logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Školská poradenská zařízení a jejich činnost při podpoře inkluzivního vzdělávání ve spolupráci s MŠ a ZŠ


Číslo akreditace

14516/2022-5-65318

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Obsah školení

1.     Vymezení pojmu školské poradenské zařízení. Legislativní vymezení

2.     Druhy zdravotního postižení a zdravotního znevýhodnění. Druhy školských poradenských zařízení

3.     Standardní činnosti školských poradenských zařízení. Objednávka služeb školského poradenského zařízení

4.     Doporučení ke vzdělávání, struktura a práce se závěry a doporučeními. Speciální a inkluzivní vzdělávání, klady a úskalí. Doporučené podmínky, prostředí a pomůcky při vzdělávání žáků se zdravotním postižením

5.     Specifika psychických zvláštností rodičů žáků se zdravotním postižením

6.     Spolupráce školského poradenského zařízení s účastníky vzdělávání – klient a jeho zákonní zástupci, školní poradenské pracoviště, ředitel školy, třídní učitel a další pedagogové (asistent pedagoga)

7.     Zodpovězeny budou nejčastější dotazy na možnosti a postup při zajištění podpůrných opatření ze strany ZŠ, dále budou účastníkům poskytnuty informace k zajišťování pozice asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se SVP, s přiznaným odpovídajícím stupněm PO.

8.     Spolupráce ŠPZ s MŠ a ZŠ na sestavení podpůrných opatření V souvislosti a návaznosti na další podporu vztahující se k danému stupni PO – úprava organizace v rámci ZŠ

·       vytvoření plánu pedagogické podpory PLPP

·       organizační forma -  pedagogické intervence

·       předmět speciálně pedagogické péče

·       speciálně pedagogická péče                                              

9.     Tvorba individuálního vzdělávacího plánu, jeho úpravy, hodnocení a kontrola

Vzdělávací cíle

Cílem semináře je poskytnout pedagogům informace o činnosti ŠPZ a možnostech jak ŠPZ využít při podpoře inkluzivního vzdělávání ve spolupráci s MŠ a ZŠ.