logo
po – pá 8:00 – 16:00

DVPP na míru

obrazky-na-miru-dvpp-02.jpg

Pro Váš pedagogický sbor připravíme školení DVPP na míru.

  • Velký výběr seminářů a workshopů
  • Realizace na Vašem pracovišti nebo dle domluvy
  • Online, prezenční i kombinovaná forma
  • Možné hrazení některých školení ze Šablon OP JAK
  • Účastníci obdrží osvědčení o absolvování školení DVPP
  • S výběrem školení Vám poradíme

Pokud máte zájem o kterékoli uvedené školení DVPP na míru pro celý Váš pedagogický sbor, kontaktujte nás a my Vám zašleme podrobnou anotaci školení nebo připravíme již konkrétní nabídku,

V rámci školení pro celý pedagogický sbor máme připravenou také nabídku v rámci tzv. Šablon.

Pokud chcete, abychom Vám sami vybrali školení pro Vás, dle Vašich požadavků, můžete vužít nezávazný poptávkový formulář.

Zde naleznete aktuální seznam všech našich školení akreditovaných MŠMT v systému DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků).

Kliknutím na název školení se otevře stručný popis.

Seznam všech akreditovaných školení


Název
Efektivní postupy v řešení šikany
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Získání teoretických i praktických znalostí o výskytu a řešení šikany na školách. Osvojení dovedností jak šikaně porozumět v kontextu fungování třídního kolektivu, jak postupovat při jejím řešení, a jak výskytu šikany na školách účinně preventivně předcházet.

Efektivní postupy v řešení šikany (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Získání teoretických i praktických znalostí o výskytu a řešení šikany na školách. Osvojení dovedností jak šikaně porozumět v kontextu fungování třídního kolektivu, jak postupovat při jejím řešení, a jak výskytu šikany na školách účinně preventivně předcházet.

Efektivní řešení konfliktů v jednání s rodiči žáků
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Na semináři bude kombinováno prezentování teoretických konceptů komunikace a řešení konfliktů, řízená diskuse mezi učiteli a lektorem, samostatná práce nad tématy komunikace a konfliktů ve skupinách i praktické nácviky komunikačních technik ve dvojicích. Obsahem semináře je i souhrn doporučení efektivního jednání v konfliktu s rodiči, komunikace v konfliktu a manipulace, shrnutí efektivních komunikačních technik k řešení konfliktu, doporučení k prohloubení sebejistoty a duševní stability při zvládání náročných konfliktních situací s rodiči.

Efektivní řešení konfliktů v jednání s rodiči žáků (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Na semináři bude kombinováno prezentování teoretických konceptů komunikace a řešení konfliktů, řízená diskuse mezi učiteli a lektorem, samostatná práce nad tématy komunikace a konfliktů ve skupinách i praktické nácviky komunikačních technik ve dvojicích. Obsahem semináře je i souhrn doporučení efektivního jednání v konfliktu s rodiči, komunikace v konfliktu a manipulace, shrnutí efektivních komunikačních technik k řešení konfliktu, doporučení k prohloubení sebejistoty a duševní stability při zvládání náročných konfliktních situací s rodiči.

Efektivní spolupráce a komunikace asistenta pedagoga s rodinami dětí se zdravotním postižením
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Seminář pro asistenty pedagoga v MŠ a ZŠ vychází z myšlenky, že péče o dítě se zdravotním postižením není snadná a v různých životních obdobích může přinášet i různě velkou zátěž pro rodiče i celou rodinu. Z tohoto pohledu je velice důležité seznámit i asistenty pedagoga s problematikou života rodiny pečující o dítě se zdravotním postižením. Budeme hovořit o výchovných přístupech – postojích rodin k dítěti se zdravotním postižením. Probrána bude i otázka jednotlivých fází vyrovnávání se s handicapem dítěte v rodině.

Efektivní spolupráce a komunikace pedagoga s rodinami dětí se zdravotním postižením
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Seminář pro pedagogické pracovníky v MŠ a ZŠ vychází z myšlenky, že péče o dítě se zdravotním postižením není snadná a v různých životních obdobích může přinášet i různě velkou zátěž pro rodiče i celou rodinu. Z tohoto pohledu je velice důležité seznámit pedagoga s problematikou života rodiny dítěte se zdravotním postižením. Zamyslíme se nad různými způsoby zvládání zátěže. Budeme hovořit o výchovných přístupech – postojích rodin k dítěti se zdravotním postižením. Probrána bude i otázka jednotlivých fází vyrovnávání se s handicapem dítěte v rodině.

Ekohry v mateřské škole
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci získají přehled o pojmech a současné situaci v oblasti trvale udržitelného rozvoje a ochrany přírody, obdrží metodický materiál Plán rozvoje environmentální gramotnosti dětí předškolního věku, získají inspiraci k ekoaktivitám a tvořivým činnostem pro vlastní práci s dětmi.

Ekohry v mateřské škole (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci získají přehled o pojmech a současné situaci v oblasti trvale udržitelného rozvoje a ochrany přírody, obdrží metodický materiál Plán rozvoje environmentální gramotnosti dětí předškolního věku, získají inspiraci k ekoaktivitám a tvořivým činnostem pro vlastní práci s dětmi.

Ekohry, bylinky a polytechnika
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci získají přehled o složkách a metodách polytechnického vzdělávání. Seznámí se s aktivitami, které podporují zručnost dětí a zvyšují povědomí o přírodních jevech a procesech s návazností na základní fyzikální a chemické zákonitosti. Účastníci obdrží odkazy na zdroje pomůcek, materiálu a inspirací, které respektují potřeby dětí a zvyšují jejich vnitřní motivaci k polytechnickému vzdělávání. Dále obdrží metodický materiál provádění vybraných aktivit k rozšíření polytechnického vzdělávání ve své práci s dětmi. Naplní tak účel zavedení polytechnického vzdělávání do systému vzdělávání ČR.

Ekohry, bylinky a polytechnika (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci získají přehled o složkách a metodách polytechnického vzdělávání. Seznámí se s aktivitami, které podporují zručnost dětí a zvyšují povědomí o přírodních jevech a procesech s návazností na základní fyzikální a chemické zákonitosti. Účastníci obdrží odkazy na zdroje pomůcek, materiálu a inspirací, které respektují potřeby dětí a zvyšují jejich vnitřní motivaci k polytechnickému vzdělávání. Dále obdrží metodický materiál provádění vybraných aktivit k rozšíření polytechnického vzdělávání ve své práci s dětmi. Naplní tak účel zavedení polytechnického vzdělávání do systému vzdělávání ČR.

Ekohry, bylinky a polytechnika pro MŠ
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci získají přehled o složkách a metodách polytechnického vzdělávání. Seznámí se s aktivitami, které podporují zručnost dětí a zvyšují povědomí o přírodních jevech a procesech s návazností na základní fyzikální a chemické zákonitosti. Účastníci obdrží odkazy na zdroje pomůcek, materiálu a inspirací, které respektují potřeby dětí a zvyšují jejich vnitřní motivaci k polytechnickému vzdělávání. Dále obdrží metodický materiál provádění vybraných aktivit k rozšíření polytechnického vzdělávání ve své práci s dětmi. Naplní tak účel zavedení polytechnického vzdělávání do systému vzdělávání ČR.

Ekohry, bylinky a polytechnika pro MŠ (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci získají přehled o složkách a metodách polytechnického vzdělávání. Seznámí se s aktivitami, které podporují zručnost dětí a zvyšují povědomí o přírodních jevech a procesech s návazností na základní fyzikální a chemické zákonitosti. Účastníci obdrží odkazy na zdroje pomůcek, materiálu a inspirací, které respektují potřeby dětí a zvyšují jejich vnitřní motivaci k polytechnickému vzdělávání. Dále obdrží metodický materiál provádění vybraných aktivit k rozšíření polytechnického vzdělávání ve své práci s dětmi. Naplní tak účel zavedení polytechnického vzdělávání do systému vzdělávání ČR.

Ekohry, bylinky a polytechnika pro ZŠ
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci získají přehled o složkách a metodách polytechnického vzdělávání. Seznámí se s aktivitami, které podporují zručnost dětí a zvyšují povědomí o přírodních jevech a procesech s návazností na základní fyzikální a chemické zákonitosti. Účastníci obdrží odkazy na zdroje pomůcek, materiálu a inspirací, které respektují potřeby dětí a zvyšují jejich vnitřní motivaci k polytechnickému vzdělávání. Dále obdrží metodický materiál provádění vybraných aktivit k rozšíření polytechnického vzdělávání ve své práci s dětmi. Naplní tak účel zavedení polytechnického vzdělávání do systému vzdělávání ČR.

Ekohry, bylinky a polytechnika pro ZŠ (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci získají přehled o složkách a metodách polytechnického vzdělávání. Seznámí se s aktivitami, které podporují zručnost dětí a zvyšují povědomí o přírodních jevech a procesech s návazností na základní fyzikální a chemické zákonitosti. Účastníci obdrží odkazy na zdroje pomůcek, materiálu a inspirací, které respektují potřeby dětí a zvyšují jejich vnitřní motivaci k polytechnickému vzdělávání. Dále obdrží metodický materiál provádění vybraných aktivit k rozšíření polytechnického vzdělávání ve své práci s dětmi. Naplní tak účel zavedení polytechnického vzdělávání do systému vzdělávání ČR.

Emoce pod kontrolou (webinář)
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Webinář nabízí praktické informace především k ovládání emocí při práci s dětmi (pedagog) a emocí dětí v předškolních zařízeních. Dále se zájemci seznámí s možnostmi, jak reagovat a komunikovat s dětmi nejen při pouhém zlobení, ale i při vzteku. Lektorka objasní pojmy emoční inteligence, emoce strachu, vztek, sebemotivace, uvědomění si vlastního "já" a pedagogická komunikace.

Emoce v dětském věku – učte děti odmalička rozumět sobě i druhým
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem semináře je pomoci pedagogům lépe se orientovat v problematice emocí, emoční inteligenci, prosociálních aktivitách, pochopení sebe sama. Budou představeny postupy, jak emoce vyjadřovat, jak s tím pomoci dětem, jak o emocích komunikovat s dětmi, jak je učit rozpoznávat, přijímat je, nepotlačovat, a tím posilovat jejich emoční inteligenci a prosociální dovednosti, a to praktickými ukázkami, návody a situacemi.

Emoce v dětském věku – učte děti odmalička rozumět sobě i druhým (rozvoj emoční inteligence)
Krátká anotace

16 vyučovacích hodin

Cílem semináře je pomoci pedagogům lépe se orientovat v problematice emocí, emoční inteligenci, prosociálních aktivitách, pochopení sebe sama. Budou představeny postupy, jak emoce vyjadřovat, jak s tím pomoci dětem, jak o emocích komunikovat s dětmi, jak je učit rozpoznávat, přijímat je, nepotlačovat, a tím posilovat jejich emoční inteligenci a prosociální dovednosti, a to praktickými ukázkami, návody a situacemi.

Emoce v příběhu, knize
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem semináře je pomoci pedagogům (nejen jim) lépe se orientovat v problematice emocí, emoční inteligenci, prosociálních aktivitách, pochopení sebe sama, tím i druhých. Budou představeny knihy a konkrétní příběhy, díky nimž lze učit, jak emoce vyjadřovat, jak s tím pomoci dětem, jak o emocích komunikovat s dětmi, jak je učit rozpoznávat, přijímat je, nepotlačovat, a tím posilovat jejich emoční inteligenci a prosociální dovednosti, a to praktickými ukázkami, návody a situacemi. Bude názorně a zřetelně ukazováno, jak s takovými texty pracovat, čím jsou specifické, jak mohou obohacovat děti, žáky, skupiny.

Emoční inteligence při práci pedagoga
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastník získá základní informace o emoční inteligenci a možnostech jejího rozvoje. Hlavní pozornost bude věnována emocím, jejich zvládání, sebemotivaci, vnímavosti a tvorbě mezilidských vztahů. Skrze praktické ukázky se účastník seznámí s pojmy emoční infekce, kognitivní a emocionální empatie, dynamika pozornosti, vnitřní soustředění – vnější soustředění a soustředění na obecnější skutečnosti.

Emoční inteligence při práci pedagoga (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastník získá základní informace o emoční inteligenci a možnostech jejího rozvoje. Hlavní pozornost bude věnována emocím, jejich zvládání, sebemotivaci, vnímavosti a tvorbě mezilidských vztahů. Skrze praktické ukázky se účastník seznámí s pojmy emoční infekce, kognitivní a emocionální empatie, dynamika pozornosti, vnitřní soustředění – vnější soustředění a soustředění na obecnější skutečnosti.

Emoční management pro pedagogy
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci schopni zvládat své emoce a efektivně využívat vlastního emočního potenciálu pro dosahování cílů a při jednání se žáky/studenty, ale i s kolegy, nadřízenými a dalšími osobami.

Emoční management pro pedagogy (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci schopni zvládat své emoce a efektivně využívat vlastního emočního potenciálu pro dosahování cílů a při jednání se žáky/studenty, ale i s kolegy, nadřízenými a dalšími osobami.

Environmentální činnosti ve školní družině
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Účastníci získají přehled o pojmech a současné situaci v oblasti trvale udržitelného rozvoje a ochrany přírody a získají inspiraci k ekoaktivitám a tvořivým činnostem pro vlastní práci s žáky.

Environmentální činnosti ve školní družině (webinář)
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Účastníci získají přehled o pojmech a současné situaci v oblasti trvale udržitelného rozvoje a ochrany přírody a získají inspiraci k ekoaktivitám a tvořivým činnostem pro vlastní práci s žáky.

Environmentální výchova v MŠ
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Seminář představí pedagogům základní informace o možnostech včlenění ekologické (environmentální) výchovy do života mateřské školy. Zřetel bude kladen na cíle a výstupy environmentální výchovy v předškolním vzdělávání dle RVP PV. Kromě teoretického rámce nabídne školení také praktické ukázky výtvarných, pracovních a literárních činností, hudebně-pohybových aktivit a her, které budou diskutovány v návaznosti na pedagogickou praxi účastníků. Načerpané informace se tak stanou inspirací pro práci v každodenní praxi s předškolními dětmi.

Environmentální výchova v MŠ (webinář)
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Seminář představí pedagogům základní informace o možnostech včlenění ekologické (environmentální) výchovy do života mateřské školy. Zřetel bude kladen na cíle a výstupy environmentální výchovy v předškolním vzdělávání dle RVP PV. Kromě teoretického rámce nabídne školení také praktické ukázky výtvarných, pracovních a literárních činností, hudebně-pohybových aktivit a her, které budou diskutovány v návaznosti na pedagogickou praxi účastníků. Načerpané informace se tak stanou inspirací pro práci v každodenní praxi s předškolními dětmi.

Evropská unie – minulost, současnost a budoucnost
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Školení je zaměřeno na seznámení účastníků s historií a důvody vzniku Evropské unie, s přehledem evropských institucí, jednotlivých politik a vlivu EU. Zdůrazněna je také otázka budoucnosti EU v souvislosti s řešením finanční krize, přijetím Eura a dalším předpokládaným vývojem. Klíčová je aplikace získaných znalostí ve výuce společenskovědních předmětů. Základy EU (historie vzniku EU, instituce EU – parlament, komise, rada, soudní dvůr a jiné, politiky EU, Euro, práva a povinnosti občanů EU); Evropská unie a její síla (důvody vzniku EU, jejich analýza a srovnání s realitou; působnost EU a její síla v jednotlivých politikách, porovnání síly jednotlivých aktérů politik - EU, národní stát, regiony, atd.; možnosti zvyšování, resp. snižování vlivu EU); EU a její budoucnost.

Evropská unie – minulost, současnost a budoucnost (webinář)
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Školení je zaměřeno na seznámení účastníků s historií a důvody vzniku Evropské unie, s přehledem evropských institucí, jednotlivých politik a vlivu EU. Zdůrazněna je také otázka budoucnosti EU v souvislosti s řešením finanční krize, přijetím Eura a dalším předpokládaným vývojem. Klíčová je aplikace získaných znalostí ve výuce společenskovědních předmětů. Základy EU (historie vzniku EU, instituce EU – parlament, komise, rada, soudní dvůr a jiné, politiky EU, Euro, práva a povinnosti občanů EU); Evropská unie a její síla (důvody vzniku EU, jejich analýza a srovnání s realitou; působnost EU a její síla v jednotlivých politikách, porovnání síly jednotlivých aktérů politik - EU, národní stát, regiony, atd.; možnosti zvyšování, resp. snižování vlivu EU); EU a její budoucnost.

Exkurze do moderní literatury pro děti a mládež (webinář)
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Cílem semináře je seznámit účastníky s výběrem moderní literatury pro děti a mládež (LPDM), s vybranými autory a charakteristikou jejich tvorby, s novinkami v jednotlivých žánrech a s možnostmi, jak v literární výchově využít mezipředmětové vztahy a prolínání vzdělávacích oblastí. Vzhledem k filmovému zpracování některých literárních děl bude dán prostor i průřezovému tématu Mediální výchova. Na vybraných ukázkách si učitelé prakticky vyzkoušejí, jak je možno LPDM využít pro rozvoj čtenářské gramotnosti, jak žáky vhodně motivovat k jejich vlastní mimoškolní četbě atd.

Exkurze do moderní literatury pro děti mladšího školního věku
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Cílem semináře je seznámit účastníky s výběrem moderní literatury pro děti, s vybranými autory a charakteristikou jejich tvorby, s novinkami v jednotlivých žánrech a s možnostmi, jak využít mezipředmětové vztahy a prolínání vzdělávacích oblastí. Vzhledem k filmovému, popř. televiznímu zpracování některých literárních děl bude dán prostor i průřezovému tématu mediální výchova. Na vybraných ukázkách si učitelé prakticky vyzkoušejí, jak je možno literaturu pro děti využít k rozvoji čtenářské gramotnosti, jak žáky vhodně motivovat k jejich vlastní mimoškolní četbě atd.

Sledujte další vzdělávání pedagogických pracovníků - DVPP
fb