Třídní pravidla na 1. stupni ZŠ
6 vyučovacích hodin
Cílem semináře je předat účastníkům informace a též zprostředkovat praktické zkušenosti, aby dokázali následně ve své praxi efektivně pracovat s třídními pravidly, připravit se na případná úskalí a možnosti jejich řešení. Představeny budou též konfliktní situace, které mohou při vyžadování třídních pravidel nastat.
|
Třídní pravidla na 2. stupni ZŠ
6 vyučovacích hodin
Cílem semináře je předat účastníkům informace a též zprostředkovat praktické zkušenosti, aby dokázali následně ve své praxi efektivně pracovat s třídními pravidly, připravit se na případná úskalí a možnosti jejich řešení. Představeny budou též konfliktní situace, které mohou při vyžadování třídních pravidel nastat.
|
Třídní učitel, nejlepší znalec třídy
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí s tím, jakým způsobem je možné rozvíjet dovednosti a kompetence, které vedou k efektivní výuce, k tvorbě pozitivního klimatu ve třídě a ve škole a k prevenci negativních jevů ve školním prostředí. Budou jim představeny nástroje pro pozitivní ovlivňování žáka a třídního kolektivu, seznámí se s různými styly vedení a různými typy autorit a jejich vlivu na třídní klima.
|
Třídní učitel, nejlepší znalec třídy (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí s tím, jakým způsobem je možné rozvíjet dovednosti a kompetence, které vedou k efektivní výuce, k tvorbě pozitivního klimatu ve třídě a ve škole a k prevenci negativních jevů ve školním prostředí. Budou jim představeny nástroje pro pozitivní ovlivňování žáka a třídního kolektivu, seznámí se s různými styly vedení a různými typy autorit a jejich vlivu na třídní klima.
|
Třídnické hodiny
8 vyučovacích hodin
Třídnické hodiny jsou nezbytnou součástí práce třídního učitele, seminář se zaměřuje na to, jak vést třídnické hodiny, je to nástroj pro preventivní působení, zároveň to je možnosti, jak významným způsobem vést třídní kolektiv, dále ale také nástroj, jak zajistit kvalitní vztahy ve třídním kolektivu, význam třídnických hodin spočívá v tom, že zvyšují kvalitu celého výchovně vzdělávacího procesu
|
Třídnické hodiny (webinář)
8 vyučovacích hodin
Třídnické hodiny jsou nezbytnou součástí práce třídního učitele, seminář se zaměřuje na to, jak vést třídnické hodiny, je to nástroj pro preventivní působení, zároveň to je možnosti, jak významným způsobem vést třídní kolektiv, dále ale také nástroj, jak zajistit kvalitní vztahy ve třídním kolektivu, význam třídnických hodin spočívá v tom, že zvyšují kvalitu celého výchovně vzdělávacího procesu
|
Třídnické hodiny jako součást rozvoje sociálních dovedností žáků
6 vyučovacích hodin
Program zaměřen na vedení třídnických hodin třídním učitelem tak, aby nešlo o pouhá jednostranná sdělení a řešení organizačních záležitostí směrem k žákovi, ale aby šlo o vzájemný dialog učitel - žák. Ukazuje se, že tam, kde se ve školách staly třídnické hodiny součástí vyučování, dochází ke zlepšení klimatu třídy, k rozvoji sociálních (komunikačních) dovedností žáků i k rozvoji zdravých interpersonálních vztahů v třídním kolektivu.
|
Třídnické hodiny jako součást rozvoje sociálních dovedností žáků (webinář)
6 vyučovacích hodin
Program zaměřen na vedení třídnických hodin třídním učitelem tak, aby nešlo o pouhá jednostranná sdělení a řešení organizačních záležitostí směrem k žákovi, ale aby šlo o vzájemný dialog učitel - žák. Ukazuje se, že tam, kde se ve školách staly třídnické hodiny součástí vyučování, dochází ke zlepšení klimatu třídy, k rozvoji sociálních (komunikačních) dovedností žáků i k rozvoji zdravých interpersonálních vztahů v třídním kolektivu.
|
Třídnické hodiny v kostce
4 vyučovací hodiny
Třídnické hodiny jsou nezbytnou součástí práce třídního učitele, seminář se zaměřuje na to, jak vést třídnické hodiny, je to nástroj pro preventivní působení, zároveň to je možnosti, jak významným způsobem vést třídní kolektiv, dále ale také nástroj, jak zajistit kvalitní vztahy ve třídním kolektivu, význam třídnických hodin spočívá v tom, že zvyšují kvalitu celého výchovně vzdělávacího procesu
|
Třídnické hodiny v kostce (webinář)
4 vyučovací hodiny
Třídnické hodiny jsou nezbytnou součástí práce třídního učitele, seminář se zaměřuje na to, jak vést třídnické hodiny, je to nástroj pro preventivní působení, zároveň to je možnosti, jak významným způsobem vést třídní kolektiv, dále ale také nástroj, jak zajistit kvalitní vztahy ve třídním kolektivu, význam třídnických hodin spočívá v tom, že zvyšují kvalitu celého výchovně vzdělávacího procesu
|
Tvorba a význam kritérií pro hodnocení zaměstnanců ve školách … aneb bez vzájemné zpětné vazby se nikam neposuneme
8 vyučovacích hodin
Účastník školení bude seznámen se strategií a metodami pro tvorbu a význam kritérií pro hodnocení zaměstnanců ve školách a jak s těmito výsledky dále pracovat. Sám si poté optimalizuje či vytvoří vlastní systém hodnocení a prokonzultuje.
|
Tvorba a význam kritérií pro hodnocení zaměstnanců ve školách … aneb bez vzájemné zpětné vazby se nikam neposuneme (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastník školení bude seznámen se strategií a metodami pro tvorbu a význam kritérií pro hodnocení zaměstnanců ve školách a jak s těmito výsledky dále pracovat. Sám si poté optimalizuje či vytvoří vlastní systém hodnocení a prokonzultuje.
|
Tvorba individuálního vzdělávacího plánu a podpůrných opatření školy
5 vyučovacích hodin
Seminář se zaměří na uvedení účastníků do problematiky žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a tvorbou jejich individuálního vzdělávacího plánu. Přiblíženy budou možnosti podpůrných opatření ze strany školy a způsoby komunikace s rodinou žáka i žákem samotným. Diskutována bude také psychologická a speciálně pedagogická podpora žáka. Představena budou tato témata: základy péče o znevýhodněné děti, individuální přístup, základní principy a cíle podpůrných opatření. Možnosti školy a druhy podpůrných opatření, IVP a jeho tvorba, plán rozvoje žáka, smlouva mezi rodiči, žákem a školou, psychologická a speciálně pedagogická podpora žáka.
|
Tvorba IVP žáka ZŠ v rámci přiznaného podpůrného opatření
8 vyučovacích hodin
Účastníci:
-seznámí se s principy podpůrných opatření 1. – 5. st.; -porozumí obsahu Doporučení ŠPZ; -seznámí se s formulářem IVP a práce s ním; -osvojí si zapracování obsahu doporučeného podpůrného opatření do IVP; -naučí se vypracovávat IVP a využívat jej v praxi.
|
Tvorba multisenzorického prostředí (snoezelen) a pomůcky pro rozvoj smyslů
8 vyučovacích hodin
Vzdělávací program je úvodem do tvorby multisenzorického prostředí – místnosti či koutku. Cílem je seznámit účastníky s jeho základním vybavením a pomůckami a možnostmi, jak toto multisenzorické prostředí vytvořit. Představeny budou jednotlivé typy multisenzorických místností – bílá, černá, interaktivní místnost či venkovní snoezelen. Účastníci získají vhled do způsobů, jak lze využít pomůcky v běžném prostředí a jak lze vytvořit multisenzorické prostředí, aniž by bylo nezbytně nutné zařizovat novou místnost. Absolventi semináře tak budou moci aplikovat aktivity pro rozvoj smyslů ve svých zařízeních a budou mít rámcovou představu, jak lze vytvořit multisenzorické prostředí v základní variantě dle potřeb jejich klientů.
|
Tvorba PLPP v rámci podpůrného opatření prvního stupně v ZŠ
8 vyučovacích hodin
Účastníci:
-seznámí se s principy podpůrného opatření prvního stupně; -porozumí využití metod pedagogické diagnostiky ke zjištění/rozhodnutí, že je nutné vypracovat plán pedagogické podpory (PLPP) žáka; -naučí se vytvářet PLPP a využívat jej v praxi.
|
Tvorba učebních osnov v ŠVP nejen pro koordinátory ŠVP
8 vyučovacích hodin
Účastník školení bude seznámen se základy tvorby učebních osnov ve Školním vzdělávacím plánu a sám si vytvoří a prokonzultuje vlastní ukázkovou osnovu vybraného předmětu.
|
Tvorba učebních osnov v ŠVP nejen pro koordinátory ŠVP (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastník školení bude seznámen se základy tvorby učebních osnov ve Školním vzdělávacím plánu a sám si vytvoří a prokonzultuje vlastní ukázkovou osnovu vybraného předmětu.
|
Tvorba zážitkových preventivních programů
8 vyučovacích hodin
Kurz poskytne základní metody a dovednosti pro tvorbu prožitkových preventivních programů s praktickým zaměřením a přímou vazbou na praxi. Cílem je vytvářet atraktivní lekce, které motivují děti k pozitivní změně a předchází rizikovému chování. Vhodný je pro lektory, pedagogy, psychologické pracovníky, dobrovolníky i peery. Hlavním přínosem je obohacení pedagogických přístupů.
|
Tvořivá a zážitková práce s pohádkovou knihou (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář zaměřený na množství nápadů jak tvořivě zpracovat pohádky. Zážitková práce s textem, zajímavé začlenění práce s knihou do ŠVP.
- Teoretické podklady i praktické postupy a možnosti práce s dětmi v rozvoji čtenářské pregramotnosti a gramotnosti
- Seznámení se s novými poznatky a nápady v této oblasti
- Nabídka zajímavých možností zpracování textů
- Ukázka přímé práce s dětmi
|
Tvořivá hra v MŠ a její začlenění do ŠVP
8 vyučovacích hodin
Praktický seminář zaměřený na množství nápadů a námětů ke tvořivé hře dětí v MŠ, na hru se zajímavými materiály a pomůckami, vedení dětí k respektování pravidel, k samostatnému rozhodování a k hodnocení vlastního jednání. Zaměření na její logické začlenění do ŠVP. Zdůraznění důležitosti osobnosti pedagoga, který je součástí tvořivých aktivit.
|
Tvořivá hra v MŠ a její začlenění do ŠVP (webinář)
8 vyučovacích hodin
Praktický seminář zaměřený na množství nápadů a námětů ke tvořivé hře dětí v MŠ, na hru se zajímavými materiály a pomůckami, vedení dětí k respektování pravidel, k samostatnému rozhodování a k hodnocení vlastního jednání. Zaměření na její logické začlenění do ŠVP. Zdůraznění důležitosti osobnosti pedagoga, který je součástí tvořivých aktivit.
|
Týmy ve školním prostředí a úloha vedoucího týmu
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je upozornit a naučit účastníky rozeznávat rozdíl mezi skupinou a týmem a vyhodnotit situaci, kdy která varianta využití lidského potenciálu je lepší, seznámit se se zásadami tvorby týmu ve školním prostředí. Účastníci se seznámí s efektivními způsoby řízení týmu, vyvarování se nejčastějším chybám při vedení lidí, volbě vhodných motivačních a hodnotících technik.
|
Učím (se) rád v 1. a 2. třídě
6 vyučovacích hodin
Usnadnění vstupu dětí do 1. třídy, činnostní učení v průběhu 1. a 2. třídy, hravou a radostnou formou vést děti k získávání poznatků, informací. Seznámení s možností využití jedné motivace (např. pohádkou) na celý výukový den, popř. i více dnů a její vhodné zařazování do učení.
|
Učíme se učit
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen seznámení pedagogů s procesem učení (studia), funkcemi mozku, učebními strategiemi, technikami a pomůckami. Účastníci budou také seznámeni se způsoby, jak tyto nabité informace využít ve výuce a jak usnadnit svým žákům osvojování nových znalostí.
|
Učíme se učit (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen seznámení pedagogů s procesem učení (studia), funkcemi mozku, učebními strategiemi, technikami a pomůckami. Účastníci budou také seznámeni se způsoby, jak tyto nabité informace využít ve výuce a jak usnadnit svým žákům osvojování nových znalostí.
|
Učitel jako spolutvůrce klimatu třídy
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí s tím, jakým způsobem je možné rozvíjet dovednosti a kompetence, které vedou k efektivní výuce, k tvorbě pozitivního klimatu ve třídě a ve škole a k prevenci negativních jevů ve školním prostředí. Budou jim představeny nástroje pro pozitivní ovlivňování žáka a třídního kolektivu, seznámí se s různými styly vedení a různými typy autorit a jejich vlivu na třídní klima.
|
Učitel jako spolutvůrce klimatu třídy
5 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí s tím, jakým způsobem je možné rozvíjet dovednosti a kompetence, které vedou k efektivní výuce, k tvorbě pozitivního klimatu ve třídě a ve škole a k prevenci negativních jevů ve školním prostředí. Budou jim představeny nástroje pro pozitivní ovlivňování žáka a třídního kolektivu, seznámí se s různými styly vedení a různými typy autorit a jejich vlivu na třídní klima.
|
Učitel jako spolutvůrce klimatu třídy (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí s tím, jakým způsobem je možné rozvíjet dovednosti a kompetence, které vedou k efektivní výuce, k tvorbě pozitivního klimatu ve třídě a ve škole a k prevenci negativních jevů ve školním prostředí. Budou jim představeny nástroje pro pozitivní ovlivňování žáka a třídního kolektivu, seznámí se s různými styly vedení a různými typy autorit a jejich vlivu na třídní klima.
|
Úloha školního speciálního pedagoga ve školním poradenském pracovišti
8 vyučovacích hodin
Vzdělávacím cílem je seznámit speciální pedagogy a ostatní pedagogické pracovníky, co vše mohou SP ve škole nabídnout, pestrost jejich působení ve škole. Co je hlavním cílem poradenského pracoviště a jejich pevné místo v něm. Jak by měla vypadat funkční spolupráce mezi jednotlivými členy ŠVP, pedagogy, rodiči děti s PPP, SPC. Také je nutné se zmínit o spolupráci speciálního pedagoga a asistenta pedagoga. Jak vést předmět speciálně pedagogické péče, přiblížit práci jak skupinovou, tak individuální.
|