Šablona

Pohybové hry pro děti školního věku


Termín

13. 12. 2022
9:00 - 15:30

Místo

Ústí nad Labem
bude upřesněno, Ústí nad Labem

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Číslo akreditace

875/2022-4-185

Cílová skupina

  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Učitelé SŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení

Obsah školení

Obsahem vzdělávacího programu je nastínění možností jak zpracovat a využít pohybové hry k rozvíjení nejrůznějších schopností a dovedností dětí, převážně motorických a psychomotorických. Náměty tvoří soubor her a činností, které můžeme nabídnout dětem odpoledne ve školní družině v rámci přípravy na vyučování, během zájmových činností nebo jako aktivity ke zpestření výuky.  

Blok č. 1 – Honičky Jsou to hry mezi dětmi většinou oblíbené, avšak náročné na prostor a zajištění jejich bezpečnosti. Vždy je třeba přihlédnout k prostorovým podmínkám a počtu dětí, proto je dobré hrát je venku nebo v tělocvičně. Jedná se o hry s vysokým podílem intenzivního spontánního pohybu a s různými variantami. Může se jednat například o jednoduché honičky, vhodné zejména pro velmi malé děti a menší skupinu, aby měla hra spád a děti si stačily osvojit pravidlo. Následují honičky skupinové i se zapojením celé skupiny (honím i zároveň jsem honěn) a náročnějšími pravidly. Honičky podporují pohybový rozvoj (běh), orientaci v prostoru (běh jedním nebo více směry, vyhýbání), sociální vztahy a komunikaci, včetně slovního vyjadřování (rychlá výměna rolí, preference toho, koho dítě honí), samostatnost (ve hře je každý sám za sebe), rozhodování (koho bude dítě honit), rozumové schopnosti (pochopit pravidla a dodržovat je), včetně logického myšlení a mnoha dalších aspektů dětské osobnosti.  

Blok č. 2 – Hry ve skupinách V těchto pohybových hrách jde oproti honičkám ještě i o vzájemnou sounáležitost se skupinou a mnohdy o verbální nebo neverbální komunikaci. Hry ve skupinách podporují kladné vzájemné vztahy mezi dětmi, komunikaci, sounáležitost, smysl pro fair play, mnohdy jednoduché strategie, spolupráci.  

Blok č. 3 – Běžecké a štafetové hry Pohybově a soutěžně laděné pohybové hry. Rozvíjí přirozenou soupeřivost dětí, učí je vítězit, ale také prohrávat. Hry často bývají napodobivé (zvířata a věci kolem nás). Rozvíjí rychlost, pohyblivost a obratnost, ale také mohou rozvíjet vzájemnou spolupráci mezi dětmi.  

Blok č. 4 – Míčové hry Pohybové hry s využitím míčů a míčků (molitanové, volejbalové, nafukovací, tenisové, pingpongové). Rozvíjí jemnou motoriku a obratnost, nácvik hodů a orientaci v prostoru.  

Blok č. 5 – Kontaktní a úpolové hry Kontaktní a úpolové hry jsou pohybové hry, které využívají, ale zároveň učí usměrňovat agresivitu a nadměrnou aktivitu a výbušnost dětí, hry se vzájemným kontaktem, silové i obratnostní hry či hravé prvky. Rozvíjí obratnost, silové schopnosti, koordinaci.  


Cíle školení

  • vyzkoušet si netradiční formy a metody při výuce;
  • rozvíjet a prohlubovat individuální schopnosti;
  • motivovat k pestré a námětově bohaté činnosti;
  • podněcovat k rozšiřování slovní zásoby, rozvíjení vyjadřovacích schopností;
  • podněcovat k organizování a plánování práce, vlastního učení, zábavy a hry;
  • rozvíjet myšlení, tvořivost, fantazii;
  • zaměřovat se na odpovědnost za kvalitu vlastní práce;
  • zvládnout herní situace, využit volný čas efektivním způsobem.

  Cílem semináře je formou prožitkové pedagogiky seznámit pedagogy a pracovníky ze školních družin a školních klubů, ale i pracovníky a spolupracovníky domů dětí a mládeže a středisek volného času s metodikou přípravy her, jejich pravidly, bezpečnostními aspekty. Vlastní hry začínají prožitkem účastníka, pak důkladnou zpětnou vazbou, rozborem možných modifikací pravidel a formou „tvůrčí dílny“ se účastníci snaží nalézt nové alternativy dané hry.  


Lektor

Bc. Zdeněk Krákora
Absolvent Univerzity Palackého Olomouc, obor Aplikovaná tělesná výchova; instruktor nízkých lanových překážek, instruktor lyžování a snowboardingu, lektor outdoorových kurzů a adaptačních kurzů pro školy, Kurzy: Školení hlavních vedoucích letních táborů, Prožitková pedagogika, Týmová spolupráce, Zdravotník zotavovacích akcí; 8 let pedagogické praxe v Domě dětí a mládeže Olomouc; lektor prožitkových kurzů (NIDM MŠMT); od roku 2011 vedoucí lyžařské školy v Deštném v Orl. h. (Tendr Ski)

Cena

1 790,00 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)

Přihláška

* Toto pole je povinné

Údaje o účastníkovi

Údaje o dalším účastníkovi

ve formátu dd.mm.rrrr (např. 29.02.1975)


Fakturační údaje




Chci dostávat nabídky školení

KONTAKTUJTE NÁS

Telefonicky +420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00
Další vzdělávání: info@zretel.cz
Rekvalifikace: rekval@zretel.cz
Kontaktní formulář

ŠABLONY OP JAK

Naše semináře a kurzy DVPP jsou vhodné i do tzv. Šablon v rámci Operačního programu Jan Ámos Komenský (2021 - 2027)

ŠKOLNÍ METODIK PREVENCE

Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů
KOMBINOVANÉ
ONLINE + praxe
Nově lze hradit ze Šablon OP JAK

CHŮVA PRO DĚTI V DĚTSKÉ SKUPINĚ

KURZY LYŽOVÁNÍ A SNOWBOARDINGU PRO UČITELE

Základní i doškolovací

DVPP ONLINE

Nabízíme akreditovaná školení DVPP také online - formou webinářů. Šablony OP JAK je možné realizovat také ONLINE.

PRO SOCIÁLNÍ SLUŽBY ONLINE

Nabízíme akreditovaná školení pro sociální služby online - formou webinářů. Online vzdělávání pro sociální služby je MPSV umožněno po celou dobu platnosti akreditace.

PRACOVNÍK V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH

Kurz k získání kvalifikace pro praci na pozici pracovník v sociálních službách

DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ CHŮV

Připravili jsme nabídku rozšiřujícího vzdělávání chův.

GERONTOOBLEK - SIMULACE STÁŘÍ

Zážitkový workshop s akreditací MPSV Podrobnosti zde.

LEKTORSKÁ SPOLUPRÁCE

Máte-li zájem o spolupráci na pozici lektor, rádi Vás přivítáme v našem týmu. Požadavky naleznete zde.

Kalendář

listopad 2022
P Ú S Č P S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4