logo
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Umění práce s chybou


Termín

17.03.2026
9:00 -15:45

Místo

Liberec
bude upřesněno, Liberec

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Pořádající organizace

Zřetel, s.r.o.

Cílová skupina

  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Učitelé SŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Učitelé speciálních škol
  • Asistenti pedagoga
  • Ředitelé školy a školských zařízení

2150 Kč / osoba
Přihláška

Obsah

Zážitkový seminář pro učitele o tom, jak měnit vnímání chyb – u žáků i u sebe. Praktické techniky pro bezpečné prostředí, reflexi, růst a práci s chybou jako přirozenou součástí učení.

 

Chyba je přirozenou a nevyhnutelnou součástí každého učení. Přesto se ve školním prostředí často setkáváme s obavami z chyb, jejich skrýváním, a s vnitřními i vnějšími tlaky na výkon
a „bezchybnost“. Tato atmosféra může bránit otevřenosti, kreativitě i hlubšímu učení.
Seminář nabízí zážitkové aktivity, které učitelům umožní prozkoumat vlastní vztah k chybám, uvědomit si, jaký model v práci s chybou svým žákům předávají, a naučit se vytvářet ve třídě prostředí, kde je chyba vítaná jako příležitost k růstu. Zaměříme se na konkrétní techniky
a přístupy, jak chybu reflektovat, jak o ní mluvit, jak ji využít jako učební moment a jak budovat důvěru, aby se žáci i učitelé nebáli vystoupit z komfortní zóny.

 

Zážitkový seminář se věnuje tématu chyby jako přirozené součásti učení a růstu. Skrze praktická cvičení, skupinové aktivity, reflexi a práci s emocemi si účastníci prohloubí své porozumění tomu, jak zacházet s chybou tak, aby byla podporou, nikoliv překážkou.
Pozornost je věnována i práci s vlastním vnitřním kritikem, bezpečnému klimatu ve třídě
a návykům v komunikaci chyb. Cílem je nabídnout učitelům nástroje, které podporují odolnost, otevřenost a vnitřní motivaci.


Vzdělávací cíle

Cílem semináře je rozvíjet schopnost učitelů (a zájemců) vědomě pracovat s chybou jako s nástrojem učení – u žáků i u sebe. Podpořit vytváření bezpečného prostředí, kde se chyby vnímají jako příležitosti k poznání, nikoli jako selhání.

 

Dílčí cíle (zejména):

  • promýšlet a reflektovat vlastní vztah k chybám,
  • zkusit si praktické techniky práce s chybou ve výuce,
  • učit se komunikovat chybu způsobem, který podporuje růst,
  • porozumět emočnímu dopadu chyb a vnitřnímu kritikovi,
  • budovat bezpečné klima pro učení s chybou,
  • podporovat růstové myšlení u žáků,
  • rozvíjet empatii a schopnost pracovat s nejistotou,
  • sdílet a reflektovat pedagogické přístupy k chybě,
  • motivovat žáky k samostatné reflexi chyb a opravě.


Lektor/ka

Mgr. Zdeňka Braumová, Ph.D.

Absolventka Pedagogické fakulty UJEP oboru Základy humanitní vzdělanosti a TUL v Liberci oboru Speciální pedagogika a doktorského stupně oboru Pedagogika; působila jako učitelka MŠ, ZŠ a v současnosti působí jako pedagožka na Fakultě přírodovědně-humanitní a pedagogické TUL. Ve své pedagogické i lektorské praxi se zaměřuje například na inkluzivní přístup k druhému, využití literatury ve výuce, čtenářskou gramotnost a na emoce u dětí.

Cena

2 150 Kč/osobu (vč. DPH)

Přihláška

Údaje o účastníkovi

ve formátu dd.mm.rrrr (např. 29.02.1975)


Fakturační údaje