č. akreditace MSMT: 24559/2018-2-847

 

Hodinová dotace: 32 vyučovacích hodin

 

Obsah školení:

Seminář je zaměřen na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí v daných tématech a na využívání efektivních vyučovacích metod v oblasti matematické gramotnosti na ZŠ. Absolventi kurzu získají osobní zkušenost a inspiraci pro přípravu podnětných vzdělávacích situací, které rozvíjejí matematickou gramotnost žáků, prakticky si vyzkouší úlohy a matematické hry, které rozvíjejí odborné znalosti a dovednosti žáků a přispívají k aktivnímu a kooperativnímu vyučování. Seznámí se s tím, jak mohou vypadat matematické úlohy s mezioborovým přesahem, jak začlenit prvky finanční matematiky do výuky. Příklady jsou voleny z oblastí běžného života, jako např. hospodaření domácnosti, příjmy, výdaje, finanční produkty. Do obsahu kurzu jsou zařazeny ukázky projektů vhodných pro úspěšné prohlubování finanční gramotnosti žáků. Důraz je kladem na vztah osvojených poznatků ke každodenní praxi a také konstruktivistický přístup k vyučování.

 

Cíle školení:

Cílem semináře je ukázat význam matematiky při rozvíjení schopnosti zpracovávat různé typy informací, na konkrétních materiálech ilustrovat vhodné možnosti a představit metody rozvíjející matematickou gramotnost v ZŠ.

 

Cílová skupina:

učitelé 1. stupně ZŠ