Rozvoj kreativity a kreativního myšlení pedagoga
22.10.2025
9.00 - 15:30
Praha
bude upřesněno, Praha
8 vyučovacích hodin
Zřetel, s.r.o.
- Učitelé MŠ
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Učitelé SŠ
- Pedagogové volného času
- Vychovatelé školských zařízení
- Učitelé ZUŠ a SUŠ
- Asistenti pedagoga
Témata vzdělávacího programu jsou směřována k praktické využitelnosti ve výuce na všech typech a stupních škol. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí nejen s důvody, proč rozvíjet kreativitu, ale i způsoby, jak kreativní myšlení rozvíjet. Naučí se podněcovat žáky k tvořivému myšlení, inspirovat je k obhajobě jejich vlastních řešení, návrhů a postupů při nezavrhování jiných. Osvojí si kreativní techniky pro rozvoj kreativity a zlepšení paměti, i schopnost odstraňovat největšího nepřítele kreativity – strach z chyb. Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci vědět, jaké podmínky je třeba při práci ve třídě dodržet, aby byli žáci/studenti co nejvíce kreativní. Budou znát podpůrné nástroje kreativního myšlení žáků/studentů, budou umět tyto nástroje využívat a prosazovat, a tím podporovat osobnost žáka/studenta.
Cílem vzdělávacího programu je naučit pedagogické pracovníky rozvíjet kreativitu a získat metodický návod pro cílevědomé posilování tohoto způsobu myšlení, protože pedagogická tvořivost je jednou z forem podpory kreativity ve školách a kreativní rozvoj patří ke klíčovým prostředkům rozvoje žáků/studentů pro jejich další úspěšnost.
Absolvent Soc. Ped. UTB ve Zlíně – obory aplikovaná psychologie a ŘLZ. Doplňující pedagogické studium IMS Brno – obor středoškolské učitelství (ZSV). 20 let učitelské praxe na SŠ a ZUŠ. 16 let působí jako lektor se specializací: Komunikační dovednosti, Rozvoj osobnosti, Asertivní jednání, Antistresové programy, Efektivní učení a rozvoj paměti.
2 150 Kč/osobu (vč. DPH)