logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

Pro sociální služby na míru

obrazky-na-miru-socialni-02.jpg

Pro Váš pracovní tým připravíme školení na míru.

  • Rozsáhlý výběr témat
  • Akreditace MPSV
  • Realizace na Vašem pracovišti nebo dle domluvy
  • Online, prezenční i kombinovaná forma
  • Účastníci obdrží osvědčení o absolvování školení
  • S výběrem školení Vám poradíme

Pokud máte zájem o kterékoli uvedené školení pro celý Váš pracovní tým, kontaktujte nás a my Vám zašleme podrobnou anotaci školení nebo připravíme již konkrétní nabídku.

Pokud chcete, abychom Vám sami vybrali školení pro Vás, dle Vašich tematických požadavků, můžete využít nezávazný poptávkový formulář.

Zde naleznete aktuální seznam všech našich školení a kurzů akreditovaných MPSV ČR pro sociální pracovníky, pracovníky v sociálních službách a vedoucí pracovníky.

Kliknutím na název školení se otevře stručný popis.

Seznam všech akreditovaných školení


Název
Řízení času s ohledem na osobní vizi
Číslo akreditace

A2021/1420-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Absolvent kurzu bude schopen uvědomit si svoje životní priority a dle nich efektivně řídit svoje pracovní i osobní úkoly. K aktuální životní situaci bude přistupovat z nadhledem delšího časového horizontu a s ohledem na svoje pracovní a osobní cíle, kterých chce dosáhnout. Pozná základní principy týkající se práce s časem a naučí se používat některé nástroje k efektivnímu využívání času, které mu pomohou v plánování úkolů každého dne.

Sabotéři v naší hlavě. Čím nám kazí život a jak jim přestat věřit.
Číslo akreditace

A2021/1150-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastník bude seznámen s koncepcí sabotérů. Porozumí jednotlivým sabotérům, jejich vzniku a tomu, jaký vliv mají konkrétně na jeho život, život jeho klientů, kolegů. Výsledkem bude zvýšení schopnosti empatie k sobě, získání životního nadhledu, intenzivní osobnostní růst. Efektem je vhled účastníků do jejich vlastních životních vzorců a jejich přerámování tak, aby sebe i druhé vnímali méně kriticky a tedy i méně emotivně. Dalším z dopadů je zvýšení schopnosti práce s vlastními emocemi v krizových situacích i dlouhodobá psychohygiena vedoucí k většímu psychickému zdraví pracovníků. Jednou z nabytých dovedností je schopnost inovace mozku, což vede k většímu množství nápadů při řešení situací, kreativitě, odstupu, flexibilitě a obecně schopnosti jít dopředu i v náročných situacích. Tato technika je velmi dobře přenositelná i na klienty a ostatní kolegy.

Sebekoučink a koučovací přístup jako možnost rozvoje
Číslo akreditace

A2023/0331-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz je zaměřený na dovednost rozvoje sebe i druhých pomocí koučovacího přístupu. Součástí kurzu jsou témata týkající se osobní odpovědnosti a jejího vlivu na práci sociálního pracovníka příp. vedoucí týmu. Účastníci se naučí postupy, jak odpovědnost předat zpět člověku, se kterým pracují a tím umožnit jeho větší rozvoj. Zároveň budou objevovat svou dovednost přebírání odpovědnosti jako důležitou součást zralosti, spokojenosti a prevence vyhoření. Podstatnou součástí bude část zaměřená na rozvoj empatie a jejího zdravého, bezpečného a zralého vnímání. Koučovací přístup se silně zaměřuje na možnosti lidského růstu. Účastníci budou seznámeni s možnostmi, jak podpořit růst svůj i druhých lidí a naopak co v růstu lidí brání. V neposlední řadě bude pozornost věnována tématu emocí, schopnosti rozšiřovat svou komfortní zónu pomocí bytí v emoci.

Sebemotivace, motivace, prokrastinace - jak překonat brzdy a umět posunout sebe i druhé
Číslo akreditace

A2021/0255-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Školení je zaměřeno velmi introspektivně, jelikož nejlepší formou, jak se naučit motivovat druhé je pochopit motivační proces do hloubky, dotknout se jeho překážek a naučit se motivovat sám sebe. Součástí je seznámení s jednotlivými sférami vlivu, typy motivačních poloh, prolnutí pocitů a motivačního procesu a v neposlední řadě také se strachem a jeho rolí v našich rozhodnutích. S motivací se úzce prolíná i aktuální téma prokrastinace. Součástí školení je seznámení s tímto tématem a také funkčními postupy k překonání.

Slovní sebeobrana
Číslo akreditace

A2023/1680-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci rozvinou a upevní své znalosti a dovednosti v oblasti komunikace, pochopí co to je slovní sebeobrana, získají další orientaci v oblasti využití slovní sebeobrany z pohledu profesní etiky a asertivních práv, posílí svoji sebejistotu a schopnost jak nové dovednosti v sociální práci citlivě používat, a to s ohledem na ostatní.

Snižování závislosti uživatelů na sociální službě
Číslo akreditace

A2021/0169-SP/PC

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seznámení s problematikou ochrany práv uživatelů služeb a přiblížení faktorů vzniku závislosti na sociální službě. Obeznámí se s teorií potřeb, metodami podporovaného rozhodování a prací s přijatelným rizikem při snižování podpory uživatelům. Metody plánování zaměřeného na konkrétního uživatele i možnosti řešení nepříznivé sociální situace cílové skupiny.

Sociálně-právní minimum
Číslo akreditace

A2022/0674-SP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Základní orientace v právních předpisech vztahujících se k právu sociálního zabezpečení. Základní znalosti potřebné k poskytování sociálně-právního poradenství klientům. Témata kurzu zahrnují oblast sociálních služeb, nemocenské a důchodové pojištění, zdravotní pojištění, systém státní sociální podpory, systém pomoci v hmotné nouzi, dávky a výhody pro osoby se zdravotním postižením a systém vyplácení sociálních dávek.

Sociální ekonomika a zaměstnávání osob se zdravotním postižením
Číslo akreditace

A2023/0862-SP/PC/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz se zaměřuje na možnosti zaměstnávání osob se zdravotním postižením (tělesným, mentálním, kombinovaným) v rámci českého prostředí, jak na volném trhu práce, tak v chráněném prostředí. Klade si za cíl účastníky kurzu seznámit se základními pojmy v této oblasti. Pojednává o účinném nástroji v oblasti zaměstnávání OZP, a to sociální ekonomice a sociálním podnikání, jako jedním z efektivních nástrojů zaměstnávání těchto osob, trendu, jenž se do českého prostředí úspěšně integruje v mnoha příkladech dobré praxe a v podobě úspěšných sociálních podnikatelů a představuje nový trend v chráněném zaměstnávání OZP. Kurz tedy seznamuje jednak s možností využití širokého potenciálu sociálního podnikání jako nástroje zaměstnávání OZP - klientů sociálních služeb, ať už v podobě nalezení sociálního podnikatele v okolí poskytovatele, ale i možnosti vytvoření sociálně-podnikatelské aktivity samotného poskytovatele. Účastníci kurzu budou seznámeni i s jinými přístupy a možnostmi (mimo sociální ekonomiku) včetně praktických rad nalezení pracovního uplatnění OZP na volném trhu práce a náležité komunikace se standardními zaměstnavateli ohledně nalezení možnosti zaměstnání OZP, případně vytvoření pracovního místa "na míru" pro OZP. 

Sociální komunikace s dospělými klienty s autismem (PAS)
Číslo akreditace

A2022/0243-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seznámení pracovníků, kteří se při své práci setkávají s projevy autistického chování u dospělých klientů, s postupy, když běžné či doporučované prostředky komunikace nefungují. Představení obecných principů práce s lidmi s autismem. Osvojení dovednosti, jak najít příčiny selhání a jak navázat funkční vztah. Emoční deka. Jak se dlouhodobě vyrovnávat s obtížemi v sociální komunikaci s klientem s vysokým stupněm komunikačních abnormalit. Účastníci prakticky rozvinou svou dovednost porozumět druhému, orientovat se v emocích, navýšit své profesní kompetence, sociální inteligenci a komunikační jistotu.

Specifika komunikace s lidmi se syndromem demence
Číslo akreditace

A2023/1325-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seznámení s problematikou syndromu demence (příznaky a příčiny syndromu demence, jednotlivá stádia tohoto onemocnění). Potřeby klientů s demencí a jak je naplňovat v jednotlivých fázích . Problematické situace spojené s péčí o lidi s demencí. Komunikační dovednosti využitelné při péči o tyto uživatele, prvky nonverbální komunikace, práce se vzpomínkami a orientace v realitě.

Stress management pro osoby pracující v sociálních službách
Číslo akreditace

A2023/0320-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz rozvíjí schopnosti v oblasti zvládání stresových situací typických pro práci v sociálních službách. Přednáška se zaměřuje na oblasti: dělení stresu z odborného hlediska, typické příčiny stresových situací v sociálních službách, fyziologické a další faktory při zvládání stresu, tipy a činnosti pro zvládnutí stresových situací v sociálních službách a relaxační techniky využitelné při práci v sociálních službách.

Strukturované jednotky snoezelen – multisenzorické prostředí pro rozvoj smyslového vnímání a pozornosti
Číslo akreditace

A2021/0344-SP/PC/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci se seznámí s postupem, jak připravit multisenzorické prostředí snoezelen – nastavitelné a kontrolované prvky pro stimulaci zraku, sluchu, čichu, hmatu,… a jak s těmito prvky pracovat směrem k podpoře soustředění. Sestavení výukové hodiny, tzv. strukturované jednotky snoezelen, a jak lze tuto jednotku aplikovat i v prostředí poskytovatelů sociálních služeb. Součástí semináře je i prožitková část.

Syndrom vyhoření – jak mu předcházet a jak o sebe pečovat
Číslo akreditace

A2023/1327-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář se zaměřuje na problematiku syndromu vyhoření v pomáhajících profesích jako takových a péčí pracovníků o sebe. Obsahem semináře budou praktické podněty a techniky pro předcházení, včasné rozpoznání a diagnostiku vznikajícího syndromu vyhoření, včetně podpůrných opatření v rámci pracovního prostředí i soukromého života. Cílem semináře je naučit účastníky rozpoznat potenciálně rizikové situace a faktory vzniku syndromu, včas je eliminovat a předcházet tak vyhoření. Přínosem semináře je vybavení účastníků technikami předcházení rozvoje syndromu vyhoření, jeho diagnostikou a řešením dalšího negativního vývoje a tím pádem zajištěním profesionálního a kvalitního výkonu profese sociálního pracovníka či pracovníka v sociálních službách.

Teorie a metody sociální práce
Číslo akreditace

A2023/1678-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Tématem kurzu je seznámit účastníka kurzu s tématy teorie a metod sociální práce. Budeme se zabývat historií i současností MSP. Sociální práce je zaměřena na pomoc a na dosahování rovnováhy mezi očekáváním sociálního prostředí, v němž lidé uspokojují svoje potřeby, a jejich schopností toto očekávání zvládat Sociální práce se opírá jednak o rámec společenské solidarity, jednak o ideál naplňování individuálního lidského potenciálu. Velmi důležitá je také role sociálního pracovníka, který stává se součástí klientova světa a ovlivňuje ho! Co k tomu potřebuje? Nebo- jaké by měly být jeho kompetence.

Terénní sociální práce v praxi
Číslo akreditace

A2021/0581-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Školení se zaměřuje na praktické aspekty výkonu terénní sociální práce v různých kontextech a s různými cílovými skupinami. Představeny budou efektivní způsoby a techniky kontaktování cílové skupiny a komunikace s klienty v terénu. Nastíněna jsou úskalí práce s klientem v jeho přirozeném prostředí, etika terénní sociální práce a nastavování a držení hranic při práci s klienty.

Tvorba multisenzorického prostředí (snoezelen) a pomůcky pro rozvoj smyslů
Číslo akreditace

A2023/0378-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Vzdělávací program je úvodem do tvorby multisenzorického prostředí – místnosti či koutku. Cílem je seznámit účastníky s jeho základním vybavením a pomůckami a možnostmi, jak toto multisenzorické prostředí vytvořit. Představeny budou jednotlivé typy multisenzorických místností – bílá, černá, interaktivní místnost či venkovní snoezelen. Účastníci získají vhled do způsobů, jak lze využít pomůcky v běžném prostředí a jak lze vytvořit multisenzorické prostředí, aniž by bylo nezbytně nutné zařizovat novou místnost. Absolventi semináře tak budou moci aplikovat aktivity pro rozvoj smyslů ve svých zařízeních a budou mít rámcovou představu, jak lze vytvořit multisenzorické prostředí v základní variantě dle potřeb jejich klientů.

Úvod do efektivní komunikace s romskými klienty
Číslo akreditace

A2023/1326-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Základní témata a způsoby komunikace s osobami romského etnika s důrazem na specifika komunikace mezi pracovníkem a uživatelem služby. Vymezení sociální komunikace s její verbální a neverbální složkou a vedení rozhovoru jako základního prostředku porozumění. Školení se bude rovněž zabývat komunikačními bariérami a možnostmi komunikace v rámci asertivního jednání a řešením možných konfliktů.

Úvod do motivačně intervenční práce s dospívajícími
Číslo akreditace

A2023/1330-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář představuje současná vývojová specifika mládeže, aktuální kontext dospívání a jejich význam pro práci s nimi. Představuje základní rámec nejčastějších problémů, se kterými se mladí lidé potkávají a jejich provázanost s přirozenými i intencionálními prostředími výchovy a masmédii. Seminář představuje některé techniky práce s motivací. Využití těchto technik cílí zejména na specifické výchovné situace a problémy v rámci rodiny, na intervence v rámci školských zařízení, ze strany úředníků (kurátoři pro mládež apod.), v ústavní výchově, v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež a v dalších zařízeních a institucích, které pracují s dospívajícími. Zdůrazňuje také kontext a pozici pracovníka při práci s mládeží.

Úvod do poradenství a psychosociální pomoci smrtelně nemocným, jejich blízkým a pozůstalým
Číslo akreditace

A2023/1675-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Vymezení pojmů spojených se smrtelnou nevyléčitelnou nemocí, s procesem umírání, prožíváním a potřebami nemocných a jejich blízkých. Etické souvislosti určující jednání pracovníků, zásady a průběh poradenského procesu. Možnosti a typy sociálních služeb určených cílové skupině uživatelů včetně forem hospicové péče. Péče o smrtelně nemocného v domácím prostředí a v zařízeních pobytových služeb. Základy doprovázení blízkých nemocného a pozůstalých (krizová intervence, emoční podpora, poradenství v praktických záležitostech), praktické otázky forem sociální pomoci, např. v rámci relevantního sociálního zabezpečení (otázky finanční podpory).

Úvod do práce s agresivním klientem
Číslo akreditace

A2021/0353-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Základní vhled do tématu agrese, seznámení s reakcemi na agresivní chování v bezpečném prostředí (modelové situace), postupy, které fungují a které nefungují. Zvládání komunikace s agresivním klientem v oblasti sociálních služeb, možnosti reakcí na takové chování. Předcházení konfliktním situacím.

Úvod do práce s klienty v multisenzorickém prostředí (snoezelen)
Číslo akreditace

A2023/0379-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Koncept multisenzorického prostředí snoezelen a jeho využití pro práci s různými cílovými skupinami klientů – od osob s postižením až po seniory. Podpůrný, nedirektivní a neinvazivní přístup ke klientovi. Přínosy tohoto konceptu pro klienty a možnostmi využití, videoukázky a zahraniční trendy v této oblasti (Velká Británie).

Úvod do práce s rodinou závislého
Číslo akreditace

A2021/0346-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz se zaměřuje na možnosti řešení, poradenství a intervencí ze strany soc. pracovníka v rámci práce s rodinou jedince závislého na alkoholu či nealkoholových drogách. Představuje nejčastější způsoby vnímání situace ze strany rodiny v kontextu závislostního chování jejího člena a představuje také nejčastější mýty a fakta spojená se závislostí blízkého. Zaměřuje se také na komunikaci se závislým členem ze strany rodiny, pozici soc. pracovníka při práci s rodinou, některá komunikační úskalí v těchto situacích, možné manipulace ze strany závislého a možné reakce na ni. Zaměřuje se také na pozici rodinných příslušníků. Představuje možnosti a úskalí soužití se závislým členem či potenciální nástroje a hledání motivace pro aktivní řešení vlastní životní situace. V neposlední řadě otevírá téma člena rodiny, který není motivovaný ke změně a reakce blízkých na tuto situaci včetně ochrany rodiny a jejích členů a možnosti léčby závislosti.

Úvod do práce s těhotnými ženami a matkami – uživatelkami drog
Číslo akreditace

A2023/1329-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář se zaměřuje na specifika sociální práce s těhotnými ženami a matkami – uživatelkami alkoholových i nealkoholových drog. Seznamuje s nejčastěji zneužívanými drogami u matek, jejich účinky a dopady na současný i budoucí život matky a dítěte. Představuje základní systém služeb pro tuto cílovou skupinu. Součástí semináře je alternativní pohled na těhotnou ženu či matku – uživatelku drog v různých kontextech. Dále jsou představeny některé mýty týkající se těhotenství a mateřství ve vztahu k drogám a realita. Kurz představuje vybrané intervenční techniky při práci s těhotnými ženami, případně matkami - uživatelkami drog, které je možné uplatnit v různých kontextech.

Úvod do problematiky bezdomovectví
Číslo akreditace

A2023/0425-SP/PC

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz seznamuje účastníky se základními informacemi o problematice bezdomovectví. Budou seznámeni s charakteristikou bezdomovectví a jeho legislativním rámce, jednotlivými definicemi, příčinami, formami a typy bezdomovectví. V neposlední řadě se v rámci kurzu zaměříme na jednotlivé sociální služby, které poskytují pomoc lidem bez domova, sociální poradenství a možnostmi řešení bezdomovectví.

Úvod do problematiky duševního onemocnění
Číslo akreditace

A2020/0441-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Absolvent vzdělávací akce by měl získat dostatečné informace o nejčastějších skupinách duševního onemocnění, jejich pozitivních projevech a specifika komunikace s lidmi s daným onemocněním. Absolvent získá i znalosti z teorie zotavení a může lidi s duševním onemocněním provázet fázemi zotavení.

Úvod do problematiky nevhodného zacházení a jednání se seniory a jedinci s handicapem, syndrom EAN
Číslo akreditace

A2021/0507-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem kurzu je předat absolventům informace o nevhodném zacházení se seniory a s handicapovanými jedinci. Účastníci kurzu se naučí lépe vnímat seniora v průběhu stáří v souvislosti s problematikou prevence EAN. Prohloubí si znalosti o asertivní komunikaci. Dále si také lépe uvědomí včasné a správné rozpoznání varovných příznaků násilí na seniorech a jedincích s postižením, které pomůže zabránit další eskalaci. Účastníci se seznámí s charakteristickými změnami u týraných jedinců, v jejich chování, emocích, kognitivních případně řečových funkcích. Uvědomí si lépe změny v sociálních vztazích u klientů sociálních služeb včetně problematiky druhu týrání, následků týrání a možnostmi sociálně právní ochrany týraných seniorů a handicapovaných osob. Naučí se pochopit příčiny selhání odpovědné, pečující osoby, seznámí se s dalšími pojmy.

Úvod do problematiky specifických potřeb seniorů
Číslo akreditace

A2022/0501-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Základní potřeby klientů - Fyziologické potřeby, bezpečí, uznání, seberealizace a kognitivní potřeby. Změny v seniorském věku - medicínské, sociální: Instabilita, poruchy hybnosti, pokles svalové síly, poruchy zraku aj. Potřeba bezpečného prostředí pro klienty. Specifické potřeby seniorů v kontextu fyziologických. Změna hierarchie potřeb seniorů. Péče podporující důstojnost člověka z hlediska potřeb seniorů. Možnosti a stimulace specifických vyšších potřeb seniorů. Pohybová a psychická aktivita seniorů z hlediska jejich potřeb.

Úvod do problematiky týrání a zneužívání v sociálních službách
Číslo akreditace

A2020/0670-SP/PC

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Násilí, týrání, zneužívání a zanedbávání péče u ohrožených skupin obyvatelstva s větším zaměřením na skupinu seniorů, jež žijí v domácím prostředí, nebo využívají pobytové sociální služby. Druhy a formy násilí, vhled do oblasti legislativy a konkrétní pomoci. Specifika možného zanedbávání péče v zařízeních sociálních služeb, jeho identifikace a příčiny. Náročnost výkonu pomáhající profese, prevence syndromu vyhoření a předcházení nevhodnému chování.

Uživatel drog jako klient sociální služby
Číslo akreditace

A2020/1156-SP/PC

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kontakt sociálního pracovníka (či pracovníka soc. služby) a uživatele drog v různých kontextech. Nejčastěji zneužívané typy látek, možnosti léčby a následné péče o uživatele drog. Zkušenosti a náměty pro práci s touto cílovou skupinou, včetně jejích specifik a úskalí. Efektivní práce a práce na změně, komunikace, motivace a případné intervence.

Vedení podpůrného rozhovoru a efektivní komunikace v sociálních službách
Číslo akreditace

A2021/0579-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář představuje způsoby, jak navyšovat emoční inteligenci a možnosti jak mapovat komunikační pole mezi klientem a pracovníkem. Účastníci získají základní orientaci v komunikačních strategiích, které mohou uplatnit ve své každodenní praxi a využít je v proaktivní komunikaci s klientem. Na modelových situacích si vyzkouší funkční rozhovor a seznámí se s podpůrným typem rozhovoru se zřetelem ke specifikům cílové skupiny v jejich praxi.

Sledujte vzdělávání pro sociální služby
fb