č. akreditace MSMT: 11218/2016-2-411
Hodinová dotace: 8 vyučovacích hodin
Obsah školení:
Seminář nabízí pedagogům konkrétní informace o tom, co by mělo dítě zvládnout před vstupem do ZŠ. Podrobně prezentovány budou jak výchovné, tak především výukové předpoklady dítěte jako významné diagnostické vodítko připravenosti – zralosti.
Přehled a zmapování základních dovedností a schopností dítěte podporuje vzájemnou interakci rodiny a školy. Bližší poznání dítěte v součinnosti s rodiči (v některých případech i ve spolupráci s dalšími odborníky, například s dětským lékařem a pracovníkem pedagogicko-psychologické poradny) usnadňuje zvážení, zda vývojová úroveň dítěte stačí pro vstup do školy.
Cíle školení:
Seminář si klade za cíl nabídnout určitý konkrétní standard pro tvoření obsahové náplně zápisů do 1. tříd, který by měl jednoznačně vycházet a navazovat na klíčové kompetence RVP pro MŠ.
Pedagogové obdrží i písemné materiály s informacemi, ve kterých oblastech mohou samy rodiče svoje dítě lépe připravit na vstup do školy. Tyto základní sepsané informace mohou poskytnout v den zápisů rodičům.
Cílová skupina:
Pedagogové MŠ, pedagogové 1. stupně ZŠ (1. třída), pedagogové přípravných tříd, speciální pedagogové
Účastníci obdrží osvědčení o absolvování vzdělávací akce DVPP.