Mediální vzdělávání na 2. stupni ZŠ (webinář)
4 vyučovací hodiny
Absolventi kurzu získají rozšiřující informace z fungování mediálního světa a způsobů, jak informace předat a představit žákům školního věku. Účastníci se dozví dvě základní tematické oblasti – jak pracovat a využívat dokumentární film při práci se žáky, a jak pracovat s důvěryhodností a relevantností informací.
|
Mentoring optikou ředitele
8 vyučovacích hodin
Seminář je určen pro vedoucí pedagogické pracovníky škol a školských zařízení a zahrne následující oblasti: Mentoring na úrovni vedení školy; Kultura školy Jak na otevřené podpůrné otázky; Mentoring jako nástroj růstu učitelského týmu; Mentoring jako nástroj individuální kolegiální podpory; Mentoring jako podpůrný nástroj podpory výtěžnosti seminářů a kurzů ; Externí mentoring; Interní mentoring
|
Mentorské dovednosti učitele
16 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je podpora začínajícím mentorům v jejich roli, tj. odborné rady, doporučení a informace, jak správně postupovat mentorskou pomocí, jak si vytvořit správný vztah s mentorem, čemu se vyhnout, a na co klást důraz, jak provést ověření úspěšnosti dosažení stanovených cílů, a jak postupovat při uvádění začínajících učitelů do praxe v jednotlivých fázích poradenského procesu.
|
Metodika a rozvoj jazykové výchovy v předškolním věku
9 vyučovacích hodin
Seminář zlepší orientaci účastníků v oblasti jazykové výchovy, smyslového a zrakového vnímání u předškolních dětí. Všechny tyto aspekty jsou důležité pro nácvik čtení a psaní a tvoří základ předčtenářské gramotnosti. Úroveň jejich rozvoje ovlivňuje úspěšnost dítěte, proto je cílem předškolního vzdělávání jejich každodenní rozvíjení a procvičování. Seminář poskytne účastníkům konkrétní metodické postupy v těchto oblastech, jež jsou výstupními standardy (kompetencemi) pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte. Seminář zahrne následující z oblastí: Role a význam jazykové výchovy u předškolních dětí. Péče o správnou výslovnost. Metodika rozvoje slovní zásoby, gramatiky a slovního vyjadřování. Časová orientace. Postavení jazykové výchovy ve výchovně-vzdělávacím procesu MŠ. Rozvoj souvislého vyjadřování.
|
Metodika a rozvoj jazykové výchovy v předškolním věku (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář zlepší orientaci účastníků v oblasti jazykové výchovy, smyslového a zrakového vnímání u předškolních dětí. Všechny tyto aspekty jsou důležité pro nácvik čtení a psaní a tvoří základ předčtenářské gramotnosti. Úroveň jejich rozvoje ovlivňuje úspěšnost dítěte, proto je cílem předškolního vzdělávání jejich každodenní rozvíjení a procvičování. Seminář poskytne účastníkům konkrétní metodické postupy v těchto oblastech, jež jsou výstupními standardy (kompetencemi) pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte. Seminář zahrne následující z oblastí: Role a význam jazykové výchovy u předškolních dětí. Péče o správnou výslovnost. Metodika rozvoje slovní zásoby, gramatiky a slovního vyjadřování. Časová orientace. Postavení jazykové výchovy ve výchovně-vzdělávacím procesu MŠ. Rozvoj souvislého vyjadřování.
|
Metodika vedení třídnických hodin
6 vyučovacích hodin
Konzultovat s učiteli možnosti vedení třídnických hodin, ve kterých se zaměříme na pravidelnou práci se vztahy uvnitř třídy, rozvoj osobností dětí a jejich sociální dovednosti, možnosti řešení aktuálních problémů ve třídě, práci s pravidly třídy, prevenci sociálně patologických jevů.
|
Metodika vedení třídnických hodin
8 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je seznámit pedagogické pracovníky s důležitostí třídnických hodin, ale také všeobecně s možnostmi jejich náplně. Pedagogové se naučí, jak vést třídnickou hodinu, jaká témata v ní rozebírat, jaké aktivity zvolit vzhledem k dané potřebě, jak je efektivně provést a také jak je efektivně vyhodnotit, aby přinesly očekávaný výsledek.
|
Metodika vedení třídnických hodin (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je seznámit pedagogické pracovníky s důležitostí třídnických hodin, ale také všeobecně s možnostmi jejich náplně. Pedagogové se naučí, jak vést třídnickou hodinu, jaká témata v ní rozebírat, jaké aktivity zvolit vzhledem k dané potřebě, jak je efektivně provést a také jak je efektivně vyhodnotit, aby přinesly očekávaný výsledek.
|
Metody aktivizace a motivace žáků v hodinách matematiky
8 vyučovacích hodin
Prožitkový interaktivní seminář - jak vzbudit zájem, zvýšit výkon a zapojit žáky max. do výuky v hodinách matematiky. Účastníkům budou nabídnuty metody a formy práce podporující realizaci školské reformy, také činnosti aktivizační na koncentraci a pozornost, činnosti relaxační. Účastník by pak měl ve svých hodinách matematiky zvládnout, prakticky použít, rozvinout a aplikovat průběžné motivační a aktivizační techniky podle podmínek školy, samostatné rozvinout výukové postupy a činnosti, které napomohou ,,vtáhnout“ děti do výuky matematiky, podat maximální výkon, odstranit nudu, výuku provádět pestrou a zajímavou formou tak, aby se vytvářel pozitivní vztah dětí k učení, dosahovalo se vzdělávací strategie rozvíjející kompetence žáků a realizovali se, naplnili cíle učiva ŠVP a dosahovali očekávaných výstupů.
|
Metody motivace a aktivizace žáků v hodinách ČJ na 1. a 2. stupni ZŠ
8 vyučovacích hodin
Prožitkový interaktivní seminář - jak vzbudit zájem, zvýšit výkon a zapojit žáky max. do výuky v hodinách českého jazyka na 1. a na 2. stupni ZŠ. Účastníkům budou nabídnuty metody a formy práce podporující realizaci školské reformy, také činnosti aktivizační na koncentraci a pozornost, činnosti relaxační. Účastník by pak měl ve svých hodinách českého jazyka zvládnout, prakticky použít, rozvinout a aplikovat průběžné motivační a aktivizační techniky podle podmínek školy, samostatné rozvinout výukové postupy a činnosti, které napomohou ,,vtáhnout“ děti do výuky, podat maximální výkon, odstranit nudu, výuku provádět pestrou a zajímavou formou tak, aby se vytvářel pozitivní vztah dětí k učení, dosahovalo se vzdělávací strategie rozvíjející kompetence žáků a realizovali se, naplnili cíle učiva ŠVP a dosahovali očekávaných výstupů.
|
Metody motivace a aktivizace žáků v hodinách vlastivědy, přírodovědy či dějepisu, zeměpisu a přírodopisu
8 vyučovacích hodin
Prožitkový interaktivní seminář - jak vzbudit zájem, zvýšit výkon a zapojit žáky max. do výuky v hodinách vlastivědy, přírodovědy na 1. stupni či dějepisu, zeměpisu a přírodopisu na 2. stupni. Účastníkům budou nabídnuty metody a formy práce podporující realizaci školské reformy, také činnosti aktivizační na koncentraci a pozornost, činnosti relaxační. Účastník by pak měl ve svých hodinách zvládnout, prakticky použít, rozvinout a aplikovat průběžné motivační a aktivizační techniky podle podmínek školy, samostatné rozvinout výukové postupy a činnosti, které napomohou ,,vtáhnout“ děti do výuky, podat maximální výkon, odstranit nudu, výuku provádět pestrou a zajímavou formou tak, aby se vytvářel pozitivní vztah dětí k učení, dosahovalo se vzdělávací strategie rozvíjející kompetence žáků a realizovali se, naplnili cíle učiva ŠVP a dosahovali očekávaných výstupů.
|
Mindfulness - emoce, všímavost a stres
8 vyučovacích hodin
Účastník zážitkově orientovaného workshopu získá přehled o přínosu základních emocí a naučí se základům všímavosti (mindfulness), které může začít ihned aplikovat v každodenním životě.
Techniky mindfulness jsou vhodné pro zvyšování odolnosti vůči stresu, zvyšování pozornosti a koncentrace. Pracovníci tak budou více uvědomělí a budou lépe umět regulovat své emoce a pracovat s napětím.
|
Moderní metody ve vzdělávání
5 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí s aktivizujícími metodami v práci pedagoga MŠ a pečující osoby v DS. Získají přehled o tom, na čem jsou jednotlivé metody založeny a za jakých podmínek mohou být v praxi využívány. Cílem je rovněž ukázat, jaký je přínos těchto metod v práci pedagogů a pečujících osob a jejich vliv na všestranný rozvoj dítěte.
|
Moderní metody ve vzdělávání (webinář)
5 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí s aktivizujícími metodami v práci pedagoga MŠ a pečující osoby v DS. Získají přehled o tom, na čem jsou jednotlivé metody založeny a za jakých podmínek mohou být v praxi využívány. Cílem je rovněž ukázat, jaký je přínos těchto metod v práci pedagogů a pečujících osob a jejich vliv na všestranný rozvoj dítěte.
|
Moderní výukové metody rozvíjející soft skills
8 vyučovacích hodin
Čeká vás pestrý výběr aktivit, didaktických her a metod pro individuální i skupinovou práci. Seminář vám přinese praktické návody, jak snadno a srozumitelně uchopit téma klíčových kompetencí. Na těchto aktivitách si ukážeme jak rozvíjet paletu základních čtyř měkkých dovedností (soft skills), jako jsou dokončování práce, komunikace, sebekontrola a spolupráce, a jak na nich budovat užitečné pracovní návyky. Následně si ukážeme celý rámec měkkých dovedností, které je možné rozvíjet ve školním prostředí. Ukážeme si, jak učivo předat pomocí příběhu a tím prodloužit zapamatování. Vyzkoušíte si, jak k tomu využít tablety nebo mobilní telefony jako doplněk moderní výuky. Ukážeme si, jak do výuky díky metodě SOLE zařadit projektovou výuku využívající hraní rolí, která efektivně rozvíjí dovednosti spolupráce a poutavé prezentace. Inspirujte se technikami, jak výukové aktivity diferencovat a jak ke zpětné vazbě využít soft skill karty.
|
Moderní výukové metody rozvíjející soft skills (webinář)
4 vyučovací hodiny
Čeká vás pestrý výběr aktivit, didaktických her a metod pro individuální i skupinovou práci. Seminář vám přinese praktické návody, jak snadno a srozumitelně uchopit téma klíčových kompetencí. Na těchto aktivitách si ukážeme jak rozvíjet paletu základních čtyř měkkých dovedností (soft skills), jako jsou dokončování práce, komunikace, sebekontrola a spolupráce, a jak na nich budovat užitečné pracovní návyky. Následně si ukážeme celý rámec měkkých dovedností, které je možné rozvíjet ve školním prostředí. Ukážeme si, jak učivo předat pomocí příběhu a tím prodloužit zapamatování. Vyzkoušíte si, jak k tomu využít tablety nebo mobilní telefony jako doplněk moderní výuky. Ukážeme si, jak do výuky díky metodě SOLE zařadit projektovou výuku využívající hraní rolí, která efektivně rozvíjí dovednosti spolupráce a poutavé prezentace. Inspirujte se technikami, jak výukové aktivity diferencovat a jak ke zpětné vazbě využít soft skill karty.
|
Motivace a aktivizace žáků v rámci společného vzdělávání
16 vyučovacích hodin
V semináři se učitelé dozvědí, jak přimět žáka k převzetí zodpovědnosti za vlastní proces učení. Učitelé zjistí jak pracovat s různou úrovní schopností u žáků a jak na to při přípravě, realizaci a vyhodnocování hodin adekvátně reagovat. Seminář poukáže na roli učitele v konstruktivní škole – podpůrná činnost při metakognitivních procesech - při sebereflexi a sebehodnocení vlastních silných a slabých stránek. Zjistí, jak přispět svým přístupem ke společnému vzdělávání při zachování inkluzivních principů.
|
Motivace a motivátory ve školním prostředí
8 vyučovacích hodin
Školení pedagogům nabídne širokou paletu informací týkajících se motivace studentů přímo ve výuce i mimo ní, a to nejen teoretickou prezentací, ale také přímými aktivitami.
- Motivace – jak dosáhnout pozitivního motivačního přesvědčení? Katalog podpůrných opatření – Podpora motivace žáka
- Motivační faktory; Vnitřní a vnější motivace; Důvody motivačních problémů ve škole
- Motivační teorie; Jak motivovat sám sebe
- Hodnocení jako motivační faktor
- Motivující a demotivující činitelé; Projevy motivovaného a nemotivovaného žáka, Zlozvyky
- Jak motivovat „nemotivované“ dítě
- Efektivní metody použitelné ve třídě; Jak najít ztracenou motivaci; Tajemství motivace týmu
|
Motivace a motivátory ve školním prostředí (webinář)
8 vyučovacích hodin
Školení pedagogům nabídne širokou paletu informací týkajících se motivace studentů přímo ve výuce i mimo ní, a to nejen teoretickou prezentací, ale také přímými aktivitami. - Motivace – jak dosáhnout pozitivního motivačního přesvědčení? Katalog podpůrných opatření – Podpora motivace žáka - Motivační faktory; Vnitřní a vnější motivace; Důvody motivačních problémů ve škole - Motivační teorie; Jak motivovat sám sebe - Hodnocení jako motivační faktor - Motivující a demotivující činitelé; Projevy motivovaného a nemotivovaného žáka, Zlozvyky - Jak motivovat „nemotivované“ dítě - Efektivní metody použitelné ve třídě; Jak najít ztracenou motivaci; Tajemství motivace týmu
|
Motivace a motivátory ve školním prostředí v kostce
6 vyučovacích hodin
Základem úspěchu je, aby učení žáky bavilo. Pokud se budou nové věci dozvídat rádi a na hodinu se budou těšit, máte z velké části vyhráno. Každé učení by mělo být poutavé a smysly podněcující.
Existuje přímé spojení mezi tím, jak se děti cítí a jak se chovají. Když se dítě cítí dobře, bude se tak i chovat. A jak jim můžeme pomoci, aby se cítily dobře? Když přijmeme jejich pocity.
Školení pedagogům nabídne širokou paletu informací týkajících se motivace studentů přímo ve výuce i mimo ní, a to nejen teoretickou prezentací, ale také přímými aktivitami, které si budou moct účastníci vyzkoušet.
|
Motivace a motivátory ve školním prostředí v kostce (webinář)
6 vyučovacích hodin
Základem úspěchu je, aby učení žáky bavilo. Pokud se budou nové věci dozvídat rádi a na hodinu se budou těšit, máte z velké části vyhráno. Každé učení by mělo být poutavé a smysly podněcující.
Existuje přímé spojení mezi tím, jak se děti cítí a jak se chovají. Když se dítě cítí dobře, bude se tak i chovat. A jak jim můžeme pomoci, aby se cítily dobře? Když přijmeme jejich pocity.
Školení pedagogům nabídne širokou paletu informací týkajících se motivace studentů přímo ve výuce i mimo ní, a to nejen teoretickou prezentací, ale také přímými aktivitami, které si budou moct účastníci vyzkoušet.
|
Motivace k vyrovnanému pracovnímu a osobnímu životu
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je představit motivační stimuly, které ukážou unaveným učitelům, cestu, jak setrvat ve své profesi, jak se cítit šťastně v práci i doma a šířit vnitřní pohodu kolem sebe. Motivace, sebepoznání, sebeúcta… jsou základní faktory, se kterými by měl každý učitel umět pracovat, což se pozitivně projeví v jeho budoucích interakcích s vnějším světem. Cílem je taky otevřít dveře do kvalitního života s novou budoucnosti založenou na dobrých vztazích se svým okolím, a především sám se sebou.
|
Motivace k vyrovnanému pracovnímu a osobnímu životu (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je představit motivační stimuly, které ukážou unaveným učitelům, cestu, jak setrvat ve své profesi, jak se cítit šťastně v práci i doma a šířit vnitřní pohodu kolem sebe. Motivace, sebepoznání, sebeúcta… jsou základní faktory, se kterými by měl každý učitel umět pracovat, což se pozitivně projeví v jeho budoucích interakcích s vnějším světem. Cílem je taky otevřít dveře do kvalitního života s novou budoucnosti založenou na dobrých vztazích se svým okolím, a především sám se sebou.
|
Motivační pohybové hry (webinář)
8 vyučovacích hodin
Pohybové hry v místnosti i venku, metody a techniky rozvíjející tělesné schopnosti dětí, orientaci v prostoru, zručnost, schopnost spolupráce a komunikace. Seminář nabízí praktické ukázky přímé práce s dětmi, konkrétní hry plné zajímavých motivací probouzejících zájem dětí o pohybové činnosti a techniky tvoření pohybových celků a projektů jejich cílem je rozvoj pohybových schopností.
|
Možnosti pedagoga při budování pozitivní atmosféry v třídním kolektivu, případně v prevenci a řešení konfliktů mezi žáky
8 vyučovacích hodin
Osvojení základních principů a doporučených postupů v jednání pedagoga v komunikaci s žáky a celým třídním kolektivem. Osvojení metod pedagogicko-psychologické práce učitele s třídním kolektivem, a to v prevenci i při řešení sporů mezi žáky ve třídě.
|
Možnosti pedagoga při budování pozitivní atmosféry v třídním kolektivu, případně v prevenci a řešení konfliktů mezi žáky (webinář)
8 vyučovacích hodin
Osvojení základních principů a doporučených postupů v jednání pedagoga v komunikaci s žáky a celým třídním kolektivem. Osvojení metod pedagogicko-psychologické práce učitele s třídním kolektivem, a to v prevenci i při řešení sporů mezi žáky ve třídě.
|
Možnosti využití dechových cvičení v prostředí mateřské školy
4 vyučovací hodiny
Hlavním cílem semináře je rozšíření kompetencí pedagogických pracovníků v otázce metodického vedení dětí předškolního věku v činnostech, které souvisí s nácvikem správného dýchání. Stimulace – edukace dětí v této oblasti je významným předpokladem pro prevenci vzniku nebo snahy zmírnění obtíží související s narušenou komunikační schopností u dětí. Dalším cílem je také naučit děti vnímat pocity při práci s vlastním tělem a dechem jako vhodnou formu relaxace a nabídnout tak vhodné možnosti při nácviku koncentrace pozornosti.
|
Multikulturní výchova a vzdělávání dětí v mateřské škole
5 vyučovacích hodin
Charakteristika předškolního období; Multikulturní výchova a dítě předškolního věku; Vymezení pojmu multikulturní výchova a souvisejících pojmů; Pedagogické předpoklady a vize spojované s multikulturní výchovou; Legislativní zakotvení MV v českém vzdělávacím systému; Multikulturní výchova a Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání; Romové, Vietnamci a Ukrajinci v mateřské škole; Metodika multikulturní výchovy v mateřské škole (metody, aktivity); Praktická ukázka projektu do integrovaného učení hrou – návrh témat; Tvorba myšlenkových map; Evaluace tematických částí.
|
Multikulturní výchova a vzdělávání dětí v mateřské škole (webinář)
5 vyučovacích hodin
Charakteristika předškolního období; Multikulturní výchova a dítě předškolního věku; Vymezení pojmu multikulturní výchova a souvisejících pojmů; Pedagogické předpoklady a vize spojované s multikulturní výchovou; Legislativní zakotvení MV v českém vzdělávacím systému; Multikulturní výchova a Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání; Romové, Vietnamci a Ukrajinci v mateřské škole; Metodika multikulturní výchovy v mateřské škole (metody, aktivity); Praktická ukázka projektu do integrovaného učení hrou – návrh témat; Tvorba myšlenkových map; Evaluace tematických částí.
|
Myšlenkové mapy (webinář)
8 vyučovacích hodin
Hlavním cílem semináře je seznámení se způsobem zaznamenávání myšlenek formou tvorby myšlenkových map, sketchnotes a zároveň pochopení principů při tvorbě těchto vizuálních záznamů. Tyto formy vizuálního myšlení jsou využitelné v široké škále činností – např. v rámci prezentací, výuky i řešení problémů. Velký důraz je v kurzu kladen na názorné ukázky, kdy si účastníci sami vyzkouší jednotlivé možnosti tak, aby měli konkrétní využitelné výstupy, se kterými mohou následně pracovat v praxi.
|