Studium pedagogiky pro asistenty pedagoga - kombinované
09.03.2026 - 07.06.2026
ONLINE + ZLÍN
Kvítková 248, Zlín, 760 01
122 vyučovacích hodin
82 hodin teorie (40 hodin prezenčně + 42 hodin online) + 40 hodin praxe
Zřetel - zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, s.r.o.
25842/2025-6-100
- Veřejnost
Online výuka:
Dne 9. 3. 2026 v čase 16:00 - 16:45 (úvodní informace ke studiu).
Ve dnech 11. 3. 2026, 18. 3. 2026, 25. 3. 2026, 8. 4. 2026, 15. 4. 2026, 22. 4. 2026, 29. 4. 2026, 5. 5. 2026 a 13. 5. 2026 v čase 16:00 - 19:30.
Dne 1. 4. 2026 v čase 15:00 - 18:30.
Dne 14. 5. 2026 v čase 16:00 - 16:45 (reflexe praxe).
Prezenční výuka ve Zlíně bude:
Dne 13. 3. 2026 (pátek), 27. - 28. 3. 2026 (pátek, sobota) a 17. - 18. 4. 2026 (pátek, sobota) v čase 09:00 - 16:30.
Online test: termín bude doplněn
Závěrečná zkouška: proběhne v termínu 25. 5. 2026 - 7. 6. 2026
Změna rozvrhu vyhrazena.
Studium je určeno zájemcům o profesi asistenta pedagoga, kteří si chtějí osvojit potřebné pedagogické, psychologické a didaktické znalosti a dovednosti.
Program kombinuje prezenční a distanční výuku, což umožňuje flexibilní studium přizpůsobené individuálním potřebám účastníků.
Absolventi získají odbornou způsobilost k výkonu této profese v souladu s platnou legislativou a budou připraveni efektivně podporovat žáky se specifickými vzdělávacími potřebami ve školním prostředí.
-
Systém škol a školských zařízení, vzdělávání dětí, žáků a studentů
Struktura školství v ČR a školy pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Role a kompetence pedagogických pracovníků. Základní právní předpisy a rámcové vzdělávací programy. Systém podpůrných opatření a spolupráce s rodinou. Přechody mezi stupni vzdělávání a podpora adaptace. -
Pedagogicko-psychologické základy pro výkon pedagogické činnosti asistenta pedagoga
Komunikace s účastníky vzdělávacího procesu. Psychologie osobnosti a vývojová psychologie (chování žáků). Prevence šikany a zvládání náročného chování. Sociální psychologie a práce s třídním klimatem. Sebereflexe, psychohygiena a prevence vyhoření. -
Role asistenta pedagoga
Legislativní ukotvení role a kompetence asistenta pedagoga. Spolupráce s učiteli a dalšími pedagogickými pracovníky. Specifika práce na různých stupních škol (MŠ, ZŠ, SŠ). Metodické vedení a profesní rozvoj asistentů. -
Základy speciální pedagogiky a inkluzivního přístupu pro výkon činnosti asistenta pedagoga
Principy inkluzivního vzdělávání a právní rámec inkluze. Specifika práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Strategie podpory pro různé skupiny žáků (např. žáci s PAS, mentálním postižením, poruchami učení). Práce s nadanými žáky a žáky z kulturně odlišného prostředí. Rizikové chování a prevence, podpora distančního vzdělávání.
Studium je zakončeno písemným testem a závěrečnou zkouškou. Zkouška se skládá z obhajoby závěrečné práce a z ověření znalostí před komisí.
Podmínkou účasti na závěrečné zkoušce je splněná docházka na teoretické výuce, absolvování praxe v plném rozsahu a zpracování závěrečné práce.
Všechny části závěrečné zkoušky (písemný test, obhajoba závěrečné práce, ústní ověření získaných znalostí, pohovor o praxi) probíhají online formou.
- vysokoškolské vzdělání
- vyšší odborné vzdělání
- střední vzdělání s maturitní zkouškou
- střední vzdělání s výučním listem – absolventi získají kvalifikaci pouze pro výkon pomocných výchovných prací
Magisterský titul získala na Ostravské univerzitě v oboru Speciální pedagogiky. Praxi získala jako vedoucí učitelka v MŠ dále jako učitelka prvního stupně v malotřídní ZŠ. Několik let působila jako školní logoped při SPC v Kolíně i jako školní logoped a učitel ve spec. školství. Vedla také praxe účastníků v rámci studia primární logopedické prevence. Na poli pedagogiky působí soustavně od roku 2005. V současné době navazuje na své zkušenosti lektora akreditovaných školení v oblasti DVPP.
Speciální pedagožka, vyučuje budoucí učitele a speciální pedagogy na pedagogické fakultě. Je členkou Národního kabinetu Matematika a její aplikace jako zástupce školního poradenského pracoviště. Působí také jako autorka a editorka pedagogických textů a podcastů. Je oponentkou v procesu revizí RVP ZV v oblasti společného vzdělávání. Praktické zkušenosti získala v mateřské, základní a střední škole na pozici speciální pedagožky, metodičky prevence, učitelky a taktéž jako ředitelka venkovské malotřídky.
Absolventka Masarykovy univerzity v Brně - obor speciální pedagogika, kvalifikovaná lektorka dalšího vzdělávání, koučka s NLP.
Zkušená speciální pedagožka a učitelka, která se více než dvacet let věnuje dětem se speciálními vzdělávacími potřebami a podpoře pedagogů v praxi. Působila na základních i středních školách, v pedagogicko-psychologické poradně. Zastávala také pozici ředitelky střední školy, výchovné poradkyně a metodika prevence.
Vedle práce ve školství se věnovala také lektorské činnosti – školila pedagogické pracovníky, obchodní týmy i manažery v oblasti komunikačních, manažerských a obchodních dovedností.
V současnosti působí jako speciální pedagog na základní škole.
Absolventka SŠ keramické Bechyně, PdF MU Brno a UJEP Ústí nad Labem, od roku 1997 lektorka volnočasových aktivit, od roku 1999 učitelka MŠ a ZŠ, od roku 2004 lektorka inovativních metod ve vzdělávání, výtvarných technik, absolventka psychoterapeutického výcviku s artefiletickým zaměřením a velkého Montessori výcviku (2015).
Absolvent katedry psychologie FF OU v Ostravě, tamtéž dále také obor Sociální práce s poradenským zaměřením, pedagogické studium a obor Veřejná správa a regionální politika; absolvoval řadu kurzů a výcviků (např. Sociálně psychologický výcvik, Krizová intervence a Krizová intervence v praxi, Integrativní koučink a další); působil jako sociální asistent pro děti a mládež, pracovník krizového a kontaktního centra, manažer sociální práce a terénní pracovník zaměřený na práci s romskými rodinami. Pracoval jako sociální pracovník poskytující odborné poradenství a psychosociální pomoc terminálně nemocným pacientům a jejich rodinám. V současnosti působí jako lektor, kouč a supervizor.
Absolventka magisterského programu Speciální pedagogika Ostravské univerzity v Ostravě. Získala bakalářský titul na MU v Brně (obor Právo sociálního zabezpečení). Od roku 2010 působí jako učitelka v MŠ, kde se také věnuje vedení logopedické prevence a reedukaci v MŠ, je koordinátorkou inkluze v MŠ, speciální pedagožkou, spolupracuje s SPC a PPP. Zkušenosti při práci s dětmi i dospělými získala také jako dobrovolník v NZDM, lektorka dramatického kroužku v MŠ, hlavní vedoucí dětského tábora a lektorka kroužku keramiky pro osoby s postižením. V současné době působí jako lektorka kurzu Logopedického asistenta, dále je lektorkou dalšího vzdělávání pro pedagogy. Dále lektoruje v rekvalifikačních kurzech pro chůvy a je akreditovanou komisařkou profesních zkoušek pro chůvy.
Absolventka oboru psychologie na Univerzitě Palackého v Olomouci; v minulosti působila jako psycholožka na ZŠ a v pedagogicko-psychologické poradně; pomáhala spoluvytvářet zážitkové vzdělávací programy a pracovala jako koordinátorka dobrovolníků Maltézské pomoci. Prochází psychoterapeutickým výcvikem v kognitivně behaviorální terapii a absolvovala řadu seminářů. Nyní působí jako psychoterapeutická poradkyně, psycholožka na ZŠ v Otrokovicích a redaktorka internetové poradny.
Absolventka Univerzity Palackého v oboru vychovatelství osob vyžadující zvláštní péči a Masarykovy univerzity v oboru psychologie pro učitele. Dlouhodobě působí v Diagnostickém ústavu na Svatém Kopečku, kde se věnuje práci s dětmi s problémovým chováním, spec. vzdělávacími potřebami či poruchami chování. Rovněž působila jako speciální pedagog na ZŠ nebo vyučující na VŠ.
11 500 Kč/osobu