logo
po – pá 8:00 – 16:00

Dítě s ADHD, ADD – workshop pro pedagogy MŠ a 1. stupně ZŠ


Hodinová dotace

5 vyučovacích hodin

Obsah školení

Dílna prohlubuje a navazuje na poznatky ze školení „Neklidné dítě – problém zvaný ADHD, ADD“. Zúčastněným pedagogům bude nabídnut prostor pro otázky a odpovědi týkající se péče o děti a žáky s poruchou ADHD a ADD a možnost sdílení zkušeností z praxe. Cílem workshopu je pedagogům poskytnout návod na hledání různých strategií v péči o konkrétní dítě.  Seminář nabízí na základě dotazů účastníků praktické rady vycházející z dlouhodobé praxe Učitelé se seznámí se zařazením  vhodných aktivit pro všední den a ujasní si strategie, které jim v praxi pomohou zvládat emočně a sociálně náročné situace u dětí s SPV.  

 

Seminář zahrne tato témata:

·       Teoretický rámec problematiky

·       Aktivity podporující psychomotorický vývoj dítěte

·       Předcházení a řešení konfliktních situací

·       Při panelové diskuzi, prakticky zaměřeném workshopu mohou účastníci získat důležité informace a zkušenosti z oboru pedagogické psychologie, speciální pedagogiky a školské praxe.

·       Účastníci se pod vedením lektora zaměří na určitý metodologický přístup při práci s dítětem v předškolním či mladším školním věku. Využijí konzultace k řešení svých vlastních otázek týkajících se výchovy, vzdělávání, pedagogické diagnostiky dětí s ADHD.

·       udržení vhodného vzdělávacího klimatu ve třídě

·       připravenosti škol, pedagogických pracovníků - spolupráce mezi školou a poradenskými pracovišti

 

Vzdělávací cíle

 

Cílem workshopu je ukázat pedagogům cestu při hledání různých strategií v individuální péči o dítě ve školním kolektivu.  Cílem není naučit pedagogy, jak odstraňovat nežádoucí chování u dětí ADHD, ale nabídnout jim možnosti, jakým způsobem upravovat podmínky výuky tak, aby se minimalizoval vliv negativních projevů dítěte na výsledky jeho školní práce, práci celé třídy a vztahy v kolektivu dětí. Seminář nabízí na základě dotazů účastníků praktické rady vycházející z dlouhodobé praxe. V rámci workshopu se seznámí se základními daty, možnostmi a hranicemi práce s dětmi s ADHD. Nejenom zkušenosti nás, jako odborných pracovníků ukazují, že učitelé, kteří jsou každodenně konfrontovány s projevy ADHD, ADD opravdu potřebují informace, zkušenosti a rady. Workshop je zaměřen na rozvoj sociálních a emočních dovedností a na pozitivní ovlivňování psychomotorického vývoje dítěte. Základem je vztah založený na důvěře a respektování přirozené autority asistenta pedagoga. Bude probrána otázka užitečné pedagogické strategie časté zpětné vazby, neboli zpětně podávaná informace o kvalitě výkonu a chování (pochvala a pozitivní hodnocení působí jako zpevnění žádoucího chování). Součástí workshopu jsou přehrávky problémových situací všedního dne, strategie zvládání hněvu nebo komunikace v konfliktech. Cílem programu je aktivně a smysluplně využít společný čas ve prospěch zlepšení psychického, emocionálního a sociálního stavu dítěte prostřednictvím vhodných aktivit.