Studium pedagogiky pro učitele odborných předmětů střední školy, pro učitele praktického vyučování střední školy, pro učitele odborného výcviku střední školy, pro učitele uměleckých odborných předmětů v základní umělecké škole, střední škole a konzervatoři a pro učitele jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky - kombinované
13.02.2026 - 30.09.2026
ONLINE + ZLÍN
Kvítková 248, Zlín, 760 01
120 vyučovacích hodin
96 vyučovacích hodin online + 24 vyučovacích hodin prezenčně
Zřetel - zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, s.r.o.
12481/2025-7-71
- Učitelé SŠ
- Učitelé ZUŠ a SUŠ
- Učitelé VOŠ
- Sociální pracovníci
- Pracovníci v sociálních službách
- Neformální pečovatelé
- Pracovníci na úřadě
- Pracovník v manažerské, řídicí funkci
- Veřejnost
Studijní program je určen zájemcům o pedagogickou činnost v oblasti sociálních služeb a péče. Cílem je poskytnout účastníkům ucelený základ v pedagogice, psychologii a didaktice se zaměřením na specifika odborného vzdělávání v sociální oblasti.
Znalosti a dovednosti získané studiem pedagogiky umožní absolventům kvalifikovaný výkon pedagogické praxe (učitel odborných předmětů či učitel praktického vyučování) v oborech zaměřených na sociální služby a péči.
Program kombinuje prezenční a online výuku, což umožňuje flexibilní studium přizpůsobené individuálním potřebám účastníků.
Studium poskytuje účastníkům základní orientaci v pedagogice, didaktice a psychologii, potřebnou pro práci učitele odborných předmětů se zaměřením na sociální služby a péči.
V rámci studia jsou zahrnuta tato témata:
- Obecná pedagogika
- Základy didaktiky všeobecných a odborných sociálních předmětů
- Teorie výchovy
- Základy sociální pedagogiky
- Vybraná témata z obecné psychologie, psychologie osobnosti a vývojové psychologie
- Vybraná témata z pedagogické psychologie
- Sociální interakce ve škole a sociálně psychologické profesní dovednosti pedagoga
Studium je zakončeno závěrečnou zkouškou (ověření znalostí) a obhajobou písemné práce před komisí.
Cílem studia je seznámit účastníky se základními poznatky z oblasti pedagogiky, psychologie a didaktiky sociálních předmětů, které tvoří nezbytný teoretický rámec pro výkon pedagogické činnosti v oborech sociální péče a sociálních služeb.
Studium poskytne přehled o fungování výchovně-vzdělávacího procesu, o charakteristikách žáků různých věkových skupin i o hlavních principech plánování, realizace a hodnocení výuky, a to s ohledem na specifika odborného vzdělávání v sociální oblasti.
Účastníci získají orientaci v psychologických souvislostech školní praxe, v základních komunikačních a sociálních dovednostech potřebných pro práci v sociálních oborech a v možnostech využití různých didaktických metod a prostředků při výuce sociálních předmětů. Studium klade důraz na pochopení souvislostí pedagogické práce v kontextu sociálních služeb a na propojení teoretické a praktické přípravy.
Znalosti a dovednosti získané studiem pedagogiky umožní absolventům kvalifikovaný výkon pedagogické činnosti na středních školách v oborech zaměřených na sociální služby a péči.
Doplňující pedagogické studium je určeno pro zájemce, kteří chtějí působit jako učitelé odborných předmětů a praktického vyučování v oblasti sociální, a to jak v teoretické, tak v praktické rovině.
Předpokladem je předchozí vzdělání odpovídající charakteru vyučovaného předmětu:
- vysokoškolské u učitele odborných předmětů nebo
- minimálně středoškolské u učitele praktického vyučování.
Vystudoval psychologii na Univerzitě Palackého v Olomouci a obor pedagogika a sociální pedagogika na Masarykově univerzitě v Brně. Je absolventem Systemického a růstového terapeutického výcviku v modelu Virginie Satirové a Komplexního výcviku v psychoterapii a poradenství zaměřené na řešení.
Více než 20 let pracuje jako terénní sociální pracovník s rizikovou mládeží, lidmi bez domova, uživateli drog a rodinami s drogovým problémem.
Patnáct let působil ve školství, momentálně je externím vyučujícím na Univerzitě Palackého v Olomouci. Je dlouholetým lektorem seminářů pro pedagogické pracovníky. Je také dlouholetým lektorem seminářů pro sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách.
V rámci terapie a poradenství se zaměřuje na individuální práci s klienty, práci s rizikovými dětmi a mládeží, s rodiči a s rodinami, práci se závislými a klienty s nízkou motivací.
Má soukromou psychologickou praxi, působí jako supervizor v sociálních službách a externě působí jako psycholog pro OSPOD.
Absolventka UHK (obor Speciální pedagogika: Sociálně výchovná péče o smyslově postižené a Speciální pedagogika rehabilitační činnosti a management speciálních zařízení, v rámci CŽV Učitel střední školy).
V minulosti pracovala na pozicích instruktora rehabilitace v organizaci Tyfloservis, o.p.s., Hradec Králové, jako učitelka odborných předmětů a poté školní speciální pedagog na OA, SOŠ a JŠ Hradec Králové a na pozici speciálního pedagoga na Lepařově gymnáziu v Jičíně.
Nyní přes sedm let působí jako speciální pedagog pro děti i dospívající s různými obtížemi. Zabývá se lektorskou a publikační činností pro rodiče a pedagogy, pracuje jako copywriterka, PR manažerka a koordinátorka projektu Měníme svět dětem (emoční výchova, emoční pohádky, duševní zdraví , výchova ke ctnostem aj .)
Absolventka Teologické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích obor Pedagog volného času, kde získala magisterský titul, čímž navázala na bakalářské studium Pedagogiky předškolního věku na Karlově univerzitě v Praze. Řadu let získávala zkušenost v mateřských školách a vedla výtvarné zkoušky pro děti a dospělé a v současné době působí jako vedoucí dětské skupiny Rodinne Centrum Radost o.p.s. Podílí se také na vzniku nových dětských skupin. Za zmínku stojí také zkušenost v zahraničních institucí typu waldorf.
Absolventka Pedagogické fakulty Univerzity v Hradci Králové (obory Výchovná práce ve speciálních zařízeních – bakalářské studium a Speciální pedagogika rehabilitační činnosti a management speciálních zařízení – navazující magisterské studium); působila jako speciální pedagog ve středisku výchovné péče a pedagogicko-psychologické poradně; dále jako lektor doučování a lektor primární prevence.
14 900 Kč/osobu