Inkluze a podpora spolupráce ve školní praxi na SŠ
16 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí pedagogický pracovníků v oblasti inkluze.
|
Inkluze a podpora spolupráce ve školní praxi na ZŠ
16 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí pedagogický pracovníků v oblasti inkluze.
|
Inkluze není integrace
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je představit a společně hledat základ inkluzivního pojetí v ideálu. Pochopit, z čeho inkluze pramení, kam směřuje, odhalovat její filosofický základ. Budeme se zabývat inkluzí ve společnosti, úžeji ve školním prostředí, třídě. Na čemž lze snáze vidět, co inkluze není, jaká rizika lze vidět při jejím uplatňování, kdo je inkluzivní učitel, nejen speciální pedagog, aj. Budou představeny další přístupy k jedincům se speciálními potřebami (segregace, exkluze, …), pojmy jako je akceptace, norma, normalita, jinakost, odlišnost, humanizace, atd. Na semináři bude ukázáno, jak lze k druhému inkluzivně přistupovat, jaké osobní nastavení je potřeba mít a posilovat, na čem jsou založeny inkluzivní přístupy a školy.
|
Inspirace pro rozvíjení čtenářské gramotnosti v hodinách českého jazyka a literatury (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem semináře je seznámit učitele s inovativními metodami, postupy a technikami, jejichž pomocí je možno rozvíjet čtenářství a podporovat čtenářskou gramotnost, vytvářet u žáků kladný vztah ke čtení, schopnost porozumění, kritického hodnocení textu, komunikaci s textem, hledání informací v textu a jejich aplikaci v praxi atd.
|
Inspiromat efektivní výuky na 1. stupni ZŠ
8 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je nabídnout pedagogům pestrou paletu her, námětů a praktických ukázek, které zvyšují efektivitu vyučování, podporují u dětí zájem o vyučování, vytvářejí bezpečné prostředí školní třídy. Seminář je inspirací, jak zapalovat, hořet, ale nevyhořet.
|
Integrace dítěte s odlišným mateřským jazykem do mateřské školy
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámit účastníky s problematikou integrace dětí s odlišným mateřským jazykem do výchovně-vzdělávacího procesu v mateřských školách. Účastníci společně s lektorem projdou teoretickou i praktickou část tématu. Ujasní si základní pojmy, seznámí se s problematikou v širším kontextu, legislativními východisky, a odhalí možnosti podpory pro jednotlivé organizace. V praktické části semináře se účastníci ponoří do integrace dítěte s OMJ krok po kroku a osvojí si náměty s ukázkami dobré praxe.
|
Integrace dítěte s odlišným mateřským jazykem do mateřské školy (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámit účastníky s problematikou integrace dětí s odlišným mateřským jazykem do výchovně-vzdělávacího procesu v mateřských školách. Účastníci společně s lektorem projdou teoretickou i praktickou část tématu. Ujasní si základní pojmy, seznámí se s problematikou v širším kontextu, legislativními východisky, a odhalí možnosti podpory pro jednotlivé organizace. V praktické části semináře se účastníci ponoří do integrace dítěte s OMJ krok po kroku a osvojí si náměty s ukázkami dobré praxe.
|
Jak komunikovat nejen s dětmi, abychom si rozuměli
8 vyučovacích hodin
Seznámíme pedagogy s komunikační typologií a mohou se těšit na pochopení podstaty každého komunikačního typu a jeho projevů v běžném životě.
|
Jak komunikovat nejen s dětmi, abychom si rozuměli (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seznámíme pedagogy s komunikační typologií a mohou se těšit na pochopení podstaty každého komunikačního typu a jeho projevů v běžném životě.
|
Jak motivovat žáky k učení
6 vyučovacích hodin
V semináři se učitelé dozvědí, jak zasahuje motivace žáků do jejich školní úspěšnosti. Pochopí, jakým způsobem mohou ve třídě navodit atmosféru, která u žáků vybudí vnitřní motivaci k učení. Budou seznámeni s tím, jaké formy a metody podporují aktivizaci žáků, získají konkrétní náměty do hodin.
|
Jak motivovat žáky k učení (webinář)
6 vyučovacích hodin
V semináři se učitelé dozvědí, jak zasahuje motivace žáků do jejich školní úspěšnosti. Pochopí, jakým způsobem mohou ve třídě navodit atmosféru, která u žáků vybudí vnitřní motivaci k učení. Budou seznámeni s tím, jaké formy a metody podporují aktivizaci žáků, získají konkrétní náměty do hodin.
|
Jak na polytechnické vzdělávání
8 vyučovacích hodin
Tématem tvořivé dílny je nahlédnutí do různých možností výuky polytechniky, kde hlavním materiálem budou přírodniny a práce s nimi. Účastníci semináře si vytvoří knihu na zásobník činností s přírodním materiálem. Společně prozkoumáme pozitiva a možná úskalí takové výuky. Účastníci si ověří, že techniky lze využít jak s dětmi předškolního věku, tak školního. Materiál, se kterým budou účastníci v průběhu semináře pracovat je běžně dostupný a nabízí širokou škálu využití.
|
Jak na rozvoj dovedností dětí předškolního věku v oblasti sebeobsluhy a pracovních činností?
5 vyučovacích hodin
Cílem školení je poukázat na vhodné metodické postupy a formy práce s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku. Nedílnou součástí budou ukázky realizace činností v sebeobslužné a pracovní oblasti, které účastníci mohou následně využít ve své praxi.
|
Jak na rozvoj dovedností dětí předškolního věku v oblasti sebeobsluhy a pracovních činností? (webinář)
5 vyučovacích hodin
Cílem školení je poukázat na vhodné metodické postupy a formy práce s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku. Nedílnou součástí budou ukázky realizace činností v sebeobslužné a pracovní oblasti, které účastníci mohou následně využít ve své praxi.
|
Jak na rozvoj hudebních dovedností dětí předškolního věku?
5 vyučovacích hodin
Cílem semináře je poukázat na vhodné metodické postupy a formy práce s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku. Nedílnou součástí budou ukázky realizace činností v hudební oblasti, které účastníci mohou následně využít ve své praxi.
|
Jak na rozvoj hudebních dovedností dětí předškolního věku? (webinář)
5 vyučovacích hodin
Cílem semináře je poukázat na vhodné metodické postupy a formy práce s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku. Nedílnou součástí budou ukázky realizace činností v hudební oblasti, které účastníci mohou následně využít ve své praxi.
|
Jak na rozvoj pohybových dovedností dětí předškolního věku?
5 vyučovacích hodin
Cílem školení je poukázat na vhodné metodické postupy a formy práce s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku. Nedílnou součástí budou ukázky realizace činností v pohybové oblasti, které účastníci mohou následně využít ve své praxi.
|
Jak na rozvoj pohybových dovedností dětí předškolního věku? (webinář)
5 vyučovacích hodin
Cílem školení je poukázat na vhodné metodické postupy a formy práce s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku. Nedílnou součástí budou ukázky realizace činností v pohybové oblasti, které účastníci mohou následně využít ve své praxi.
|
Jak na rozvoj výtvarných dovedností dětí předškolního věku?
5 vyučovacích hodin
Cílem školení je poukázat na vhodné metodické postupy a formy práce s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku. Nedílnou součástí budou ukázky realizace činností ve výtvarné oblasti, které účastníci mohou následně využít ve své praxi.
|
Jak na rozvoj výtvarných dovedností dětí předškolního věku? (webinář)
5 vyučovacích hodin
Cílem školení je poukázat na vhodné metodické postupy a formy práce s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku. Nedílnou součástí budou ukázky realizace činností ve výtvarné oblasti, které účastníci mohou následně využít ve své praxi.
|
Jak na tvorbu volitelných předmětů (od učebního plánu po očekávané výsledky učení)
8 vyučovacích hodin
Účastník se seznámí s komplexním procesem tvorby volitelných předmětů, od jejich strategického ukotvení v RVP a ŠVP, přes systematickou přípravu učebního plánu, až po detailní formulaci očekávaných výsledků učení. Školení klade důraz na praktické nástroje pro vytváření smysluplného obsahu, výběr vhodných výukových metod a efektivní hodnocení dosažených výsledků.
|
Jak na tvorbu volitelných předmětů (od učebního plánu po očekávané výsledky učení) (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastník se seznámí s komplexním procesem tvorby volitelných předmětů, od jejich strategického ukotvení v RVP a ŠVP, přes systematickou přípravu učebního plánu, až po detailní formulaci očekávaných výsledků učení. Školení klade důraz na praktické nástroje pro vytváření smysluplného obsahu, výběr vhodných výukových metod a efektivní hodnocení dosažených výsledků.
|
Jak nejlépe porozumět dítěti se specifickými poruchami učení
8 vyučovacích hodin
Cílem kurzu je účastníky seznámit s problematikou SPU – dysgrafie, dyslexie a dysortografie. Seminář si klade za cíl rozšířit poznatky pedagogů/vychovatelů/asistentů v problematice SPU – jak rozpoznat projevy, jak je správně vyhodnotit…Dále si klade za cíl rozšířit kompetence pedagogů o základní nejvhodnější přístupy k dětem s SPU v běžných hodinách a třídách. Probrány budou formy práce a možnosti hodnocení těchto dětí.
|
Jak nejlépe porozumět dítěti se specifickými poruchami učení (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem kurzu je účastníky seznámit s problematikou SPU – dysgrafie, dyslexie a dysortografie. Seminář si klade za cíl rozšířit poznatky pedagogů/vychovatelů/asistentů v problematice SPU – jak rozpoznat projevy, jak je správně vyhodnotit…Dále si klade za cíl rozšířit kompetence pedagogů o základní nejvhodnější přístupy k dětem s SPU v běžných hodinách a třídách. Probrány budou formy práce a možnosti hodnocení těchto dětí.
|
Jak nezamrznout u tabule – hry a aktivizující činnosti do výuky na 1. st ZŠ
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na hry a činnosti, které oživí vyučování, zvednou žáky ze židle a vypnou unavenou hlavu. Hry lze zařadit do výuky českého jazyka, matematiky, hudební výchovy, dramatické výchovy nebo do třídnických hodin. Nabízený soubor her a činností také otevírá radost, spontánnost, hravost, kreativitu, soustředění a komunikaci, vede ke zlepšení chování žáků, ke zmírnění agrese, ke vzájemné toleranci a vzájemnému respektu. Všechny hry, nápady a náměty jsou prakticky vyzkoušené, vycházejí bezprostředně z praxe na prvním stupni ZŠ. Seminář je inspirací, jak motivovat žáky a jak dosáhnout toho, aby výuka nebyla nudou.
|
Jak obohatit klasickou prezentaci o interaktivní prvky – Nearpod
8 vyučovacích hodin
Účastník se naučí základy práce s aplikací Nearpod a seznámí se s možnostmi výuky, které tato aplikace nabízí. Naučí se využívat její funkce tak, aby byl schopen vytvořit plnohodnotnou vyučovací hodinu obohacenou o interaktivní prvky. Účastník se tak naučí maximálnímu využití výhod, které mu technologie ve výuce nabízí. Účastník získá přehled o alternativách k MS PowerPoint a jejich využití pro online spolupráci studentů.
Kurz je určen i vyučujícím s minimálními zkušenostmi s použitím technologií ve výuce.
|
Jak podporovat vývoj zdravého sebevědomí u nejmenších dětí
5 vyučovacích hodin
Účastník semináře se naučí rozlišovat komunikaci, která snižuje a zvyšuje sebevědomí dětí. Seznámí se s principy respektující přístupu a dokáže použít empatickou reakci, sebevyjádření a některé efektivní komunikační dovednosti – popis, sdělení, očekávání, možnost volby. Ujasní si, kde a jakým způsobem stanovit hranice, vyzkouší si pozici přirozené autority. Dokáže nahradit trestání vyvozením přirozeného důsledku a posilování posunů ve vývoji dětí jejich popisem místo pochval a nálepkování.
|
Jak podporovat vývoj zdravého sebevědomí u nejmenších dětí (webinář)
5 vyučovacích hodin
Účastník semináře se naučí rozlišovat komunikaci, která snižuje a zvyšuje sebevědomí dětí. Seznámí se s principy respektující přístupu a dokáže použít empatickou reakci, sebevyjádření a některé efektivní komunikační dovednosti – popis, sdělení, očekávání, možnost volby. Ujasní si, kde a jakým způsobem stanovit hranice, vyzkouší si pozici přirozené autority. Dokáže nahradit trestání vyvozením přirozeného důsledku a posilování posunů ve vývoji dětí jejich popisem místo pochval a nálepkování.
|
Jak pracovat s Doporučením pro vzdělávání žáka se speciálními potřebami
8 vyučovacích hodin
Cílem kurzu je přinést krátký vhled do problematiky činnosti školy spojené se zadáváním údajů z Doporučení do evidence školy a školské matriky, dále o možnostech vedení dokumentace a financování podpůrných opatření.
|
Jak pracovat s pozorností (webinář)
4 vyučovací hodiny
Jak často se setkáváte s roztěkaností u dětí? Motorickým neklidem? Smyslovými podněty docílíte rychlé zklidnění nebo prodloužíte dobu udržení pozornosti.
|