logo
po – pá 8:00 – 16:00

Rozvoj emoční inteligence v kontextu uvědomění a prožití vlastních emocí (webinář)


Hodinová dotace

4 vyučovací hodiny

Obsah školení

Rozvoj emoční inteligence, resp.citového prožívání v kontextu uvědomění a prožití vlastních emocí, porozumění jim a správného pochopení je uměním, jemuž se učíme, rozvíjíme jej, ovšem školní prostředí je k nim poněkud inerntní. C. R. Rogers (1995) hořce poznamenává, že k zoufání je parcelace dítěte v prostředí školy na rozum a tělo, jenž jsou ve škole vítány, zatímco emoce a pocity mají zůstat za školní branou.  

Vzdělávací cíle

  • seznámit pedagogy MŠ, ZŠ a SŠ se základními tezemi emoční inteligence 
  • přiblížit aspekty Gestalt terapie v kontextu rozvoje emoční inteligence (Gestalt je směr v psychoterapii, který integruje systémy ducha, těla a mysli v jeden celek) a holistického přístupu.  
  • nabídnout pedagogům některé aktivity pro žáky jednotlivých vzdělávacích stupňů formou lehké ochutnávky  
  • podpořit pedagogy v práci v rozvoji emoční inteligence formami, které jsou pro daný věk vhodné a adekvátní 
  • sdílet příklady dobré praxe