logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Tvorba multisenzorického prostředí (snoezelen) a pomůcky pro rozvoj smyslů


Číslo akreditace

28936/2022-4-1041

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Obsah školení

Seminář poskytne účastníkům seznámení s možnostmi práce v multsenzorickém prostředí (snoezelen) uplatnitelné pro žáky 1. stupně základních škol a školních družin.

Účastníci se seznámí s postupem, jak vytvořit multisenzorické prostředí snoezelen s ohledem na potřeby svých žáků. Dozvědí se také, jak lze pomůcky využít v běžném prostředí základních škol a jak vytvořit multismyslové prostředí jako součást běžných škol a školních družin, aniž by bylo nezbytně nutné zbudování multisenzorické místnosti. Účastníci pak budou moci aplikovat aktivity pro rozvoj smyslového vnímání při práci s dětmi a žáky bez specifických potřeb jako podporu senzitivity, poznání sebe i druhých a zlepšení týmové práce s možností zapojení žáků s lehkými formami ADHD, dysfunkcemi apod., kteří jsou integrováni do běžných škol.

Vzdělávací cíle

Cílem vzdělávacího programu je seznámit účastníky s různými typy multisenzorického prostředí, ukázat jeho výhody pro využití v prostředí běžných škol a školních družin, specifika při práci se žáky s i bez specifických potřeb, s jeho základním vybavením a pomůckami. Seminář poskytne náhled možností aplikace rozvoje smyslového vnímání především v běžném školním prostředí.