Neuro-motorická (ne)zralost v praxi: Jak nezralé reflexy ovlivňují motoriku, chování a učení (webinář)
21.10.2025
8:00- 15:30
ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním
8 vyučovacích hodin
Zřetel, s.r.o.
- Chůvy
- Učitelé MŠ
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Pedagogové volného času
- Vychovatelé školských zařízení
- Asistenti pedagoga
21.10. 8:00 - 9:30 + 10:00 - 11:30 + 12:00 - 13:30 + 14:00 - 15:30
Tento vzdělávací program seznamuje účastníky s tím, jak přetrvávající primární reflexy a nezralost nervového systému ovlivňují chování, emoční stabilitu, pozornost a schopnost učení u dětí. Účastníci se naučí rozpoznávat signály, které poukazují na neuro-motorickou nezralost (např. problémy s rovnováhou, úchopem, přecitlivělost na dotek) a pochopí jejich souvislost s potížemi ve třídě – neklidem, nesoustředěností, impulzivitou či pasivitou. Program propojuje poznatky z oblasti vývojové neurologie, senzorické integrace a polyvagální teorie.
- Vývoj reflexů jako základ bezpečí, držení těla, emocí a chování
- Jak přetrvávající ochranné reflexy mohou narušovat schopnost dítěte zvládat běžné situace doma i ve třídě
- Úchopové a taktilní reflexy
- Klíčové vývojové reflexy
- Jak neuro-motorická nezralost ovlivňuje motoriku, pozornost, orientaci a seberegulaci
Od roku 2018 se specializuje na práci s dětmi s neuro-vývojovými poruchami jako je ADHD, ADD, SPU, poruchami řeči a neuro-vývojovým opožděním. Využívá terapeutické metody založené Institutem fyziologie a psychologie (INPP) Dr. Blythe, která pracuje s primárními reflexy, stejně jako metoda RMT Dr. Blomberga. Dále pracuje s metodou EEG biofeedback, která je zaměřená na optimalizaci mozkových vln, včetně kvalitativního hodnocení aktivity mozku.
1 950 Kč/osobu (vč. DPH)