č. akreditace MSMT: 24559/2018-2-847

 

Hodinová dotace: 32 vyučovacích hodin

 

Obsah školení:

Na semináři budou představeny konkrétní výukové metody a výchovné strategie na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Pedagogové budou seznámeni s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit a sami si konkrétní představované aktivity vyzkouší.

Součástí semináře budou následující témata: Základní aspekty čtenářské gramotnosti. Počáteční čtenářská gramotnost; Etapy rozvoje funkční gramotnosti u žáků na ZŠ; Příčiny funkční negramotnosti; Čtenářská gramotnost ve vztahu k ostatním složkám funkční gramotnosti; Vztah ke čtenářství; Čtení s porozuměním. Práce s textem; Rozvoj kritického myšlení.

 

Cíle školení:

Cílem vzdělávací aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání. Absolventi semináře zvýší svou odbornou informovanost o procesech čtení, rozvoji čtenářství a přístupům k učení z textu.

 

Cílová skupina:

učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ