logo
po – pá 8:00 – 16:00

Jak trénovat pamět u sebe i u žáků


Hodinová dotace

6 vyučovacích hodin

Obsah školení

 

Účastníci budou seznámeni s tématem kognitivní funkce a paměti (vliv úrovně vnímání, inteligence, pozornosti, motivace, kreativity na paměť); vytváření podmínek pro lepší fungování paměti (vnější prostředí – vnitřní činitelé, základy duševní hygieny) a kategorizací paměti, jejími typy a podstatou zapomínání.

Další části semináře budou věnovány těmto tématům:

·       Krátkodobá paměť ve výuce – její využití, podpora krátkodobé paměti, aktivity podporující krátkodobou paměť

·       Dlouhodobá paměť – aktivity zaměřené na rozvoj logického myšlení, myšlení v souvislostech

·       Levá/Pravá hemisféra – cvičení na podporu „celého mozku“ – Brain Gym, vybuzení představivosti a kreativity, chyb se nebojíme – z chyb se učíme

Vzdělávací cíle

 

V semináři se učitelé dozvědí, jak funguje paměť. Budou umět lépe pochopit, proč si některé informace pamatujeme lépe a některé hůře a přizpůsobit novým znalostem své pedagogické působení.  Získají řadu námětů pro podporu pozornosti, motivace, představivosti, kreativity, logického myšlení – tedy komponentů, které napomáhají k lepšímu zapamatování a uchování informací v dlouhodobé paměti. Vyzkouší si aktivity, které podporují rozvoj krátkodobé paměti a získají inspiraci do hodin.