Obtížné situace a konflikty na školách a jejich zvládání
8 vyučovacích hodin
Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí s druhy konfliktů a jejich příčinami, ověřenými postupy jak si poradit v typických i netypických situacích ze školního prostředí a vhodnými formami pedagogické intervence v případě konfliktů. Naučí se předcházet zbytečným konfliktům nebo je řešit pozitivním a konstruktivním způsobem, zdravě vyjadřovat hněv a snížit emoční a agresivní projevy. Osvojí si rovněž prakticky uplatnitelné metody řešení nejčastějších konfliktů mezi žáky/studenty a vyučujícími
|
Obtížné situace a konflikty na školách a jejich zvládání (webinář)
8 vyučovacích hodin
Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí s druhy konfliktů a jejich příčinami, ověřenými postupy jak si poradit v typických i netypických situacích ze školního prostředí a vhodnými formami pedagogické intervence v případě konfliktů. Naučí se předcházet zbytečným konfliktům nebo je řešit pozitivním a konstruktivním způsobem, zdravě vyjadřovat hněv a snížit emoční a agresivní projevy. Osvojí si rovněž prakticky uplatnitelné metody řešení nejčastějších konfliktů mezi žáky/studenty a vyučujícími
|
Od pojmů k dojmu – Rozeznívání literárního textu
5 vyučovacích hodin
Cílem semináře je dovést účastníky k uvědomění si významu estetické funkce textu. Naučit je s estetickou funkcí pracovat jako se zdrojem významu výpovědi. Zdokonalit jejich citlivost k odlišnosti obsahu a formy textu. Naučit je hledat možné alternativní významy textu. Poskytnout účastníkům základní techniky práce s převodem textu od pojmů k audiovizuálnímu ztvárnění textu.
|
Organizace neorganizovaného aneb jak na školu v přírodě (webinář)
8 vyučovacích hodin
Interaktivní seminář se zapojením všech účastníků, na kterém se v úvodu seznámíme s právním povědomím o zotavovacích akcích. Pokusíme si odpovědět na to proč jet na školu v přírodě a jaké cíle a role v týmu si stanovit. Budeme se věnovat i strategiím pro komunikaci s rodiči i dětmi. Dostatek času si ponecháme na podporu pro plánování akcí. A jeden celý blok se budeme věnovat programovému zaměření a možným rizikům.
|
Osobnost učitele - co vás na fakultě neučili
8 vyučovacích hodin
Prostřednictvím sebezkušenostních aktivit a teoretických vstupů vést účastníky k hlubšímu porozumění vlastní motivaci k pedagogické profesi, uvědomění si svých potřeb, rolí a případných "masek", které v pedagogickém prostředí používají.
|
Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů
40 vyučovacích hodin
Seminář se zaměřuje na osobnostně sociální rozvoj pedagogických pracovníků s akcentem na jeho využití v různých kontextech a situacích v profesi.
Seminář se zaměrí na oblasti:
1. Sebepoznání, sebereflexe a psychohygiena
2. Komunikační a prezentační dovednosti
3. Efektivní komunikace a fungování v sociálních vztazích
4. Time management, sociální interakce a zvládání náročných situací
|
Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů - Efektivní komunikace a fungování v sociálních vztazích
8 vyučovacích hodin
Seminář se zaměřuje na osobnostně sociální rozvoj pedagogických pracovníků s akcentem na jeho využití v různých kontextech a situacích v profesi. Vybavuje účastníky sebediagnostickými nástroji a také představuje sebepoznávací techniky a strategie, díky kterým mohou pedagogičtí pracovníci lépe interagovat v osobním i profesním životě a lépe tak chápat a fungovat ve vztazích s druhými lidmi a v různých kontextech.
|
Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů - Komunikační a prezentační dovednosti
8 vyučovacích hodin
Seminář se zaměřuje na osobnostně sociální rozvoj pedagogických pracovníků s akcentem na jeho využití v různých kontextech a situacích v profesi. Vybavuje účastníky sebediagnostickými nástroji a také představuje sebepoznávací techniky a strategie, díky kterým mohou pedagogičtí pracovníci lépe interagovat v osobním i profesním životě a lépe tak chápat a fungovat ve vztazích s druhými lidmi a v různých kontextech. Zároveň se zaměřuje na náročné aspekty profese a to, jak efektivně fungovat v různých situacích, chápat je, interagovat v nich a vyrovnávat se s nimi.
|
Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů - Sebepoznání, sebereflexe a psychohygiena
8 vyučovacích hodin
Seminář se zaměřuje na osobnostně sociální rozvoj pedagogických pracovníků s akcentem na jeho využití v různých kontextech a situacích v profesi. Vybavuje účastníky sebediagnostickými nástroji a také představuje sebepoznávací techniky a strategie, díky kterým mohou pedagogičtí pracovníci lépe interagovat v osobním i profesním životě a lépe tak chápat a fungovat ve vztazích s druhými lidmi a v různých kontextech. Zároveň se zaměřuje na náročné aspekty profese a to, jak efektivně fungovat v různých situacích, chápat je, interagovat v nich a vyrovnávat se s nimi. Představuje syndrom vyhoření a to, jak využít vlastního rozvoje v prevenci a případném boji se syndromem vyhoření.
|
Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů - Time management, sociální interakce a zvládání náročných situací
8 vyučovacích hodin
Seminář se zaměřuje na osobnostně sociální rozvoj pedagogických pracovníků s akcentem na jeho využití v různých kontextech a situacích v profesi. Vybavuje účastníky sebediagnostickými nástroji a také představuje sebepoznávací techniky a strategie, díky kterým mohou pedagogičtí pracovníci lépe interagovat v osobním i profesním životě a lépe tak chápat a fungovat ve vztazích s druhými lidmi a v různých kontextech. Seminář pak také zdůrazňuje formu sebepoznání v různých komunikačních situacích a vlastní komunikační schémata a efektivnější způsoby komunikace v různých kontextech a ve specifickým situacích spojených s pedagogickým působením.
|
Osobnostně sociální rozvoj pedagoga - sebepoznání a osobnostní kvality
8 vyučovacích hodin
Obsahem vzdělávacího programu je práce s moderními seberozvojovými metodami vedoucími k sebepoznání a tím lepšímu interpersonálnímu fungování v osobním životě i v pozici pedagogického pracovníka. Účastníci si rozšíří znalostí o práci se stresem a prevenci syndromu vyhoření.
|
Osobnostně sociální rozvoj pedagogů
16 vyučovacích hodin
Vzdělávací program je rozdělen do šesti hlavních částí: sebereflexe, kooperace, komunikační dovednosti, řešení problémů, prevence syndromu vyhoření a týmová spolupráce. Pedagogové získají možnost hlubšího sebepoznání. Osvojí si metody přístupu k dětem i ke svému okolí. S využitím dramatizace budou pedagogové rozvíjet komunikační dovednosti, schopnost naslouchání, asertivní jednání, poskytování zpětné vazby, zvládání kritiky, ale i schopnost říkat NE. Pedagogové odhalí nefunkční postupy při řešení problému, osvojí si metody formulace problému, jejich asertivního řešení nebo efektivní stanovení cílů.
|
Osobnostně sociální rozvoj pedagogů - sebepoznání, spolupráce a komunikace
8 vyučovacích hodin
Vzdělávací program je rozdělen do třech hlavní částí: sebereflexe, kooperace, komunikační dovednosti.
Pedagogové získají možnost hlubšího sebepoznání prostřednictvím testů a mapování vlastní osobnosti, prožitkovým cvičením i praktickým nácvikem budou rozvíjet vlastní emoční intelekt. Prostřednictvím her a aktivit z oblasti komunikace si pedagogové osvojí metody přístupu k dětem i ke svému okolí. S využitím dramatizace budou pedagogové rozvíjet komunikační dovednosti, schopnost naslouchání, asertivní jednání, poskytování zpětné vazby, zvládání kritiky, ale i schopnost říkat NE.
|
Osobnostně sociální rozvoj pedagogů - syndrom vyhoření, týmová spolupráce a řešení problémů
8 vyučovacích hodin
Program je rozdělen do třech hlavních částí: řešení problémů, prevence syndromu vyhoření a týmová spolupráce. Pedagogové proberou formou testů a aktivit mechanismy působení stresu, syndromu vyhoření, zásady psychohygieny i zdroje klidu. Prakticky si vyzkouší metody kontroly nad stresem a získají konkrétní tipy, jak předcházet syndromu vyhoření. Účastníci absolvují sérii aktivit zaměřených na nastavení spolupráce a synergie v týmu, vedení týmu, řešení problémových a netradičních situací mezi kolegy v rámci týmu, s týmem dětí. Pedagogové odhalí nefunkční postupy při řešení problému, osvojí si metody formulace problému, jejich asertivního řešení nebo efektivní stanovení cílů.
|
Osobnostně sociální rozvoj pedagogů (webinář)
8 vyučovacích hodin
Kurz je zaměřen na osobnostně sociální rozvoj pedagogů z pohledu potřeb vlastní osobnosti i z pohledu potřeb pedagogické činnosti ve škole - prohloubení pedagogických kompetencí v oblasti podpory osobnostně sociálního rozvoje dětí.
Vzdělávací program je rozdělen na 4 hlavní částí: sebereflexe, kooperace, komunikace a relaxace.
|
Osobnostně sociální výchova v MŠ a ŠD prakticky
5 vyučovacích hodin
Účastníci se budou seznamovat s hrami rozvíjející klíčové kompetence dětí, zejména klíčové kompetence pro trávení volného času, komunikativní, sociální a personální, občanské a řešení problémů. Prakticky si vyzkouší (tak aby byli schopni hry využít a použít ve své praxi): hry pro rozvoj emocí, hry pro rozvoj komunikace, hry zaměřené na zvýšení koncentrace a uvolnění, hry posilující emocionalitu, motivaci, socializaci, komunikaci, autoregulaci, hodnotovou orientaci a tvořivost. Účastníci budou aktivity propojovat s klíčovými kompetencemi.
|
Osobnostní a sociální rozvoj dvouletých dětí v mateřské škole
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí s problematikou zařazování dvouletých dětí do MŠ v celé šíři
– od legislativy, přes nástup, adaptaci, spolupráci s rodinou, připravenost prostředí, vývojová
specifika dvouletého dítěte až po metody a formy práce s ohledem na věkové a individuální
zvláštnosti. Nedílnou součástí jsou ukázky aktivit pro dvouleté děti s možností vyzkoušení.
|
Osobnostní a sociální rozvoj učitele
16 vyučovacích hodin
Vzdělávací program pro učitele všech typů škol je sestaven jako seznamování s různými praktickými metodami a způsoby pojetí tématu osobnostně sociálního rozvoje. Cílem OSR je kultivovaný rozvoj osobnosti účastníků po stránce rozumové, emocionální, volní. Účastníci prostřednictvím OSR mohou získat orientaci v sobě samém i v další životní dráze. OSR rozvíjí kompetenci sociální, schopnost spolupracovat, hájit a prosazovat své oprávněné zájmy, schopnost komunikovat, rozeznávat nehumánní postoje. S tím je spojeno dosažení přiměřeného stupně empatie, odpovědnosti a potřeby pomoci lidem. Prostřednictvím OSR lze rozvíjet dovednost organizovat a řídit různé činnosti, pracovat v týmu a pozitivně ovlivňovat mezilidské vztahy.
|
Osobnostní rozvoj pedagoga - sebepoznání a osobnostní kvality
4 vyučovací hodiny
Cílem tohoto vzdělávacího programu je pracovat s moderními seberozvojovými metodami vedoucími k sebepoznání a tím lepšímu interpersonálnímu fungování v osobním životě i v pozici pedagogického pracovníka. Dále pak rozšíření znalostí o práci se stresem a prevenci syndromu vyhoření a zájem o další odborný růst a vzdělávání v dané tématice.
|
Osobnostní rozvoj pedagoga - sebepoznání a osobnostní kvality (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem tohoto vzdělávacího programu je pracovat s moderními seberozvojovými metodami vedoucími k sebepoznání a tím lepšímu interpersonálnímu fungování v osobním životě i v pozici pedagogického pracovníka. Dále pak rozšíření znalostí o práci se stresem a prevenci syndromu vyhoření a zájem o další odborný růst a vzdělávání v dané tématice.
|
Osobnostní rozvoj pedagogů – sebepoznání a spolupráce
5 vyučovacích hodin
Kurz je zaměřen na osobnostně sociální rozvoj pedagogů z pohledu potřeb vlastní osobnosti i z pohledu potřeb pedagogické činnosti ve škole - prohloubení pedagogických kompetencí v oblasti podpory osobnostně sociálního rozvoje dětí.
Vzdělávací program je rozdělen na 2 hlavní částí: sebereflexe, kooperace (popis jednotlivých cílů bude u každé časti samostatně).
|
Osobnostní rozvoj pedagogů – sebepoznání a spolupráce (webinář)
5 vyučovacích hodin
Kurz je zaměřen na osobnostně sociální rozvoj pedagogů z pohledu potřeb vlastní osobnosti i z pohledu potřeb pedagogické činnosti ve škole - prohloubení pedagogických kompetencí v oblasti podpory osobnostně sociálního rozvoje dětí.
Vzdělávací program je rozdělen na 2 hlavní částí: sebereflexe, kooperace (popis jednotlivých cílů bude u každé časti samostatně).
|
Osobnostní rozvoj pedagogů – týmová spolupráce a řešení problémů
5 vyučovacích hodin
Kurz je zaměřen na osobnostně sociální rozvoj pedagogů z pohledu potřeb vlastní osobnosti i z pohledu potřeb pedagogické činnosti ve škole - prohloubení pedagogických kompetencí v oblasti podpory osobnostně sociálního rozvoje dětí.
Vzdělávací program je rozdělen na 2 hlavní částí: : řešení problémů a týmová spolupráce.
|
Osobnostní rozvoj pedagogů – týmová spolupráce a řešení problémů (webinář)
5 vyučovacích hodin
Kurz je zaměřen na osobnostně sociální rozvoj pedagogů z pohledu potřeb vlastní osobnosti i z pohledu potřeb pedagogické činnosti ve škole - prohloubení pedagogických kompetencí v oblasti podpory osobnostně sociálního rozvoje dětí.
Vzdělávací program je rozdělen na 2 hlavní částí: : řešení problémů a týmová spolupráce.
|
Osobnostní rozvoj pedagogů volného času
16 vyučovacích hodin
Pedagogové volného času si v praktických činnostech vyzkouší formou vlastní zkušenosti aktivity, které napomáhají k tvorbě osobnosti dítěte prostřednictvím volnočasových aktivit:
- Role pedagoga volného času v procesu společného v zdělávání
- Věkové zvláštnosti dětí a mládeže z hlediska pedagogických potřeb (motivace k dosahování cíle, hodnocení v oblasti volnočasových aktivit)
- Vývoj sebereflexe dítěte z hlediska využití pro motivaci a hodnocení
|
Osobnostní rozvoj žáků základních a středních škol
8 vyučovacích hodin
Obsahem tohoto semináře je seznámení účastníků s tím, jak lze zakomponovat osobnostní rozvoj žáků do prostředí základních a středních škol, součástí jsou také praktické ukázky těchto možnosti, důraz především klademe na přirozenost procesu osobnostního růstů žáků a studentů základních a středních škol.
|
Osobnostní rozvoj žáků základních a středních škol (webinář)
8 vyučovacích hodin
Obsahem tohoto semináře je seznámení účastníků s tím, jak lze zakomponovat osobnostní rozvoj žáků do prostředí základních a středních škol, součástí jsou také praktické ukázky těchto možnosti, důraz především klademe na přirozenost procesu osobnostního růstů žáků a studentů základních a středních škol.
|
Osobnostní rozvoj žáků základních a středních škol v kostce
4 vyučovací hodiny
Obsahem tohoto semináře je seznámení účastníků s tím, jak lze zakomponovat osobnostní rozvoj žáků do prostředí základních a středních škol, součástí jsou také praktické ukázky těchto možnosti, důraz především klademe na přirozenost procesu osobnostního růstů žáků a studentů základních a středních škol.
|
Osobnostní rozvoj žáků základních a středních škol v kostce (webinář)
4 vyučovací hodiny
Obsahem tohoto semináře je seznámení účastníků s tím, jak lze zakomponovat osobnostní rozvoj žáků do prostředí základních a středních škol, součástí jsou také praktické ukázky těchto možnosti, důraz především klademe na přirozenost procesu osobnostního růstů žáků a studentů základních a středních škol.
|
Papírové chumelení aneb nechumelí jenom v zimě
4 vyučovací hodiny
Tématem tvořivé dílny je výroba dekorace za pomoci různých druhů papírů. Účastníci si vyzkouší kombinace různých druhů papírů k sestavení a vytvoření přáníček, dekorativních předmětů. Získají informace o tom, jak si papíry připravovat, jak je kombinovat. Společně sestavíme zásobník námětů pro práci s papírem. Účastníci si ověří, že techniky lze využít i s dětmi předškolního věku. Materiál, se kterým budou účastníci v průběhu semináře pracovat, je cenově dostupný a nabízí širokou škálu využití. Hotové výrobky si účastníci odnesou domů. Jde o praktickou výtvarnou dílnu s názornými ukázkami. Účastníci si samostatně vyzkouší jednotlivé techniky a podle vlastní fantazie téma i techniku zpracují.
|