřebu zvídavosti každého z nás. Rozvoj zvídavosti je důležitým krokem k potřebě získávat nové informace a učit se přirozeným způsobem. Součástí tématu je seznámení se s druhy otázek, jejich tvořením, jejich vhodným zapojením do výuky, objevení a připomenutí vyzkoušených metod založených na kladení otázek s praktickými ukázkami začlenění do výuky různých vyučovaných předmětů a na různých tématech a se zapojením účastníků do vzájemných interakcí.
|
Zajímavé techniky a nápady ve výtvarné práci s dětmi (webinář)
8 vyučovacích hodin
Spojení výtvarných technik se zajímavou motivací práce. Nabízí konkrétní techniky spojené s vytvořením správné tvůrčí atmosféry a vhodným a správným vysvětlením postupu. Vše je určeno pro tvořivou práci s dětmi.
|
Základní školní lyžování
50 vyučovacích hodin
Metodika výuky lyžování dětí a dětských skupin. Náměty pro zpestření výuky lyžování dětí na lyžařských výcvikových kurzech. Využití škály pomůcek při výuce lyžování dětí. Současné trendy ve sjezdovém lyžování. Prohlubování a zdokonalování lyžování účastníků. Účastníci v menších skupinách projdou postupné metodické řady, bude využit videozáznam jízd účastníků a následný rozbor a jednotlivá cvičení budou obohacena herními prvky vhodnými pro zpestření výuky a motivaci dětí k lyžování.
|
Základní školní snowboarding
50 vyučovacích hodin
Metodika výuky snowboardu dětí, metodické řady; Současné trendy snowboardu; Zásady organizace výcvikových kurzů a zapojování snowboardových družstev; Náměty pro zpestření výuky snowboardu dětí na výcvikových kurzech; Praktické metodické výstupy; Vlastní zdokonalování jízdy účastníků. Účastníci v menších skupinách projdou postupné metodické řady, bude využit videozáznam jízd účastníků a následný rozbor a jednotlivá cvičení budou obohacena herními prvky vhodnými pro zpestření výuky a motivaci dětí k lyžování.
|
Základy koučinku pro pedagogy
9 vyučovacích hodin
Koučink je velmi efektivní a moderní metoda k (sebe)rozvoji člověka. Podporuje cestu ke změně, pomáhá v orientaci v problémových situacích, v hledání vhodných řešení a v dosahování krátkodobých i dlouhodobých cílů, ať už v osobním či profesním životě. Účastníci se na semináři dozvědí, jak vypadá koučink a jaké nástroje a techniky využívá – seznámení se s koučovacím procesem včetně ukázky koučovacího sezení a reflexe. Školení nabídne účastníkům náhled na koučink jako na vhodnou metodu pro práci s heterogenní školní skupinou v rámci inkluzivního pojetí vzdělávání. Díky semináři účastníci porozumí základním principům koučinku a odliší ho od jiných forem poradenství, školení, vedení a řízení nebo psychoterapie. Důraz bude kladen na praktické využití koučinku a koučovacího přístupu ve školním prostředí.
|
Základy koučovacího přístupu pro pedagogy
8 vyučovacích hodin
Hlavním cílem školení je seznámení účastníků s principy koučování/sebekoučování a možnostmi, jak jej využít v pedagogické profesi. Seminář je veden prakticky tak, aby měli absolventi konkrétní využitelné výstupy, se kterými pak mohou následně dále pracovat.
|
Základy kreativních záznamů pro pedagogy
6 vyučovacích hodin
Hlavním cílem školení je seznámení pedagogů s originálními způsoby záznamů myšlenek formou tvorby myšlenkových map, které mohou být zajímavým a praktickým nástrojem v rámci prezentací, výuky i řešení problémů.
|
Základy osobnostně sociálního rozvoje
8 vyučovacích hodin
Seminář se zaměřuje na rozvoj osobnosti a profesionálních předpokladů pro všechny pedagogy. Cílem je zprostředkovat možnost sebereflexe a podporovat formování jejich profesní identity, trénovat sebepoznání a rozvíjet zdravé sebevědomí. Témata budou zaměřena především na vlastní sebeuvědomování, na etickou a morální úroveň učitelské, manažérské a jakékoliv jiné profese. Zdůrazní úkol a postavení člověka v procesu pracovního i v procesu osobního života a zaměří se na budování vztahů s vnějším světem. Seminář představuje metody k získání důvěry k sobě i vnějšímu světu, poskytuje návody, jak pracovat sám se sebou, aby dokázal zkvalitňovat nejen svůj profesní, ale i osobní život.
|
Základy osobnostně sociálního rozvoje (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář se zaměřuje na rozvoj osobnosti a profesionálních předpokladů pro všechny pedagogy. Cílem je zprostředkovat možnost sebereflexe a podporovat formování jejich profesní identity, trénovat sebepoznání a rozvíjet zdravé sebevědomí. Témata budou zaměřena především na vlastní sebeuvědomování, na etickou a morální úroveň učitelské, manažérské a jakékoliv jiné profese. Zdůrazní úkol a postavení člověka v procesu pracovního i v procesu osobního života a zaměří se na budování vztahů s vnějším světem. Seminář představuje metody k získání důvěry k sobě i vnějšímu světu, poskytuje návody, jak pracovat sám se sebou, aby dokázal zkvalitňovat nejen svůj profesní, ale i osobní život.
|
Základy práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí s problematikou zařazování dvouletých dětí do MŠ v celé šíři, a to teoreticky, tak primárně prakticky. Nedílnou součástí školení jsou i praktické činnosti, které si účastníci sami vyzkouší a které mohou následně využít ve své praxi.
|
Základy práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí s problematikou zařazování dvouletých dětí do MŠ v celé šíři, a to teoreticky, tak primárně prakticky. Nedílnou součástí školení jsou i praktické činnosti, které si účastníci sami vyzkouší a které mohou následně využít ve své praxi.
|
Základy profesní etiky pro pedagogy
8 vyučovacích hodin
Absolvent vzdělávacího programu se bude orientovat v základní terminologii etiky, bude seznámen s morálními zásadami a bude si vědom významu etického chování v praxi pedagoga. Získá informace o obecných etických principech i o etických normách. Bude se orientovat v problematice etických kodexů. Získané poznatky pomohou formovat vztah absolventa k povolání, přispějí k posílení jeho profesních kompetencí a ke schopnosti eticky přistupovat k práci pedagoga v každodenním životě.
|
Základy profesní etiky pro pedagogy (webinář)
8 vyučovacích hodin
Absolvent vzdělávacího programu se bude orientovat v základní terminologii etiky, bude seznámen s morálními zásadami a bude si vědom významu etického chování v praxi pedagoga. Získá informace o obecných etických principech i o etických normách. Bude se orientovat v problematice etických kodexů. Získané poznatky pomohou formovat vztah absolventa k povolání, přispějí k posílení jeho profesních kompetencí a ke schopnosti eticky přistupovat k práci pedagoga v každodenním životě.
|
Základy stress managementu pro pedagogy
8 vyučovacích hodin
Hlavním cílem kurzu je seznámit s možnostmi prevence a řešení profesní krize pomáhajícího
povolání. Absolventi kurzu budou schopni jasně vydefinovat, co je u nich spouštěcím
momentem psychické zátěže a stresu. Budou mít k dispozici návrhy k řešení a práce se
stresem. Součástí kurzu jsou také interaktivní techniky využitelné v průběhu vyučování k
vytvoření pozitivní atmosféry a minimalizaci stresu žáků.
|
Zápis do prvních tříd ZŠ z různých úhlů pohledu – obsah, rozsah a forma
8 vyučovacích hodin
Seminář si klade za cíl nabídnout určitý konkrétní standart pro tvoření obsahové náplně zápisů do 1. tříd, který by měl jednoznačně vycházet a navazovat na z klíčové kompetence RVP pro MŠ. Pedagogové obdrží i písemné materiály s informacemi, ve kterých oblastech mohou samy rodiče svoje dítě lépe připravit na vstup do školy, tyto základní sepsané informace mohou poskytnout v den zápisů rodičům.
|
Zápis do prvních tříd ZŠ z různých úhlů pohledu – obsah, rozsah a forma (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář si klade za cíl nabídnout určitý konkrétní standart pro tvoření obsahové náplně zápisů do 1. tříd, který by měl jednoznačně vycházet a navazovat na z klíčové kompetence RVP pro MŠ. Pedagogové obdrží i písemné materiály s informacemi, ve kterých oblastech mohou samy rodiče svoje dítě lépe připravit na vstup do školy, tyto základní sepsané informace mohou poskytnout v den zápisů rodičům.
|
Záškoláctví a absence
4 vyučovací hodiny
Záškoláctví a téma absencí řeší většina škol. Jaká jsou související platná právní pravidla? Je možné absencím předcházet? Jaká je úprava omluvených a neomluvených absencí, a co k formě omlouvání uvádí předpisy? Tyto otázky zodpovíme na semináři. Přiblížíme také právní kontext omlouvání žáků v době pandemie.
|
Záškoláctví a absence (webinář)
4 vyučovací hodiny
Záškoláctví a téma absencí řeší většina škol. Jaká jsou související platná právní pravidla? Je možné absencím předcházet? Jaká je úprava omluvených a neomluvených absencí, a co k formě omlouvání uvádí předpisy? Tyto otázky zodpovíme na semináři. Přiblížíme také právní kontext omlouvání žáků v době pandemie.
|
Závadové chování dětí – mezioborová spolupráce školy a kurátora pro děti a mládež
7 vyučovacích hodin
Školení má za cíl seznámit pracovníky, kteří se při své práci setkávají s projevy závadového chování dětí a mladistvých s možnostmi těch, kdo vykonávají sociálně právní ochranu dětí. V průběhu kurzu budou frekventanti seznámeni se základními právními normami v této oblasti, s metodami práce s dětmi i rodinou. Pozornost je věnována zejména vyhodnocení situace dítěte a rodiny, individuálnímu plánování sociálně právní ochrany dítěte a plánování jednotlivých kroků v duchu SMART kritérií. Formou kazuistik bude poukázáno na příklady dobré praxe. Prostor je věnován i řízené diskusi a zodpovídání dotazů z dané oblasti.
|
Závadové chování dětí a mladistvých
8 vyučovacích hodin
Kurz má za cíl seznámit pracovníky, kteří se při své práci setkávají s projevy závadového chování dětí a mladistvých s možnostmi těch, kdo vykonávají sociálně právní ochranu dětí.
|
Závadové chování dětí a mladistvých (webinář)
8 vyučovacích hodin
Kurz má za cíl seznámit pracovníky, kteří se při své práci setkávají s projevy závadového chování dětí a mladistvých s možnostmi těch, kdo vykonávají sociálně právní ochranu dětí.
|
Zavedení systému hodnocení a tvorba objektivně měřitelných ukazatelů pro jednotlivé pracovní pozice v ZŠ
8 vyučovacích hodin
Účastníci získají know-how, jak efektivně provázat hodnocení s odměňováním a rozvojem tak, aby motivovali zaměstnance k výkonnosti, osobnímu rozvoji a žádoucí zaměstnance i ke stabilitě.
|
Zavedení systému hodnocení a tvorba objektivně měřitelných ukazatelů pro jednotlivé pracovní pozice v ZŠ – školení sborovny
16 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí s jednotlivými etapami tvorby systému hodnocení od výběru metod hodnocení přes nastavování měřitelných ukazatelů pro jednotlivé pracovní pozice až po trénink hodnotitelů ve vedení hodnotících pohovorů.
|