Rozvoj emoční inteligence v kontextu uvědomění a prožití vlastních emocí (webinář)
Hodinová dotace
4 vyučovací hodiny
Obsah školení
Rozvoj emoční inteligence, resp.citového prožívání v kontextu uvědomění a prožití vlastních emocí, porozumění jim a správného pochopení je uměním, jemuž se učíme, rozvíjíme jej, ovšem školní prostředí je k nim poněkud inerntní. C. R. Rogers (1995) hořce poznamenává, že k zoufání je parcelace dítěte v prostředí školy na rozum a tělo, jenž jsou ve škole vítány, zatímco emoce a pocity mají zůstat za školní branou.
Vzdělávací cíle
- seznámit pedagogy MŠ, ZŠ a SŠ se základními tezemi emoční inteligence
- přiblížit aspekty Gestalt terapie v kontextu rozvoje emoční inteligence (Gestalt je směr v psychoterapii, který integruje systémy ducha, těla a mysli v jeden celek) a holistického přístupu.
- nabídnout pedagogům některé aktivity pro žáky jednotlivých vzdělávacích stupňů formou lehké ochutnávky
- podpořit pedagogy v práci v rozvoji emoční inteligence formami, které jsou pro daný věk vhodné a adekvátní
- sdílet příklady dobré praxe