Vyučovací hodiny s využitím techniky – jednoduše a zábavně
8 vyučovacích hodin
Zajímají Vás možnosti využití technologií ve výuce? Na semináři se seznámíte s několika tipy na ovládání operačního systému windows. Vyzkoušíme si bezplatné webové stránky pro tvorbu materiálů do výuky - osmisměrky, přeskládávačky, křížovky, trimina, dobble. Ukážeme si pomocníky do vyučovací hodiny - losovátko, turnajový pavouk, organizér do třídy. Představím vám možnosti sdílení souborů - OneDrive, Disk Google. Ukážeme si možnosti, jak využít umělou inteligenci pro potřebu učitele. Pro zapojení telefonu a tabletu využijeme Quizziz a Wordwall. Vytvoříme si plakát v Canvě a vyzkoušíme i instalaci programu Tarzia. Cílem semináře je představit počítač/notebook/telefon/tablet jako pomocníka učitele při vyučovací hodině.
|
Vyučovací hodiny s využitím techniky – jednoduše a zábavně (webinář)
8 vyučovacích hodin
Zajímají Vás možnosti využití technologií ve výuce? Na webináři se seznámíte s pár tipy na ovládání operačního systému windows. Vyzkoušíme si bezplatné webové stránky pro tvorbu materiálů do výuky - osmisměrky, přeskládávačky, křížovky, trimina, dobble. Ukážeme si pomocníky do vyučovací hodiny - losovátko, turnajový pavouk, organizér do třídy. Představím vám možnosti sdílení souborů - OneDrive, Disk Google. Ukážeme si, možnosti jak využít umělou inteligenci pro potřebu učitele. Pro zapojení telefonu a tabletu využijeme Quizziz a Wordwall. Vytvoříme si plakát v Canvě a vyzkoušíme i instalaci programu Tarzia. Cílem webináře je představit počítač/notebook/telefon/tablet jako pomocníka učitele při vyučovací hodině.
|
Vyučovací hodiny s využitím techniky v kostce
6 vyučovacích hodin
Seminář představí jednoduché a základní využití ICT (tablet, telefon, notebook, PC) ve vyučování. V průběhu semináře si ukážeme možnosti jaké on-line nástroje zapojit do výuky. Ukážeme si jaké programy/aplikace využít na PC/notebooku a tipy na využití tabletu/telefonu ve výuce.
|
Vyučovací hodiny s využitím techniky v kostce (webinář)
6 vyučovacích hodin
Seminář představí jednoduché a základní využití ICT (tablet, telefon, notebook, PC) ve vyučování. V průběhu semináře si ukážeme možnosti jaké on-line nástroje zapojit do výuky. Ukážeme si jaké programy/aplikace využít na PC/notebooku a tipy na využití tabletu/telefonu ve výuce.
|
Výuka mimo školní prostředí, aneb učíme se v přírodě
6 vyučovacích hodin
Cílem semináře je poskytnout pedagogickým pracovníkům jiný pohled na výuku, získání teoretických znalostí i praktických zkušeností, jak co nejvíce využít venkovní prostředí a přírodní zákony ve výuce jednotlivých předmětů.
|
Výuka mimo školní prostředí, aneb učíme se v přírodě (webinář)
6 vyučovacích hodin
Cílem semináře je poskytnout pedagogickým pracovníkům jiný pohled na výuku, získání teoretických znalostí i praktických zkušeností, jak co nejvíce využít venkovní prostředí a přírodní zákony ve výuce jednotlivých předmětů.
|
Výuka podle učebních stylů žáka
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na vnímání individuality žáků (každého z nás) z pohledu příjímání informací, jejich zpracování a jejich uchování. Věnuje se učebním stylům žáků, jejich vlivu na vzdělávání žáků versus vyučovací styl pedagoga, přehlednému pohledu na různé učební styly, které úzce souvisí s percepčními oblastmi, které jsou u nás dominantní, s tím jaké máme sociální potřeby, emoční potřeby a fyziologické potřeby, jaké preferujeme prostředí pro výuku Věnuje se stavbě hodiny, ve které by se zohledňovaly učební styly žáků. Součástí semináře jsou konkrétní aktivity pro efektivní výuku z pohledů učebních stylů žáků.
|
Výuka podle učebních stylů žáka (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na vnímání individuality žáků (každého z nás) z pohledu příjímání informací, jejich zpracování a jejich uchování. Věnuje se učebním stylům žáků, jejich vlivu na vzdělávání žáků versus vyučovací styl pedagoga, přehlednému pohledu na různé učební styly, které úzce souvisí s percepčními oblastmi, které jsou u nás dominantní, s tím jaké máme sociální potřeby, emoční potřeby a fyziologické potřeby, jaké preferujeme prostředí pro výuku Věnuje se stavbě hodiny, ve které by se zohledňovaly učební styly žáků. Součástí semináře jsou konkrétní aktivity pro efektivní výuku z pohledů učebních stylů žáků.
|
Výuka v exteriérech – příprava a realizace akce
8 vyučovacích hodin
Seminář s mírou apeluje motivuje vyučující k tomu, aby v rámci své výuky realizovali výuku v exteriérech. Ideálně aby využívali možnosti svého okolí. Snaží se je vést k tomu, aby využili zajímavosti regionu a propojili informace se vzdělávacím obsahem ve svém předmětu. Snaží se představit výuku, která nemusí být finančně náročné, přesto však efektivní. V neposlední řadě pak ukazuje výuku v exteriérech jako prostředek k posilování afektivních hodnot jednotlivců a sociálních vazeb nejen mezi žáky navzájem, ale také mezi žáky a pedagogy. Seminář také připomíná aktraktivitu akce a možnosti její prezentace jako dobré akce školy.
|
Výuka v exteriérech – příprava a realizace akce (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář s mírou apeluje motivuje vyučující k tomu, aby v rámci své výuky realizovali výuku v exteriérech. Ideálně aby využívali možnosti svého okolí. Snaží se je vést k tomu, aby využili zajímavosti regionu a propojili informace se vzdělávacím obsahem ve svém předmětu. Snaží se představit výuku, která nemusí být finančně náročné, přesto však efektivní. V neposlední řadě pak ukazuje výuku v exteriérech jako prostředek k posilování afektivních hodnot jednotlivců a sociálních vazeb nejen mezi žáky navzájem, ale také mezi žáky a pedagogy. Seminář také připomíná aktraktivitu akce a možnosti její prezentace jako dobré akce školy.
|
Výuka v exteriérech v kostce
6 vyučovacích hodin
Seminář s mírou apeluje motivuje vyučující k tomu, aby v rámci své výuky realizovali výuku v exteriérech. Ideálně aby využívali možnosti svého okolí. Snaží se je vést k tomu, aby využili zajímavosti regionu a propojili informace se vzdělávacím obsahem ve svém předmětu. Snaží se představit výuku, která nemusí být finančně náročné, přesto však efektivní. V neposlední řadě pak ukazuje výuku v exteriérech jako prostředek k posilování afektivních hodnot jednotlivců a sociálních vazeb nejen mezi žáky navzájem, ale také mezi žáky a pedagogy. Seminář také připomíná aktraktivitu akce a možnosti její prezentace jako dobré akce školy.
|
Výuka v exteriérech v kostce (webinář)
6 vyučovacích hodin
Seminář s mírou apeluje motivuje vyučující k tomu, aby v rámci své výuky realizovali výuku v exteriérech. Ideálně aby využívali možnosti svého okolí. Snaží se je vést k tomu, aby využili zajímavosti regionu a propojili informace se vzdělávacím obsahem ve svém předmětu. Snaží se představit výuku, která nemusí být finančně náročné, přesto však efektivní. V neposlední řadě pak ukazuje výuku v exteriérech jako prostředek k posilování afektivních hodnot jednotlivců a sociálních vazeb nejen mezi žáky navzájem, ale také mezi žáky a pedagogy. Seminář také připomíná aktraktivitu akce a možnosti její prezentace jako dobré akce školy.
|
Výuka žáků s ADHD, ADD
8 vyučovacích hodin
Kurz je určen pedagogům na běžných školách, kteří mají ve třídách žáky se specifickými
vývojovými poruchami a poruchami učení. Během semináře se zaměříme jak na teoretické
vysvětlení základních pojmů týkajících se ADHD a ADD, tak i na praktické metody, které v praxi fungují.
|
Výuka žáků s ADHD, ADD (webinář)
8 vyučovacích hodin
Kurz je určen pedagogům na běžných školách, kteří mají ve třídách žáky se specifickými vývojovými poruchami a poruchami učení. Během semináře se zaměříme jak na teoretické vysvětlení základních pojmů týkajících se ADHD a ADD, tak i na praktické metody, které v praxi fungují.
|
Využití artefiletiky při práci s dětmi
8 vyučovacích hodin
Obsahem semináře je ukázka artefiletických technik, díky nimž navazujeme s dětmi kontakt přes uměleckou činnost, a můžeme s nimi diskutovat a tvořit i v oblasti citlivých témat jako je strach, domov, pocit bezpečí…
Základem tvořivé dílny jsou motivační texty z dětských knih, obrázky, drobné předměty, vlastní tvorba. Díky těmto prostředkům je možno prožít danou problematiku, kterou následně budeme reflektovat. Dílna staví na tvořivých činnostech k daným tématům.
|
Využití didaktických pomůcek, materiálů, aktivit a speciálně pedagogických metod u žáků se SVP v 1.-3. ročníku ZŠ
8 vyučovacích hodin
Cílem školení je předat účastníkům naše dlouholeté zkušenosti se vzděláváním žáků se SVP. Během let praxe máme vytvořenu databázi pomůcek, materiálů, aktivit a postupů práce, které se nám při práci s žáky se SVP osvědčily a rádi bychom je předávali dál. Kurz je koncipován prakticky a účastníci se s danou problematikou seznámí prostřednictvím praktických ukázek a modelových situací. Cílem je nabídnout každému účastníkovi odpovídající množství informací a inspirace pro jeho další pedagogické působení.
|
Využití ICT při přípravě a realizaci výuky v MŠ
8 vyučovacích hodin
Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvoj pedagogických dovedností ve využívání ICT nástrojů a vzdělávacích pomůcek během přípravy a realizace výuky. Po skončení programu účastníci dovedou používat efektivní ICT nástroje a zařazovat je do své výuky tak, aby se zvýšil zájem dětí nejen o ICT nástroje, ale také o matematiku, přírodní jevy a procesy i kooperaci během jejich poznávání. Získají přehled online zdrojů pro další sebevzdělávání v této oblasti.
|
Využití ICT při přípravě a realizaci výuky v MŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvoj pedagogických dovedností ve využívání ICT nástrojů a vzdělávacích pomůcek během přípravy a realizace výuky. Po skončení programu účastníci dovedou používat efektivní ICT nástroje a zařazovat je do své výuky tak, aby se zvýšil zájem dětí nejen o ICT nástroje, ale také o matematiku, přírodní jevy a procesy i kooperaci během jejich poznávání. Získají přehled online zdrojů pro další sebevzdělávání v této oblasti.
|
Využití nových informačních technologií ve výuce - pro učitele, jejichž aprobace není ICT
8 vyučovacích hodin
Pedagogové se na semináři seznámí s několika vybranými programy, které mohou ve výuce
využívat. Pozornost bude věnována programům na tvorbu prezentací, střih videa, tvorbu
interaktivních testů, soutěží, map, křížovek, časových os, galerií apod. Dle zájmu účastníků se
můžeme podívat i na výhody a nevýhody využívání sociálních sítí pro kontakt se žáky
|
Využití piktogramů v mateřské škole (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem kurzu je seznámit účastníky s možností piktogramů a jejich využitím při adaptaci, orientaci v čase a prostoru, učení se sociálním dovednostem a zodpovědnosti. Kurz se zaměří na rozvoj řeči i dalších kognitivních funkcí dětí prostřednictvím piktogramů. Dále si ukážeme, jak mohou piktogramy pomoci integrovaným dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, dětem s opožděným vývojem řeči, vývojovou dysfázií, i dětem s odlišným mateřským jazykem.
|
Využití počítače/telefonu/tabletu v hodinách matematiky
8 vyučovacích hodin
Zajímají Vás možnosti využití počítače v matematice? Jak využít počítač, aby pomohl s přípravou vyučovací hodiny a materiálů do hodiny? Rozšiřte si obzor na poli využití bezplatných webových stránek a programů a přijďte se inspirovat, jak lze začít. Notebook a počítač vám bude představen jako váš pomocník při hodinách matematiky.
Ukážeme si nástroje pro tvorbu materiálů - přeskládávačky, pracovní listy do matematiky, QR kódy, vyškrtávačky, generátory příkladů, šifrátor. Vyzkoušíme si nástroje pro organizaci třídy - organizér třídy, turnajový pavouk, vizualizace na tabuli, rýsování. Zkusíme nainstalovat užitečné programy - tarsia a openboard. A zahrajeme si hry pro rozvoj matematické gramotnosti, které by mohli hráti žáci - miny, shikaku, potrubí…
|
Využití počítače/telefonu/tabletu v hodinách matematiky (webinář)
8 vyučovacích hodin
Zajímají Vás možnosti využití počítače v matematice? Jak využít počítač, aby pomohl s přípravou vyučovací hodiny a materiálů do hodiny? Rozšiřte si obzor na poli využití bezplatných webových stránek a programů a přijďte se inspirovat, jak lze začít. Notebook a počítač vám bude představen jako váš pomocník při hodinách matematiky.
Ukážeme si nástroje pro tvorbu materiálů - přeskládávačky, pracovní listy do matematiky, QR kódy, vyškrtávačky, generátory příkladů, šifrátor. Vyzkoušíme si nástroje pro organizaci třídy - organizér třídy, turnajový pavouk, vizualizace na tabuli, rýsování. Zkusíme nainstalovat užitečné programy - tarsia a openboard. A zahrajeme si hry pro rozvoj matematické gramotnosti, které by mohli hráti žáci - miny, shikaku, potrubí…
|
Využití speciálních pomůcek, materiálů, aktivit a speciálně pedagogických metod u žáků s těžkým zrakovým postižením na 1. stupni ZŠ
|
Význam hry v životě předškolního dítěte
5 vyučovacích hodin
Dětská hra zastává v životě dítěte důležitou roli a významně přispívá k optimalizaci jeho vývoje. Hra je z podstaty dobrovolná a příjemná aktivita, která vychází z vnitřní motivace dítěte a ve které se aktivně angažuje. Dítě díky ní poznává svět, prožívá různé pocity a jejím prostřednictvím jsou naplněny jeho potřeby a zájmy. Právo si hrát je dokonce zakotveno v Úmluvě o právech dítěte. Pomocí hry získává dítě mnoho nových kompetencí, díky kterým se zvyšuje jeho sebevědomí a resilience (psychická odolnost). Znalost vývoje dětské hry napomáhá pedagogům k optimálním způsobem přizpůsobovat obsah aktivit s ohledem na vývojové období dítěte
|
Význam hry v životě předškolního dítěte (webinář)
5 vyučovacích hodin
Dětská hra zastává v životě dítěte důležitou roli a významně přispívá k optimalizaci jeho vývoje. Hra je z podstaty dobrovolná a příjemná aktivita, která vychází z vnitřní motivace dítěte a ve které se aktivně angažuje. Dítě díky ní poznává svět, prožívá různé pocity a jejím prostřednictvím jsou naplněny jeho potřeby a zájmy. Právo si hrát je dokonce zakotveno v Úmluvě o právech dítěte. Pomocí hry získává dítě mnoho nových kompetencí, díky kterým se zvyšuje jeho sebevědomí a resilience (psychická odolnost). Znalost vývoje dětské hry napomáhá pedagogům k optimálním způsobem přizpůsobovat obsah aktivit s ohledem na vývojové období dítěte
|
Vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na rozvoj kompetencí pedagogů v oblasti inkluze - 6 hodin
6 vyučovacích hodin
Cílem aktivity je podpořit zavádění inkluzivního vzdělávání do výuky a rozvinout u pedagogů proinkluzivní kompetence. Kurz poskytne účastníkům základní a potřebné vstupní informace k problematice osob s SVP. U integrace neočekáváme, že se ve vztahu k jedinci s handicapem nějak zvlášť přizpůsobí třída a též neočekáváme, že se nějak zvlášť přizpůsobí učitel. Naproti tomu inkluzívní vzdělávání uplatňuje pohled očima žáka.
|
Vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na rozvoj kompetencí pedagogů v oblasti inkluze - 6 hodin (webinář)
6 vyučovacích hodin
Cílem aktivity je podpořit zavádění inkluzivního vzdělávání do výuky a rozvinout u pedagogů proinkluzivní kompetence. Kurz poskytne účastníkům základní a potřebné vstupní informace k problematice osob s SVP. U integrace neočekáváme, že se ve vztahu k jedinci s handicapem nějak zvlášť přizpůsobí třída a též neočekáváme, že se nějak zvlášť přizpůsobí učitel. Naproti tomu inkluzívní vzdělávání uplatňuje pohled očima žáka.
|
Vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na rozvoj kompetencí pedagogů v oblasti inkluze - 8 hodin
8 vyučovacích hodin
Cílem je prohloubit informace učitelů o této problematice z oblasti teoretických základů
speciální pedagogiky, definovat problematiku implementace inkluzivního typu vzdělávání do
českého vzdělávacího systému, vytvořit paralelní aktivity, které jsou typické pro diverzifikované prostředí školních tříd.
|
Vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na rozvoj kompetencí pedagogů v oblasti inkluze - 8 hodin (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem aktivity je podpořit zavádění inkluzivního vzdělávání do výuky a rozvinout u pedagogů proinkluzivní kompetence. Kurz poskytne účastníkům základní a potřebné vstupní informace k problematice osob s SVP. U integrace neočekáváme, že se ve vztahu k jedinci s handicapem nějak zvlášť přizpůsobí třída a též neočekáváme, že se nějak zvlášť přizpůsobí učitel. Naproti tomu inkluzívní vzdělávání uplatňuje pohled očima žáka.
|
Vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na rozvoj kompetencí pedagogů v oblasti inkluze – 16 hodin
16 vyučovacích hodin
Cílem je prohloubit informace učitelů o této problematice z oblasti teoretických základů
speciální pedagogiky, definovat problematiku implementace inkluzivního typu vzdělávání do
českého vzdělávacího systému, vytvořit paralelní aktivity, které jsou typické pro diverzifikované prostředí školních tříd.
|