logo
po – pá 8:00 – 16:00

kvalifikační vzdělávání
šablony

Studium pedagogiky pro asistenty pedagoga - kombinované


Termín

05.12.2025 - 31.03.2026

Místo

ONLINE + ZLÍN
Kvítková 248, Zlín, 760 01

Hodinová dotace

122 vyučovacích hodin
80 hodin teorie (40 hodin prezenčně + 40 hodin online) + 40 hodin praxe + 2 hodiny online reflexe praxe

Pořádající organizace

Zřetel - zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, s.r.o.

Číslo akreditace

17370/2024-7-145

Cílová skupina

  • Veřejnost

11500 Kč / osoba
Přihláška

Časový harmonogarm

Online výuka:
Ve dnech 11.12.2025, 17.12.2025, 3.2.2026, 10.2.2026, 17.2.2026 v čase 16:00 - 19:30.

Dne 5.12.2025 v čase 9:00 - 17:30.

Dne 7.1.2026 v čase 15:30 - 19:00.

Dne 22.2.2026 v čase 09:00 - 16:30.


Prezenční výuka:
Ve dnech 16.1.2026, 17.1.2026, 6.3.2026, 8.3.2026 v čase 09:00 - 16:30.

Dne 7.3.2026 v čase 09:00 - 17:30.

 

Online test: 12.3.2026 v 10:00.

Závěrečná zkouška: proběhne v termínu od 16.3.2026 do 31.3.2026.



Popis

Studium je určeno zájemcům o profesi asistenta pedagoga, kteří si chtějí osvojit potřebné pedagogické, psychologické a didaktické znalosti a dovednosti.

Program kombinuje prezenční a distanční výuku, což umožňuje flexibilní studium přizpůsobené individuálním potřebám účastníků.

Absolventi získají odbornou způsobilost k výkonu této profese v souladu s platnou legislativou a budou připraveni efektivně podporovat žáky se specifickými vzdělávacími potřebami ve školním prostředí.


Obsah

  • Systém škol a školských zařízení
    Struktura školství v ČR a školy pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Role a kompetence pedagogických pracovníků. Základní právní předpisy a rámcové vzdělávací programy. Systém podpůrných opatření a spolupráce s rodinou. Přechody mezi stupni vzdělávání a podpora adaptace.
  • Pedagogicko-psychologické základy
    Komunikace s účastníky vzdělávacího procesu. Psychologie osobnosti a vývojová psychologie (chování žáků). Prevence šikany a zvládání náročného chování. Sociální psychologie a práce s třídním klimatem. Sebereflexe, psychohygiena a prevence vyhoření.
  • Role asistenta pedagoga
    Legislativní ukotvení role a kompetence asistenta pedagoga. Spolupráce s učiteli a dalšími pedagogickými pracovníky. Specifika práce na různých stupních škol (MŠ, ZŠ, SŠ). Metodické vedení a profesní rozvoj asistentů.
  • Základy speciální pedagogiky a inkluzivního přístupu
    Principy inkluzivního vzdělávání a právní rámec inkluze. Specifika práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Strategie podpory pro různé skupiny žáků (např. žáci s PAS, mentálním postižením, poruchami učení). Práce s nadanými žáky a žáky z kulturně odlišného prostředí. Rizikové chování a prevence, podpora distančního vzdělávání.
Zakončení studia

Studium je zakončeno závěrečnou zkouškou. Podmínkou účasti na závěrečné zkoušce je zpracování závěrečné práce. Zkouška se skládá z obhajoby závěrečné práce a z ověření znalostí před komisí.


Vstupní požadavky

Kritéria výběru účastníků se řídí zákonem č. 563/2004 Sb., §20, odst. 1 a dle §20, odst. 2.
 
Vstupním předpokladem účastníka je ukončené:
  • vysokoškolské vzdělání
  • vyšší odborné vzdělání
  • střední vzdělání s maturitní zkouškou
  • střední vzdělání s výučním listem – absolventi získají kvalifikaci pouze pro výkon pomocných výchovných prací
 


Lektor/ka

Tým lektorů

Cena

11 500 Kč/osobu

Přihláška

PLNĚ OBSAZENO