Hry na akce - ven i do místnosti II.
8 vyučovacích hodin
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Učitelé SŠ
- Pedagogové volného času
- Vychovatelé školských zařízení
- Asistenti pedagoga
- Školní metodik prevence
Účastníci kurzu si prostřednictvím zážitkové pedagogiky a metodických pokynů vyzkouší nejrůznější aktivity a hry, realizovatelné dále v jejich vlastní praxi. Tento soubor námětů pro aktivity a herní principy mohou dále libovolně rozvíjet a inovovat na základě vlastních zkušeností.
Blok č. 1 – Icebreakery a kontaktní hry Icebreakery (nebo také ledolamy) jsou zaměřené na seznámení účastníků, na získání informací o vlastnostech a zájmech jednotlivců, hry zaměřené na učení jmen. Jsou jednoduché, mají krátké trvání. Jsou využitelné hlavně na začátku akcí, při seznamování nových skupin. Mají uvolnit napětí účastníků, kteří se navzájem neznají. Kontaktní hry (také se jim říká zahřívací hry) slouží k naladění skupiny na další program. Při těchto hrách dochází k fyzickému kontaktu hráčů, jenž napomáhá budování vzájemné důvěry a zbavuje ostychu.
Blok č. 2 – Hry na rozvoj matematické gramotnosti
Blok č. 3 – Hry zaměřené na rozvoj paměti. Blok obsahuje hry s využitím týmové spolupráce, hry na jednotlivce.
Blok č. 4 – Hry převedené do prostoru z deskových her, vycházející ze základního principu deskové hry. Aktivita je upravena tak, aby bylo zapojeno co nejvíce dětí a aby byla vytvořena prostorová dynamika hry.
Cílem školení je seznámit účastníky prostřednictvím jejich vlastního prožitku s hrami a aktivitami využitelnými na školách v přírodě, na školních akcích a sportovně-branných kurzech. Nedílnou součástí je i vzájemná inspirace osvědčenými metodami a formami práce, nevšedními nápady, zisk dalších zkušenosti a námětů pro vlastní práci. Absolvent školení umí, dovede:
- pracovat s vlastními prožitky;
- prezentovat vlastní prožitky i úspěšnou činnost před ostatními;
- naslouchat názorům a postojům druhých týkajících se přímé práce s dětmi;
- podněcovat k otevřené komunikaci o vlastních potřebách a problémech;
- připravit a realizovat hry pro libovolnou skupinu, nemá problém se zpětnou vazbou;
- samostatně vytvořit a zrealizovat hru;
- pracovat s vlastním nápadníkem her, aktivit a činností;
- vyhledat hry, aktivity a činnosti z nejrůznějších zdrojů a využívat je při práci s dětmi
| Cílová skupina | Název | Místo | Termín | |
|---|---|---|---|---|
|
šablony
|
|
Hry na akce - ven i do místnosti II. | Ústí nad Labem | 29.01.2026 |
|
šablony
|
|
Hry na akce - ven i do místnosti II. | Ostrava | 25.02.2026 |
|
šablony
|
|
Hry na akce - ven i do místnosti II. | Hradec Králové | 11.03.2026 |
|
šablony
|
|
Hry na akce - ven i do místnosti II. | Praha | 17.03.2026 |
|
šablony
|
|
Hry na akce - ven i do místnosti II. | Zlín | 25.03.2026 |
|
šablony
|
|
Hry na akce - ven i do místnosti II. | Plzeň | 01.04.2026 |
|
Název
Místo - Termín |
|---|
|
Hry na akce - ven i do místnosti II.
šablony
Ústí nad Labem - 29.01.2026 |
|
Hry na akce - ven i do místnosti II.
šablony
Ostrava - 25.02.2026 |
|
Hry na akce - ven i do místnosti II.
šablony
Hradec Králové - 11.03.2026 |
|
Hry na akce - ven i do místnosti II.
šablony
Praha - 17.03.2026 |
|
Hry na akce - ven i do místnosti II.
šablony
Zlín - 25.03.2026 |
|
Hry na akce - ven i do místnosti II.
šablony
Plzeň - 01.04.2026 |