logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Osobnostní rozvoj pedagogů volného času


Číslo akreditace

1130/2023-4-223

Hodinová dotace

16 vyučovacích hodin

Obsah školení

Představeny budou následující bloky:  

Role pedagoga volného času v procesu společného v zdělávání

  • mapa dovednostních a osobnostních kvalit pedagoga – vztah k dětem, vedení dětí a mládeže, mistrovství v oboru, osobní vyladěnost
  • klima zájmového útvaru pro realizaci společného vzdělávání

Věkové zvláštnosti dětí a mládeže z hlediska pedagogických potřeb

  • věkové zvláštnosti dětí a mládeže (úroveň pedagogické psychologie)
  • motivace k dosahování cíle
  • hodnocení v oblasti volnočasových aktivit

Vývoj sebereflexe dítěte z hlediska využití pro motivaci a hodnocení

  • vývoj sebereflexe a její individuální zvláštnosti
  • specifika individualizace v rámci motivace a hodnocení ve volnočasových aktivitách
  • potřeby – jako východiska motivace
  • úskalí sebereflexe jednotlivých věkových skupin
  • rozvoj aspirace v rámci společného vzdělávání – zajištění pocitu úspěchu u všech

 

Vzdělávací cíle

Komplexní náhled na volnočasové aktivity z hlediska možností společného vzdělávání. Volnočasové aktivity jsou kvalitním prostorem pro společné vzdělávání. Hledání a pochopení věkových rozdílů z hlediska stanovování cílů, motivace a hodnocení. Pedagogové volného času si v praktických činnostech vyzkouší formou vlastní zkušenosti aktivity, které napomáhají k tvorbě osobnosti dítěte prostřednictvím volnočasových aktivit.