logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

DVPP na míru

obrazky-na-miru-dvpp-02.jpg

Pro Váš pedagogický sbor připravíme školení DVPP na míru.

  • Velký výběr seminářů a workshopů
  • Realizace na Vašem pracovišti nebo dle domluvy
  • Online, prezenční i kombinovaná forma
  • Možné hrazení některých školení ze Šablon OP JAK
  • Účastníci obdrží osvědčení o absolvování školení DVPP
  • S výběrem školení Vám poradíme

Pokud máte zájem o kterékoli uvedené školení DVPP na míru pro celý Váš pedagogický sbor, kontaktujte nás a my Vám zašleme podrobnou anotaci školení nebo připravíme již konkrétní nabídku,

V rámci školení pro celý pedagogický sbor máme připravenou také nabídku v rámci tzv. Šablon.

Pokud chcete, abychom Vám sami vybrali školení pro Vás, dle Vašich požadavků, můžete vužít nezávazný poptávkový formulář.

Zde naleznete aktuální seznam všech našich školení akreditovaných MŠMT v systému DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků).

Kliknutím na název školení se otevře stručný popis.

Seznam všech akreditovaných školení


Název
Spolupráce učitele a asistenta pedagoga
Číslo akreditace

875/2022-4-185

Krátká anotace

16 vyučovacích hodin

Účastník se seznámí s kompetencemi asistenta pedagoga dle zákona o pedagogických pracovnících a pracovní náplni AP, naučí se aplikovat nové poznatky do prostředí školního kolektivu, rozlišovat motivaci a manipulaci a zacházení s nimi, práci s reflexí a sebereflexí a osvojí si principy verbální a neverbální komunikace aschopnost asertivního jednání.

Spolupráce učitele s asistentem pedagoga ve třídě – zřízení pozice asistenta pedagoga, náplň práce.
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Seminář si klade za cíl zaměřit se především na oblast kompetencí a pracovní náplně asistenta pedagoga a na jeho metodické vedení (kdo má metodické vedení poskytovat, jak má být metodické vedení zajišťováno a co má být jeho obsahem). Zodpovězeny budou nejčastější dotazy na možnosti a postup při zajištění asistentů pedagoga - základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením.

Správní řád v rozhodování ředitele školy
Číslo akreditace

13874/2021-4-633

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Jste ředitelem školy a potýkáte se s otázkou, jak přistupovat ke stanovení kritérií pro přijímání žáků? Cílem semináře je přiblížení hlavních zásad a institutů zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, a dále školského zákona, s důrazem na problematiku přijímání (a přestupy) žáků ke vzdělávání. Popsán bude vztah správního řádu a školského zákona, účastník kursu dostane základní povědomí o zásadách správního rozhodování. Bude vysvětlena oprávněnost nejčastěji používaných kritérií. Následovat bude diskuse o nejčastěji používaných kritériích přijímání dětí a žáků ke vzdělávání.

Správní řád v rozhodování ředitele školy (webinář)
Číslo akreditace

13874/2021-4-633

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Jste ředitelem školy a potýkáte se s otázkou, jak přistupovat ke stanovení kritérií pro přijímání žáků? Cílem semináře je přiblížení hlavních zásad a institutů zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, a dále školského zákona, s důrazem na problematiku přijímání (a přestupy) žáků ke vzdělávání. Popsán bude vztah správního řádu a školského zákona, účastník kursu dostane základní povědomí o zásadách správního rozhodování. Bude vysvětlena oprávněnost nejčastěji používaných kritérií. Následovat bude diskuse o nejčastěji používaných kritériích přijímání dětí a žáků ke vzdělávání.

Strategie pro zvýšení zájmu rodičů o vybranou školu
Číslo akreditace

13874/2021-4-633

Krátká anotace

16 vyučovacích hodin

Kurz je určen pro vedoucí pedagogické pracovníky škol a školských a představuje jim metody, jak docílit zvýšení zájmu rodičů o jejich školu. Lektor se bude zabývat následujícími oblastmi: Strategický management; Klima školy; Efektivní marketing školy; Zvýšení prestiže školy

Stručný úvod do politologie pro učitele společenskovědních předmětů
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Školení je zaměřeno na seznámení účastníků se základními pojmy oboru politologie, přehledem politických ideologií, systémů a režimů. Akcentována je různorodost nahlížení na politiku a začlenění získaných znalostí do výuky společenskovědních předmětů. Úvod do politologie (vysvětlení základních pojmů); Politické ideologie (pojmy, přístupy); Politické systémy a režimy (model politického systému, vztah politiky a okolí, typologie režimů a jejich konkrétní představení); Politické strany a stranické systémy (vznik stran, cleavages, typologizace stran, tvorba a dělení systémů); Volby a volební systémy (typy voleb, rozdělení volebních systémů a jejich konkrétní představení, výhody a nevýhody volebních systémů, reformy voleb, česká zkušenost s volbami).

Stručný úvod do politologie pro učitele společenskovědních předmětů (webinář)
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Školení je zaměřeno na seznámení účastníků se základními pojmy oboru politologie, přehledem politických ideologií, systémů a režimů. Akcentována je různorodost nahlížení na politiku a začlenění získaných znalostí do výuky společenskovědních předmětů. Úvod do politologie (vysvětlení základních pojmů); Politické ideologie (pojmy, přístupy); Politické systémy a režimy (model politického systému, vztah politiky a okolí, typologie režimů a jejich konkrétní představení); Politické strany a stranické systémy (vznik stran, cleavages, typologizace stran, tvorba a dělení systémů); Volby a volební systémy (typy voleb, rozdělení volebních systémů a jejich konkrétní představení, výhody a nevýhody volebních systémů, reformy voleb, česká zkušenost s volbami).

Strukturované jednotky snoezelen – multisenzorické prostředí pro rozvoj smyslového vnímání a pozornosti
Číslo akreditace

28936/2022-4-1041

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář poskytne účastníkům seznámení se způsoby vytvoření a možnostmi zařazení strukturované jednotky snoezelen a práce v multisenzorickém prostředí (snoezelen) do provozu škol. Účastníci se seznámí s postupem, jak připravit multisenzorické prostředí snoezelen – nastavitelné a kontrolované prvky pro stimulaci zraku, sluchu, čichu, hmatu,… – a jak s těmito prvky pracovat směrem k podpoře soustředění. Účastníci se dozvědí, jak sestavit výukovou hodinu, tzv. strukturovanou jednotku snoezelen, a jak lze tuto jednotku aplikovat i v prostředí poskytovatelů sociální péče.

Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů
Krátká anotace

250 vyučovacích hodin

Studium je určeno učitelům, kteří chtějí působit (nebo již působí) na pozici školního metodika prevence ve škole. Akreditovaný vzdělávací program Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů prohloubí a rozšíří vědomosti a dovednosti učitelů pro práci se žáky s rizikem vzniku sociálně nežádoucího chování a to jak s jednotlivcem, tak se skupinou (třídou). Připraví školní metodiky prevence tak, aby dokázali sami vyhledávat tyto žáky, doporučovat pro žáky i třídy odborné intervence, spolupracovat se školskými poradenskými zařízeními a institucemi specializovanými na práci s rizikovou mládeží.

Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů - kombinované
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

250 vyučovacích hodin

Studium je určeno učitelům, kteří chtějí působit (nebo již působí) na pozici školního metodika prevence ve škole. Akreditovaný vzdělávací program Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů prohloubí a rozšíří vědomosti a dovednosti učitelů pro práci se žáky s rizikem vzniku sociálně nežádoucího chování a to jak s jednotlivcem, tak se skupinou (třídou). Připraví školní metodiky prevence tak, aby dokázali sami vyhledávat tyto žáky, doporučovat pro žáky i třídy odborné intervence, spolupracovat se školskými poradenskými zařízeními a institucemi specializovanými na práci s rizikovou mládeží.

Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů - kombinované
Číslo akreditace

28936/2022-4-1041

Krátká anotace

250 vyučovacích hodin

Studium je určeno učitelům, kteří chtějí působit (nebo již působí) na pozici školního metodika prevence ve škole. Akreditovaný vzdělávací program Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů prohloubí a rozšíří vědomosti a dovednosti učitelů pro práci se žáky s rizikem vzniku sociálně nežádoucího chování a to jak s jednotlivcem, tak se skupinou (třídou). Připraví školní metodiky prevence tak, aby dokázali sami vyhledávat tyto žáky, doporučovat pro žáky i třídy odborné intervence, spolupracovat se školskými poradenskými zařízeními a institucemi specializovanými na práci s rizikovou mládeží.

Studium k výkonu specializovaných činností – tvorba a následná koordinace školních vzdělávacích programů a vzdělávacích programů vyšších odborných škol - online
Číslo akreditace

20350/2023-4-507

Krátká anotace

256 vyučovacích hodin

Studium je určeno učitelům, kteří budou vykonávat funkci koordinátora tvorby ŠVP, tzn. koordinovat veškeré aktivity spojené s jeho tvorbou a následnou realizací. Vzdělávací program se týká přípravy koordinátorů ŠVP všech typů škol včetně koordinátorů VP vyšších odborných škol.

Studium pedagogiky pro pedagogy volného času vykonávající komplexní přímou pedagogickou činnost
Číslo akreditace

5341/2024-8-72

Krátká anotace

134 vyučovacích hodin

Akreditovaný kurz pro pedagogy volného času, kteří vykonávají komplexní pedagogickou činnost. Program zahrnuje 134 hodin teorie (48 hodin prezenčně, 86 hodin online) a pokrývá témata jako sociální pedagogika, pedagogická psychologie, didaktika, a právní předpisy. Kurz je určen pro osoby se středním vzděláním s maturitou a je zakončen závěrečnou zkouškou. Po úspěšném absolvování obdrží účastníci osvědčení. Kurz je možné hradit prostřednictvím úřadů práce.

Studium pro asistenty pedagoga, kteří vykonávají přímou pedagogickou činnost spočívající v pomocných výchovných pracích
Číslo akreditace

5341/2024-8-72

Krátká anotace

80 vyučovacích hodin

Kvalifikační kurz pro asistenty pedagoga, akreditovaný MŠMT. Kurz zahrnuje teoretickou a praktickou část, připravující účastníky na profesi asistenta pedagoga dle platné legislativy. Program je vhodný pro osoby s ukončeným základním vzděláním a může být financován úřady práce. Úspěšní absolventi získají osvědčení o kvalifikaci.

Studium pro přípravu pedagogů volného času vykonávajících dílčí přímou pedagogickou činnost v zájmovém vzdělávání 
Číslo akreditace

5341/2024-8-72

Krátká anotace

40 vyučovacích hodin

Akreditovaný kurz pro pedagogy volného času, zaměřený na dílčí přímou pedagogickou činnost v zájmovém vzdělávání. Program zahrnuje 40 hodin teorie a je vhodný pro osoby se středním vzděláním s maturitou. Kurz kombinuje online a prezenční výuku a je zakončen závěrečnou zkouškou. Absolventi obdrží osvědčení o kvalifikaci. Kurz je možné hradit prostřednictvím úřadů práce.

Studium pro ředitele škol a školských zařízení - kombinované
Číslo akreditace

25879/2023-6-521

Krátká anotace

119 vyučovacích hodin

Kvalifikační studium realizované v rámci DVPP je určeno pedagogickým pracovníkům, kteří vykonávají nebo mají zájem vykonávat funkci ředitele školy nebo školského zařízení. Vzdělávací program je zaměřen na získání znalostí v oblasti řízení školství, které umožní výkon funkce ředitele školy nebo školského zařízení podle §5 odst. 2 zákona č. 563/2004 Sb.

Syndrom vyhoření – jak mu předcházet a jak o sebe pečovat
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář se zaměřuje na problematiku syndromu vyhoření v učitelských profesích jako takových a péčí pracovníků o sebe.Obsahem semináře budou praktické podněty a techniky pro předcházení, včasné rozpoznání a diagnostiku vznikajícího syndromu vyhoření, včetně podpůrných opatření v rámci pracovního prostředí i soukromého života. Cílem semináře je naučit účastníky rozpoznat potenciálně rizikové situace a faktory vzniku syndromu, včas je eliminovat a předcházet tak vyhoření.

Syndrom vyhoření – jak mu předcházet a jak o sebe pečovat (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář se zaměřuje na problematiku syndromu vyhoření v učitelských profesích jako takových a péčí pracovníků o sebe. Obsahem semináře budou praktické podněty a techniky pro předcházení, včasné rozpoznání a diagnostiku vznikajícího syndromu vyhoření, včetně podpůrných opatření v rámci pracovního prostředí i soukromého života. Cílem semináře je naučit účastníky rozpoznat potenciálně rizikové situace a faktory vzniku syndromu, včas je eliminovat a předcházet tak vyhoření.

Syndrom vyhoření a demotivace u pedagogických pracovníků
Číslo akreditace

6873/2022-4-422

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem semináře je objasnit principy vzniku osobnosti z hlediska pedagogických potřeb, utváření identity jako východiska k vysvětlení existence a významu krizí v životě pedagoga. Naučit se, jak rozpoznat syndrom vyhoření sebe sama, jako pedagoga a jak si mohu pomoci. Nalézt odpovědi na otázky, vzniklých při příznacích vyhoření.

Syndrom vyhoření a jak mu předcházet, work-life balance … aneb jak se (nejen ve škole) nezbláznit
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastník školení bude seznámen s okolnostmi a příčinami syndromu vyhoření ve školním prostředí. Bude mít možnost s kolegy sdílet zkušenosti z praxe a vzájemně se podpořit. Přehodnotí si své nastavení vyváženého života mezi prací a soukromým životem. Stanoví si strategii předcházení syndromu vyhoření.

Syndrom vyhoření a jak mu předcházet, work-life balance … aneb jak se (nejen ve škole) nezbláznit (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastník školení bude seznámen s okolnostmi a příčinami syndromu vyhoření ve školním prostředí. Bude mít možnost s kolegy sdílet zkušenosti z praxe a vzájemně se podpořit. Přehodnotí si své nastavení vyváženého života mezi prací a soukromým životem. Stanoví si strategii předcházení syndromu vyhoření.

Tandemová (párová) výuka
Číslo akreditace

21055/2021-4-788

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář je podrobně zaměřený na tandemovou (párovou) výuku, konkrétně na její přínos pro efektivní vedení výchovně vzdělávacího procesu, na přínos této výuky pro žáky, pro učitele, na úskalí a pozitiva této výuky, na metody vhodné pro tento způsob výuky, na postup zavádění této výuky do školy, na druhy tandemové výuky jako na různé formy podpory či spolupráce pedagogů. Součástí semináře je příprava hodiny podle modelu 3S od plánování až po reflexi této hodiny. Účastníci si prakticky vyzkouší připravit hodinu pro tandemovou (párovou) výuku.

Tandemová (párová) výuka (webinář)
Číslo akreditace

21055/2021-4-788

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář je podrobně zaměřený na tandemovou (párovou) výuku, konkrétně na její přínos pro efektivní vedení výchovně vzdělávacího procesu, na přínos této výuky pro žáky, pro učitele, na úskalí a pozitiva této výuky, na metody vhodné pro tento způsob výuky, na postup zavádění této výuky do školy, na druhy tandemové výuky jako na různé formy podpory či spolupráce pedagogů. Součástí semináře je příprava hodiny podle modelu 3S od plánování až po reflexi této hodiny. Účastníci si prakticky vyzkouší připravit hodinu pro tandemovou (párovou) výuku.

Tělesná výchova v současné MŠ a jejím vzdělávacím programu
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na začlenění pohybových činností do školního vzdělávacího programu MŠ. Představeny budou příklady her, cvičení a činností, které je možno zařadit do režimu dne v MŠ. V semináři budou zahrnuty oblasti organizace práce a metody řízení činností, rozvoj flexibility a tvořivosti učitele a spolupráce s rodiči. Seminář poskytne také praktické ukázky pohybových her s aktivním zapojením účastníků.

Tělo, gesto, hlas – psychofyzické základy komunikace
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na psychofyzickou přípravu pedagogů, vychovatelů a asistentů pedagoga, která je stěžejní ke zvládnutí přirozené a účinné komunikace, nejen v rámci vzdělávacího procesu. Program je založen na práci s komunikačními prvky (tělo, gesta, neverbální komunikace, hlas, intonace, artikulace, slovní kondice, rétorické figury). Vychází se z vrozených vloh, získaných schopností a dovedností účastníků, které jsou v programu dále rozvíjeny. Nejedná se o výuku umělé manipulativní komunikace typické pro „manažerské“ vzdělávání. Seminář se také nevěnuje speciálním způsobům komunikace (např. bazální komunikace, specifika komunikace s lidmi s kombinovanými vadami, specifika komunikace s lidmi s autistickým spektrem, specifika komunikace s hluchoněmými osobami atp.).

Tělo, gesto, hlas II. – Psychofyzická zdatnost
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Cílem semináře je dovést účastníky k uvědomění si podstaty komunikace. Zvědomit jim jejich vlastní tělesné zkušenosti a procesy v komunikaci. Zdokonalit jejich schopnost vědomé práce s těmito zkušenostmi a procesy. Naučit frekventanty ovládat tělo, gesto, hlas. Poskytnout účastníkům základní schopnosti a dovednosti, které jim pomohou v jejich následném celoživotním procesu kultivace vlastní komunikace.

Terorizmus
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Školení je zaměřeno na uvedení účastníků do problematiky terorizmu, jeho příčin a důsledků. Důraz je kladem na následné začlenění získaných znalostí do výuky společenskovědních předmětů. Úvod do problematiky terorizmu (vysvětlení pojmů). Typologie terorizmu (představení možných pohledů na členění terorizmu). Příčiny, důsledky a podmínky terorizmu. Náboženský terorizmus (islámský a potratový terorizmus). Etnicko-teritoriální terorizmus (bretonský, korzický a baskický terorizmus). Ultrapravicový terorizmus (Ku Klux Klan, ultrapravicové organizace v USA a Evropě). Ultralevicový terorizmus (Frakce Rudé armády - Německo). Ekoterorizmus. Terorizmus v prostředí střední Evropy (zkoumání možných teroristických útoků v oblasti střední Evropy). Boj s terorizmem.

Terorizmus (webinář)
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Školení je zaměřeno na uvedení účastníků do problematiky terorizmu, jeho příčin a důsledků. Důraz je kladem na následné začlenění získaných znalostí do výuky společenskovědních předmětů. Úvod do problematiky terorizmu (vysvětlení pojmů). Typologie terorizmu (představení možných pohledů na členění terorizmu). Příčiny, důsledky a podmínky terorizmu. Náboženský terorizmus (islámský a potratový terorizmus). Etnicko-teritoriální terorizmus (bretonský, korzický a baskický terorizmus). Ultrapravicový terorizmus (Ku Klux Klan, ultrapravicové organizace v USA a Evropě). Ultralevicový terorizmus (Frakce Rudé armády - Německo). Ekoterorizmus. Terorizmus v prostředí střední Evropy (zkoumání možných teroristických útoků v oblasti střední Evropy). Boj s terorizmem.

Time management aneb efektivní hospodaření s časem
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Školení účastníkům přiblíží, co je to time management a proč bychom se jím vůbec měli zabývat. Po tomto úvodu, bude následovat individuální zhodnocení situace každého z účastníků. Následně budou představeny způsoby, jak si rozvrhnout čas efektivněji, stanovit priority, získat kontrolu nad vlastním časem a vyzrát nad tzv. „zloději času“.

Time management nejen pro učitele … aneb čas je příliš drahý na to, s ním plýtvat
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastník školení bude seznámen se strategií a metodami práce s vlastním časem, tříděním úkolů, plánováním a stanovováním cílů. Účastník si následně optimalizuje či vytvoří vlastní systém plánování.

Sledujte další vzdělávání pedagogických pracovníků - DVPP
fb