Studium k výkonu specializované činnosti – tvorba a následná koordinace školních vzdělávacích programů a vzdělávacích programů vyšších odborných škol - online
05.02.2026 - 28.02.2027
ONLINE
webinář, online
250 vyučovacích hodin
132 vyučovacích hodin online - synchronní výuka + 118 vyučovacích hodin e-learning
Zřetel, s.r.o.
MSMT - 12484/2025-8-72
- Učitelé MŠ
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Učitelé SŠ
- Pedagogové volného času
- Učitelé ZUŠ a SUŠ
- Ředitelé školy a školských zařízení
- Učitelé VOŠ
Studium je určeno učitelům, kteří by chtěli působit (nebo již působí) jako koordinátoři ŠVP (školního vzdělávacího programu). Obsah studia je plně v souladu a reaguje na aktuální revize rámcových vzdělávacích programů (RVP).
Cílem studia je vybavit učitele klíčovými vědomostmi a dovednostmi, aby byli schopni motivovat pedagogický sbor a efektivně plánovat tvorbu školního vzdělávacího programu (ŠVP). Dále se zaměří na identifikaci individuálních vzdělávacích potřeb učitelů a poskytne jim nástroje pro doporučování vhodných vzdělávacích aktivit.
Učitelé získají dovednosti k organizaci a koordinaci tvorby ŠVP a také budou schopni úspěšně koordinovat aktivity spojené s realizací ŠVP v praxi.
Budeme se věnovat procesu úprav ŠVP na základě výsledků evaluačních aktivit, aby se dosáhlo neustálého zlepšování v kvalitě vzdělávání.
-
Studium je rozloženo do 2 semestrů:
- ONLINE (synchronní formou - v reálném čase s lektorem v konkrétní termíny)
-
E-learning (jako samostudium v prostředí LMS Moodle, kde budou připraveny materiály, úkoly a aktivity k individuálnímu řešení).
-
Hrazení z OP JAK v rámci tzv. Šablon:
- lze vykázat 132 vyučovacích hodin online synchronní výuky v reálném čase s lektorem
- možné čerpat až 16 šablon OP JAK.
Kurz je zakončen závěrečnou zkouškou. Podmínkou účasti na závěrečné zkoušce je zpracování závěrečné práce. Zkouška se skládá z obhajoby závěrečné práce a z ověření znalostí před komisí.
- Kurikulární reforma
- Aktuální revize rámcových vzdělávacích programů (RVP)
- Činnosti předcházející tvorbě ŠVP
- Tvorba ŠVP
- Realizace ŠVP v praxi
- Základní manažerské dovednosti
Cílem studia je vybavit učitele vědomostmi a dovednostmi, které jim umožní:
- Motivovat pedagogický sbor
- Plánovat tvorbu ŠVP
- Identifikovat vzdělávací potřeby jednotlivých učitelů a doporučovat vhodné vzdělávací aktivity
- Organizovat a koordinovat tvorbu ŠVP
- Koordinovat činnosti související s realizací ŠVP v praxi
- Koordinovat proces úprav ŠVP na základě výsledků evaluačních aktivit
Studium je určeno pro učitele všech typů škol.
Vystudoval Učitelství tělesné výchovy a společenských věd na Masarykově univerzitě, kde později absolvoval rigorózní řízení. Má dlouhodobé zkušenosti jako zástupce ředitele na základní škole a koordinátor ŠVP a zároveň jako učitel nejen tělesné výchovy, výchovy ke zdraví a výchovy k občanství. Působí na Masarykově univerzitě na Fakultě sportovních studií jako externí odborník z praxe, doktorand a lektor Pedagogiky a Osobnostního rozvoje. V minulosti získal manažerské zkušenosti, prošel tréninkovým programem pro manažery, studiem pro vedení škol a studiem pro koordinátory ŠVP. V současné době se podílí na revizi Rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a na inovaci rozvoje kompetencí učitelů. Zajímá se a vzdělává se v oblasti osobnostního rozvoje, koučinku, psychologie a filozofie. Momentálně působí jako poradce, lektor a kouč.
Speciální pedagožka, vyučuje budoucí učitele a speciální pedagogy na pedagogické fakultě. Je členkou Národního kabinetu Matematika a její aplikace jako zástupce školního poradenského pracoviště. Působí také jako autorka a editorka pedagogických textů a podcastů. Je oponentkou v procesu revizí RVP ZV v oblasti společného vzdělávání. Praktické zkušenosti získala v mateřské, základní a střední škole na pozici speciální pedagožky, metodičky prevence, učitelky a taktéž jako ředitelka venkovské malotřídky.
Absolventka Pedagogické fakulty UPOL v Olomouci (učitelství pro mateřské školy, předškolní pedagogika, speciální pedagogika, školský management), 40 let praxe učitelky MŠ, 15 let ředitelka MŠ; tvorba a realizace projektu Multikulturní výchova v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Dlouholetá lektorka seminářů DVPP (zdravotní tělesná výchova; sexuální výchova v MŠ; multikulturní výchova; práce s dvouletými dětmi v MŠ; atd.).
23 990 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)