logo
po – pá 8:00 – 16:00

DVPP na míru

obrazky-na-miru-dvpp-02.jpg

Pro Váš pedagogický sbor připravíme školení DVPP na míru.

  • Velký výběr seminářů a workshopů
  • Realizace na Vašem pracovišti nebo dle domluvy
  • Online, prezenční i kombinovaná forma
  • Možné hrazení některých školení ze Šablon OP JAK
  • Účastníci obdrží osvědčení o absolvování školení DVPP
  • S výběrem školení Vám poradíme

Pokud máte zájem o kterékoli uvedené školení DVPP na míru pro celý Váš pedagogický sbor, kontaktujte nás a my Vám zašleme podrobnou anotaci školení nebo připravíme již konkrétní nabídku,

V rámci školení pro celý pedagogický sbor máme připravenou také nabídku v rámci tzv. Šablon.

Pokud chcete, abychom Vám sami vybrali školení pro Vás, dle Vašich požadavků, můžete vužít nezávazný poptávkový formulář.

Zde naleznete aktuální seznam všech našich školení akreditovaných MŠMT v systému DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků).

Kliknutím na název školení se otevře stručný popis.

Seznam všech akreditovaných školení


Název
Komunikace škola-rodič-dítě
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Osvojení základů efektivní komunikace mezi školou, rodičem a dítětem při řešení problémů žáka. Jak v komunikaci postupovat, aby se docílilo žádoucí spolupráce a předešlo vzniku konfliktu mezi školou a rodinou žáka.

Komunikace škola-rodič-dítě (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Osvojení základů efektivní komunikace mezi školou, rodičem a dítětem při řešení problémů žáka. Jak v komunikaci postupovat, aby se docílilo žádoucí spolupráce a předešlo vzniku konfliktu mezi školou a rodinou žáka.

Komunikace, která funguje (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

V kurzu získáte teoretické i praktické znalosti o efektivní komunikaci. Na modelových situacích si vyzkoušíte nejen asertivní komunikaci, ale i to jak funguje neverbální komunikace (mimika, gesta, síla hlasu, ...) Ta je významnou a často opomíjenou složkou komunikace. Dozvíte se také, čemu je dobré se vyvarovat.

Komunitní kruh v pedagogické praxi
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Učitelé se naučí pomocí komunitního kruhu lépe komunikovat se svými žáky. Lze jej využít v rámci vedení třídnických hodin, ale v podstatě je to i jedna z možností alternativní výuky vedené v menším kolektivu žáků.

Kontrolovat a být kontrolován
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Seminář je určen ředitelům škol nebo školských zařízení, kteří zodpovídají za kontrolní činnosti. Účastníci získají ucelený pohled na problematiku řízení kontrolních procesů, delegování pravomocí na další pracovníky školy nebo školských zařízení a budou upozorněni na nebezpečí, která mohou nastat při podcenění kontrolní činnosti. Účastníci získají také přehled o kontrolní činnosti dalších kontrolních orgánů.

Korfbal – smíšený kolektivní sport ve školní výuce
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Cílem školení je seznámit pedagogické pracovníky s možností zařadit korfbal jako doplněk tělesné výchovy či zájmového sportovního útvaru. Školení praktickým způsobem představí klady, které tento jedinečný sport nabízí ve vztahu k obohacení běžné tělovýchovné praxe.

Kouzlo otisku – grafické techniky v MŠ a ZŠ
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Praktický seminář je zaměřený na předgrafické techniky, při kterých není potřeba tiskařského lisu. Účastníci se dozvědí, jaké barvy jsou potřeba, jaké materiály lze kombinovat a jaká kouzla s tiskařskými barvami lze provádět. Vyzkouší si také techniku užití tapetového lepidla a klovatiny v grafické práci. Účastníci si samostatně vyzkouší jednotlivé techniky a podle vlastní fantazie téma i techniku zpracují.

Kouzlo otisku II. – grafické techniky v MŠ a ZŠ
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Náplň semináře je zaměřena na předgrafické a grafické techniky, při kterých není potřeba tiskařského lisu. Představena bude technika monotypu, využití šablon a možnosti, které nabízí tiskařské barvy, váleček a fermež. Účastníci se dozvědí, které papíry lze pro grafiku používat a co s barevnou plochou po dokončení práce. Účastníci si samostatně vyzkouší jednotlivé techniky a podle vlastní fantazie téma i techniku zpracují.

Kreativně ve školním prostředí
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Obsahem semináře je seznámit pedagogy s metodami kreativních technik a prostřednictvím prožitku si je vyzkoušet. Kromě samotných aktivit budou pedagogové metodicky a didakticky vedeni k užití těchto metod, vycházejících z pedagogické praxe. Pedagogové se seznámí s aktivitami v rámci metod: inscenační a dramatizační metody, edukační hra, integrovaná tematická výuka, kognitivní metody, komunikační metody, myšlenková mapa, land art.

Kreativně ve školním prostředí (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Obsahem semináře je seznámit pedagogy s metodami kreativních technik. Kromě samotných aktivit budou pedagogové metodicky a didakticky vedeni k užití těchto metod, vycházejících z pedagogické praxe. Pedagogové se seznámí s aktivitami v rámci metod: inscenační a dramatizační metody, edukační hra, integrovaná tematická výuka, kognitivní metody, komunikační metody, myšlenková mapa, land art.

Kritéria školní zralosti – odklad školní docházky
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář bude zaměřen na témata související s problematikou připravenosti dětí na nástup do ZŠ. Představen bude jak legislativní základ (školský zákon 561/2004 Sb.) a profil školsky zralého dítěte, tak otázky psychologické charakteristiky školní zralosti a její dílčí mentální, fyzická, psychická a sociální složka. Nastíněna budou také rizika spojená s předčasným nástupem do ZŠ a vhodnost odkladu školní docházky v případech, kdy je indikován. Představeny budou možnosti přípravy dítěte na vstup do ZŠ v rovině spolupráce ZŠ s MŠ (propojenost, znalost klíčových kompetencí), přípravných tříd a komunikace učitel-rodič u zápisů (informovat rodiče, na jakých dovednostech dítěte je před vstupem do školy ještě nutné zapracovat, v jakých oblastech již dítě splňuje vývojové ukazatele před vstupem do ZŠ).

Kritéria školní zralosti – připravený předškolák (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem webináře je podat účastníkům informace o tom, jak by měl vypadat školsky zralý předškolák, jeho systematická příprava a vedení v rámci MŠ. Organizace práce, metodika, pomůcky. Dále bude s účastníky probrána otázka možného odkladu školní docházky i možného dodatečného odkladu. Účastníci budou dále seznámeni s riziky spojenými s předčasným nástupem do ZŠ.

Kurz efektivního učení, rozvoje paměti – Metoda 3T
Krátká anotace

9 vyučovacích hodin

Účastníkům semináře budou prezentovány metody efektivního učení, rozvoje paměti (snadné učení encyklopedických znalostí (názvy, cizí slova, jména, letopočty, údaje apod.) pomocí metodického využívání paměťových technik a pomůcek a to v celé předmětové skladbě. Dále práce s knihou, metoda PRQST, paměťové mapy a jejich efektivní využití v procesu učení, Standfordská metoda – snadné učení cizích slov a slovíček z cizího jaz., organizace učení - 6 kroků a metody a techniky sebe-motivace, psychické přípravy na hodinu, na zkoušky apod., metody zvládání stresu. Zřetel bude brán také na inkluzivní (společné) vzdělávání.

Kurz efektivního učení, rozvoje paměti – Metoda 3T (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníkům semináře budou prezentovány metody efektivního učení, rozvoje paměti (snadné učení encyklopedických znalostí (názvy, cizí slova, jména, letopočty, údaje apod.) pomocí metodického využívání paměťových technik a pomůcek a to v celé předmětové skladbě. Dále práce s knihou, metoda PRQST, paměťové mapy a jejich efektivní využití v procesu učení, Standfordská metoda – snadné učení cizích slov a slovíček z cizího jaz., organizace učení - 6 kroků a metody a techniky sebe-motivace, psychické přípravy na hodinu, na zkoušky apod., metody zvládání stresu. Zřetel bude brán také na inkluzivní (společné) vzdělávání.

Kurz kritického myšlení kontrafaktuální metodou (Co by se stalo, kdyby…) s využitím AI-asistenta
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Objevte fascinující svět kontrafaktuálů! Vyzkoušejte si zábavný a kreativní způsob, jak se studenty trénovat kritické myšlení, kdy se učí identifikovat příčiny událostí a zvažovat, jak by je různé faktory mohly změnit. Kontrafaktuální myšlení není jen hra s „kdyby“ – je to supervýbava pro kritické myšlení! V tomto kurzu se naučíte: • Vytvářet paralelní světy ve výuce – od alternativní vědy po sci-fi kulturu. • Rozkrývat skryté příčiny událostí a trénovat žáky v logické analýze. • Přenášet hypotézy do praxe – jak využít alternativní scénáře pro řešení současných problémů. Během kurzu si vyzkoušíte práci s AI asistentem, který vám pomůže rozvíjet nápady, a získáte praktické nástroje pro okamžité využití ve třídě (tvorba scénáře pro přípravu na hodinu). Připravte se na workshopy, kde budete měnit historii – a tím i budoucnost vašich studentů!

Kurz kritického myšlení kontrafaktuální metodou (Co by se stalo, kdyby…) s využitím AI-asistenta (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Objevte fascinující svět kontrafaktuálů! Vyzkoušejte si zábavný a kreativní způsob, jak se studenty trénovat kritické myšlení, kdy se učí identifikovat příčiny událostí a zvažovat, jak by je různé faktory mohly změnit. Kontrafaktuální myšlení není jen hra s „kdyby“ – je to supervýbava pro kritické myšlení! V tomto kurzu se naučíte: • Vytvářet paralelní světy ve výuce – od alternativní vědy po sci-fi kulturu. • Rozkrývat skryté příčiny událostí a trénovat žáky v logické analýze. • Přenášet hypotézy do praxe – jak využít alternativní scénáře pro řešení současných problémů. Během kurzu si vyzkoušíte práci s AI asistentem, který vám pomůže rozvíjet nápady, a získáte praktické nástroje pro okamžité využití ve třídě (tvorba scénáře pro přípravu na hodinu). Připravte se na workshopy, kde budete měnit historii – a tím i budoucnost vašich studentů!

Kurz první pomoci se zaměřením na dětský věk
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz je vhodný pro pedagogy a personál pracující s dětmi, ale i pro jejich rodiče. Absolventi získají dovednosti v oblasti první úrazových a neúrazových stavů dětí od nejranějšího věku. V souladu s novelou zákona č. 247/2014 Sb. o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině je poskytovatel povinen zajistit pečující osobě další vzdělávání v oblasti péče o dítě v rozsahu nejméně 8 hodin za kalendářní rok a v rámci dalšího vzdělávání má povinnost zajistit pečující osobě absolvování kurzu první pomoci zaměřeného na dětský věk alespoň jednou za 2 kalendářní roky.

Kurz školního lyžování od A do Z
Krátká anotace

50 vyučovacích hodin

Metodika výuky lyžování dětí a skupin dětí. Náměty pro zpestření výuky lyžování dětí na lyžařských výcvikových kurzech. Využití škály pomůcek při výuce lyžování dětí. Současné trendy ve sjezdovém lyžování. Prohlubování a zdokonalování lyžování účastníků. Účastníci v menších skupinách projdou postupné metodické řady, bude využit videozáznam jízd účastníků a následný rozbor a jednotlivá cvičení budou obohacena herními prvky vhodnými pro zpestření výuky a motivaci dětí k lyžování. Osvědčení s neomezenou platností.

Kurz školního snowboardingu od A do Z
Krátká anotace

50 vyučovacích hodin

Metodika výuky snowboardingu dětí, metodické řady; Současné trendy snowboardingu; Zásady organizace výcvikových kurzů a zapojování snowboardových družstev; Náměty pro zpestření výuky snowboardu dětí na výcvikových kurzech; Praktické metodické výstupy; Vlastní zdokonalování jízdy účastníků. Účastníci v menších skupinách projdou postupné metodické řady, bude využit videozáznam jízd účastníků a následný rozbor a jednotlivá cvičení budou obohacena herními prvky vhodnými pro zpestření výuky a motivaci dětí k lyžování. Osvědčení s neomezenou platností.

Laskavost a empatie ve výchově nejmenších dětí
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Účastník semináře získá informace o významu emocí v životě dětí i pečujících osob a o důsledcích jejich potlačování. Naučí se základy akceptace (tedy přijímání) i empatické reakce. Dokáže rozpoznat direktivní a manipulativní komunikaci, nálepkování. Vyzkouší si laskavé postoje i rozdíly, které empatická a laskavá komunikace dětem přináší. Prožije přijetí i podporu sebe sama díky pozitivnímu efektu laskavosti a empatie a dokáže ji přenést i do svého osobního a pracovního života.

Laskavost a empatie ve výchově nejmenších dětí (webinář)
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Účastník semináře získá informace o významu emocí v životě dětí i pečujících osob a o důsledcích jejich potlačování. Naučí se základy akceptace (tedy přijímání) i empatické reakce. Dokáže rozpoznat direktivní a manipulativní komunikaci, nálepkování. Vyzkouší si laskavé postoje i rozdíly, které empatická a laskavá komunikace dětem přináší. Prožije přijetí i podporu sebe sama díky pozitivnímu efektu laskavosti a empatie a dokáže ji přenést i do svého osobního a pracovního života.

Lateralita u dětí v mateřské škole a 1. stupni ZŠ
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na seznámení s problematikou laterality z hlediska biologických a fyziologických východisek, rozpoznání projevů a způsobů překovávání potíží. Zmíněno bude téma leváctví, ambidextrie, zkřížené laterality a z toho pramenících možných obtíží. Pozornost bude věnována způsobům rozpoznávání, překonávání a návazné odborné péče. Pedagogové budou seznámeni také s tím, jak pochopit souvislost mezi lateralitou a poruchami učení.

Leadership pro vedoucí pedagogické pracovníky
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Hlavním cílem je získání základních znalostí o leadershipu, seznámení s možnostmi vedení a motivace podřízených.

Legislativní novinky ve vzdělávání dětí a žáků – cizinců
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Děti a žáci, kteří neumějí dostatečně vyučovací jazyk, jsou značně limitováni ve vzdělávacím procesu. Protože i na děti a žáky – cizince, případně na děti – žáky s nedostatečnou znalostí češtiny dopadá povinnost navštěvovat základní školu, případně poslední ročník v mateřské škole, je nezbytné s tímto problémem pracovat. Zákonodárce stanoví některým školám povinnost jazykové přípravy těchto dětí a žáků, tedy bezplatnou výuku českého jazyka, jak uvádí § 20 odst. 5 písm. a) školského zákona. Protože od nového školního roku došlo ke změnám souvisejících ustanovení prováděcích vyhlášek, seminář zaměříme zejména právě na úpravu ve školském zákoně a na navazující úpravu ve vyhláškách. Představeny budou podrobně také nové, související metodiky ministerstva školství.

Legislativní novinky ve vzdělávání dětí a žáků – cizinců (webinář)
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Děti a žáci, kteří neumějí dostatečně vyučovací jazyk, jsou značně limitováni ve vzdělávacím procesu. Protože i na děti a žáky – cizince, případně na děti – žáky s nedostatečnou znalostí češtiny dopadá povinnost navštěvovat základní školu, případně poslední ročník v mateřské škole, je nezbytné s tímto problémem pracovat. Zákonodárce stanoví některým školám povinnost jazykové přípravy těchto dětí a žáků, tedy bezplatnou výuku českého jazyka, jak uvádí § 20 odst. 5 písm. a) školského zákona. Protože od nového školního roku došlo ke změnám souvisejících ustanovení prováděcích vyhlášek, seminář zaměříme zejména právě na úpravu ve školském zákoně a na navazující úpravu ve vyhláškách. Představeny budou podrobně také nové, související metodiky ministerstva školství.

Letní škola pro logopedické asistenty
Krátká anotace

24 vyučovacích hodin

Letní škola pro logopedické asistenty je navazujícím vzdělávacím programem, který rozšiřuje a prohlubuje základní znalosti získané ve standardizovaném kurzu pro logopedické asistenty. Účastníci se seznámí s širokým spektrem témat, včetně předčtenářských dovedností, grafomotoriky, orofaciální stimulace, alternativní a augmentativní komunikace (AAK) a plánování logopedických chvilek. Program zahrnuje jak teoretické bloky, tak především praktické workshopy s inspirativními aktivitami a moderními metodami. Kurz je určen absolventům kurzu Podpora přirozeného rozvoje řeči u dětí - primární logopedická prevence.

Leváctví, zkřížená a nevyhraněná lateralita u dětí v MŠ a 1. stupni ZŠ
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na seznámení s problematikou laterality z hlediska biologických a fyziologických východisek, rozpoznání projevů a způsobů překovávání potíží. Zmíněno bude téma leváctví, ambidextrie, zkřížené laterality a z toho pramenících možných obtíží. Pozornost bude věnována způsobům rozpoznávání, překonávání a návazné odborné péče. Pedagogové budou seznámeni také s tím, jak pochopit souvislost mezi lateralitou a poruchami učení.

Lidové zvyky a jejich význam a využití při práci s dětmi (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář nabízí seznámení se s různými lidovými zvyky v průběhu roku a jejich možností zpracování při práci s dětmi i rodiči v rámci  prožitkových činností ve škole. Návrat ke kořenům lidových tradic a pochopení důležitosti jejich zachovávání.   - Lidové zvyky a jejich význam - Využití ve výchovně vzdělávací práci s dětmi -Praktická část semináře – nabídky praktického zpracování tématu 

Logohrátky u předškoláků jako příprava na pohodové čtení, psaní i počítání
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Účastníci získají základní vhled do problematiky vývojových komunikačních stádií u dětí, rozpoznají základní vývojové nerovnoměrnosti v komunikaci, seznámí se s metodikou práce s dětmi s opožděným vývojem řeči a s dětmi s odlišným mateřským jazykem. Součástí semináře budou také kazuistiky jednotlivých dětí, ukázky vhodných logopedických a speciálně – pedagogických pomůcek a novinky z přístupů ze zahraničí.

Logohrátky u předškoláků jako příprava na pohodové čtení, psaní i počítání (webinář)
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Účastníci získají základní vhled do problematiky vývojových komunikačních stádií u dětí, rozpoznají základní vývojové nerovnoměrnosti v komunikaci, seznámí se s metodikou práce s dětmi s opožděným vývojem řeči a s dětmi s odlišným mateřským jazykem. Součástí semináře budou také kazuistiky jednotlivých dětí, ukázky vhodných logopedických a speciálně – pedagogických pomůcek a novinky z přístupů ze zahraničí.

Sledujte další vzdělávání pedagogických pracovníků - DVPP
fb