Komunikace s rodinou klienta - Předávání informací, vyjednávání a sdělování špatných zpráv
8 vyučovacích hodin
A2023/1681-SP/PC/PP/VP
- Sociální pracovníci
- Pracovníci v sociálních službách
- Neformální pečovatelé
- Pracovníci na úřadě
- Pracovník v manažerské, řídicí funkci
Kurz se věnuje tématu komunikace, konkrétně je zaměřen na specifika komunikace mezi sociální službou a rodinami klientů v nepříjemných situacích. Zabývá se oblastmi střetů zájmů, oprávněných požadavků ze strany služby a sdělování nepříjemných zpráv. Klade si za cíl posílit sebejistotu a dovednosti zejména sociálních pracovníků, ale i dalších zaměstnanců služeb, kteří přicházejí do styku s rodinami klientů. Součástí kurzu je i seznámení u jednotlivých pracovních pozic, jaké jsou jejich pravomoci a kompetence v rámci sociální služby, aby nedocházelo k přesahování těchto kompetencí. Současně jde o posílení dovedností, jak informace sdělit. Neopomenutelný je etický aspekt sdělování takových zpráv a adekvátní příprava.
- Schopnost zhodnotit, zda se jedná o střet zájmů a vyhodnotit, zda danou situaci mohu řešit, anebo mám odkázat na jiného kolegu v rámci služby (sociálního pracovníka, vedoucího, ředitele atd.)
- Účastník kurzu se umí připravit na jednání s klientem a jeho rodinou, dokáže připravit sebe, prostředí i podklady.
- Rozšíření dovednosti zpracovat vlastní emoce při komunikaci a vyjednávání s rodinou klienta, schopnost sebereflexe pracovníka.
Cílová skupina | Název | Místo | Termín | |
---|---|---|---|---|
|
Komunikace s rodinou klienta - Předávání informací, vyjednávání a sdělování špatných zpráv | ONLINE - webinář | 17. 05. 2024 |
Komunikace s rodinou klienta - Předávání informací, vyjednávání a sdělování špatných zpráv
ONLINE - webinář - 17. 05. 2024 |