logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Inkluze a podpora spolupráce ve školní praxi na ZŠ


Číslo akreditace

8942/2023-5-472

Hodinová dotace

16 vyučovacích hodin

Obsah školení

 

Obsahem vzdělávacího programu je seznámení pedagogických pracovníků s problematikou inkluze na SŠ. Nejdříve se účastníci dozvědí legislativní rámec problematiky a seznámí se s možnými typy studentů s podpůrnými opatřeními (VPU, VPCH, PAS, apod.). Dále se školení zaměří na základní pedagogickou diagnostiku těchto studentů, tvorbu plánu pedagogické podpory, komunikaci s poradenským zařízením, tvorbu IVP i následnou péči o tyto studenty – aplikace podpůrných opatření v praxi. Další část bude věnována začlenění studentů s podpůrnými opatřeními do kolektivu třídy a také naopak jejich přijetí kolektivem třídy. Budou představeny konkrétní techniky na podporu rozvoje spolupráce. Poslední část bude věnována dotazům a řízené diskuzi z vlastní praxe zúčastněných ped. pracovníků.

 

Seminář zahrne následující z oblastí:

·        Legislativní rámec inkluze – změny oproti dřívějším letům, aktuální rámec

·        Základní pedagogická diagnostika studentů (VPU, VPCH, PAS, apod.)

·        Tvorba plánu pedagogické podpory      

·        Tvorba individuálního vzdělávacího plánu

·        Aplikace podpůrných opatření v praxi

·        Základní diagnostika třídního kolektivu

·        Začlenění studenta s PO do kolektivu - techniky na sebepoznání v třídním kolektivu

Vzdělávací cíle

 

Cílem vzdělávacího programu je rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí pedagogický pracovníků v oblasti inkluze.