logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Osobnostní a sociální rozvoj učitele


Číslo akreditace

875/2022-4-185

Hodinová dotace

16 vyučovacích hodin

Obsah školení

Vzdělávací program pro učitele všech typů škol je sestaven jako seznamování s různými praktickými metodami a způsoby pojetí tématu osobnostně sociálního rozvoje. Cílem OSR je kultivovaný rozvoj osobnosti účastníků po stránce rozumové, emocionální, volní. Účastníci prostřednictvím OSR mohou získat orientaci v sobě samém i v další životní dráze. OSR rozvíjí kompetenci sociální, schopnost spolupracovat, hájit a prosazovat své oprávněné zájmy, schopnost komunikovat, rozeznávat nehumánní postoje. S tím je spojeno dosažení přiměřeného stupně empatie, odpovědnosti a potřeby pomoci lidem. Prostřednictvím OSR lze rozvíjet dovednost organizovat a řídit různé činnosti, pracovat v týmu a pozitivně ovlivňovat mezilidské vztahy.

Přehled témat:

Program je zaměřený na rozvoj etických a sociálních dovedností účastníka. Součástí každého modulu je rozbor modelových situací, nabízených aktivit a následná diskuse o možných reálných situacích.  Jedná se o cyklus na sebe navazujících bloků vedený interaktivní formou praktického tréninku s přednáškovými vstupy s aktivním zapojením účastníků.

Kurz je rozdělen na tři části, každá zahrnuje teoretickou i praktickou část. 

 

Teoretické vstupy jsou procvičovány v praktických částech kurzu, kde se pedagogové seznámí s těmito tématy:

  • aktivity rozvíjející komunikaci
  • činnosti poskytující zpětnou vazbu
  • interaktivní hry založené na spolupráci ve skupině
  • technikami aktivního sociálního učení směrovaného na stimulaci sociálních dovedností při řešení interpersonálních konfliktů

Dále si účastníci prakticky zažijí některé aktivity, k nimž na základě zpětné vazby a svých zkušeností vypracují vyučovací jednotku s aplikací získaných poznatků ze semináře.

Vzdělávací cíle

Účastník:

  • se seznámí s různými praktickými metodami a způsoby pojetí témat osobnostně sociálního rozvoje.
  • zdokonalí se v poskytování zpětné vazby zaměřené na rozvoj sociálních dovedností (komunikace, aktivní naslouchání a vnímání, podpora a spolupráce, vcítění se, respekt, tolerance, adaptace…)
  • ujasní si potřebu vytvoření efektivního učebního prostředí, které napomáhá i rozvoji osobnosti učitele.
  • zlepší se v dovednosti správně poskytovat i přijímat zpětnou vazbu při vzájemném hodnocení