Drobné hry pro děti mladšího školního věku II.
8 vyučovacích hodin
- Učitelé MŠ
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Pedagogové volného času
- Vychovatelé školských zařízení
Obsahem vzdělávacího programu je představení využití dětských her k rozvíjení nejrůznějších schopností a dovedností dětí. Náměty tvoří soubor her a činností, které můžeme nabídnout dětem během pobytu v mateřské škole, odpoledne ve školní družině v rámci přípravy na vyučování, během zájmových činností nebo jako aktivity ke zpestření výuky ve škole.
Blok č. 1 – Seznamovací a kontaktní hry Hry zaměřené na seznámení účastníků, na informace o vlastnostech a zájmech jednotlivců, hry zaměřené na učení jmen. Jednoduché, s krátkým trváním, využitelné hlavně na začátku akcí, při seznamování nových skupin. Kontaktní hry – také se jim říká zahřívací hry. Slouží k naladění skupiny na další program. Jsou krátké, jednoduché, zábavné. Při těchto hrách také dochází k fyzickému kontaktu hráčů, jenž napomáhá budování vzájemné důvěry a zbavuje ostychu.
Blok č. 2 – Hry s lany, provázky a šátky Netradiční aktivity s využitím jednoduchých pomůcek – lan, provázků a šátků. Finanční dostupnost těchto pomůcek zatraktivňuje jejich využívání. Využití při soupeřivých a kooperačních aktivitách, hry zaměřené na týmovou spolupráci, „slepecké aktivity“.
Blok č. 3 – Hry do místnosti bez materiálové náročnosti a bez náročnosti přípravy Hry s kratší dobou trvání, které nepotřebují žádné náročné vybavení. Jedná se především o hry využívající prostředky místnosti, tzn. stoly a židle.
Blok č. 4 – Energizery Hry rozptylující skupinu, zaměřené na načerpání nové energie, hry s pohybem, opakováním pohybů, případně zpěvu. Hry uvolňující atmosféru.
- vyzkoušet si netradiční formy a metody při výuce;
- rozvíjet a prohlubovat individuální schopnosti;
- motivovat k pestré a námětově bohaté činnosti;
- podněcovat k rozšiřování slovní zásoby, rozvíjení vyjadřovacích schopností;
- podněcovat k organizování a plánování práce, vlastního učení, zábavy a hry;
- rozvíjet myšlení, tvořivost, fantazii;
- zaměřovat se na odpovědnost za kvalitu vlastní práce;
- zvládnout herní situace, využit volný čas efektivním způsobem.
Formou prožitkové pedagogiky seznámit učitele a vychovatele s metodikou přípravy her, jejich pravidly, bezpečnostními aspekty. Vlastní hry začínají prožitkem účastníka, pak důkladnou zpětnou vazbou, rozborem možných modifikací pravidel a formou „tvůrčí dílny“ se účastníci snaží nalézt nové alternativy dané hry.
| Cílová skupina | Název | Místo | Termín | |
|---|---|---|---|---|
|
šablony
|
|
Drobné hry pro děti mladšího školního věku II. | Ostrava | 21.01.2026 |
|
šablony
|
|
Drobné hry pro děti mladšího školního věku II. | Zlín | 04.02.2026 |
|
šablony
|
|
Drobné hry pro děti mladšího školního věku II. | Praha | 10.02.2026 |
|
šablony
|
|
Drobné hry pro děti mladšího školního věku II. | České Budějovice | 17.02.2026 |
|
Název
Místo - Termín |
|---|
|
Drobné hry pro děti mladšího školního věku II.
šablony
Ostrava - 21.01.2026 |
|
Drobné hry pro děti mladšího školního věku II.
šablony
Zlín - 04.02.2026 |
|
Drobné hry pro děti mladšího školního věku II.
šablony
Praha - 10.02.2026 |
|
Drobné hry pro děti mladšího školního věku II.
šablony
České Budějovice - 17.02.2026 |