Formativní hodnocení
8 vyučovacích hodin
Školení představí pedagogům formativní hodnocení jako významnou součást práce se žákem.
- Co je a není formativní hodnocení, typy školního hodnocení, účel FH, známkování
- Proč používat formativní hodnocení? Co je cílem FH?
- Metody formativního hodnocení
- Cíle formativního hodnocení
- Kritéria hodnocení
- Zpětná vazba
- Zavádění formativního hodnocení a jeho rizika
|
Formativní hodnocení (webinář)
8 vyučovacích hodin
Školení představí pedagogům formativní hodnocení jako významnou součást práce se žákem. - Co je a není formativní hodnocení, typy školního hodnocení, účel FH, známkování - Proč používat formativní hodnocení? Co je cílem FH? - Metody formativního hodnocení - Cíle formativního hodnocení - Kritéria hodnocení - Zpětná vazba - Zavádění formativního hodnocení a jeho rizika
|
Formativní hodnocení v kostce
6 vyučovacích hodin
Školení představí pedagogům formativní hodnocení jako významnou součást práce se žákem.
Představeno bude samotné formativní hodnocení – co je a co není FH, jak používat FH, jaké hodnocení najdeme ve školním prostředí a jaké jsou cíle FH. Představeny budou různé metody formativního hodnocení a doporučení jak s nimi pracovat. Pedagogové se dozví kritéria hodnocení žáků a jak je aplikovat a rovněž i význam zpětné vazby a jak s ní pracovat. Významnou součástí školení bude způsob zavádění formativního hodnocení do praxe.
|
Formativní hodnocení v kostce (webinář)
6 vyučovacích hodin
Školení představí pedagogům formativní hodnocení jako významnou součást práce se žákem.
Představeno bude samotné formativní hodnocení – co je a co není FH, jak používat FH, jaké hodnocení najdeme ve školním prostředí a jaké jsou cíle FH. Představeny budou různé metody formativního hodnocení a doporučení jak s nimi pracovat. Pedagogové se dozví kritéria hodnocení žáků a jak je aplikovat a rovněž i význam zpětné vazby a jak s ní pracovat. Významnou součástí školení bude způsob zavádění formativního hodnocení do praxe.
|
Formativní hodnocení ve vzdělávání
8 vyučovacích hodin
Tento osmihodinový seminář seznamuje účastníky s principy a strategiemi formativního hodnocení, to jak na straně pedagoga, tak i třídního kolektivu. Účastníci semináře se seznámí s praktickými technikami a metodami formativního hodnocení, seminář je založen na praktických ukázkách. Zaměřuje se také na vhodné nástroje komunikace se žákem a s třídním kolektivem.
|
Formativní hodnocení ve vzdělávání (webinář)
8 vyučovacích hodin
Tento osmihodinový seminář seznamuje účastníky s principy a strategiemi formativního hodnocení, to jak na straně pedagoga, tak i třídního kolektivu. Účastníci semináře se seznámí s praktickými technikami a metodami formativního hodnocení, seminář je založen na praktických ukázkách. Zaměřuje se také na vhodné nástroje komunikace se žákem a s třídním kolektivem.
|
Formativní hodnocení ve vzdělávání v kostce
4 vyučovací hodiny
Tento čtyřhodinový seminář seznamuje účastníky s principy a strategiemi formativního hodnocení, to jak na straně pedagoga, tak i třídního kolektivu. Účastníci semináře se seznámí s praktickými technikami a metodami formativního hodnocení, seminář je založen na praktických ukázkách. Zaměřuje se také na vhodné nástroje komunikace se žákem a s třídním kolektivem.
|
Formativní hodnocení ve vzdělávání v kostce (webinář)
4 vyučovací hodiny
Tento čtyřhodinový seminář seznamuje účastníky s principy a strategiemi formativního hodnocení, to jak na straně pedagoga, tak i třídního kolektivu. Účastníci semináře se seznámí s praktickými technikami a metodami formativního hodnocení, seminář je založen na praktických ukázkách. Zaměřuje se také na vhodné nástroje komunikace se žákem a s třídním kolektivem.
|
Genetická metoda čtení a psaní
8 vyučovacích hodin
Pomocí této techniky se děti naučí během dvou měsíců plynule číst a psát. Žáci jsou získáni pro samostatné čtení a tvůrčí „dílny“ psaní. Genetická metoda napomáhá předcházet VPU (dyslexie). Děti se neučí pomocí slabikáře, jedná se o protipól analyticko – syntetické metody. Děti neslabikují. Efektivní metoda pro čtení a psaní s porozuměním. Jedná se o prakticky zaměřený seminář, který bude doplněn videozáznamem ze školní praxe.
|
Grafomotorické dovednosti – jejich rozvoj a odstranění obtíží
9 vyučovacích hodin
Prakticky zaměřený seminář pro pedagogické pracovníky akcentuje otázky týkající se rozvoje hrubé a jemné motoriky v návaznosti na systematický rozvoj grafomotorických dovedností a odstranění obtíží spojených se psaním. Na školení bude probrána otázka prevence grafomotorických a vizuomotorických obtíží již v předškolním věku. Objasněna bude problematika metodického vedení předškoláků v oblasti rozvoje grafomotoriky a vizuomotoriky. V neposlední řadě budou prezentovány praktické ukázky rozvoje hrubé a jemné motoriky.
|
Grafomotorické dovednosti – jejich rozvoj a odstranění obtíží (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na rozšíření kompetencí pedagogů v oblasti základní pedagogické diagnostiky dětí předškolního věku – zvolení vhodného postupu vzhledem k vývojové úrovni dítěte v dané sledované oblasti. Cílem semináře je poskytnout účastníkům konkrétní metodické postupy v oblasti grafomotorické a vizuomotorické, jejichž základy jsou velmi důležité pro úspěšný start do 1. třídy ZŠ a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte.
|
Grafomotorika s pohybem
8 vyučovacích hodin
Seminář nabídne ucelený pohled na problematiku vývoje hrubé i jemné motoriky ve vztahu ke grafomotorice dětí a to nejen z pohledu teoretického, ale i praktického, kde bude nabídnuto mnoho pestrých námětů a aktivit pro děti různého věku. V ceně semináře je zahrnut autorský pracovní sešit - Grafomotorická cvičení s pohybem (E. Opatřilová, Edika 2023).
|
Hledání kompromisů bez kompromisů - vedení schůzky s rodičem koučovacím způsobem
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na problematiku interakcí mezi zákonnými zástupci a pedagogickými pracovníky. Přináší pohled na různé vnímání konkrétních situací ze strany školy a rodičů (žáků), nad možnými blokátory dobré komunikace z obou úhlů pohledu, nad možnými příčinami komplikované či vyhrocené komunikace. Uvádí posluchače do hlavních principů vedení rozhovoru koučovací technikou a s tím souvisejícími metodami a technikami, kterými je možno vést efektivní komunikaci. Zabývá se konkrétní strukturou vedení schůzky touto metodou i praktickými modelovými situacemi ve vzájemné interakci účastníků.
|
Hněv, agresivita a hranice (webinář)
4 vyučovací hodiny
Je hněv nepříjemná emoce, které se chcete zbavit u sebe nebo u ostatních? A co když je hněv důležitý a my ho potřebujeme?
-Zjistíte, k čemu slouží ochranný hněv, který patří mezi základní emoce.
- Zjistíte, jak si nastavit zdravé hranice, které jsou pro váš život důležité.
- Zjistíte, že i hněv má své poslání a přínos pro váš život.
- Změníte svůj úhel pohledu na práci se svými „vtíravými“ myšlenkami.
- Budete na své emoce i emoce jiných nahlížet zdravější perspektivou.
-Budete si umět lépe nastavit své hranice a zdravěji se vymezit.
- Budete vědět, že žádné emoce nejsou negativní.
|
Hodnocení a cíle v Tělesné výchově … aneb co a jak (ne)hodnotit
8 vyučovacích hodin
Účastník školení bude seznámen se souvislostmi a funkcemi hodnocení v TV a bude schopen stanovit vlastní kritéria hodnocení v TV v souladu se stanovenými cíli a výstupy ŠVP.
|
Hodnocení a cíle v Tělesné výchově … aneb co a jak (ne)hodnotit (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastník školení bude seznámen se souvislostmi a funkcemi hodnocení v TV a bude schopen stanovit vlastní kritéria hodnocení v TV v souladu se stanovenými cíli a výstupy ŠVP.
|
Hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
8 vyučovacích hodin
Seminář vychází z novely Školského zákona, z vyhlášky 27/2016, z aktuálních změn RVP. Je zaměřen na specifičnost hodnocení výchovného a vzdělávacího procesu u žáků se SPU, SPCH, případně u žáků integrovaných a zároveň vyzdvihuje propojení závěrů speciálně pedagogické diagnostiky a individuálního hodnocení. Vysvětluje, jak je důležitý závěr pedagogické diagnostiky odborného školského pracoviště, z něj vycházející cíl vzdělávání a jeho zhodnocení s přihlédnutím ke specifičnosti znevýhodnění žáka. Obsahem semináře je i nastínění způsobů, jak vysvětlit rodičům hodnocení a jak rodiče informovat o pokrocích nebo nedostatcích u žáka. Součástí modulu je diskuse a rozbor příkladů z praxe.
|
Hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář vychází z novely Školského zákona, z vyhlášky 27/2016, z aktuálních změn RVP. Je zaměřen na specifičnost hodnocení výchovného a vzdělávacího procesu u žáků se SPU, SPCH, případně u žáků integrovaných a zároveň vyzdvihuje propojení závěrů speciálně pedagogické diagnostiky a individuálního hodnocení. Vysvětluje, jak je důležitý závěr pedagogické diagnostiky odborného školského pracoviště, z něj vycházející cíl vzdělávání a jeho zhodnocení s přihlédnutím ke specifičnosti znevýhodnění žáka. Obsahem semináře je i nastínění způsobů, jak vysvětlit rodičům hodnocení a jak rodiče informovat o pokrocích nebo nedostatcích u žáka. Součástí modulu je diskuse a rozbor příkladů z praxe.
|
Hra jako běžná součást výuky
6 vyučovacích hodin
Připomeneme si znaky hry a její funkce, její další členění. Okrajově se pozastavíme u vývojové psychologie a vlivu hry na dítě v jednotlivých fázích života. Větší část semináře zaměříme na jednotlivé hry, jejich cíle a uplatnění. Ukážeme si několik druhů zásobníků a jejich členění. Přivítáme osvědčené hry a jazykové chvilky.
|
Hra jako běžná součást výuky (webinář)
6 vyučovacích hodin
Připomeneme si znaky hry a její funkce, její další členění. Okrajově se pozastavíme u vývojové psychologie a vlivu hry na dítě v jednotlivých fázích života. Větší část semináře zaměříme na jednotlivé hry, jejich cíle a uplatnění. Ukážeme si několik druhů zásobníků a jejich členění. Přivítáme osvědčené hry a jazykové chvilky.
|
Hrajeme si v matematice na 2. stupni ZŠ (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem semináře je ukázat na konkrétních příkladech možnosti, které aktivity herního a soutěžního typu přinášejí oživení do vyučování matematiky, a na příkladech ukázat jejich možnosti použití pro různé věkové kategorie žáků.
|
Hravě v hlavě aneb metody a formy efektivní práce na ZŠ
8 vyučovacích hodin
Náplní semináře je soubor her a činností, které oživí vyučování, zvednou žáky ze židle a vypnou unavenou hlavu. Formou prožitkové pedagogiky seznámí učitele s efektivními postupy a náměty, které otevírají ve vyučování radost, spontánnost, hravost, kreativitu a soustředění. Skrze vlastní pohyb zapalují myšlení, cítění a tělesnost jako jeden celek. Seminář je inspirací, jak pracovat s nadšením a nevyhořet. Všechny náměty jsou prakticky vyzkoušené, vycházejí bezprostředně z praxe a podporují i inkluzi ve třídě.
|
Hry na akce - ven i do místnosti
8 vyučovacích hodin
Účastníci kurzu si prostřednictvím zážitkové pedagogiky a metodických pokynů vyzkouší nejrůznější aktivity a hry, realizovatelné dále v jejich vlastní praxi. Tento soubor námětů pro aktivity a herní principy mohou dále libovolně rozvíjet a inovovat na základě vlastních zkušeností. Icebreakery a kontaktní hry; Hry na rozvoj matematické gramotnosti; Hry na ukázku využití herního principu; Informační hry.
|
Hry na školy v přírodě a pobytové akce
8 vyučovacích hodin
Účastníci kurzu si prostřednictvím zážitkové pedagogiky a metodických pokynů vyzkouší nejrůznější aktivity a hry, realizovatelné dále v jejich vlastní praxi. Tento soubor námětů pro aktivity a herní principy mohou dále libovolně rozvíjet a inovovat na základě vlastních zkušeností. Icebreakery a kontaktní hry; Hry založené na principu známých deskových her; Hry zaměřené na týmovou spolupráci; Pohybové hry.
|
Hry pro rozvoj komunikace a spolupráce
8 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je seznámit pedagogické pracovníky s typy komunikace, s potížemi v komunikaci i s možností jejich prevence nebo odstranění. Seminář je svým obsahem zaměřen na podporu inkluzivního vzdělávání a podporu aktivit směřujících ke zlepšení vzájemné komunikace a spolupráce v heterogenní skupině žáků. Dále je cílem seznámit pedagogické pracovníky s významem týmové spolupráce a s dělbou rolí. Pedagogové si osvojí aktivity, které slouží k rozvoji komunikace a spolupráce.
|
Hudba – neoddělitelná součást našeho života
8 vyučovacích hodin
Seminář zaměřený na hudbu, pohyb, na pozitivní účinky hudby a její působení na člověka. Účastník se prakticky seznámí s postupy a náměty, jak prostřednictvím hudebních a rytmických činností lze úspěšně přispívat k naplňování řady očekávaných výstupů při činnostech s dětmi, a získá informace, jak silný je vliv hudby na pozitivní vývoj osobnosti dítěte.
|
Hudebka nás baví
8 vyučovacích hodin
Smyslem školení je poskytnout možnost prakticky si vyzkoušet různé způsoby práce s hudebním materiálem. Seminář nabízí moderní pojetí hudební výchovy. Přibližuje metody, ve kterých zprostředkovává dětem prožitek. Nabízí rozmanitou práci s třídním kolektivem – pohybové ztvárnění, rytmický doprovod, hru na Orffovy nástroje, hru na boomwhackery, aktivní poslech. Umožňuje seznámit se s účinkem všech aktivit „na vlastní kůži“. Seminář, který rozproudí hudební energií v každém z nás a přinese radost z tvořivé práce.
|
Hudební výchova na ZŠ – herní náměty a činnosti
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na různé způsoby práce s hudebním materiálem vhodným k okamžitému, ale i dlouhodobému využití ve škole. Tvůrčí dílna nabízí moderní pojetí hudební výchovy, propojuje hudební výchovu s moderní technologií (využívá internetového serveru YouTube). Je zaměřena na klidné i dynamické hudební aktivity, které se dají využít v hudební výchově, ale poslouží i v jiných hodinách k uvolnění napětí z vyučování. Seminář nabízí rozmanité náměty pro práci s třídním kolektivem – práci ve vícehlasu, hru na Orffovy nástroje, pohybové ztvárnění, rytmický doprovod hrou na tělo, aktivní poslech, hru na boomwhackery a další.
|
Hudební výchova v současné MŠ a ŠD a jejím vzdělávacím programu
6 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na aktualizování a prohloubení znalostí a praktických dovedností při rozvíjení hudební stránky dětské osobnosti.Rozvíjení hudebně sluchových schopností pohybovou průpravou / výška, síla, barva, délka tónu/,praktické ukázky; Instrumentální činnost – dětské hudební nástroje, metodika práce s dětskými hudebními nástroji,formy práce; Metodika hry na Orffovy hudební nástroje; Péče o dětský hlas; Hudebně pohybové hry - spojení písní s pohybem; Poslech hudby; Vlastní praktické procvičení všech aktivit, náměty pro zařazení do činností s dětmi, praktické ukázky; Využití v rámci RVP a implementace do vlastního ŠVP.
|
Hudební výprava za poznáním
8 vyučovacích hodin
Seminář “Hudební výprava za poznáním” je inovativní vzdělávací program zaměřený na propojení hudby s výukou základních předmětů na prvním stupni základní školy. Tento seminář nabízí učitelům jedinečnou příležitost, jak obohatit své vyučovací metody a přinést do třídy více kreativity a radosti.
|