Efektivní postupy v řešení šikany
8 vyučovacích hodin
Získání teoretických i praktických znalostí o výskytu a řešení šikany na školách. Osvojení dovedností jak šikaně porozumět v kontextu fungování třídního kolektivu, jak postupovat při jejím řešení, a jak výskytu šikany na školách účinně preventivně předcházet.
|
Efektivní postupy v řešení šikany (webinář)
8 vyučovacích hodin
Získání teoretických i praktických znalostí o výskytu a řešení šikany na školách. Osvojení dovedností jak šikaně porozumět v kontextu fungování třídního kolektivu, jak postupovat při jejím řešení, a jak výskytu šikany na školách účinně preventivně předcházet.
|
Efektivní řešení konfliktů v jednání s rodiči žáků
8 vyučovacích hodin
Na semináři bude kombinováno prezentování teoretických konceptů komunikace a řešení konfliktů, řízená diskuse mezi učiteli a lektorem, samostatná práce nad tématy komunikace a konfliktů ve skupinách i praktické nácviky komunikačních technik ve dvojicích. Obsahem semináře je i souhrn doporučení efektivního jednání v konfliktu s rodiči, komunikace v konfliktu a manipulace, shrnutí efektivních komunikačních technik k řešení konfliktu, doporučení k prohloubení sebejistoty a duševní stability při zvládání náročných konfliktních situací s rodiči.
|
Efektivní řešení konfliktů v jednání s rodiči žáků (webinář)
8 vyučovacích hodin
Na semináři bude kombinováno prezentování teoretických konceptů komunikace a řešení konfliktů, řízená diskuse mezi učiteli a lektorem, samostatná práce nad tématy komunikace a konfliktů ve skupinách i praktické nácviky komunikačních technik ve dvojicích. Obsahem semináře je i souhrn doporučení efektivního jednání v konfliktu s rodiči, komunikace v konfliktu a manipulace, shrnutí efektivních komunikačních technik k řešení konfliktu, doporučení k prohloubení sebejistoty a duševní stability při zvládání náročných konfliktních situací s rodiči.
|
Efektivní spolupráce a komunikace asistenta pedagoga s rodinami dětí se zdravotním postižením
5 vyučovacích hodin
Seminář pro asistenty pedagoga v MŠ a ZŠ vychází z myšlenky, že péče o dítě se zdravotním postižením není snadná a v různých životních obdobích může přinášet i různě velkou zátěž pro rodiče i celou rodinu. Z tohoto pohledu je velice důležité seznámit i asistenty pedagoga s problematikou života rodiny pečující o dítě se zdravotním postižením. Budeme hovořit o výchovných přístupech – postojích rodin k dítěti se zdravotním postižením. Probrána bude i otázka jednotlivých fází vyrovnávání se s handicapem dítěte v rodině.
|
Efektivní spolupráce a komunikace pedagoga s rodinami dětí se zdravotním postižením
5 vyučovacích hodin
Seminář pro pedagogické pracovníky v MŠ a ZŠ vychází z myšlenky, že péče o dítě se zdravotním postižením není snadná a v různých životních obdobích může přinášet i různě velkou zátěž pro rodiče i celou rodinu. Z tohoto pohledu je velice důležité seznámit pedagoga s problematikou života rodiny dítěte se zdravotním postižením. Zamyslíme se nad různými způsoby zvládání zátěže. Budeme hovořit o výchovných přístupech – postojích rodin k dítěti se zdravotním postižením. Probrána bude i otázka jednotlivých fází vyrovnávání se s handicapem dítěte v rodině.
|
Ekohry v mateřské škole
8 vyučovacích hodin
Účastníci získají přehled o pojmech a současné situaci v oblasti trvale udržitelného rozvoje a ochrany přírody, obdrží metodický materiál Plán rozvoje environmentální gramotnosti dětí předškolního věku, získají inspiraci k ekoaktivitám a tvořivým činnostem pro vlastní práci s dětmi.
|
Ekohry v mateřské škole (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci získají přehled o pojmech a současné situaci v oblasti trvale udržitelného rozvoje a ochrany přírody, obdrží metodický materiál Plán rozvoje environmentální gramotnosti dětí předškolního věku, získají inspiraci k ekoaktivitám a tvořivým činnostem pro vlastní práci s dětmi.
|
Ekohry, bylinky a polytechnika
8 vyučovacích hodin
Účastníci získají přehled o složkách a metodách polytechnického vzdělávání. Seznámí se s aktivitami, které podporují zručnost dětí a zvyšují povědomí o přírodních jevech a procesech s návazností na základní fyzikální a chemické zákonitosti. Účastníci obdrží odkazy na zdroje pomůcek, materiálu a inspirací, které respektují potřeby dětí a zvyšují jejich vnitřní motivaci k polytechnickému vzdělávání. Dále obdrží metodický materiál provádění vybraných aktivit k rozšíření polytechnického vzdělávání ve své práci s dětmi. Naplní tak účel zavedení polytechnického vzdělávání do systému vzdělávání ČR.
|
Ekohry, bylinky a polytechnika (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci získají přehled o složkách a metodách polytechnického vzdělávání. Seznámí se s aktivitami, které podporují zručnost dětí a zvyšují povědomí o přírodních jevech a procesech s návazností na základní fyzikální a chemické zákonitosti.
Účastníci obdrží odkazy na zdroje pomůcek, materiálu a inspirací, které respektují potřeby dětí a zvyšují jejich vnitřní motivaci k polytechnickému vzdělávání. Dále obdrží metodický materiál provádění vybraných aktivit k rozšíření polytechnického vzdělávání ve své práci s dětmi. Naplní tak účel zavedení polytechnického vzdělávání do systému vzdělávání ČR.
|
Ekohry, bylinky a polytechnika pro MŠ
8 vyučovacích hodin
Účastníci získají přehled o složkách a metodách polytechnického vzdělávání. Seznámí se s aktivitami, které podporují zručnost dětí a zvyšují povědomí o přírodních jevech a procesech s návazností na základní fyzikální a chemické zákonitosti. Účastníci obdrží odkazy na zdroje pomůcek, materiálu a inspirací, které respektují potřeby dětí a zvyšují jejich vnitřní motivaci k polytechnickému vzdělávání. Dále obdrží metodický materiál provádění vybraných aktivit k rozšíření polytechnického vzdělávání ve své práci s dětmi. Naplní tak účel zavedení polytechnického vzdělávání do systému vzdělávání ČR.
|
Ekohry, bylinky a polytechnika pro MŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci získají přehled o složkách a metodách polytechnického vzdělávání. Seznámí se s aktivitami, které podporují zručnost dětí a zvyšují povědomí o přírodních jevech a procesech s návazností na základní fyzikální a chemické zákonitosti. Účastníci obdrží odkazy na zdroje pomůcek, materiálu a inspirací, které respektují potřeby dětí a zvyšují jejich vnitřní motivaci k polytechnickému vzdělávání. Dále obdrží metodický materiál provádění vybraných aktivit k rozšíření polytechnického vzdělávání ve své práci s dětmi. Naplní tak účel zavedení polytechnického vzdělávání do systému vzdělávání ČR.
|
Ekohry, bylinky a polytechnika pro ZŠ
8 vyučovacích hodin
Účastníci získají přehled o složkách a metodách polytechnického vzdělávání. Seznámí se s aktivitami, které podporují zručnost dětí a zvyšují povědomí o přírodních jevech a procesech s návazností na základní fyzikální a chemické zákonitosti. Účastníci obdrží odkazy na zdroje pomůcek, materiálu a inspirací, které respektují potřeby dětí a zvyšují jejich vnitřní motivaci k polytechnickému vzdělávání. Dále obdrží metodický materiál provádění vybraných aktivit k rozšíření polytechnického vzdělávání ve své práci s dětmi. Naplní tak účel zavedení polytechnického vzdělávání do systému vzdělávání ČR.
|
Ekohry, bylinky a polytechnika pro ZŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci získají přehled o složkách a metodách polytechnického vzdělávání. Seznámí se s aktivitami, které podporují zručnost dětí a zvyšují povědomí o přírodních jevech a procesech s návazností na základní fyzikální a chemické zákonitosti. Účastníci obdrží odkazy na zdroje pomůcek, materiálu a inspirací, které respektují potřeby dětí a zvyšují jejich vnitřní motivaci k polytechnickému vzdělávání. Dále obdrží metodický materiál provádění vybraných aktivit k rozšíření polytechnického vzdělávání ve své práci s dětmi. Naplní tak účel zavedení polytechnického vzdělávání do systému vzdělávání ČR.
|
Emoce pod kontrolou (webinář)
4 vyučovací hodiny
Webinář nabízí praktické informace především k ovládání emocí při práci s dětmi (pedagog) a emocí dětí v předškolních zařízeních. Dále se zájemci seznámí s možnostmi, jak reagovat a komunikovat s dětmi nejen při pouhém zlobení, ale i při vzteku. Lektorka objasní pojmy emoční inteligence, emoce strachu, vztek, sebemotivace, uvědomění si vlastního "já" a pedagogická komunikace.
|
Emoce v dětském věku – učte děti odmalička rozumět sobě i druhým
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je pomoci pedagogům lépe se orientovat v problematice emocí, emoční inteligenci, prosociálních aktivitách, pochopení sebe sama. Budou představeny postupy, jak emoce vyjadřovat, jak s tím pomoci dětem, jak o emocích komunikovat s dětmi, jak je učit rozpoznávat, přijímat je, nepotlačovat, a tím posilovat jejich emoční inteligenci a prosociální dovednosti, a to praktickými ukázkami, návody a situacemi.
|
Emoce v dětském věku – učte děti odmalička rozumět sobě i druhým (rozvoj emoční inteligence)
16 vyučovacích hodin
Cílem semináře je pomoci pedagogům lépe se orientovat v problematice emocí, emoční inteligenci, prosociálních aktivitách, pochopení sebe sama. Budou představeny postupy, jak emoce vyjadřovat, jak s tím pomoci dětem, jak o emocích komunikovat s dětmi, jak je učit rozpoznávat, přijímat je, nepotlačovat, a tím posilovat jejich emoční inteligenci a prosociální dovednosti, a to praktickými ukázkami, návody a situacemi.
|
Emoce v příběhu, knize
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je pomoci pedagogům (nejen jim) lépe se orientovat v problematice emocí, emoční inteligenci, prosociálních aktivitách, pochopení sebe sama, tím i druhých. Budou představeny knihy a konkrétní příběhy, díky nimž lze učit, jak emoce vyjadřovat, jak s tím pomoci dětem, jak o emocích komunikovat s dětmi, jak je učit rozpoznávat, přijímat je, nepotlačovat, a tím posilovat jejich emoční inteligenci a prosociální dovednosti, a to praktickými ukázkami, návody a situacemi. Bude názorně
a zřetelně ukazováno, jak s takovými texty pracovat, čím jsou specifické, jak mohou obohacovat děti, žáky, skupiny.
|
Emoční inteligence při práci pedagoga
8 vyučovacích hodin
Účastník získá základní informace o emoční inteligenci a možnostech jejího rozvoje. Hlavní pozornost bude věnována emocím, jejich zvládání, sebemotivaci, vnímavosti a tvorbě mezilidských vztahů. Skrze praktické ukázky se účastník seznámí s pojmy emoční infekce, kognitivní a emocionální empatie, dynamika pozornosti, vnitřní soustředění – vnější soustředění a soustředění na obecnější skutečnosti.
|
Emoční inteligence při práci pedagoga (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastník získá základní informace o emoční inteligenci a možnostech jejího rozvoje. Hlavní pozornost bude věnována emocím, jejich zvládání, sebemotivaci, vnímavosti a tvorbě mezilidských vztahů. Skrze praktické ukázky se účastník seznámí s pojmy emoční infekce, kognitivní a emocionální empatie, dynamika pozornosti, vnitřní soustředění – vnější soustředění a soustředění na obecnější skutečnosti.
|
Emoční management pro pedagogy
8 vyučovacích hodin
Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci schopni zvládat své emoce a efektivně využívat vlastního emočního potenciálu pro dosahování cílů a při jednání se žáky/studenty, ale i s kolegy, nadřízenými a dalšími osobami.
|
Emoční management pro pedagogy (webinář)
8 vyučovacích hodin
Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci schopni zvládat své emoce a efektivně využívat vlastního emočního potenciálu pro dosahování cílů a při jednání se žáky/studenty, ale i s kolegy, nadřízenými a dalšími osobami.
|
Environmentální činnosti ve školní družině
6 vyučovacích hodin
Účastníci získají přehled o pojmech a současné situaci v oblasti trvale udržitelného rozvoje a ochrany přírody a získají inspiraci k ekoaktivitám a tvořivým činnostem pro vlastní práci s žáky.
|
Environmentální činnosti ve školní družině (webinář)
6 vyučovacích hodin
Účastníci získají přehled o pojmech a současné situaci v oblasti trvale udržitelného rozvoje a ochrany přírody a získají inspiraci k ekoaktivitám a tvořivým činnostem pro vlastní práci s žáky.
|
Environmentální výchova v MŠ
5 vyučovacích hodin
Seminář představí pedagogům základní informace o možnostech včlenění ekologické (environmentální) výchovy do života mateřské školy. Zřetel bude kladen na cíle a výstupy environmentální výchovy v předškolním vzdělávání dle RVP PV. Kromě teoretického rámce nabídne školení také praktické ukázky výtvarných, pracovních a literárních činností, hudebně-pohybových aktivit a her, které budou diskutovány v návaznosti na pedagogickou praxi účastníků.
Načerpané informace se tak stanou inspirací pro práci v každodenní praxi s předškolními dětmi.
|
Environmentální výchova v MŠ (webinář)
5 vyučovacích hodin
Seminář představí pedagogům základní informace o možnostech včlenění ekologické (environmentální) výchovy do života mateřské školy. Zřetel bude kladen na cíle a výstupy environmentální výchovy v předškolním vzdělávání dle RVP PV. Kromě teoretického rámce nabídne školení také praktické ukázky výtvarných, pracovních a literárních činností, hudebně-pohybových aktivit a her, které budou diskutovány v návaznosti na pedagogickou praxi účastníků. Načerpané informace se tak stanou inspirací pro práci v každodenní praxi s předškolními dětmi.
|
Evropská unie – minulost, současnost a budoucnost
5 vyučovacích hodin
Školení je zaměřeno na seznámení účastníků s historií a důvody vzniku Evropské unie, s přehledem evropských institucí, jednotlivých politik a vlivu EU. Zdůrazněna je také otázka budoucnosti EU v souvislosti s řešením finanční krize, přijetím Eura a dalším předpokládaným vývojem. Klíčová je aplikace získaných znalostí ve výuce společenskovědních předmětů. Základy EU (historie vzniku EU, instituce EU – parlament, komise, rada, soudní dvůr a jiné, politiky EU, Euro, práva a povinnosti občanů EU); Evropská unie a její síla (důvody vzniku EU, jejich analýza a srovnání s realitou; působnost EU a její síla v jednotlivých politikách, porovnání síly jednotlivých aktérů politik - EU, národní stát, regiony, atd.; možnosti zvyšování, resp. snižování vlivu EU); EU a její budoucnost.
|
Evropská unie – minulost, současnost a budoucnost (webinář)
5 vyučovacích hodin
Školení je zaměřeno na seznámení účastníků s historií a důvody vzniku Evropské unie, s přehledem evropských institucí, jednotlivých politik a vlivu EU. Zdůrazněna je také otázka budoucnosti EU v souvislosti s řešením finanční krize, přijetím Eura a dalším předpokládaným vývojem. Klíčová je aplikace získaných znalostí ve výuce společenskovědních předmětů. Základy EU (historie vzniku EU, instituce EU – parlament, komise, rada, soudní dvůr a jiné, politiky EU, Euro, práva a povinnosti občanů EU); Evropská unie a její síla (důvody vzniku EU, jejich analýza a srovnání s realitou; působnost EU a její síla v jednotlivých politikách, porovnání síly jednotlivých aktérů politik - EU, národní stát, regiony, atd.; možnosti zvyšování, resp. snižování vlivu EU); EU a její budoucnost.
|
Exkurze do moderní literatury pro děti a mládež (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem semináře je seznámit účastníky s výběrem moderní literatury pro děti a mládež (LPDM), s vybranými autory a charakteristikou jejich tvorby, s novinkami v jednotlivých žánrech a s možnostmi, jak v literární výchově využít mezipředmětové vztahy a prolínání vzdělávacích oblastí. Vzhledem k filmovému zpracování některých literárních děl bude dán prostor i průřezovému tématu Mediální výchova. Na vybraných ukázkách si učitelé prakticky vyzkoušejí, jak je možno LPDM využít pro rozvoj čtenářské gramotnosti, jak žáky vhodně motivovat k jejich vlastní mimoškolní četbě atd.
|
Exkurze do moderní literatury pro děti mladšího školního věku
4 vyučovací hodiny
Cílem semináře je seznámit účastníky s výběrem moderní literatury pro děti, s vybranými autory a charakteristikou jejich tvorby, s novinkami v jednotlivých žánrech a s možnostmi, jak využít mezipředmětové vztahy a prolínání vzdělávacích oblastí. Vzhledem k filmovému, popř. televiznímu zpracování některých literárních děl bude dán prostor i průřezovému tématu mediální výchova. Na vybraných ukázkách si učitelé prakticky vyzkoušejí, jak je možno literaturu pro děti využít k rozvoji čtenářské gramotnosti, jak žáky vhodně motivovat k jejich vlastní mimoškolní četbě atd.
|