logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Psychohygiena pedagoga jako prevence syndromu vyhoření (webinář)


Termín

23. 11. 2022
8:00 - 15:30

Místo

ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Cílová skupina

  • Učitelé MŠ
  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Učitelé SŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Učitelé ZUŠ a SUŠ
  • Asistenti pedagoga

1540 Kč / osoba
Přihláška

23.11. 8:00 - 9:30 + 10:00 - 11:30 + 12:00 - 13:30 + 14:00 - 15:30



Obsah

  • Příčiny vzniku, vývoj a příznaky syndromu vyhoření u pedagogů - Pojem „burn-out syndrom“ neboli syndrom vyhoření. Detekce možných příčin syndromu vyhoření u pedagogů. Vztah mezi stresem a syndromem vyhoření. Diagnostika příznaků syndromu vyhoření u pedagogů (symptomy vyhoření). Vývoj syndromu vyhoření u pedagogů. Prožívání vyhoření. Komponenty vyhoření.
  • Sebereflexe, relaxace, hospodaření s vlastní energií - Sebereflexe. Definice profesionální role pedagoga. Zvládání hospodaření s časem a vlastní energií. Změny chování a reakce okolí (žáků/studentů, kolegů, vedení školy aj.). Zvýšení pocitu individuální kompetence.
  • Duševní hygiena, tipy, rady, praktická aplikace v životě pedagoga  - Pomoc sám sobě. Pomoc zvenčí. Tipy a rady co dělat, když syndrom vyhoření u pedagoga nastane (prevence). Šestihran jistoty Max. Kašpara. Jak posilovat sebevědomí. Autogenní trénink, aktivní meditace- praktický nácvik. Praktické využití pozitivních afirmací-sebeřízení, pozitivní sebeprogramování každodenního života pedagoga.


Vzdělávací cíle

Cílem vzdělávacího programu je rozvoj pedagogických pracovníků v oblasti duševní hygieny a prevence vyhoření, protože jejich profese představuje typickou skupinu ohroženou burn-out syndromem. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí s riziky a projevy syndromu vyhoření, jeho vztahem ke stresu, zanalyzují své vlastní zdroje, kterými disponují, aby se syndromu vyhoření vyhnuli nebo měli sílu svou situaci změnit. Dále si osvojí chování a prožívání, které je prevencí syndromu vyhoření, naučí se eliminovat vliv únavy a vyčerpanosti na jejich pedagogickou práci a sociální vztahy obecně.

Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci schopni zvládat zátěžové, obtížné a chronické situace (profesní i osobní), které je vyčerpávají a mohou v dlouhodobém horizontu vést k pocitům vyhoření.


Lektor

Mgr. Oldřich Růžička

Absolvent Sociální pedagogiky University Tomáše Bati ve Zlíně – obory aplikovaná psychologie a ŘLZ. Doplňující pedagogické studium IMS Brno – obor středoškolské učitelství (ZSV). 12 let působí jako lektor se specializací: Manažerské dovednosti, komunikační dovednosti, obchodní dovednosti, osobnostní dovednosti, rozvoj lidských zdrojů. Od roku 2004 vede kurzy Efektivního učení a rozvoje paměti.

Cena

1 540 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)

Přihláška

PŘIHLAŠOVÁNÍ UZAVŘENO