logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Specifika zrakového vnímání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (webinář)


Termín

14. 06. 2024
8:00 - 13:30

Místo

ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním

Hodinová dotace

6 vyučovacích hodin

Cílová skupina

  • Učitelé MŠ
  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Asistenti pedagoga
  • Ředitelé školy a školských zařízení

1750 Kč / osoba
Přihláška

14.6. 8:00 - 9:30 + 10:00 - 11:30 + 12:00 - 13:30



Obsah

Školení se zaměřuje na oblast zrakového vnímání. Projdeme si správným vývojem zrakového vnímání a co by měl umět žák s nástupem do školy. Také se podíváme na to, když některé funkce nejsou dobře rozvinuté a jak pracovat na jejich rozvoji. Školení se zabývá také žáky se speciálními vzdělávacími potřebami - co jsou podpůrná opatření, jaké postupy zvolit, pokud dojde k problémům v oblasti zrakového vnímání a jak se celá situace odrazí na školní úspěšnosti. V rámci školení dostanete praktické ukázky a další odkazy na literaturu a další vzdělávání. Školení je určené pedagogům a pedagogickým pracovníkům a zároveň pracovníkům školního poradenského pracoviště.
 
  • Kdo je to žák se speciálními vzdělávacími potřebami - co jsou podpůrná opatření, individuální vzdělávací plán, plán pedagogické podpory
  • Zrakové vnímání - definice, teoretické ukotvení
  • Vývoj zrakového vnímání - jak se zrakové vnímání vyvíjí u dětí a mladších školních žáků
  • Klasifikace zrakového vnímání - rozdělení dílčích poznávacích funkcí
  • Rozlišení figury a pozadí - popis této poznávací funkce, jaké jsou problémy, praktické ukázky pro rozvoj této funkce.
  • Zraková analýza a syntéza - popis, problémy, praktické ukázky pro rozvoj
  • Rozlišení tvarů a jejich pozic
  • Zraková paměť
  • Vnímání sekvence zrakových informací
  • Hry pro rozvoj zrakového vnímání


Vzdělávací cíle

Účastník tohoto školení se bude orientovat v dílčích poznávacích funkcích, které spadají do oblasti zrakového vnímání. U každé dílčí poznávací funkce frekventant pozná specifika toho, když nejsou dostatečně rozvinuté a dostane nabídku nástrojů, jak tyto funkce může dále rozvíjet. Zorientuje se v problematice podpůrných opatření na škole, kdo je to žák se speciálními vzdělávacími potřebami, co je to plán pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán.


Lektor

Mgr. Bc. Lenka Kalábek Czereová

Absolventka UP Olomouc v oborech Psychologie a Speciální pedagogika. Působila jako osobní asistentka v Domově pro osoby se zdravotním postižením v Kroměříži, sociální pracovník a speciální pedagog v Sdružení Piafa a v současnosti působí v Národním ústavu duševního zdraví. Absolvovala řadu kurzů a výcviků (např.: Expresivní přístupy při práci se skupinou, Dramaterapeutické přístupy k lidem s postižením, Aplikovaná hudební výchova, Trénink lokálních spolupracovníků v oblasti komunikace destigmatizačních aktivit ve prospěch lidí s duševním onemocněním, atd.).

Cena

1 750 Kč/osobu (vč. DPH)

Přihláška

Údaje o účastníkovi

Údaje o dalším účastníkovi

ve formátu dd.mm.rrrr (např. 29.02.1975)


Fakturační údaje