logo
po – pá 8:00 – 16:00


Hranice práce s klientem z pohledu pracovníka


Termín

16.01.2024
8:00 - 15:15

Místo

ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Pořádající organizace

Zřetel, s.r.o.

Číslo akreditace

A2025/0051-SP/PC/VP

Cílová skupina

  • Sociální pracovníci
  • Pracovníci v sociálních službách
  • Pracovníci na úřadě
  • Pracovník v manažerské, řídicí funkci

1590 Kč / osoba
Přihláška

Obsah

Školení je zaměřeno na vědomou schopnost nastavení a udržení hranic při práci s klientem. Vyjasňuje pojem profesionální vztah pomocí spojení teorie s příklady z praxe. Zahrnuje do profesionality lidskost a autentickou osobnost pracovníka tak, aby vztah mohl být opravdový a založený na kvalitách každého ze zúčastněných.
 
Účastníci dostanou možnost hluboké reflexe svých očekávání a potřeb, které ve své práci nasycují. K tomu stejnému budou vedeni z pohledu klienta. Cílem je uvědomění odlišnosti potřeb, se kterými do procesu vstupuje klient a pracovník, což je základ nastavení skutečně profesionálního vztahu s ohledem na nastavování hranic a možných následků jejich překračování.
 
Zřetel bude brán také na skutečné příčiny, proč pracovníci i klienti mohou chtít hranice překračovat a jak se vědomě rozhodovat v náročných případech. Zahrnuto bude téma profesní etiky, modelů pomáhání a principů profesionálního vztahu. Zaměříme se na to, jaké okolnosti ovlivňují pracovníka a jaké klienta. Pozornost bude věnována také tématu empatie, jejímu prohloubení, ale také rizikům falešné empatie. Věnovat se budeme skutečnému napojení se na klienta, komunikačním zátarasům, které mohou bránit profesionálnímu vztahu, aktivizaci klienta a dotkneme se také schopnosti obrany proti manipulaci ze strany klienta.


Vzdělávací cíle

Absolvent získá vědomosti i praktické nástroje pro reflexi vlastní práce v oblasti nastavování a udržování hranic profesionálního vztahu. Bude si vědom rizik jejich překračování a dostane možnost rozebrat konkrétní příklady z praxe. Bude rozumět rozdílu pravé a falešné empatie a jejím možným následkům. Pochopí princip uspokojování potřeb v rámci vztahu pracovník/klient jak z jedné, tak i z druhé strany. Bude si vědom vlastních očekávání a rizik, která z nich vyplývají. Bude schopen své vlastní postoje zreflektovat a dostane nástroje pro jejich přenastavení. Účastník bude znát konkrétní komunikační zátarasy a jejich rizika, zlepší svou dovednost v aktivizaci klienta pomocí konkrétních technik. Absolvent dostane návod pro rozpoznání manipulace ze strany klienta a bude si vědom svých vlastních tendencí, proč by mohl manipulaci podlehnout a návod, jak je překonat.


Lektor/ka

PhDr. Markéta Vaculová, MBA.

Od roku 2002 působí v sociálních službách, předtím v letech 1996 - 2000 pracovala v Psychiatrické léčebně Kroměříž. V sociálních službách vystřídala pracovní pozice vedoucí sociálně zdravotního oddělení v DOZP, terénní sociální pracovnice v SAS, VŠ vyučující, aktivizační pracovnice v DS, všeobecná sestra v DZR, sociální pracovnice v SR, vedoucí pečovatelské služby a odborný metodický pracovník a supervizor pro standardizaci strategie podpory osob s atypickým chováním v rámci projektu Most do dobré praxe. Naposledy působila jako Odborný specialista v projektu Podporujeme hrdinství, které není vidět jako Vedoucí týmu provázejících pracovníků v podpoře domácí péče.

V současné době působí M. Vaculová především jako konzultant a supervizor, příležitostně také jako mediátor a krizový intervent, pravidelně spolupracuje s MPSV na různých projektech.

Cena

1 590 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)

Přihláška

PŘIHLAŠOVÁNÍ UZAVŘENO