logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Slovní hodnocení (webinář)


Termín

19. 04. 2023 - 20. 04. 2023
13:00 - 16:30

Místo

ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Číslo akreditace

875/2022-4-185

Cílová skupina

  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Učitelé SŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Asistenti pedagoga

1590 Kč / osoba
Přihláška

Rozděleno do dvou dnů: 19.4. 13:00 – 14:30 + 15:00 - 16:30, 20.4. 13:00 – 14:30 + 15:00 - 16:30



Obsah

Zajímá vás, jak žáky hodnotit slovně, a to nejen sumativně na konci určitého časového úseku? Pracovali byste rádi se slovní zpětnou vazbou průběžně, aby žákům pomáhala při dalším učení a s vaší pomocí se posouval každý dle svých maximálních možností?

Praktický webinář se zaměří na různé formy a metody hodnocení žáků a jejich pozitivní dopad na práci žáků, především na jejich motivaci.

 

Reflexe současné situace ve školách

  • jaký smysl má hodnocení
  • co žáky při hodnocení motivuje/demotivuje
  • jak hodnotit, abychom dosáhli vysoké míry objektivity a pozitivně žáky motivovali

Aktuální právní rámec a formy hodnocení

  • pozitiva a rizika jednotlivých forem a metod hodnocení žáka (heteronomní, autonomní, formativní, normativní, sumativní, kvalitativní, kvantitativní, …)
  • tvorba školních pravidel a kritérií hodnocení jako týmová spolupráce učitelů a žáků

Hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

  • hodnocení není srovnávání
  • hodnocení žáků s různou mírou potřeby podpůrných opatření

Hodnocení a sebehodnocení

  • jak využívat sebehodnocení ke zvyšování objektivity a pozitivní motivace
  • žákovská portfolia jako způsob hodnocení průběhu vzdělávání
  • ukázka různých metod ve výuce a vyvození způsobu jejich hodnocení
  • slovní hodnocení a jeho pravidla
  • práce s texty různých slovních hodnocení
  • jak napsat slovní hodnocení


Vzdělávací cíle

Cílem webináře je zvýšit kompetence pedagogů v používání různých forem hodnocení s důrazem na vytváření funkčního slovního hodnocení. Seznámí se se současnými pedagogickými teoriemi hodnocení a klasifikace žáků.


Lektor

Mgr. Ivana Chramostová, Ph.D., MBA

Absolventka PF Ostravské university - obor pedagogika a psychologie, 1. stupeň ZŠ; PF UK v Praze - studium pro vedoucí pedagogické pracovníky a CEMI MBA Studies Praha - Executive MBA. Pracovala jako učitelka 1. st. a učitelka českého jazyka a matematiky 2. st. Vykonávala funkci ředitelky školy a školní inspektorky. Byla hodnotitelem a zpravodajem projektů OPVK a OP VVV. Věnuje se publikační činnosti, managementu. Působí jako lektor vzdělávání dospělých.

Cena

1 590 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)

Přihláška

PŘIHLAŠOVÁNÍ UZAVŘENO