šablony
Deskové hry a jak využít či přenést herní princip do pedagogické praxe
Hodinová dotace
8 vyučovacích hodin
Cílová skupina
- Učitelé MŠ
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Učitelé SŠ
- Pedagogové volného času
- Vychovatelé školských zařízení
- Asistenti pedagoga
Termíny
Obsah
Školení nabízí inspiraci, jak lze deskové hry a jejich principy využít ve vzdělávání i práci se skupinou. Účastníci získají praktické tipy, jak hru přizpůsobit věku, prostředí i vzdělávacím cílům.
- Hra, herní princip a cíl hry - povídání o herním principu. Existuje ještě nový herní princip? Musím hru použít tak, jak ji znám? Lze uplatnit nový herní princip ve známé aktivitě? Je herní cíl hry důležitý?
-
Deskové hry jako fenomén - představení kategorií deskových her a příklady jednotlivých kategorií - tipy na hry - věkové rozmezí her
- postřehové hry
- motorické hry
- smartgame + logické hry
- karetní hry
- znalostní hry a vzdělávací hry
- soupeřivé hry
- strategické hry
- kooperativní hry
- Využití deskových her v přenesení do prostoru, jiného prostředí - příklady her, které jsme s naším hravým týmem převedli do jiného prostředí a jinou, aktivní formou
- Diskuse, náměty, pravidla her, doporučení
Vzdělávací cíle
- vyzkoušet si netradiční formy a metody při výuce;
- rozvíjet a prohlubovat individuální schopnosti;
- motivovat k pestré a námětově bohaté činnosti;
- podněcovat k rozšiřování slovní zásoby, rozvíjení vyjadřovacích schopností;
- podněcovat k organizování a plánování práce, vlastního učení, zábavy a hry;
- rozvíjet myšlení, tvořivost, fantazii;
- zaměřovat se na odpovědnost za kvalitu vlastní práce;
- zvládnout herní situace, využit volný čas efektivním způsobem
- samostatně vytvořit a zrealizovat hru;
- pracovat s vlastním nápadníkem her, aktivit a činností;
- vyhledat hry, aktivity a činnosti z nejrůznějších zdrojů a využívat je při práci s dětmi
Formou prožitkové pedagogiky seznámit učitele a vychovatele s metodikou přípravy her, jejich pravidly, bezpečnostními aspekty. Vlastní hry začínají prožitkem účastníka, pak důkladnou zpětnou vazbou, rozborem možných modifikací pravidel a formou „tvůrčí dílny“ se účastníci snaží nalézt nové alternativy dané hry.
| Cílová skupina | Název | Místo | Termín | |
|---|---|---|---|---|
|
šablony
|
|
Deskové hry a jak využít či přenést herní princip do pedagogické praxe | Hradec Králové | 13.01.2026 |
|
šablony
|
|
Deskové hry a jak využít či přenést herní princip do pedagogické praxe | Olomouc | 20.01.2026 |
|
šablony
|
|
Deskové hry a jak využít či přenést herní princip do pedagogické praxe | Ústí nad Labem | 11.02.2026 |
|
Název
Místo - Termín |
|---|
|
Deskové hry a jak využít či přenést herní princip do pedagogické praxe
šablony
Hradec Králové - 13.01.2026 |
|
Deskové hry a jak využít či přenést herní princip do pedagogické praxe
šablony
Olomouc - 20.01.2026 |
|
Deskové hry a jak využít či přenést herní princip do pedagogické praxe
šablony
Ústí nad Labem - 11.02.2026 |