Studium pedagogiky pro asistenty pedagoga - kombinované
04.11.2025 - 15.02.2026
ONLINE + Uherské Hradiště
Stará Tenice 1343, 686 01, Uherské Hradiště
122 vyučovacích hodin
80 hodin teorie (40 hodin prezenčně + 40 hodin online) + 40 hodin praxe + 2 hodiny online reflexe praxe
Zřetel - zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, s.r.o.
17370/2024-7-145
- Veřejnost
Časový harmonogarm
Online výuka:
16:00 - 19:30: 04.11., 06.11., 13.11., 03.12., 09.12.
14:00 - 19:30 - 13.1.
15:30 - 19:00: 26.11., 17.12.
09:00 - 16:30: 09.01.
Prezenční výuka:
09:00 - 16:30: 21.11., 22.11., 17.01., 18.01.
09:00 - 17:30: 16.01.
Online test: 22.01.2026 v 10:00.
Závěrečná zkouška: proběhne v termínu od 26.01.2026 do 15.02.2026.
Studium je určeno zájemcům o profesi asistenta pedagoga, kteří si chtějí osvojit potřebné pedagogické, psychologické a didaktické znalosti a dovednosti.
Program kombinuje prezenční a distanční výuku, což umožňuje flexibilní studium přizpůsobené individuálním potřebám účastníků.
Absolventi získají odbornou způsobilost k výkonu této profese v souladu s platnou legislativou a budou připraveni efektivně podporovat žáky se specifickými vzdělávacími potřebami ve školním prostředí.
-
Systém škol a školských zařízení
Struktura školství v ČR a školy pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Role a kompetence pedagogických pracovníků. Základní právní předpisy a rámcové vzdělávací programy. Systém podpůrných opatření a spolupráce s rodinou. Přechody mezi stupni vzdělávání a podpora adaptace. -
Pedagogicko-psychologické základy
Komunikace s účastníky vzdělávacího procesu. Psychologie osobnosti a vývojová psychologie (chování žáků). Prevence šikany a zvládání náročného chování. Sociální psychologie a práce s třídním klimatem. Sebereflexe, psychohygiena a prevence vyhoření. -
Role asistenta pedagoga
Legislativní ukotvení role a kompetence asistenta pedagoga. Spolupráce s učiteli a dalšími pedagogickými pracovníky. Specifika práce na různých stupních škol (MŠ, ZŠ, SŠ). Metodické vedení a profesní rozvoj asistentů. -
Základy speciální pedagogiky a inkluzivního přístupu
Principy inkluzivního vzdělávání a právní rámec inkluze. Specifika práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Strategie podpory pro různé skupiny žáků (např. žáci s PAS, mentálním postižením, poruchami učení). Práce s nadanými žáky a žáky z kulturně odlišného prostředí. Rizikové chování a prevence, podpora distančního vzdělávání.
Studium je zakončeno závěrečnou zkouškou. Podmínkou účasti na závěrečné zkoušce je zpracování závěrečné práce. Zkouška se skládá z obhajoby závěrečné práce a z ověření znalostí před komisí.
- vysokoškolské vzdělání
- vyšší odborné vzdělání
- střední vzdělání s maturitní zkouškou
- střední vzdělání s výučním listem – absolventi získají kvalifikaci pouze pro výkon pomocných výchovných prací
11 500 Kč/osobu