logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Podpora přirozeného rozvoje řeči u dětí – primární logopedická prevence (kombinované)


Termín

08. 01. 2024 - 22. 03. 2024

Místo

ONLINE - webinář + Praha
odkaz bude přihlášeným zaslán před konáním, ONLINE + Praha

Hodinová dotace

60 vyučovacích hodin
40 vyučovacích hodin teorie (24 online + 16 prezenčně) + 20 hodin praxe

Číslo akreditace

21178/2022-4-829

Cílová skupina

  • Učitelé MŠ
  • Učitelé 1. stupně ZŠ

7200 Kč / osoba
Přihláška

Pracovní dny 8:00-15:30 (3 dny online + 2 dny prezenčně) + 30 minut online závěrečný pohovor s lektorem.

08.01.2024 Modul I. (online)
24.01.2024 Modul II (online)
30.01.2024 Modul III (online)
21.02.2024 Modul IV první část (prezenčně) 
06.03.2024 Modul IV druhá část (prezenčně) 

15.03.2024 kolokvium 
20.03.2024 kolokvium 


Popis

Kurz pedagogickým pracovníkům zprostředkovává znalosti pro vykonávání činnosti a získání kvalifikace - logopedický asistent

Kurz vede účastníky k porozumění obsahu a pojetí primární logopedické prevence. Účastník získává potřebné kompetence k podpoře přirozeného vývoje dětské řeči uskutečňované v rámci školních vzdělávacích programů. 

Logopedický asistent je schopen porozumět průběhu vývoje dětské řeči a porozumění rizikům, která se mohou ve vývoji řeči projevovat. Účastník získá nejen teoretické znalosti, ale i praktické dovednosti z oblasti účinné komplexní podpory rozvoje dětské řeči. Následně je připraven působit na rozvoj dítěte pro budoucí osvojování dovedností čtení a psaní dětí ve školním věku. 

Účastník získá způsobilost rozvíjet u dětí dovednosti, potřebné pro dobrý vývoj artikulace, bude seznámen s nejčastějšími odchylkami ve vývoji artikulace. 

Logopedický asistent se orientuje v základních kategoriích narušené komunikační schopnosti, je schopen využívat získané znalosti ke spolupráci se školskými poradenskými zařízeními. Je schopen poskytovat poradenské služby rodičům/zákonným zástupcům ve smyslu doporučování kvalifikované logopedické intervence pro děti a žáky, a to jak v rezortu školství, tak i zdravotnictví.

Kurz vede účastníky k porozumění obsahu a pojetí primární logopedické prevence. Účastník získává potřebné kompetence k podpoře přirozeného vývoje dětské řeči uskutečňované v rámci školních vzdělávacích programů. 

Logopedický asistent je schopen porozumět průběhu vývoje dětské řeči a porozumění rizikům, která se mohou ve vývoji řeči projevovat. Účastník získá nejen teoretické znalosti, ale i praktické dovednosti z oblasti účinné komplexní podpory rozvoje dětské řeči. Logopedický asistent je následně připraven působit na rozvoj dítěte pro budoucí osvojování dovedností čtení a psaní dětí ve školním věku. 

Účastník kurzu získá způsobilost rozvíjet u dětí dovednosti, potřebné pro dobrý vývoj artikulace, bude seznámen s nejčastějšími odchylkami ve vývoji artikulace. 

Logopedický asistent se orientuje v základních kategoriích narušené komunikační schopnosti, je schopen využívat získané znalosti ke spolupráci se školskými poradenskými zařízeními. Je schopen poskytovat poradenské služby rodičům/zákonným zástupcům ve smyslu doporučování kvalifikované logopedické intervence pro děti a žáky, a to jak v rezortu školství, tak i zdravotnictví.

Účastník prostřednictvím kurzu získá kvalifikaci logopedického asistenta a bude připraven poskytovat podpůrnou edukační činnost v rámci rozvoje komunikačních schopností u dětí v předškolním věku nebo v přípravné třídě základní školy. 

Zakončení kurzu: 

Studium je ukončeno závěrečným pohovorem a rozborem kazuistiky, kterou absolvent zpracoval na základě pedagogické praxe zaměřené na provádění aktivit v oblasti logopedické prevence.

Úspěšným absolventům je vydáno osvědčení, které je opravňuje k výkonu činností logopedického asistenta podle čl. IV. písmeno c) Metodického doporučení č.j. 14712/2009-61 k zabezpečení logopedické péče ve školství, tj. k činnostem na podporu přirozeného rozvoje komunikačních schopností a dovedností dětí, na prevenci vzniku poruch řeči a čtenářských obtíží.


Obsah

  • Organizace logopedické péče v současném školství a její význam
  • Úvod do ontogenetického vývoje řeči, roviny řeči, péče o řečový vývoj dítěte
  • Narušená komunikační schopnost – vhled do nejčastěji vyskytovaných logopedických diagnóz v předškolním věku
  • Metody podpory rozvoje řeči
  • Pedagogická praxe


Vstupní požadavky

  • Odborná kvalifikace uchazeče pro přímou pedagogickou činnost (zákon č. 563/2004 Sb., v platném znění) učitele nebo vychovatele.
  • Řeč frekventanta nevykazuje znaky narušené komunikační schopnosti.


Lektor

Mgr. Zdeňka Wajdová

Absolventka oborů Speciální pedagogika a Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě MU v Brně. Působí jako speciální pedagog se zaměřením na poruchy učení, chování, logopedii a školní poradenství. Pracovala v základní škole na pozici školního speciálního pedagoga, v pedagogicko-psychologické poradně na pozici poradenského speciálního pedagoga, v málotřídní škole jako třídní učitelka, aktuálně pracuje jako školní speciální pedagog a logoped v základní škole a mateřské škole a má i soukromou praxi.

Mgr. Bc. Eliška Opatřilová

Absolventka magisterského programu Speciální pedagogika Ostravské univerzity v Ostravě. Získala bakalářský titul na MU v Brně (obor Právo sociálního zabezpečení). Od roku 2010 působí jako učitelka v MŠ, kde se také věnuje vedení logopedické prevence a reedukaci v MŠ, je koordinátorkou inkluze v MŠ, speciální pedagožkou, spolupracuje s SPC a PPP. Zkušenosti při práci s dětmi i dospělými získala také jako dobrovolník v NZDM, lektorka dramatického kroužku v MŠ, hlavní vedoucí dětského tábora a lektorka kroužku keramiky pro osoby s postižením. V současné době působí jako lektorka kurzu Logopedického asistenta, dále je lektorkou dalšího vzdělávání pro pedagogy. Dále lektoruje v rekvalifikačních kurzech pro chůvy a je akreditovanou komisařkou profesních zkoušek pro chůvy. 

Mgr. Lucie Bajgerová

Magisterský titul získala na Ostravské univerzitě v oboru Speciální pedagogiky. Praxi získala jako vedoucí učitelka v MŠ dále jako učitelka prvního stupně v malotřídní ZŠ. Několik let působila jako školní logoped při SPC v Kolíně i jako školní logoped a učitel ve spec. školství. Vedla také praxe účastníků v rámci studia primární logopedické prevence. Na poli pedagogiky působí soustavně od roku 2005. V současné době navazuje na své zkušenosti lektora akreditovaných školení v oblasti DVPP. 

 

Cena

7 200 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)

Přihláška

PŘIHLAŠOVÁNÍ UZAVŘENO