logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00


Nenásilná komunikace - úvod do metody prakticky


29. 11. 2024
8:00 - 15:30

ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním

8 vyučovacích hodin

A2021/0343-SP/PC/PP/VP

  • Sociální pracovníci
  • Pracovníci v sociálních službách
  • Neformální pečovatelé
  • Pracovníci na úřadě
  • Pracovník v manažerské, řídicí funkci

1590 Kč / osoba
Přihláška

Nenásilná komunikace jako koncept nabízí možnost vnímat komunikaci s kýmkoliv nikoliv jako boj, ale jako cestu k porozumění a rozvoji. V oblasti práce s lidmi se denně setkáváme se situacemi, které nám nejsou příjemné a nevíme, jak s nimi naložit. Toto školení je zaměřeno na rozvoj schopnosti vcítění se do sebe i druhého člověka, nového pohledu na problémovou situaci a zároveň získání komunikačních dovedností  nutných k citlivému vyjádření sebe sama společně s vnímáním druhého člověka. Ovládnutí základů této metody nám dává možnost předávat její myšlenku dál a podporovat tak naše klienty v sebevědomějším vystupování a větší citlivosti k sobě. Pozornost bude zaměřena na téma potřeb člověka, jako oblasti, která je společná všem lidem a tedy vhodná pro vzájemné pochopení. Školení je zaměřeno velmi prakticky a ve všech oblastech půjde lektor společně s účastníky do hloubky tak, aby došlo k opravdovým změnám. Zaměříme se na rozvoj schopnosti hledat strategie k naplnění potřeb a rozumět jednotlivým úrovním potřeb tak, aby byly sdělitelné pro okolí. Součástí kurzu je téma kapacity jednat nenásilně a typů pro jejich zvyšování. Lektor se s účastníky zabývá tématem spolupráce s lidmi v problémových situacích i za předpokladu vzájemných nesympatií. Ukazuje rozdělení spolupráce na pružnou a obvyklou a umožňuje tak jejich využití v praxi. Zabývá se tématem osobní odpovědnosti za emoce a potřeby, které máme. Metoda NK je vhodná pro využití v rámci mediačního procesu.


Absolvent porozumí principům nenásilné komunikace a bude je schopen použít a dále rozvíjet v praxi. Dojde ke zvýšení citlivosti a uvědomění si vlastních pocitů a potřeb a tím i možnosti většího pochopení druhých lidí. Účastník bude veden k introspekci vlastních mylných představ o komunikaci a jejich nahrazení konstruktivnějšími modely. Absolvent si bude vědom úrovní potřeb a využití této dovednosti v komunikaci. Bude rozvinuta schopnost sebevyjádření, což podporuje pocit spokojenosti jednotlivce i týmů, zlepšuje spolupráci s klienty a slouží jako prevence syndromu vyhoření. Absolvent bude rozumět konfliktu, jeho fázím a zlepší se jeho pohled na problémové situace. Díky mnoha praktickým cvičením se zlepší konkrétní dovednosti absolventa v empatickém napojení, parafrázování, hledání strategií pro naplnění potřeb a jasného vyjadřování se. Zlepšena bude také dovednost mediace.


Mgr. Nela Mátlová

Absolventka MU Brno, Pedagogická fakulta, obor Sociální pedagogika a volný čas. Pracovala s dětmi a mládeží romského etnika v nízkoprahovém zařízení IQ Roma servis, o. s. Od roku 2010 se zaměřovala na vedení týmu sociálních a pedagogických pracovníků se zaměřením na přímou klientskou práci s romským etnikem v obcích Jihomoravského kraje. Zaměřuje se na lektorování v oblasti metod práce v NZDM a v oblasti komunikace a sebe-rozvoje.

1 590 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)

Přihláška

Údaje o účastníkovi

Údaje o dalším účastníkovi

ve formátu dd.mm.rrrr (např. 29.02.1975)


Fakturační údaje