Společně v rytmu a hudbě
8 vyučovacích hodin
Seminář představí různé možnosti výuky hudební výchovy formou her a prožitku, zaměří se především na rozvíjení elementárních dovedností a otevře tak cestu k aktivnímu vnímání hudby, zpěvu a muzicírování na ZŠ. Každý pedagog si vše sám vyzkouší na vlastní kůži a odnese si jak praktickou zkušenost, tak materiály, z nichž bude moct čerpat a obohatit svou školní výuku (nejen) hudební výchovy.
|
Společné vzdělávání – aktuální školská legislativa
8 vyučovacích hodin
Obsahem semináře je právní úprava vzdělávání dětí, žáků a studentů v intencích legislativního rámce, podle novely Školského zákona a vyhlášky č.27/2016 v základním vzdělávání. Dále se seminář zaměřuje na způsob poskytování poradenských služeb ve školách z pohledu legislativního rámce platného od 1. 9. 2016. Důraz je kladen na povinnost škol v kontextu sociálně právní ochrany dětí a mládeže, spolupráci rodiči, na jejich práva a povinnosti, na spolupráci s odbornými pracovišti. V neposlední řadě bude prostor věnován také úpravám v RVP. Seminář je veden formou přednášky s využitím prezentace, rozborem jednotlivých kazuistik, zodpovídáním modelových otázek a diskuze s účastníky.
|
Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga
8 vyučovacích hodin
Vzdělávací seminář se zaměřuje na problematiku efektivní spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga. Součástí jsou také případové studie, struktura a metodika vzájemné spolupráce. Kromě toho účastníci také vytvářejí svůj vlastní návrh optimální spolupráce, součástí je také diskuze.
|
Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga (webinář)
8 vyučovacích hodin
Vzdělávací seminář se zaměřuje na problematiku efektivní spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga. Součástí jsou také případové studie, struktura a metodika vzájemné spolupráce. Kromě toho účastníci také vytvářejí svůj vlastní návrh optimální spolupráce, součástí je také diskuze.
|
Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga v kostce
4 vyučovací hodiny
Vzdělávací seminář se zaměřuje na problematiku efektivní spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga. Součástí jsou také případové studie, struktura a metodika vzájemné spolupráce. Kromě toho účastníci také vytvářejí svůj vlastní návrh optimální spolupráce, součástí je také diskuze.
|
Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga v kostce (webinář)
4 vyučovací hodiny
Vzdělávací seminář se zaměřuje na problematiku efektivní spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga. Součástí jsou také případové studie, struktura a metodika vzájemné spolupráce. Kromě toho účastníci také vytvářejí svůj vlastní návrh optimální spolupráce, součástí je také diskuze.
|
Spolupráce rodiny a mateřské školy
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí se s aspekty, které se týkají zapojení rodičů v rámci výchovy a vzdělávání v mateřské škole. Vytvoří seznam návrhů, podle kterých bude možné rodiče zapojit do programu školky a sestaví plán, jak využít pomoci rodičů ve vlastním prostředí. Uvědomí si a pojmenují přínos rozšířené spolupráce s rodiči.
|
Spolupráce učitele a asistenta pedagoga
16 vyučovacích hodin
Účastník se seznámí s kompetencemi asistenta pedagoga dle zákona o pedagogických pracovnících a pracovní náplni AP, naučí se aplikovat nové poznatky do prostředí školního kolektivu, rozlišovat motivaci a manipulaci a zacházení s nimi, práci s reflexí a sebereflexí a osvojí si principy verbální a neverbální komunikace aschopnost asertivního jednání.
|
Spolupráce učitele s asistentem pedagoga ve třídě – zřízení pozice asistenta pedagoga, náplň práce.
5 vyučovacích hodin
Seminář si klade za cíl zaměřit se především na oblast kompetencí a pracovní náplně asistenta pedagoga a na jeho metodické vedení (kdo má metodické vedení poskytovat, jak má být metodické vedení zajišťováno a co má být jeho obsahem). Zodpovězeny budou nejčastější dotazy na možnosti a postup při zajištění asistentů pedagoga - základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením.
|
Správní řád v rozhodování ředitele školy
8 vyučovacích hodin
Jste ředitelem školy a potýkáte se s otázkou, jak přistupovat ke stanovení kritérií pro přijímání žáků? Cílem semináře je přiblížení hlavních zásad a institutů zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, a dále školského zákona, s důrazem na problematiku přijímání (a přestupy) žáků ke vzdělávání. Popsán bude vztah správního řádu a školského zákona, účastník kursu dostane základní povědomí o zásadách správního rozhodování. Bude vysvětlena oprávněnost nejčastěji používaných kritérií. Následovat bude diskuse o nejčastěji používaných kritériích přijímání dětí a žáků ke vzdělávání.
|
Správní řád v rozhodování ředitele školy (webinář)
8 vyučovacích hodin
Jste ředitelem školy a potýkáte se s otázkou, jak přistupovat ke stanovení kritérií pro přijímání žáků? Cílem semináře je přiblížení hlavních zásad a institutů zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, a dále školského zákona, s důrazem na problematiku přijímání (a přestupy) žáků ke vzdělávání. Popsán bude vztah správního řádu a školského zákona, účastník kursu dostane základní povědomí o zásadách správního rozhodování. Bude vysvětlena oprávněnost nejčastěji používaných kritérií. Následovat bude diskuse o nejčastěji používaných kritériích přijímání dětí a žáků ke vzdělávání.
|
Strategie pro zvýšení zájmu rodičů o vybranou školu
16 vyučovacích hodin
Kurz je určen pro vedoucí pedagogické pracovníky škol a školských a představuje jim metody, jak docílit zvýšení zájmu rodičů o jejich školu. Lektor se bude zabývat následujícími oblastmi: Strategický management; Klima školy; Efektivní marketing školy; Zvýšení prestiže školy
|
Stručný úvod do politologie pro učitele společenskovědních předmětů
5 vyučovacích hodin
Školení je zaměřeno na seznámení účastníků se základními pojmy oboru politologie, přehledem politických ideologií, systémů a režimů. Akcentována je různorodost nahlížení na politiku a začlenění získaných znalostí do výuky společenskovědních předmětů. Úvod do politologie (vysvětlení základních pojmů); Politické ideologie (pojmy, přístupy); Politické systémy a režimy (model politického systému, vztah politiky a okolí, typologie režimů a jejich konkrétní představení); Politické strany a stranické systémy (vznik stran, cleavages, typologizace stran, tvorba a dělení systémů); Volby a volební systémy (typy voleb, rozdělení volebních systémů a jejich konkrétní představení, výhody a nevýhody volebních systémů, reformy voleb, česká zkušenost s volbami).
|
Stručný úvod do politologie pro učitele společenskovědních předmětů (webinář)
5 vyučovacích hodin
Školení je zaměřeno na seznámení účastníků se základními pojmy oboru politologie, přehledem politických ideologií, systémů a režimů. Akcentována je různorodost nahlížení na politiku a začlenění získaných znalostí do výuky společenskovědních předmětů. Úvod do politologie (vysvětlení základních pojmů); Politické ideologie (pojmy, přístupy); Politické systémy a režimy (model politického systému, vztah politiky a okolí, typologie režimů a jejich konkrétní představení); Politické strany a stranické systémy (vznik stran, cleavages, typologizace stran, tvorba a dělení systémů); Volby a volební systémy (typy voleb, rozdělení volebních systémů a jejich konkrétní představení, výhody a nevýhody volebních systémů, reformy voleb, česká zkušenost s volbami).
|
Strukturované jednotky snoezelen – multisenzorické prostředí pro rozvoj smyslového vnímání a pozornosti
8 vyučovacích hodin
Seminář poskytne účastníkům seznámení se způsoby vytvoření a možnostmi zařazení strukturované jednotky snoezelen a práce v multisenzorickém prostředí (snoezelen) do provozu škol. Účastníci se seznámí s postupem, jak připravit multisenzorické prostředí snoezelen – nastavitelné a kontrolované prvky pro stimulaci zraku, sluchu, čichu, hmatu,… – a jak s těmito prvky pracovat směrem k podpoře soustředění. Účastníci se dozvědí, jak sestavit výukovou hodinu, tzv. strukturovanou jednotku snoezelen, a jak lze tuto jednotku aplikovat i v prostředí poskytovatelů sociální péče.
|
Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů
250 vyučovacích hodin
Studium je určeno učitelům, kteří chtějí působit (nebo již působí) na pozici školního metodika prevence ve škole. Akreditovaný vzdělávací program Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů prohloubí a rozšíří vědomosti a dovednosti učitelů pro práci se žáky s rizikem vzniku sociálně nežádoucího chování a to jak s jednotlivcem, tak se skupinou (třídou). Připraví školní metodiky prevence tak, aby dokázali sami vyhledávat tyto žáky, doporučovat pro žáky i třídy odborné intervence, spolupracovat se školskými poradenskými zařízeními a institucemi specializovanými na práci s rizikovou mládeží.
|
Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů - kombinované
250 vyučovacích hodin
Studium je určeno učitelům, kteří chtějí působit (nebo již působí) na pozici školního metodika prevence ve škole. Akreditovaný vzdělávací program Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů prohloubí a rozšíří vědomosti a dovednosti učitelů pro práci se žáky s rizikem vzniku sociálně nežádoucího chování a to jak s jednotlivcem, tak se skupinou (třídou). Připraví školní metodiky prevence tak, aby dokázali sami vyhledávat tyto žáky, doporučovat pro žáky i třídy odborné intervence, spolupracovat se školskými poradenskými zařízeními a institucemi specializovanými na práci s rizikovou mládeží.
|
Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů - kombinované
250 vyučovacích hodin
Studium je určeno učitelům, kteří chtějí působit (nebo již působí) na pozici školního metodika prevence ve škole. Akreditovaný vzdělávací program Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů prohloubí a rozšíří vědomosti a dovednosti učitelů pro práci se žáky s rizikem vzniku sociálně nežádoucího chování a to jak s jednotlivcem, tak se skupinou (třídou). Připraví školní metodiky prevence tak, aby dokázali sami vyhledávat tyto žáky, doporučovat pro žáky i třídy odborné intervence, spolupracovat se školskými poradenskými zařízeními a institucemi specializovanými na práci s rizikovou mládeží.
|
Studium k výkonu specializovaných činností – tvorba a následná koordinace školních vzdělávacích programů a vzdělávacích programů vyšších odborných škol - online
256 vyučovacích hodin
Studium je určeno učitelům, kteří budou vykonávat funkci koordinátora tvorby ŠVP, tzn. koordinovat veškeré aktivity spojené s jeho tvorbou a následnou realizací. Vzdělávací program se týká přípravy koordinátorů ŠVP všech typů škol včetně koordinátorů VP vyšších odborných škol.
|
Studium pro ředitele škol a školských zařízení - kombinované
119 vyučovacích hodin
Kvalifikační studium realizované v rámci DVPP je určeno pedagogickým pracovníkům, kteří vykonávají nebo mají zájem vykonávat funkci ředitele školy nebo školského zařízení. Vzdělávací program je zaměřen na získání znalostí v oblasti řízení školství, které umožní výkon funkce ředitele školy nebo školského zařízení podle §5 odst. 2 zákona č. 563/2004 Sb.
|
Syndrom vyhoření – jak mu předcházet a jak o sebe pečovat
8 vyučovacích hodin
Seminář se zaměřuje na problematiku syndromu vyhoření v učitelských profesích jako takových a péčí pracovníků o sebe.Obsahem semináře budou praktické podněty a techniky pro předcházení, včasné rozpoznání a diagnostiku vznikajícího syndromu vyhoření, včetně podpůrných opatření v rámci pracovního prostředí i soukromého života. Cílem semináře je naučit účastníky rozpoznat potenciálně rizikové situace a faktory vzniku syndromu, včas je eliminovat a předcházet tak vyhoření.
|
Syndrom vyhoření – jak mu předcházet a jak o sebe pečovat (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář se zaměřuje na problematiku syndromu vyhoření v učitelských profesích jako takových a péčí pracovníků o sebe. Obsahem semináře budou praktické podněty a techniky pro předcházení, včasné rozpoznání a diagnostiku vznikajícího syndromu vyhoření, včetně podpůrných opatření v rámci pracovního prostředí i soukromého života. Cílem semináře je naučit účastníky rozpoznat potenciálně rizikové situace a faktory vzniku syndromu, včas je eliminovat a předcházet tak vyhoření.
|
Syndrom vyhoření a demotivace u pedagogických pracovníků
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je objasnit principy vzniku osobnosti z hlediska pedagogických potřeb, utváření identity jako východiska k vysvětlení existence a významu krizí v životě pedagoga. Naučit se, jak rozpoznat syndrom vyhoření sebe sama, jako pedagoga a jak si mohu pomoci. Nalézt odpovědi na otázky, vzniklých při příznacích vyhoření.
|
Syndrom vyhoření a jak mu předcházet, work-life balance … aneb jak se (nejen ve škole) nezbláznit
8 vyučovacích hodin
Účastník školení bude seznámen s okolnostmi a příčinami syndromu vyhoření ve školním prostředí. Bude mít možnost s kolegy sdílet zkušenosti z praxe a vzájemně se podpořit. Přehodnotí si své nastavení vyváženého života mezi prací a soukromým životem. Stanoví si strategii předcházení syndromu vyhoření.
|
Syndrom vyhoření a jak mu předcházet, work-life balance … aneb jak se (nejen ve škole) nezbláznit (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastník školení bude seznámen s okolnostmi a příčinami syndromu vyhoření ve školním prostředí. Bude mít možnost s kolegy sdílet zkušenosti z praxe a vzájemně se podpořit. Přehodnotí si své nastavení vyváženého života mezi prací a soukromým životem. Stanoví si strategii předcházení syndromu vyhoření.
|
Tandemová (párová) výuka
8 vyučovacích hodin
Seminář je podrobně zaměřený na tandemovou (párovou) výuku, konkrétně na její přínos pro efektivní vedení výchovně vzdělávacího procesu, na přínos této výuky pro žáky, pro učitele, na úskalí a pozitiva této výuky, na metody vhodné pro tento způsob výuky, na postup zavádění této výuky do školy, na druhy tandemové výuky jako na různé formy podpory či spolupráce pedagogů. Součástí semináře je příprava hodiny podle modelu 3S od plánování až po reflexi této hodiny. Účastníci si prakticky vyzkouší připravit hodinu pro tandemovou (párovou) výuku.
|
Tandemová (párová) výuka (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář je podrobně zaměřený na tandemovou (párovou) výuku, konkrétně na její přínos pro efektivní vedení výchovně vzdělávacího procesu, na přínos této výuky pro žáky, pro učitele, na úskalí a pozitiva této výuky, na metody vhodné pro tento způsob výuky, na postup zavádění této výuky do školy, na druhy tandemové výuky jako na různé formy podpory či spolupráce pedagogů. Součástí semináře je příprava hodiny podle modelu 3S od plánování až po reflexi této hodiny. Účastníci si prakticky vyzkouší připravit hodinu pro tandemovou (párovou) výuku.
|
Tělesná výchova v současné MŠ a jejím vzdělávacím programu
6 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na začlenění pohybových činností do školního vzdělávacího programu MŠ. Představeny budou příklady her, cvičení a činností, které je možno zařadit do režimu dne v MŠ. V semináři budou zahrnuty oblasti organizace práce a metody řízení činností, rozvoj flexibility a tvořivosti učitele a spolupráce s rodiči. Seminář poskytne také praktické ukázky pohybových her s aktivním zapojením účastníků.
|
Tělo, gesto, hlas – psychofyzické základy komunikace
5 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na psychofyzickou přípravu pedagogů, vychovatelů a asistentů pedagoga, která je stěžejní ke zvládnutí přirozené a účinné komunikace, nejen v rámci vzdělávacího procesu. Program je založen na práci s komunikačními prvky (tělo, gesta, neverbální komunikace, hlas, intonace, artikulace, slovní kondice, rétorické figury). Vychází se z vrozených vloh, získaných schopností a dovedností účastníků, které jsou v programu dále rozvíjeny. Nejedná se o výuku umělé manipulativní komunikace typické pro „manažerské“ vzdělávání. Seminář se také nevěnuje speciálním způsobům komunikace (např. bazální komunikace, specifika komunikace s lidmi s kombinovanými vadami, specifika komunikace s lidmi s autistickým spektrem, specifika komunikace s hluchoněmými osobami atp.).
|
Tělo, gesto, hlas II. – Psychofyzická zdatnost
5 vyučovacích hodin
Cílem semináře je dovést účastníky k uvědomění si podstaty komunikace. Zvědomit jim jejich vlastní tělesné zkušenosti a procesy v komunikaci. Zdokonalit jejich schopnost vědomé práce s těmito zkušenostmi a procesy. Naučit frekventanty ovládat tělo, gesto, hlas. Poskytnout účastníkům základní schopnosti a dovednosti, které jim pomohou v jejich následném celoživotním procesu kultivace vlastní komunikace.
|