logo
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Deskové hry a jak využít či přenést herní princip do pedagogické praxe


Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Cílová skupina

  • Učitelé MŠ
  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Učitelé SŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Asistenti pedagoga


Obsah

Školení nabízí inspiraci, jak lze deskové hry a jejich principy využít ve vzdělávání i práci se skupinou. Účastníci získají praktické tipy, jak hru přizpůsobit věku, prostředí i vzdělávacím cílům.

 

  • Hra, herní princip a cíl hry - povídání o herním principu. Existuje ještě nový herní princip? Musím hru použít tak, jak ji znám? Lze uplatnit nový herní princip ve známé aktivitě? Je herní cíl hry důležitý?
  • Deskové hry jako fenomén - představení kategorií deskových her a příklady jednotlivých kategorií - tipy na hry - věkové rozmezí her
    • postřehové hry
    • motorické hry
    • smartgame + logické hry
    • karetní hry
    • znalostní hry a vzdělávací hry
    • soupeřivé hry
    • strategické hry
    • kooperativní hry
  • Využití deskových her v přenesení do prostoru, jiného prostředí - příklady her, které jsme s naším hravým týmem převedli do jiného prostředí a jinou, aktivní formou
  • Diskuse, náměty, pravidla her, doporučení


Vzdělávací cíle

  • vyzkoušet si netradiční formy a metody při výuce;
  • rozvíjet a prohlubovat individuální schopnosti;
  • motivovat k pestré a námětově bohaté činnosti;
  • podněcovat k rozšiřování slovní zásoby, rozvíjení vyjadřovacích schopností;
  • podněcovat k organizování a plánování práce, vlastního učení, zábavy a hry;
  • rozvíjet myšlení, tvořivost, fantazii;
  • zaměřovat se na odpovědnost za kvalitu vlastní práce;
  • zvládnout herní situace, využit volný čas efektivním způsobem
  • samostatně vytvořit a zrealizovat hru;
  • pracovat s vlastním nápadníkem her, aktivit a činností;
  • vyhledat hry, aktivity a činnosti z nejrůznějších zdrojů a využívat je při práci s dětmi

  Formou prožitkové pedagogiky seznámit učitele a vychovatele s metodikou přípravy her, jejich pravidly, bezpečnostními aspekty. Vlastní hry začínají prožitkem účastníka, pak důkladnou zpětnou vazbou, rozborem možných modifikací pravidel a formou „tvůrčí dílny“ se účastníci snaží nalézt nové alternativy dané hry.  


Cílová skupina Název Místo Termín
šablony
  • Učitelé MŠ
  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Učitelé SŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Asistenti pedagoga
Deskové hry a jak využít či přenést herní princip do pedagogické praxe Hradec Králové 13.01.2026
šablony
  • Učitelé MŠ
  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Učitelé SŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Asistenti pedagoga
Deskové hry a jak využít či přenést herní princip do pedagogické praxe Olomouc 20.01.2026
šablony
  • Učitelé MŠ
  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Učitelé SŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Asistenti pedagoga
Deskové hry a jak využít či přenést herní princip do pedagogické praxe Ústí nad Labem 11.02.2026