logo
po – pá 8:00 – 16:00

kvalifikační vzdělávání
šablony

Studium pedagogiky pro vychovatele - kombinované


Termín

27.04.2026 - 12.07.2026

Místo

ONLINE
webinář, online

Hodinová dotace

120 vyučovacích hodin
Teoretická část: 80 vyuč. hodin (online), praxe: 40 hodin (prezenčně)

Pořádající organizace

Zřetel - zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, s.r.o.

Číslo akreditace

17370/2024-7-145

Cílová skupina

  • Veřejnost

10950 Kč / osoba
Přihláška

Časový harmonogram:

Výuka bude probíhat v čase: 16:00 - 19:30 ve dnech:

27. 4. 2026
28. 4. 2026
4. 5. 2026
5. 5. 2026
7. 5. 2026
11. 5. 2026
14. 5. 2026
20. 5. 2026
21. 5. 2026
25. 5. 2026
26. 5. 2026
28. 5. 2026
2. 6. 2026
3. 6. 2026
8. 6. 2026
9. 6. 2026
15. 6. 2026
16. 6. 2026
17. 6. 2026
22. 6. 2026
23. 6. 2026


Závěrečná zkouška (online): termíny budou upřesněny v průběhu kurzu. 

Změna rozvrhu vyhrazena.



Popis

Studium pedagogiky pro vychovatele poskytuje odborné pedagogické vzdělání potřebné pro práci ve výchovných a vzdělávacích institucích. Tento online kurz pro vychovatele připravuje účastníky na výkon profese ve školních družinách, internátech, domovech mládeže a dalších zařízeních.

Studium zahrnuje klíčové pedagogické a psychologické teorie, metody výchovné práce i aktuální trendy ve vzdělávání. Kurz pro vychovatele kombinuje teoretickou výuku s praxí, což umožňuje absolventům efektivně pracovat s dětmi a mládeží.

Absolvováním kurzu lze získat potřebnou kvalifikaci vychovatele s možností uplatnění jako vychovatel v družině nebo vychovatel na internátu (nikoliv však ve školském výchovném a ubytovacím zařízení pro děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, ve školském zařízení pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy, nebo ve středisku výchovné péče, v dětském domově, dětském domově se školou, diagnostickém ústavu a výchovném ústavu, středisku výchovné péče atp.).

Online studium pro vychovatele je vhodné pro ty, kteří chtějí získat vzdělání flexibilní formou a připravit se na práci v různých výchovných prostředích.

 


Obsah

  • Základy pedagogiky
    Obecná pedagogika, soudobé teorie vzdělávání, význam výchovy a vzdělání.
    Osobnost pedagoga, vedení skupiny, výchovné strategie.
  • Základy psychologie pro pedagogy
    Vývojová psychologie, proces učení, sociální interakce.
    Komunikace, řešení konfliktů, prevence problémového chování.
  • Klíčové dovednosti pro vychovatele
    Výchova a její principy, vedení výchovných činností, pedagogická diagnostika.
    Sociální pedagogika, prevence rizikového chování, práce se skupinou.
  • Pedagogická praxe
    Pozorování, realizace výchovných aktivit, reflexe a evaluace.


Vstupní požadavky

Kritéria výběru účastníků se řídí zákonem č. 563/2004 Sb., §20, odst. 1 a dle §20, odst. 2.
Vstupním předpokladem účastníka je středoškolské vzdělání zakončené maturitní zkouškou.


Lektor/ka

Absolventka SŠ pedagogické v Ústí nad Labem (obor vychovatelství), Technické univerzity v Liberci (rozšiřující studium speciální pedagogiky) a následně Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Řadu let pracovala jako vychovatelka a učitelka v malotřídní škole pro děti s SVP, od roku 2006 působí jako učitelka 1. stupně a metodička prevence na ZŠ. V současné době se zabývá také poradenskou a lektorskou činností (absolvovala rekvalifikaci Terapeut transformační psychologie, nyní prochází také psychosociálním výcvikem).

Absolventka SŠ keramické Bechyně, PdF MU Brno a UJEP Ústí nad Labem, od roku 1997 lektorka volnočasových aktivit, od roku 1999 učitelka MŠ a ZŠ, od roku 2004 lektorka inovativních metod ve vzdělávání, výtvarných technik, absolventka psychoterapeutického výcviku s artefiletickým zaměřením a velkého Montessori výcviku (2015).

Absolventka Filosofické fakulty Univerzity Palackého (obor germanistika, filozofie a základy spol. věd pro SŠ); absolvovala řadu zahraničních stáží a konferencí zaměřených na problematiku inkluze a práce v multisenzorickém prostředí, problematiku mediační techniky pro lektory a choreografie rozhovoru. Od roku 2009 je vedoucí rodinného, vzdělávacího a dobrovolnického centra Akropolis v Uherském Hradišti; věnuje se přípravě a koordinaci projektů, konzultantské a lektorské činnosti v rámci mezinárodních aktivit Mládež v akci, Leonardo, Gruntvig, Erasmus+; zabývá se tématy speciálně pedagogických a podpůrných metod využívaných v multisenzorickém prostředí (snoezelen) a oblastí genderových stereotypů.

Absolvent katedry psychologie FF OU v Ostravě, tamtéž dále také obor Sociální práce s poradenským zaměřením, pedagogické studium a obor Veřejná správa a regionální politika; absolvoval řadu kurzů a výcviků (např. Sociálně psychologický výcvik, Krizová intervence a Krizová intervence v praxi, Integrativní koučink a další); působil jako sociální asistent pro děti a mládež, pracovník krizového a kontaktního centra, manažer sociální práce a terénní pracovník zaměřený na práci s romskými rodinami. Pracoval jako sociální pracovník poskytující odborné poradenství a psychosociální pomoc terminálně nemocným pacientům a jejich rodinám. V současnosti působí jako lektor, kouč a supervizor.

Absolventka Teologické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích obor Pedagog volného času, kde získala magisterský titul, čímž navázala na bakalářské studium Pedagogiky předškolního věku na Karlově univerzitě v Praze. Řadu let získávala zkušenost v mateřských školách a vedla výtvarné zkoušky pro děti a dospělé a v současné době působí jako vedoucí dětské skupiny Rodinne Centrum Radost o.p.s. Podílí se také na vzniku nových dětských skupin. Za zmínku stojí také zkušenost v zahraničních institucí typu waldorf. 

Absolventka oboru psychologie na Univerzitě Palackého v Olomouci; v minulosti působila jako psycholožka na ZŠ a v pedagogicko-psychologické poradně; pomáhala spoluvytvářet zážitkové vzdělávací programy a pracovala jako koordinátorka dobrovolníků Maltézské pomoci. Prochází psychoterapeutickým výcvikem v kognitivně behaviorální terapii a absolvovala řadu seminářů. Nyní působí jako psychoterapeutická poradkyně, psycholožka na ZŠ v Otrokovicích a redaktorka internetové poradny.

Absolventka bakalářského (2011) a navazujícího magisterského studia speciální pedagogiky na Masarykově univerzitě v Brně se specializací na psychopedii a somatopedii. Od roku 2011 působí v DD, MŠ, ZŠ a PRŠ Zlín jako speciální pedagožka (učitelka ZŠ speciální/praktické, vychovatelka v DD), od roku 2023 pracuje jako logopedka a výchovná poradkyně. Má dlouholetou praxi s dětmi se středně těžkým až těžkým mentálním a kombinovaným postižením, využívá AAK a totální komunikaci, strukturované učení i prvky bazální stimulace a ve své lektorské činnosti se zaměřuje na podporu komunikace, logopedii a práci s náročným chováním.

Cena

10 950 Kč/osobu

Přihláška

Údaje o účastníkovi

Údaje o dalším účastníkovi

ve formátu dd.mm.rrrr (např. 29.02.1975)


Fakturační údaje





Korespondenční adresa účastníka