logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Možnosti pedagoga při budování pozitivní atmosféry v třídním kolektivu, případně v prevenci a řešení konfliktů mezi žáky (webinář)


Termín

13. 10. 2022
8:00 - 15:30

Místo

ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Číslo akreditace

13874/2021-4-633

Cílová skupina

  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Učitelé SŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Učitelé ZUŠ a SUŠ
  • Učitelé speciálních škol
  • Asistenti pedagoga
  • Ředitelé školy a školských zařízení

1540 Kč / osoba
Přihláška

Obsah

  • Úvod do sociálně-psychologických principů koheze třídního kolektivu
  • Motivace k souladu a soudržnosti třídního kolektivu
  • Teorie kultury a klimatu třídního kolektivu.
  • Význam třídního učitele v budování pozitivních vztahů v třídním kolektivu.
  • Význam autority pedagoga v psychosociálním vývoji žáka
  • Utváření a budování vztahu mezi pedagogem a žákem, učitelem a třídním kolektivem.
  • Faktory, které mohou vztah mezi pedagogem a žákem pokazit nebo posílit.
  • Možnosti pedagoga při řešení sporů mezi žáky.
  • Shrnutí efektivních komunikačních technik k práci se zpětnou vazbou mezi žáky.
  • Citlivé a konstruktivní sdělování kritiky a nesouhlasu, formulace a přijetí ocenění.
  • Možnosti prevence vzniku konfliktů v třídním kolektivu.
  • Metody pedagogicko-psychologické práce učitele se třídou.
  • Pedagogicko-psychologické techniky a postupy adaptace nového žáka do kolektivu, navázání vztahu učitele s novou třídou apod.
  • Teoretická i praktická doporučení k vedení třídnických hodin


Vzdělávací cíle

Osvojení základních principů a doporučených postupů v jednání pedagoga v komunikaci s žáky a celým třídním kolektivem. Osvojení metod pedagogicko-psychologické práce učitele s třídním kolektivem, a to v prevenci i při řešení sporů mezi žáky ve třídě, a také v podpoře inkluzivního prostředí.


Lektor

Mgr. Michal Žmolík

Absolvent oboru Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích na Fakultě Humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze a Sociální práce se zaměřením na aplikovanou psychoterapii na Pražské vysoké škole psychosociálních studií. Věnuje se převážně psychoterapii, supervizi a vzdělávání formou přednášek, kurzů a školení, jejichž náplň tvoří na základě různorodých zkušeností z oboru školství, sociální a zdravotní péče. Má úplné akreditované psychoterapeutické vzdělání v psychodynamickém a daseinsanalytickém směru. Vede si vlastní psychoterapeutickou praxi, je výcvikovým lektorem akreditované psychoterapeutické výcvikové komunity.

Cena

1 540 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)

Přihláška

PŘIHLAŠOVÁNÍ UZAVŘENO