Jak trénovat pamět u sebe i u žáků
6 vyučovacích hodin
Účastníci budou seznámeni s tématem kognitivní funkce a paměti (vliv úrovně vnímání, inteligence, pozornosti, motivace, kreativity na paměť); vytváření podmínek pro lepší fungování paměti (vnější prostředí – vnitřní činitelé, základy duševní hygieny) a kategorizací paměti, jejími typy a podstatou zapomínání.
Další části semináře budou věnovány těmto tématům:
· Krátkodobá paměť ve výuce – její využití, podpora krátkodobé paměti, aktivity podporující krátkodobou paměť
· Dlouhodobá paměť – aktivity zaměřené na rozvoj logického myšlení, myšlení v souvislostech
· Levá/Pravá hemisféra – cvičení na podporu „celého mozku“ – Brain Gym, vybuzení představivosti a kreativity, chyb se nebojíme – z chyb se učíme
V semináři se učitelé dozvědí, jak funguje paměť. Budou umět lépe pochopit, proč si některé informace pamatujeme lépe a některé hůře a přizpůsobit novým znalostem své pedagogické působení. Získají řadu námětů pro podporu pozornosti, motivace, představivosti, kreativity, logického myšlení – tedy komponentů, které napomáhají k lepšímu zapamatování a uchování informací v dlouhodobé paměti. Vyzkouší si aktivity, které podporují rozvoj krátkodobé paměti a získají inspiraci do hodin.