DVPP na míru

DVPP na míru

Zde naleznete aktuální seznam všech našich školení akreditovaných MŠMT v systému DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků).

Pokud máte zájem o kterékoli uvedené školení DVPP na míru pro celý Váš pedagogický sbor, kontaktujte nás a my Vám zašleme podrobnou anotaci školení nebo připravíme již konkrétní nabídku.

V rámci školení pro celý pedagog. sbor máme připravenou také nabídku v rámci tzv. Šablon.

Pokud chcete, abychom Vám sami vybrali školení pro Vás, dle Vašich tematických požadavků, můžete použít nezávazný poptávkový formulář.

 

Kliknutím na název školení se otevře stručný popis.

Seznam všech akreditovaných školení


  • Právní rámec inkluze – aktuální předpisy (webinář)
    Číslo akreditace

    13874/2021-4-633

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Seminář přinese hlavní okruhy právních problémů, které jsou spojeny s poskytováním vzdělávání a služeb žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Představeny budou hlavní související předpisy a jejich novely a důraz bude kladen na praktické dotazy a problémy z denní praxe škol a školských zařízení. Speciální pozornost bude věnována asistentům pedagoga a jejich právním povinnostem. Zejména ředitelé škol získají informace o tom, které jejich postupy mohou být porušením právních předpisů.

  • Slohová část maturitní zkoušky z Českého jazyka v kostce
    Číslo akreditace

    28092/2021-4-972

    Krátká anotace

    6 vyučovacích hodin

    Pedagogové českého jazyka budou podporováni v systematické výuce tvorby autorských textů jednotlivých studentů. Seminář jim nabídne analýzu slohové práce, díky kterým si vytyčí požadavky na maturitní slohové práce. Dále jim nabídne možnost, jak v hodnocení sladit kvalitu podoby i kvalitu obsahu textu. Vyučující českého jazyka budou schopni žákům nabídnout přípravu na slohovou práci průměrnou (vhodné pro cizince), ale také vést studenty k tomu, aby cíleně a systematicky vytvořili text nadprůměrný. Seminář neopomene vycházet z teoretických informací týkajících se slohových útvar, slohových postupů a funkčních stylů.

  • „Čtení, to nás baví!“ - čtenářské dílny a rozvoj čtenářství
    Číslo akreditace

    14516/2022-5-653

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Na základě předložených aktivit, metod a forem práce by měl účastník zvládnout prakticky použít , rozvinout a aplikovat průběžné motivační a aktivizační techniky podle podmínek školy, samostatně rozvinout výukové postupy a činnosti, které napomohou ,,vtáhnout“ děti do výuky českého jazyka, podat maximální výkon, odstranit nudu a výuku provádět pestrou a zajímavou formou tak, aby s vytvářel pozitivní vztah dětí k učení, dosahovalo se vzdělávací strategie rozvíjející kompetence žáků, realizovali a naplnili cíle učiva ŠVP a dosahovali očekávaných výstupů.

  • „Já vás slyším“, ale nevnímám
    Číslo akreditace

    8574/2021-4-402

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Školení nabídne pedagogům komplexní náhled na vlastní formu pedagogické komunikace, své zvyky a zlozvyky v pedagogické komunikace a na základě modelových situací a ověřených aktivit k tématům rozvinout jejich komunikační kompetence.

  • „Spolupracujeme“ - náměty pro spolupráci s rodiči
    Číslo akreditace

    8574/2021-4-402

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Školení chce otevřít brainstorming nad rolemi pedagogů a rodičů ve výchovně vzdělávacím procesu a hledání společné cesty k pozitivnímu vztahu škola – rodič – pedagog. Najít platformy vzájemné spolupráce mezi rodiči a pedagogy. Využít sebereflexi vzájemného působení s rodiči.

  • Aby učení nebylo mučení aneb Dejme každému šanci prožít úspěch
    Číslo akreditace

    424/2020-4-193

    Krátká anotace

    6 vyučovacích hodin

    V semináři se učitelé dozvědí, jak přimět žáka k převzetí zodpovědnosti za vlastní proces učení. Seminář poukáže na roli učitele v konstruktivní škole – podpůrná činnost při metakognitivních procesech žáka - při sebereflexi a sebehodnocení vlastních silných a slabých stránek. Seminář nabídne učitelům konkrétní metody a formy práce, učitelé budou mít možnost si vyzkoušet v nabídnutých aktivitách. Ty kladou důraz na učení s porozuměním a je možné je zařadit do jakékoli hodiny, případně budou nabídnuty alternativy jednotlivých metod pro další inspiraci učitelů.

  • Adaptace začínajícího učitele – co by měli vědět začínající učitel, uvádějící učitel i vedení školy
    Číslo akreditace

    875/2022-4-185

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Adaptační období a charakteristiky jeho fází, aktéři adaptačního procesu a jejich kompetence – začínající učitel, uvádějící učitel, vedení školy, další pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci školy, adaptační plán, podpora a hodnocení začínajícího učitele – návštěvy v hodinách, rozhovory, zpětná vazba od žáků, zákonných zástupců, kolegů, profesní portfolio začínajícího učitele, plán profesního rozvoje začínajícího učitele, další podpora mentoringem, koučinkem.

  • Adaptace začínajícího učitele – co by měli vědět začínající učitel, uvádějící učitel i vedení školy (webinář)
    Číslo akreditace

    875/2022-4-185

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Adaptační období a charakteristiky jeho fází, aktéři adaptačního procesu a jejich kompetence – začínající učitel, uvádějící učitel, vedení školy, další pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci školy, adaptační plán, podpora a hodnocení začínajícího učitele – návštěvy v hodinách, rozhovory, zpětná vazba od žáků, zákonných zástupců, kolegů, profesní portfolio začínajícího učitele, plán profesního rozvoje začínajícího učitele, další podpora mentoringem, koučinkem.

  • Adaptační kurz – příprava a realizace
    Číslo akreditace

    28092/2021-4-972

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Seminář poskytne pedagogům návod na realizaci adaptačního kurzu, který napomáhá lépe se adaptovat při přechodu ze základní školu na střední školu. Vytvoření husté sítě sociálních vazeb se díky aktivitám na kurzu děje přirozeně, bez nátlaku. Absolvování semináře vede pedagogy k tomu, aby získali přehled o všem, co obnáší realizace akce, aby jejich práce před kurzem byla efektivní a ulehčovala práci při konkrétním možných krizových situacích. Seminář poskytuje cennou inspiraci ke konkrétním aktivitám na adaptačním kurzu. Pedagog tedy bude schopen vést adaptační kurz a to jak po obsahové, tak i provozní stránce.

  • Adaptační kurz – příprava a realizace (webinář)
    Číslo akreditace

    28092/2021-4-972

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Webinář poskytne pedagogům návod na realizaci adaptačního kurzu, který napomáhá lépe se adaptovat při přechodu ze základní školu na střední školu. Vytvoření husté sítě sociálních vazeb se díky aktivitám na kurzu děje přirozeně, bez nátlaku. Absolvování semináře vede pedagogy k tomu, aby získali přehled o všem, co obnáší realizace akce, aby jejich práce před kurzem byla efektivní a ulehčovala práci při konkrétním možných krizových situacích. Webinář poskytuje cennou inspiraci ke konkrétním aktivitám na adaptačním kurzu. Pedagog tak tedy bude schopen vést adaptační kurz a to jak po obsahové, tak i provozní stránce.

  • Adaptační kurz v kostce
    Číslo akreditace

    28092/2021-4-972

    Krátká anotace

    6 vyučovacích hodin

    Seminář poskytne pedagogům návod na realizaci adaptačního kurzu, který napomáhá lépe se adaptovat při přechodu ze základní školu na střední školu. Vytvoření husté sítě sociálních vazeb se díky aktivitám na kurzu děje přirozeně, bez nátlaku. Absolvování semináře vede pedagogy k tomu, aby získali přehled o všem, co obnáší realizace akce, aby jejich práce před kurzem byla efektivní a ulehčovala práci při konkrétním možných krizových situacích. Seminář poskytuje cennou inspiraci ke konkrétním aktivitám na adaptačním kurzu. Pedagog tedy bude schopen vést adaptační kurz a to jak po obsahové, tak i provozní stránce.

  • Adaptační kurz v kostce (webinář)
    Číslo akreditace

    28092/2021-4-972

    Krátká anotace

    6 vyučovacích hodin

    Webinář poskytne pedagogům návod na realizaci adaptačního kurzu, který napomáhá lépe se adaptovat při přechodu ze základní školu na střední školu. Vytvoření husté sítě sociálních vazeb se díky aktivitám na kurzu děje přirozeně, bez nátlaku. Absolvování semináře vede pedagogy k tomu, aby získali přehled o všem, co obnáší realizace akce, aby jejich práce před kurzem byla efektivní a ulehčovala práci při konkrétním možných krizových situacích. Webinář poskytuje cennou inspiraci ke konkrétním aktivitám na adaptačním kurzu. Pedagog tak tedy bude schopen vést adaptační kurz a to jak po obsahové, tak i provozní stránce.

  • Adaptační obtíže a začlenění dítěte v MŠ, aneb aby se start podařil
    Číslo akreditace

    6873/2022-4-422

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Účastníci semináře budou seznámeni s typickými adaptačními obtížemi dětí, jejich možnými příčinami. Dále si seminář klade za cíl rozšířit kompetence učitelů v oblasti předcházení adaptačním obtížím – zvolení vhodné strategie, postupů, korekce nežádoucího chování. Cílem semináře je otázka nejvhodnějšího přístupu při uspokojování emocionálních i sociálních potřeb dítěte, potřebných pro proces rozvoje sociálního učení a sociálních dovedností.

  • Agrese a šikana
    Číslo akreditace

    34598/2019-2-1180

    Krátká anotace

    5 vyučovacích hodin

    Účastníci budou seznámeni s tématy souvisejícími s problematikou agrese a šikany: Co je agrese; Agrese – typy osobností, Jak na šikanu – jak zjistíme šikanu mezi dětmi; Psychologie dětské skupiny; Vyšetřování dětské skupiny, výchovný zásah a prevence; Co dělat aby se to neopakovalo; Kyberšikana; Domácí násilí.

  • Aktivity do hodin matematiky
    Číslo akreditace

    875/2022-4-185

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Aktivizační a inovativní školení pro učitele matematiky na 1. a 2. stupni základní školy. Obsahem vzdělávací akce je získání nových dovedností, které učitel využije ve své školní praxi. Vzdělávání bude zaměřené na rozvoj praktických dovedností při výuce - učitelům budou při školení prezentovány nové tipy a triky do výuky. Učitelé sami ihned vyhodnotí použitelnost pro svou praxi. Aktivní zapojení účastníků se realizuje v podobě modelových situací. Účastníci se mohou zapojit do modelových cvičení a ostatní aktéři jim mohou následně poskytnout zpětnou vazbu. Díky modelovým cvičením dochází k zafixování nové dovednosti již v průběhu školení.

  • Aktivity do hodin matematiky (webinář)
    Číslo akreditace

    875/2022-4-185

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Aktivizační a inovativní školení pro učitele matematiky na 1. a 2. stupni základní školy. Obsahem vzdělávací akce je získání nových dovedností, které učitel využije ve své školní praxi. Vzdělávání bude zaměřené na rozvoj praktických dovedností při výuce - učitelům budou při školení prezentovány nové tipy a triky do výuky. Učitelé sami ihned vyhodnotí použitelnost pro svou praxi. Aktivní zapojení účastníků se realizuje v podobě modelových situací. Účastníci se mohou zapojit do modelových cvičení a ostatní aktéři jim mohou následně poskytnout zpětnou vazbu. Díky modelovým cvičením dochází k zafixování nové dovednosti již v průběhu školení.

  • Aktivity do hodin matematiky v kostce
    Číslo akreditace

    875/2022-4-185

    Krátká anotace

    6 vyučovacích hodin

    Aktivizační a inovativní školení pro učitele matematiky na 1. a 2. stupni základní školy. Obsahem vzdělávací akce je získání nových dovedností, které učitel využije ve své školní praxi. Vzdělávání bude zaměřené na rozvoj praktických dovedností při výuce - učitelům budou při školení prezentovány nové tipy a triky do výuky. Učitelé sami ihned vyhodnotí použitelnost pro svou praxi. Aktivní zapojení účastníků se realizuje v podobě modelových situací. Účastníci se mohou zapojit do modelových cvičení a ostatní aktéři jim mohou následně poskytnout zpětnou vazbu. Díky modelovým cvičením dochází k zafixování nové dovednosti již v průběhu školení.

  • Aktivity do hodin matematiky v kostce (webinář)
    Číslo akreditace

    875/2022-4-185

    Krátká anotace

    6 vyučovacích hodin

    Aktivizační a inovativní školení pro učitele matematiky na 1. a 2. stupni základní školy. Obsahem vzdělávací akce je získání nových dovedností, které učitel využije ve své školní praxi. Vzdělávání bude zaměřené na rozvoj praktických dovedností při výuce - učitelům budou při školení prezentovány nové tipy a triky do výuky. Učitelé sami ihned vyhodnotí použitelnost pro svou praxi. Aktivní zapojení účastníků se realizuje v podobě modelových situací. Účastníci se mohou zapojit do modelových cvičení a ostatní aktéři jim mohou následně poskytnout zpětnou vazbu. Díky modelovým cvičením dochází k zafixování nové dovednosti již v průběhu školení.

  • Asertivita v životě pedagoga
    Číslo akreditace

    14516/2022-5-653

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Cílem vzdělávacího programu je posílit komunikační dovednosti pedagogických pracovníků využíváním asertivního jednání ve školním prostředí. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí s podstatou asertivity, jejími výhodami, riziky a praktickými zásadami, zmapují a zvládnou zdokonalení svého vlastního asertivního stylu jednání, naučí se používat asertivní techniky v konkrétních situacích při své pedagogické praxi, osvojí si vhodné způsoby obrany proti pasivitě, agresi a manipulaci, zdokonalí schopnost lépe hájit a prosazovat své zájmy a dosahovat cílů přiměřeným a přijatelným způsobem.

  • Asertivita v životě pedagoga (webinář)
    Číslo akreditace

    14516/2022-5-653

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Cílem vzdělávacího programu je posílit komunikační dovednosti pedagogických pracovníků využíváním asertivního jednání ve školním prostředí. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí s podstatou asertivity, jejími výhodami, riziky a praktickými zásadami, zmapují a zvládnou zdokonalení svého vlastního asertivního stylu jednání, naučí se používat asertivní techniky v konkrétních situacích při své pedagogické praxi, osvojí si vhodné způsoby obrany proti pasivitě, agresi a manipulaci, zdokonalí schopnost lépe hájit a prosazovat své zájmy a dosahovat cílů přiměřeným a přijatelným způsobem.

  • Asertivní a efektivní komunikace s rodiči
    Číslo akreditace

    1108/2021-4-180

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Seminář se zaměřuje na prezentaci některých praktických asertivních a efektivních principů a způsobů komunikace ve školním prostředí s akcentem na zvládání náročných či vyhrocených komunikačních situací.

  • Asertivní a efektivní komunikace s rodiči (webinář)
    Číslo akreditace

    13874/2021-4-633

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Seminář se zaměřuje na prezentaci některých praktických asertivních a efektivních principů a způsobů komunikace ve školním prostředí s akcentem na zvládání náročných či vyhrocených komunikačních situací.

  • Asistent pedagoga – pracovní náplň, účel funkce
    Číslo akreditace

    13874/2021-4-633

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Ohledně fungování asistentů pedagoga stále panuje spousta otázek. Jaké jsou rozdíly mezi osobním asistentem a asistentem pedagogickým? Má asistent podávat léky? Kam až sahají jeho pravomoci? Musí postupovat dle pokynů učitele? Je asistentem pro žáka nebo pro učitele? Tyto a mnohé další zodpovíme na semináři. Obsáhneme základní právní úpravu související s asistenty, ale také aktuální otázky z praxe.

  • Asistent pedagoga – pracovní náplň, účel funkce (webinář)
    Číslo akreditace

    13874/2021-4-633

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Ohledně fungování asistentů pedagoga stále panuje spousta otázek. Jaké jsou rozdíly mezi osobním asistentem a asistentem pedagogickým? Má asistent podávat léky? Kam až sahají jeho pravomoci? Musí postupovat dle pokynů učitele? Je asistentem pro žáka nebo pro učitele? Tyto a mnohé další zodpovíme na semináři. Obsáhneme základní právní úpravu související s asistenty, ale také aktuální otázky z praxe.

  • Asistent pedagoga a dítě předškolního a mladšího školního věku s ADHD, ADD
    Číslo akreditace

    40286/2020-4-1065

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Seminář, primárně určený asistentům pedagoga pracujícím v MŠ a na 1. stupni ZŠ, systematickým a uceleným způsobem zodpovídá otázky z oblasti specifických poruch chování – ADHD, ADD, které v mnoha případech jsou i sekundárně přidružené u dětí zdravotně znevýhodněných. Účastníci semináře budou seznámeni s jednotlivými projevy ADHD, ADD, jejich charakteristikou, jednotlivými formami, příčinami vzniku a projevy. Součástí prezentace budou také kazuistiky dětí se specifickými poruchami chování. Probrána bude otázka nejvhodnějšího přístupu k dětem s ADHD, ADD a zásady práce s těmito dětmi z pozice asistenta pedagoga.

  • Asistent pedagoga jako součást pedagogického týmu a jeho role v pedagogickém procesu
    Číslo akreditace

    40286/2020-4-1065

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Účastníci se seznámí s legislativním ukotvením výkonu funkce asistentka pedagoga (školský zákon a zákon o pedagogických pracovnících, příslušné vyhlášky), dozví se, jaké jsou rozdíly mezi asistentem pedagoga, školním asistentem, osobním asistentem a chůvou, dozví se vhodné formy spolupráce asistenta pedagoga s dalšími pedagogy školy, s dítětem, které má v péči, jeho zákonnými zástupci a externími subjekty (např. orgán péče o dítě, policie apod.), dozví se, jaké jsou kompetence asistenta pedagoga, jeho postavení v rámci školy a třídy, kde působí, na konkrétních typech podpůrných opatření se naučí možnosti práce s žákem, naučí se reagovat v obtížných situacích díky využití modelových situací. V rámci řízené diskuze bude docházet k předávání příkladů dobré praxe a odpovědím na konkrétní dotazy.

  • Asistent pedagoga jako součást pedagogického týmu a jeho role v pedagogickém procesu (webinář)
    Číslo akreditace

    13874/2021-4-633

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Účastníci se seznámí s legislativním ukotvením výkonu funkce asistentka pedagoga (školský zákon a zákon o pedagogických pracovnících, příslušné vyhlášky), dozví se, jaké jsou rozdíly mezi asistentem pedagoga, školním asistentem, osobním asistentem a chůvou, dozví se vhodné formy spolupráce asistenta pedagoga s dalšími pedagogy školy, s dítětem, které má v péči, jeho zákonnými zástupci a externími subjekty (např. orgán péče o dítě, policie apod.), dozví se, jaké jsou kompetence asistenta pedagoga, jeho postavení v rámci školy a třídy, kde působí, na konkrétních typech podpůrných opatření se naučí možnosti práce s žákem, naučí se reagovat v obtížných situacích díky využití modelových situací. V rámci řízené diskuze bude docházet k předávání příkladů dobré praxe a odpovědím na konkrétní dotazy.

  • Autonomní třída – spolupráce učitele a žáků
    Číslo akreditace

    1108/2021-4-180

    Krátká anotace

    8 vyučovacích hodin

    Účastníci získají teoretické informace a základy praktických dovedností, které jim pomohou při tvorbě a vedení autonomního třídního kolektivu. Osvojí si základní nástroje k vedení třídy, vhodné aktivity a získají pracovní listy určené pro žáky za účelem vytvoření autonomní třídy. V modelových situacích si některé aktivity vyzkouší a ověří si jejich přímo pro vlastní pedagogickou praxi.

  • Badatelsky organizovaná výuka
    Číslo akreditace

    28092/2021-4-972

    Krátká anotace

    6 vyučovacích hodin

    Seminář představí pedagogům praktické náměty a badatelské aktivity, které mohou realizovat ve výuce různých předmětů. Plánované aktivity jsou zaměřeny na formativní hodnocení, povedou žáky k sebehodnocení, vrstevnickému hodnocení a k tvorbě žákovských portfolií.

  • Badatelsky organizovaná výuka (webinář)
    Číslo akreditace

    28092/2021-4-972

    Krátká anotace

    6 vyučovacích hodin

    Seminář představí pedagogům praktické náměty a badatelské aktivity, které mohou realizovat ve výuce různých předmětů. Plánované aktivity jsou zaměřeny na formativní hodnocení, povedou žáky k sebehodnocení, vrstevnickému hodnocení a k tvorbě žákovských portfolií.

Chci dostávat nabídky školení

KONTAKTUJTE NÁS

Telefonicky +420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00
Další vzdělávání: info@zretel.cz
Rekvalifikace: rekval@zretel.cz
Kontaktní formulář

ŠABLONY OP JAK

Naše semináře a kurzy DVPP jsou vhodné i do tzv. Šablon v rámci Operačního programu Jan Ámos Komenský (2021 - 2027)

ŠKOLNÍ METODIK PREVENCE

Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů
KOMBINOVANÉ
ONLINE + praxe
Nově lze hradit ze Šablon OP JAK

CHŮVA PRO DĚTI V DĚTSKÉ SKUPINĚ

KURZY LYŽOVÁNÍ A SNOWBOARDINGU PRO UČITELE

Základní i doškolovací

DVPP ONLINE

Nabízíme akreditovaná školení DVPP také online - formou webinářů. Šablony OP JAK je možné realizovat také ONLINE.

PRO SOCIÁLNÍ SLUŽBY ONLINE

Nabízíme akreditovaná školení pro sociální služby online - formou webinářů. Online vzdělávání pro sociální služby je MPSV umožněno po celou dobu platnosti akreditace.

PRACOVNÍK V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH

Kurz k získání kvalifikace pro praci na pozici pracovník v sociálních službách

DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ CHŮV

Připravili jsme nabídku rozšiřujícího vzdělávání chův.

GERONTOOBLEK - SIMULACE STÁŘÍ

Zážitkový workshop s akreditací MPSV Podrobnosti zde.

LEKTORSKÁ SPOLUPRÁCE

Máte-li zájem o spolupráci na pozici lektor, rádi Vás přivítáme v našem týmu. Požadavky naleznete zde.

Kalendář

listopad 2022
P Ú S Č P S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4