Tvorba učebních osnov v ŠVP nejen pro koordinátory ŠVP
8 vyučovacích hodin
Účastník školení bude seznámen se základy tvorby učebních osnov ve Školním vzdělávacím plánu a sám si vytvoří a prokonzultuje vlastní ukázkovou osnovu vybraného předmětu.
|
Tvorba učebních osnov v ŠVP nejen pro koordinátory ŠVP (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastník školení bude seznámen se základy tvorby učebních osnov ve Školním vzdělávacím plánu a sám si vytvoří a prokonzultuje vlastní ukázkovou osnovu vybraného předmětu.
|
Tvorba zážitkových preventivních programů
8 vyučovacích hodin
Kurz poskytne základní metody a dovednosti pro tvorbu prožitkových preventivních programů s praktickým zaměřením a přímou vazbou na praxi. Cílem je vytvářet atraktivní lekce, které motivují děti k pozitivní změně a předchází rizikovému chování. Vhodný je pro lektory, pedagogy, psychologické pracovníky, dobrovolníky i peery. Hlavním přínosem je obohacení pedagogických přístupů.
|
Tvořivá a zážitková práce s pohádkovou knihou (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář zaměřený na množství nápadů jak tvořivě zpracovat pohádky. Zážitková práce s textem, zajímavé začlenění práce s knihou do ŠVP.
- Teoretické podklady i praktické postupy a možnosti práce s dětmi v rozvoji čtenářské pregramotnosti a gramotnosti
- Seznámení se s novými poznatky a nápady v této oblasti
- Nabídka zajímavých možností zpracování textů
- Ukázka přímé práce s dětmi
|
Tvořivá hra v MŠ a její začlenění do ŠVP
8 vyučovacích hodin
Praktický seminář zaměřený na množství nápadů a námětů ke tvořivé hře dětí v MŠ, na hru se zajímavými materiály a pomůckami, vedení dětí k respektování pravidel, k samostatnému rozhodování a k hodnocení vlastního jednání. Zaměření na její logické začlenění do ŠVP. Zdůraznění důležitosti osobnosti pedagoga, který je součástí tvořivých aktivit.
|
Tvořivá hra v MŠ a její začlenění do ŠVP (webinář)
8 vyučovacích hodin
Praktický seminář zaměřený na množství nápadů a námětů ke tvořivé hře dětí v MŠ, na hru se zajímavými materiály a pomůckami, vedení dětí k respektování pravidel, k samostatnému rozhodování a k hodnocení vlastního jednání. Zaměření na její logické začlenění do ŠVP. Zdůraznění důležitosti osobnosti pedagoga, který je součástí tvořivých aktivit.
|
Týmy ve školním prostředí a úloha vedoucího týmu
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je upozornit a naučit účastníky rozeznávat rozdíl mezi skupinou a týmem a vyhodnotit situaci, kdy která varianta využití lidského potenciálu je lepší, seznámit se se zásadami tvorby týmu ve školním prostředí. Účastníci se seznámí s efektivními způsoby řízení týmu, vyvarování se nejčastějším chybám při vedení lidí, volbě vhodných motivačních a hodnotících technik.
|
Učím (se) rád v 1. a 2. třídě
6 vyučovacích hodin
Usnadnění vstupu dětí do 1. třídy, činnostní učení v průběhu 1. a 2. třídy, hravou a radostnou formou vést děti k získávání poznatků, informací. Seznámení s možností využití jedné motivace (např. pohádkou) na celý výukový den, popř. i více dnů a její vhodné zařazování do učení.
|
Učíme se učit
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen seznámení pedagogů s procesem učení (studia), funkcemi mozku, učebními strategiemi, technikami a pomůckami. Účastníci budou také seznámeni se způsoby, jak tyto nabité informace využít ve výuce a jak usnadnit svým žákům osvojování nových znalostí.
|
Učíme se učit (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen seznámení pedagogů s procesem učení (studia), funkcemi mozku, učebními strategiemi, technikami a pomůckami. Účastníci budou také seznámeni se způsoby, jak tyto nabité informace využít ve výuce a jak usnadnit svým žákům osvojování nových znalostí.
|
Učitel jako spolutvůrce klimatu třídy
5 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí s tím, jakým způsobem je možné rozvíjet dovednosti a kompetence, které vedou k efektivní výuce, k tvorbě pozitivního klimatu ve třídě a ve škole a k prevenci negativních jevů ve školním prostředí. Budou jim představeny nástroje pro pozitivní ovlivňování žáka a třídního kolektivu, seznámí se s různými styly vedení a různými typy autorit a jejich vlivu na třídní klima.
|
Učitel jako spolutvůrce klimatu třídy
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí s tím, jakým způsobem je možné rozvíjet dovednosti a kompetence, které vedou k efektivní výuce, k tvorbě pozitivního klimatu ve třídě a ve škole a k prevenci negativních jevů ve školním prostředí. Budou jim představeny nástroje pro pozitivní ovlivňování žáka a třídního kolektivu, seznámí se s různými styly vedení a různými typy autorit a jejich vlivu na třídní klima.
|
Učitel jako spolutvůrce klimatu třídy (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí s tím, jakým způsobem je možné rozvíjet dovednosti a kompetence, které vedou k efektivní výuce, k tvorbě pozitivního klimatu ve třídě a ve škole a k prevenci negativních jevů ve školním prostředí. Budou jim představeny nástroje pro pozitivní ovlivňování žáka a třídního kolektivu, seznámí se s různými styly vedení a různými typy autorit a jejich vlivu na třídní klima.
|
Úloha školního speciálního pedagoga ve školním poradenském pracovišti
8 vyučovacích hodin
Vzdělávacím cílem je seznámit speciální pedagogy a ostatní pedagogické pracovníky, co vše mohou SP ve škole nabídnout, pestrost jejich působení ve škole. Co je hlavním cílem poradenského pracoviště a jejich pevné místo v něm. Jak by měla vypadat funkční spolupráce mezi jednotlivými členy ŠVP, pedagogy, rodiči děti s PPP, SPC. Také je nutné se zmínit o spolupráci speciálního pedagoga a asistenta pedagoga. Jak vést předmět speciálně pedagogické péče, přiblížit práci jak skupinovou, tak individuální.
|
Úloha školního speciálního pedagoga ve školním poradenském pracovišti (webinář)
8 vyučovacích hodin
Vzdělávacím cílem je seznámit speciální pedagogy a ostatní pedagogické pracovníky, co vše mohou SP ve škole nabídnout, pestrost jejich působení ve škole. Co je hlavním cílem poradenského pracoviště a jejich pevné místo v něm. Jak by měla vypadat funkční spolupráce mezi jednotlivými členy ŠVP, pedagogy, rodiči děti s PPP, SPC. Také je nutné se zmínit o spolupráci speciálního pedagoga a asistenta pedagoga. Jak vést předmět speciálně pedagogické péče, přiblížit práci jak skupinovou, tak individuální.
|
Umělá inteligence jako pomocník pedagoga
6 vyučovacích hodin
Cílem školení je poskytnout pedagogům hlubší pochopení umělé inteligence a jejího potenciálu ve vzdělávání se zaměřením na praktické využití AI. Účastníci se naučí jak tyto nástroje efektivně a bezpečně aplikovat v rámci výuky a přípravy výukových materiálů. Cílem je také rozvíjet pedagogické dovednosti v oblasti inovativních výukových metod a integrace nových technologií do školního kurikula. Dalším klíčovým cílem je podpora pedagogů v používání AI pro zvýšení personalizace učení a podpory kreativity mezi žáky a zároveň je připravit na etické a praktické aspekty používání AI ve vzdělávacím kontextu.
|
Umělá inteligence jako pomocník pedagoga (webinář)
6 vyučovacích hodin
Cílem školení je poskytnout pedagogům hlubší pochopení umělé inteligence a jejího potenciálu ve vzdělávání se zaměřením na praktické využití AI. Účastníci se naučí jak tyto nástroje efektivně a bezpečně aplikovat v rámci výuky a přípravy výukových materiálů. Cílem je také rozvíjet pedagogické dovednosti v oblasti inovativních výukových metod a integrace nových technologií do školního kurikula. Dalším klíčovým cílem je podpora pedagogů v používání AI pro zvýšení personalizace učení a podpory kreativity mezi žáky a zároveň je připravit na etické a praktické aspekty používání AI ve vzdělávacím kontextu.
|
Umělcem v předškolním a mladším školním věku
4 vyučovací hodiny
Vzdělávací program obeznámí zájemce z řad pedagogů s úspěšnou motivací, technikami přizpůsobenými věku dětí/žáků, správnými postupy kresby a malby a doporučí, jakým způsobem probudit u dětí uměleckého ducha. Výklad vzdělávacího programu bude doplňován fotografiemi a videonahrávkami.
|
Umělcem v předškolním a mladším školním věku (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem školní je naučit pedagogy, jak probudit a rozvíjet u dětí/žáků kreativitu, jak přiblížit dětem výtvarný obor jako hru s barvami a činnosti plné rozmanitostí. Absolventi školení se naučí, jak umožnit dětem zažít pocit úspěšnosti a příjemného prožitku z tvorby díky seznámení se správným používáním výtvarného materiálu a užití jednotlivých technik.
|
Umělecká gramotnost - Jaro s pastely / Re-malba
8 vyučovacích hodin
Školení je zloženo ze dvou tematických celků - "Jaro s pastely " a "Re-malba – techniky tvorby s barvami Remakol "
Účastníci dílny si vyzkouší kombinace různých způsobů zpracování a ztvárnění za pomoci mastných, prášivých a olejových pastelů. Získají informace o tom, jak se dá materiál kombinovat, jaké náměty se pro dané techniky hodí. Společně sestavíme zásobník námětů pro prací s pastely.
Tématem prakticky zaměřeného semináře je technika práce s cenově dostupnými barvami Remakol. Účastníci se dozvědí jak barvy správně míchat a jak práci s nimi kombinovat i s jinými výtvarnými technikami. Představeny budou možnosti nanášení remakolových barev a výběr vhodného podkladu pro malbu.
|
Umělecká gramotnost - Kouzlo otisku (grafické techniky v MŠ a ZŠ)
8 vyučovacích hodin
Praktický seminář je zaměřený na předgrafické techniky, při kterých není potřeba tiskařského lisu.
Účastníci se dozvědí, jaké barvy jsou potřeba, jaké materiály lze kombinovat a jaká kouzla s tiskařskými barvami lze provádět. Vyzkouší si také techniku užití tapetového lepidla a klovatiny v grafické práci.
Představena bude technika monotypu, využití šablon a možnosti, které nabízí tiskařské barvy, váleček a fermež. Účastníci se dozvědí, které papíry lze pro grafiku používat a co s barevnou plochou po dokončení práce.
Účastníci si samostatně vyzkouší jednotlivé techniky a podle vlastní fantazie téma i techniku zpracují. Postupně si zaznamenávají postřehy své i ostatních.
|
Umělecká gramotnost - Papírové chumelení / Voskují se nejen lyže
8 vyučovacích hodin
Školení je zloženo ze dvou tematických celků - "Papírové chumelení aneb nechumelí jenom v zimě" a "Voskují se nejen lyže".
Účastníci semináře si vyzkouší kombinace různých druhů papírů k sestavení a vytvoření přáníček, dekorativních předmětů. Získají informace o tom, jak si papíry připravovat, jak je kombinovat. Společně sestavíme zásobník námětů pro práci s papírem.
Tématem tvořivé dílny je práce s textilními voskovkami, práce s nimi spolu se šablonami, gelovými fixami. Zjistíme, jak lze voskovky míchat a doplňovat jinými technikami určenými pro textil. Jak barvy fixovat, prát apod. Kde a jak používat české voskovky. Ukážeme si několik koláží, frotáží a jednoduchou enkaustiku.
|
Umění práce s chybou
8 vyučovacích hodin
Zážitkový seminář se věnuje tématu chyby jako přirozené součásti učení a růstu. Skrze praktická cvičení, skupinové aktivity, reflexi a práci s emocemi si účastníci prohloubí své porozumění tomu, jak zacházet s chybou tak, aby byla podporou, nikoliv překážkou.
Pozornost je věnována i práci s vlastním vnitřním kritikem, bezpečnému klimatu ve třídě
a návykům v komunikaci chyb. Cílem je nabídnout učitelům nástroje, které podporují odolnost, otevřenost a vnitřní motivaci.
|
Umění učit (pro pedagogy 1. stupně ZŠ)
5 vyučovacích hodin
Cílem semináře je skrze prožitkové aktivity vést účastníky k zamyšlení nad úlohou učitele v dnešní době, vyvození závěrů, sdílení zkušeností, nabídka možných aktivit s dětmi v praxi. Vytvoření bezpečného prostoru pro možný vznik nových náhledů na učení, výchovu, průvodcovství. Předání osobních zkušeností a nápadů do výuky.
|
Úřední korespondence pro pedagogy
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je především posílení schopností pedagogů adekvátně profesionálně zpracovat úřední korespondenci, jak ve výuce příslušných odborných předmětů, tak v běžné každodenní praxi.
|
Úvod do motivačně intervenční práce s dospívajícími
8 vyučovacích hodin
Seminář představuje současná vývojová specifika mládeže, aktuální kontext dospívání a jejich význam pro práci s nimi. Představuje základní rámec nejčastějších problémů, se kterými se mladí lidé potkávají a jejich provázanost s přirozenými i intencionálními prostředími výchovy a masmédii. Seminář představuje některé techniky práce s motivací. Využití těchto technik cílí zejména na specifické výchovné situace a problémy.
|
Úvod do motivačně intervenční práce s dospívajícími (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář představuje současná vývojová specifika mládeže, aktuální kontext dospívání a jejich význam pro práci s nimi. Představuje základní rámec nejčastějších problémů, se kterými se mladí lidé potkávají a jejich provázanost s přirozenými i intencionálními prostředími výchovy a masmédii. Seminář představuje některé techniky práce s motivací. Využití těchto technik cílí zejména na specifické výchovné situace a problémy.
|
Úvod do osobnostní a sociální výchovy
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí se základními principy osobnostní a sociální výchovy a z každé ze tří oblastí OSV si vyzkouší alespoň jednu aktivitu použitelnou dále v jejich školním prostředí. Seznámí se se způsobem stanovování cílů a jejich reflektování a vyzkouší si různé druhy reflektivních technik. Seznámí se s pravidly psychické bezpečnosti a jejich aplikací ve školní třídě.
|
Úvod do práce s žáky v multisenzorickém prostředí (snoezelen)
8 vyučovacích hodin
Seminář poskytne účastníkům seznámení s možnostmi práce v multsenzorickém prostředí (snoezelen) uplatnitelné pro žáky 1. stupně základních škol a školních družin. Účastníci získají náhled na klady tohoto podnětného a relaxačního prostředí a seznámí se se základy a filosofií konceptu snoezelen. Představeny budou také pomůcky pro rozvoj smyslů, jako jsou hmatové panely, hmatový box, aromatické sáčky, čichové pexeso, světelná pera ad. (včetně metodiky práce s nimi) využitelné také v běžném prostředí ZŠ. Součástí semináře bude rovněž zážitkový vstup – ukázka snoezelen jako pedagogicko podpůrného přístupu v běžné škole –, během něhož si účastníci prakticky ověří vybrané techniky a principy multisenzorického přístupu.
|
Vaříme s malými dětmi ve škole
5 vyučovacích hodin
Praktický seminář zaměřený na postup a výrobu pokrmů s dětmi předškolního a mladšího školního věku. Vaření jako svátek pro dětské smysly – zrak, hmat, čich a samozřejmě chuť.
Účastník si prakticky vyzkouší spojení pracovních činností s rozvojem chuti a získá zajímavé nápady a návody pro vaření s dětmi a jejich práci s potravinami.
|